Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:



Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?



Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"



Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je ook op mij doelde Rooss. Maar ik probeer ook even een ava. Wel zo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet goed bezig zeker ?

:( dank je rooss voor je reactie sta weer op de grond ... Noem het eerder een blauwe poep door van m'n wolkje te donderen ...

Maar je hebt gelijk ...

Ik ben er niet fier op echt niet ... Maar das pure lust , denk ik dan ???
Alle reacties Link kopieren
quote:grietje4 schreef op 31 juli 2013 @ 21:27:

Ik ben niet goed bezig zeker ?

:( dank je rooss voor je reactie sta weer op de grond ... Noem het eerder een blauwe poep door van m'n wolkje te donderen ...

Maar je hebt gelijk ...

Ik ben er niet fier op echt niet ... Maar das pure lust , denk ik dan ???Pure lust gaat alleen goed als je daarnaast heel nuchter blijft nadenken....
quote:innote schreef op 31 juli 2013 @ 21:29:

[...]



Pure lust gaat alleen goed als je daarnaast heel nuchter blijft nadenken....+100.000
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hem zeker niet in huis nemen hoor

Ik denk iedere dag tesamen komt niet goed !

Maar ik weet goed dat er ooit een dag komt dat het voorbij is ...

Ik ben nog aan het landen van maandag

Maar we hebben een klik en

Een afspraak om niet verliefd te worden , en dat ben ik ook niet !
Roos en Heidi, nog even als reactie op de vragen en opmerkingen van jullie in nr 20: inderdaad. Zomaar ajuparaplu zeg je inderdaad niet. Maar wanneer wel? Vandaag kwam er na een week radiostilte een zeer nietszeggend kattebelletje voor ons waar ik niks mee kan van minnaarvrouw. Voelt zelfs wat akward.



In mijn beleving, maar ik zit niet bij ze op de bank natuurlijk, heeft minnaarvrouw van mij niks te vrezen. Haar man houdt heel veel van haar en komt tot dusverre op al haar wensen over hoe zij aankijkt tegen een open relatie tegemoet, waardoor de relatie tussen minnaar en mij slechts een schim is van hoe het was. Ik houd van twee mannen en genoot in het begin heel erg van de polyamorie.

Minnaar was ook een hele goede vriend, als ik niet allergisch zou zijn voor het woord zou ik het bijna een soulmate noemen, hij was een sparringspartner, iemand om spannende, stoute en soms stiekeme dingen mee te doen een maatje en een steun en toeverlaat.



Eigenlijk is er maar weinig van over gebleven, begin ik steeds meer te beseffen, doordat hij aan haar wensen tegemoet kwam. Ik ben naar mijn partner toe eerlijk geweest over mijn sterke gevoelens voor minnaar en welke plek ik graag wil dat hij naast mijn man in neemt, namelijk als een andere man waarvan ik ook houd en die een bijzondere plaats inneemt, maar niet als vervanger van mijn eigen topvent.



Ik weet inmiddels dat hij naar zijn vrouw nooit heeft benoemd hoe zijn gevoelens zijn voor mij. Daarmee creëert hij bij beide vrouwen verwarring. Ik twijfel of die gevoelens die hij mij toevertrouwt, wel oprecht zijn en zijn vrouw twijfelt of hij wel de waarheid spreekt als hij een ontwijkend antwoord geeft. Hij spaart de kool en de geit, bij wijze van spreken.



Hm. Best louterend dit opschrijven, zo eerlijk was ik naar mezelf toe nog niet. Jemig, dit doet best pijn.
anoniem_180123 wijzigde dit bericht op 31-07-2013 21:50
Reden: aanpassing, was beetje kromme zin.
% gewijzigd
Grietje, zweef nog even lekker na.

Maar als je dan geland bent, lees dit nog even na:



toen hij mij dat vertelde dat we toen mss wel moesten stoppen en het mij vroeg .... heb ik heel diep gezeten , traantjes gelaten .... 1 week later lag ik in zn armen maar kijk ... er moet toch iets zijn ??? dat ons telkens terug brengt

of ik ben hopeloos naïef , veel geduld en kan goed wachten ???

ik weet het soms ook allemaal niet



en bedenk dat alle minnaars relaties over gaan. Dat gevoelens wel slijten en dat de wereld niet vergaat als het over is. Tuurlijk mag je janken, mag je even diep zitten. Maar "er moet toch iets zijn" Come on.. Hoofd erbij houden dame!
quote:innote schreef op 31 juli 2013 @ 21:29:

[...]



Pure lust gaat alleen goed als je daarnaast heel nuchter blijft nadenken....Kan dat? Hoe doe je dat dan?
quote:oranjexx schreef op 31 juli 2013 @ 21:48:

[...]





Kan dat? Hoe doe je dat dan?Tijd voor bezinning nemen en de boel af en toe eens van een afstandje bekijken. En dan heel eerlijk naar jezelf zijn of dit nog wel is wat je wilt/kunt. En dan de ballen hebben om iets te veranderen. It can be done.
quote:SweetInez schreef op 31 juli 2013 @ 21:50:

[...]





Tijd voor bezinning nemen en de boel af en toe eens van een afstandje bekijken. En dan heel eerlijk naar jezelf zijn of dit nog wel is wat je wilt/kunt. En dan de ballen hebben om iets te veranderen. It can be done.In the middle of it, ineens. Thanx Ien!
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjexx schreef op 31 juli 2013 @ 21:48:

[...]





Kan dat? Hoe doe je dat dan?



Maak een briefje met de naam(en) van eventuele kinderen, de hoogte van je hypotheek, het bedrag wat je per maand te spenderen gaat hebben als je in je eentje komt te staan, de eventuele alimentatie die je moet gaan betalen.



En lees dat lijstje iedere keer dat je denkt "O wat ben ik toch verliefd op ...."
Alle reacties Link kopieren
I know , maar dat iets is voor mij iets van gevoel , ik kan nou niet met iedereen naar bed , de klik begrijp je ? Ik ben zeker niet verliefd !

hij noemde het allergische woord van oranje

Soulmates :Imao:



Rooss haar woorden en dat tekstje lezen ..

Een schop onder m'n kont

Heb me vandaag een vibrator gekocht !!!!

Kan die me wat van m'n onverzadigbaarheid afnemen
Alle reacties Link kopieren
Innote thanks voor de tip

Zal ik onthouden ! Best het briefje niet laten rondslingeren dan
Alle reacties Link kopieren
*knuffel* voor jou Oranje. Als je niks tegen virtuele knuffels hebt tenminste (los van de schrale troost die ze vormen). Lijkt me inderdaad een pijnlijk besef. Zo te lezen zijn het eerder moeizame manoeuvres dan dat jij hem minder waard zou zijn dan hij zegt en zij de waarheid niet zou verdienen. Hmm, en waar ligt dan het probleem. Bij haar (die niets te vrezen had als hij inderdaad echt open zou zijn), of bij hem (die waarschijnlijk minder problemen zou veroorzaken als hij open zou zijn). Moeilijk hoor. Ik lees je altijd met sympathie, maar kan weinig zinnigs zeggen en voel me daartoe hier ook niet echt in de positie.



Ik kom nog maar net kijken, en worstel vooral met het contrast tussen real-life-contact en het contact tussendoor. Hij heeft me wel verteld dat hij niet zo'n mensen-mens is, ondanks zijn nogal mensgerichte werk. Dat verbaasde me ergens wel (en 'durf' ik ergens ook niet helemaal te geloven, dat-ie dat gewoon is), hoewel het in het kader van moeizaam over privé vertellen (lees: kwetsbaar opstellen) het wel begrijpelijk is. Tja, misschien is dat het ook (en het man-zijn met minder hormonen haha) dat maakt dat hij zich zo uit als hij zich uit. Het moet niet te dichtbij komen, en moet wel spannend/bijzonder blijven. En het suffe is dat ik zelf eigenlijk net zo in elkaar zit, maar dat dat zich bij mij pas echt gaat uiten als ik iemand aan me verbonden heb/weet. Ach ja. Het zal allemaal wel niet voor niets zijn, dit. Waar het me ook brengt, het is ook iets wat me mezelf weer verder leert kennen.
quote:grietje4 schreef op 31 juli 2013 @ 21:27:



Ik ben er niet fier op echt niet ... Maar das pure lust , denk ik dan ???Geen idee wat het is maar op het moment dat je schrijft dat zijn kind jullie betrapte, het aan moeders vertelde en jij een week later weer in zijn armen ligt gooi ik dat niet op pure lust. Dat is een haha ik lekker wel. En daar kan ik geen respect voor opbrengen. Lust is niet altijd een excuus. Respect voor zijn gezin, zowel van jouw kant als (vooral) van de zijne zou jullie sieren. Wat jullie doen verdient geen schoonheidsprijs, dat weet je zelf ook. De manier waarop kan het verschil maken tussen acceptabel en ronduit wreed.
Oranje, ik herken er wel iets in. Een open relatie is een mooi iets. Maar heeft ook zeker zijn nadelen. Voor mij wogen bepaalde zaken niet meer op tegen datgene wat ik uit een extra relatie haalde. Dus ik herken het punt waar jij op staat. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:innote schreef op 31 juli 2013 @ 21:54:

[...]





Maak een briefje met de naam(en) van eventuele kinderen, de hoogte van je hypotheek, het bedrag wat je per maand te spenderen gaat hebben als je in je eentje komt te staan, de eventuele alimentatie die je moet gaan betalen.



En lees dat lijstje iedere keer dat je denkt "O wat ben ik toch verliefd op ...."



Hahaha, kon wat in zitten.



@Oranje: volgens mij doe je het idd al, zoals SweetInez beschrijft. Het betekent alleen - helaas - niet dat het niet ook pijn kan doen.
quote:innote schreef op 31 juli 2013 @ 21:54:

[...]





Maak een briefje met de naam(en) van eventuele kinderen, de hoogte van je hypotheek, het bedrag wat je per maand te spenderen gaat hebben als je in je eentje komt te staan, de eventuele alimentatie die je moet gaan betalen.



En lees dat lijstje iedere keer dat je denkt "O wat ben ik toch verliefd op ...."



Ai, die is me te berekenend. Als dat de reden moet zijn om kop en kont bij elkaar te houden zeg ik run forrest.



Oranje, ik denk dat er een kentering aan zit te komen bij jou. Je hoeft nu niet eens een keuze te maken, het gaat zich vanzelf aandienen. Klote maar je zal er zoveel sterker uitkomen!
quote:grietje4 schreef op 31 juli 2013 @ 21:54:

I

Een schop onder m'n kont

Heb me vandaag een vibrator gekocht !!!!

You go girl!
quote:SweetInez schreef op 31 juli 2013 @ 21:59:. Een open relatie is een mooi iets. Maar heeft ook zeker zijn nadelen. Voor mij wogen bepaalde zaken niet meer op tegen datgene wat ik uit een extra relatie haalde.Ik ben benieuwd naar je hele verhaal.
quote:innote schreef op 31 juli 2013 @ 21:54:

[...]





Maak een briefje met de naam(en) van eventuele kinderen, de hoogte van je hypotheek, het bedrag wat je per maand te spenderen gaat hebben als je in je eentje komt te staan, de eventuele alimentatie die je moet gaan betalen.



En lees dat lijstje iedere keer dat je denkt "O wat ben ik toch verliefd op ...."Hm, ik haal hier toch niet heel veel liefde uit eigenlijk.. Als de alimentatie het enige is wat je nog thuis houdt...
Alle reacties Link kopieren
ik vind het op zich niet zo heel verkeerd dat er nu even een paar weken rust is en geen mogelijkheid tot dates.

Dat stelt de focus even weer terug op het thuisfront en het gevoel dat zij absoluut op nr 1 staan.



Ik heb het gevoel dat sommigen zichzelf totaal verliezen in een nr 2 relatie en dit is toch niet bedoeling van een minnaar ..

dat moet toch heerlijk, geil en verlust zijn tijdens een date en dan weer over tot de orde van de dag !

Of klink ik nu eigenlijk heel gevoelloos zo...?
Alle reacties Link kopieren
Zal ik zeker doen :D
quote:Rooss4 schreef op 31 juli 2013 @ 22:06:

[...]



Ik ben benieuwd naar je hele verhaal.



Nou, heb je even?

Ik was klaar met strijden. Na 2 jaar was de koek op. Een open relatie werkt alleen als beide er achter staan. En als dat niet 100% lukt, dan breken de goede gesprekken op een gegeven moment op. Of laat een grijze waas over iets waar je van zou moeten bruisen. En dat was altijd mijn drijfveer: ik wil er iets extra's uithalen, ik wil genieten, ik wil er extra energie van krijgen. En dat lukte niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetInez schreef op 31 juli 2013 @ 22:07:

[...]





Hm, ik haal hier toch niet heel veel liefde uit eigenlijk.. Als de alimentatie het enige is wat je nog thuis houdt...Nee daar is het briefje niet voor; het briefje is om "Ik ben verliefd op die ander" te relativeren. Want dat is geen liefde, dat is lust / verlustigdheid of hoe je het ook wilt noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven