Minnaar, deel 29.

09-05-2015 18:23 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 28 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankerd in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de la?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Het is fijn als je een avatar oploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

...
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-06-2015 12:57
Reden: ongepast
% gewijzigd
Goed, doe ik er een wolkje melk bij. Terug in de wei jij!
Alle reacties Link kopieren
Bloemenvaasje koffie met een beetje warme opklopmelk alsikunietontrief.
...
Alle reacties Link kopieren
Het is aan ieder zelf hoe het leven in te delen. Ik vind het persoonlijk naief om in het sprookje van monogamie, een relatie is rozegeur en maneschijn te geloven. Maar zoals ik zeg. Het is aan ieder zelf hoe het leven in de delen. Jammer dat het leven en relaties toch een stuk ingewikkelder zijn dan de sprookjes die je als kind voorgeschoteld krijgt.
Oef nou Hint, eenzijdig de monogamie verbreken is ook niet zomaar een dingetje dat je zelf mag bepalen, hoor. Een relatie heb je toch echt wel met z'n tweeën. Dat het veel gebeurt, is een ander verhaal. Dat is niet zomaar toe te dekken met 'het is naïef om anderszins te geloven'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel toe aan een grote mok thee!
Alle reacties Link kopieren
Het was meer in het algemeen bedoelt. Dat ik het niet als iets vanzelfsprekends zie. Monogamie is geen aangeboren eigenschap denk ik. Wat je samen idd afspreekt is een ander verhaal. Maar voor ieder, zeker als je in een dip zit in de relatie. Zie ik ontrouw voor iedereen (zelfs mensen met de grote moralen) als een mogelijke valkuil.
Kan ik nog aanschuiven voor een mokje koffie, of hebben jullie nou net de thee/koffie op?



Mok zonder inhoud, bang, triest en walgelijk... Jaaaaa, jaaaaa

Ken ik je toch heel anders lieverd



Ooit zat ik ook in die categorie die schande sprak over vreemdgangers. Mijn formulering was gelukkig wel wat genuanceerder als die van rabarbara, maar ik had er ook geen goed woord voor over. Toch kwam ook ik in een situatie terecht waarin ik voor een minnaar koos, dus zeg nooit noooooooooooooit rabarbara!

Ik kan me wel voorstellen dat als je zo gekwetst bent, dat dit je mening enorm kleurt en dat er nog zoveel boosheid boven komt. Maar op deze manier om je heenslaan hier, daar bereik je echt helemaal niets mee. Ik hoop dat je snel een manier vindt om hier op een gezondere wijze mee om te gaan.
hmo
Dat had ook gekund met een cursus schilderen, pottenbakken, kunstgeschiedenis, Italiaans. Me-time kan ook zonder buiten de deur te seksen, en dat kan nog steeds op die manier.
Ja, en dan boetseer je gewoon een enorme fallus, dan heb je er later ook nog een keer plezier van
:-) ik heb handwerken geprobeerd.. was er niet zo goed in. Ik weet heel goed hoe fout ik ben.. en cynisch genoeg heb ik t er ook wel eens met 2 over. Dat hij mn hobby is... en misschien is het nu wel geeindigd... maar zijn er echt mensen die het helemaal zonder harte gevoel (zeer of verliefdheid of wat dan ook) ernaast kunnen hebben. Ik probeer me daar al tijden een voorstelling bij te maken. Thuis is echt niets veranderd en misschien sex iets creatiever geworden.. alleen mn dagen zijn aanzienlijk drukker en koffie bij de buurvrouw komt iets minder voor... maar t voelt ook eigenlijk niet goed. Als ik ook zie hoe zijn 1 (die er dus echt pas veel later is..) gefeliciteerd wordt en dat men t dr allemaal zo gunt een nieuwe liefde.. daar heb ik meer moeite mee. Mijn 1 zou er wel overheen komen en 2 ... ja die doet het zelf.. maar voor haar vind ik het lullig.. maar het is best een playboy dus daar is ze snel genoeg achter..
Alle reacties Link kopieren
blijkbaar ben ik fout geweest want ik heb een waarschuwing gehad. Prima, ben dan ook wel zo dat ik mijn excuses aanbied, dus bij deze. Was me er niet bewust van dat ik zo verkeerd bezig was. beetje ironisch maar goed. Ik bemoei me er niet meer mee, ik wilde proberen mij in te leven bij de andere partij, jammer niet gelukt. Ik wens iedereen hier in dit topic een goed leven. en mijn excuses nogmaals
Ik denk dat je genoeg redenen opsomt om ermee op te houden. Zeker als je nr 2 net een nieuwe relatie begint... ik zou daar echt niet aan mee willen werken, om dat om zeep te helpen. Playboy of niet. Dat kan dan best onder de noemer 'dubbele moraal' vallen omdat ik ook minnares ben geweest van getrouwde mannen, maar een prille relatie... daar zou ik zelf de stekker uittrekken.



En vergis je niet, je nr 1 zou er wel overheen komen? Dat is heel makkelijk gezegd... Ik ken hem niet natuurlijk, maar ik weet wel dat je nooit voor een ander moet denken. Ik ken meerdere relaties die een affaire hebben overleefd, maar die daarna nooit meer hetzelfde zijn geworden.
Dank Rabarbara. Beetje vreemde manier om jezelf in een ander te verplaatsen. Puntje van aandacht lijkt me ;)



Weet niet of ik die excuses als oprecht kan beschouwen als je begint met 'blijkbaar ben ik fout geweest'. Maar vooruit, ik ben de rotste niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening heb ik nog steeds maar ik wil niet zo tekeer gaan. Ik heb mij aangemeld om mijn verhaal kwijt te kunnen en toen zag ik dit topic voorbij komen en dacht ik laat ik eens kijken waarom mensen dit doen. Mijn fout, ik ben heel anders en dat is prima. Ook is het fout om boos te worden, ik ken jullie immers niet en ja ik ga naar iemand toe om hierover heen te komen want ik ben er ondersteboven van en ben ontzettend gekwetst door iemand waarvan ik dacht mee te gaan trouwen. Zelf ben ik altijd eerlijk geweest en staat eerlijkheid voorop. Ik meen dat dat het beste is. Dus mijn excuses zijn oprecht. Ik ken jou niet maar ik heb wel een mening maar daarom hoor ik ook niet thuis in dit topic.
Ik had haar gestaft voor die belachelijk beledigende post, dus blijkbaar heeft ze een waarschuwing van de admins gehad.



Veel sterkte met de verwerking van wat je overkomen is Rabarbara, dat meen ik oprecht. Er zit blijkbaar nog heel vee woede en dat kan een gelukkig leven in de weg staan.

Het is nooit de bedoeling van iemand om een ander zo te kwetsen, maar zoals altijd zitten er 2 kanten aan het verhaal.
quote:theemok schreef op 29 juni 2015 @ 13:28:

Ik denk dat je genoeg redenen opsomt om ermee op te houden. Zeker als je nr 2 net een nieuwe relatie begint... ik zou daar echt niet aan mee willen werken, om dat om zeep te helpen. Playboy of niet. Dat kan dan best onder de noemer 'dubbele moraal' vallen omdat ik ook minnares ben geweest van getrouwde mannen, maar een prille relatie... daar zou ik zelf de stekker uittrekken.

Zit daar voor jou echt verschil in? Ik zou me geloof ik rotter voelen als een huwelijk met 2 kinderen klapt door een affaire dan een prille relatie waarin je elkaar nog niet helemaal kent.
Ik vind het belangrijk dat je in een begin van een relatie de tijd en gelegenheid krijgt om je op elkaar te richten, zonder dat daar iemand anders bij om de hoek komt kijken. Een huwelijk van 25+ jaar waarin de intimiteit volledig is uitgedoofd vind ik echt een ander verhaal, ja. Ik ben nooit de aanleiding geweest voor een geklapt huwelijk, zou dat ook heel rot vinden. Maar ik vind het in zo'n geval een toch redelijk weloverwogen keuze om het buiten de deur te zoeken, hoe riskant en zo ook.
Ik snap ook niet zo goed hoe je oog hebt voor een ander als je onwijs verliefd bent in je prille relatie. Ik had in het begin van mijn relatie totaal geen oog voor een ander.

Maar of het nu meer of minder een bewuste keuze is, hm. Ik heb er ook geen ervaring mee. Ook niet met 25 jaar huwelijk. Daar is dit blomke nog te jong voor
Alle reacties Link kopieren
Succes, Barbara, natuurlijk is je ex een lul, dat snappen wij ook, wij kunnen daar alleen niet zoveel aan doen. Blame him, just him.



Een minnaar als ik haske flieft ben? In geen 2000 jaar, waar haal je in godsnaam dat gedeelde hart vandaan, dat snap ik echt niet. Natuurlijk is het gezinstechnisch lastiger als dat klapt dan een prille liefde maar ik begrijp gewoon niet hoe je dat in je systeem voor elkaar krijgt.

Net als Mok trek ik me terug als "mijn minnaar" een relatie krijgt. Ook een stukje zelfberscherming, heel eerlijk.
...
Ik had liefdesverdriet dat hij meldde dat hij er mee wilde kappen omdat hij een 1 was tegen gekomen maar hij zocht mij daarna weer op. Ik heb toen voor mezelf een soort keuze gemaakt. Ik wil genieten zo lang t duurt.. en als hij t te verantwoorden vindt.. ik had die keuze voor mezelf al eerder gemaakt (al dan niet waarschijnlijk helemaal niet weloverwogen... ) en zijn "fling" duurt nu een week of 4 en ik denk dat ik m meer gezien heb in die tijd.. maar hé met iedereen eens dat het zo niet langer gaat en dat ik een andere tijdsbesteding moet zoeken en ik heb m nog steeds geen berichtje gestuurt en hij mij ook niet.



Dus misschien kunnen we t terugtrekken alsnog zo beschouwen en duurde t alleen 4 weken..
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat je exact in uren, minuten en seconden weet hoe lang het geleden is dat je voor het laatst contact had zónder je telefoon erbij te pakken.

Is jouw geboortejaar 76?
...
Ja76... en ik kijk ook elke 10 min of ie niet toch stiekem iets heeft gestuurd maar dat zal wel slijten... toch..
leg je telefoon in de kast en ga een eind buiten wandelen. Het is heerlijk weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven