Moeder is een 'swinger'

02-11-2015 00:29 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:thanx schreef op 03 februari 2016 @ 11:45:

Jij hebt gewoon eens een goede beurt nodig sanjay



Liever gelukkige ouders die swingen dan ongelukkige die altijd ruzie maken.Wat dacht je van liever geen van de 2? Of is dat in jouw beleving geen eens mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Swingen is niet zaligmakend. Het is ook geen duivelsverering.



Als je gelukkig bent in je monogame huwelijk, prima toch? En als je gelukkig bent als swingers, en je gaat respectvol om met je kinderen, je schermt je hobby voor ze af, dan is dat ook prima.



Kunnen we nou alsjeblieft ophouden met elkaar affakkelen en eens net doen alsof we allemaal gewoon mensen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Haha Theemok, dit gaat toch al lang niet meer over mensen, laat staan over het originele topic?



Dit is een welles-nietes spelletje geworden tussen een behoorlijk gefrustreerd persoon die niet kan en wil bevatten dat sommige mensen daadwerkelijk kunnen genieten van seks met anderen aan de ene kant, en een aantal swingers die aanstoot nemen aan het feit dat ze neergezet worden als egocentrische perverselingen die hun kinderen willens en wetens trauma's bezorgen aan de andere kant . Het respect is overigens al een poosje weg uit dit topic hoor. Het hele leven en laten leven is aan sommigen onder ons helaas niet besteed.



Misschien een idee om een 'anti-swingers' topic aan te maken? Zolang ze maar wegblijven uit het andere topic zullen we maar denken toch?



TO heeft door de reacties waarschijnlijk een extra trauma overgehouden en reageert al laaaaang niet meer.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Waarom probeer ik het ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, sorry, je hebt gelijk.... Sommige topic zijn niet meer te redden !
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
quote:Prins_Joe schreef op 03 februari 2016 @ 12:06:

Haha Theemok, dit gaat toch al lang niet meer over mensen, laat staan over het originele topic?



Dit is een welles-nietes spelletje geworden tussen een behoorlijk gefrustreerd persoon die niet kan en wil bevatten dat sommige mensen daadwerkelijk kunnen genieten van seks met anderen aan de ene kant, en een aantal swingers die aanstoot nemen aan het feit dat ze neergezet worden als egocentrische perverselingen die hun kinderen willens en wetens trauma's bezorgen aan de andere kant . Het respect is overigens al een poosje weg uit dit topic hoor. Het hele leven en laten leven is aan sommigen onder ons helaas niet besteed.



Misschien een idee om een 'anti-swingers' topic aan te maken? Zolang ze maar wegblijven uit het andere topic zullen we maar denken toch?



TO heeft door de reacties waarschijnlijk een extra trauma overgehouden en reageert al laaaaang niet meer.Jij doet er net zo hard aan mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sanjay schreef op 03 februari 2016 @ 11:27:

Dit is allemaal eigenlijk een non-discussie.

Ik en vele andere vinden swingen maar niks en de swingers in dit topic verdedigen hun, in mijn ogen, perverse hobby met hand en tand. Dat kan en mag. Lets agree to disagree op dat punt.

Punt 2, zoals eerder door dinges terecht is aangegeven kan swingen wel degelijk een jong kind beschdigen en traumatiseren als hij/zij hierachter komt. Dat het wellicht niet van toepassing is op de TO (dat betwijfel ik) of de kinderen van andere swingers zal best wel. En dat sommige swingers die hier gepost hebben de illusie hebben dat hun kinderen het zelfs stoer en er trots op zijn, oke whatever. Het zal allemaal wel Ik heb daar me twijfels over en ook dat mag.

Dat sommige mensen mij bekrompen, kortzichtih en zelfs ervan uitgaan dat ik onderdrukt wordt is ook jullie goed recht.

Volgens mij gaat dit helemaal nergens over.



Maar wil je me dan antwoord geven op één vraag:

Waarom roep jij wel dat je het pervers vindt, maar mogen anderen niet roepen dat ze het leuk/lekker vinden?



Je geeft namelijk heerlijk selectief antwoord. En nee dit gaat ook nergens over. Maar daar ben jij net zo verantwoordelijk voor als ieder ander. Jij roept hier dat het pervers is, en dan gaan mensen hier in discussie over jouw opmerking en vervolgens ga je zeggen "dit gaat helemaal nergens over". Dit komt voor mij over alsof jij je mening wel mag geven, maar iemand anders niet. En dat vind ik gewoon ronduit kinderachtig en hypocriet. Dus als dit een non-discussie is, en nergens over gaat, waarom is het voor jou dan zo belangrijk om te blijven herhalen hoe pervers je het allemaal vind? En waarom herhaal je dan alles wat je vind in dit bericht nogmaals? Je had ook kunnen eindigen met "ik vind het pervers. Punt." Maar doordat jij zelf net zo hard doorgaat, is het meer dan logisch dat het een discussie ontstaat. Een forum is twee richtingen verkeer. Jij hebt het recht om je mening te geven, maar Piet en Jan hebben dat recht net zo goed. Ben je het daar niet mee eens? Reageer dan niet. Zo simpel is het. Dus vind je dit een non-discussie, reageer dan niet. Maar ga niet eerst al je argumenten roepen, en vervolgens zeggen dat het een non-discussie is. Dan moet je die argumenten ook al niet roepen.



Ik vind het overigens hilarisch dat ik schijnbaar door jou gezien wordt als een swinger. Misschien moet je eens iets doen aan je vooroordelen? ;)

Zoals ik al eerder aan gaf ben ik een saai 19-jarig meisje dat met haar vriend niet verder komt dan missionaris en doggy. En och die ene keer in de douche is dan ook echt rete spannend hoor.



Dus als dat soort dingen pervers vind, prima. Maar wordt alsjeblieft volwassen en leer dat als jij je mening mag uiten, andere mensen dat net zo goed mogen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag het lekker vinden en iedereen mag zijn mening geven. Waar lees jij dat ik dat niet wil?

Het boeit me niet zolang als het mijn ouders niet zijn. Maar goed, ik val in herhaling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sanjay schreef op 03 februari 2016 @ 11:32:

[...]





Hier komt de aap uit de mouw. Ik begon net een klein beetje empathie te krijgen voor swingers en nu word er weer bevestigd dat veel swingers het toch uit een egocentrisch oogpunt doen. Mochten de kinderen er toch achter komen, mwah jammer dan. Zolang als JIJ maar gelukkig bent. Bah.



"Ik begon net een klein beetje empathie te krijgen voor swingers" Ja hoor, ik geloof je meteen. Klinkt erg oprecht.

"Zolang als JIJ maar gelukkig bent." en ik maar denken dat het ging om kinderen die het beste af zijn met ouders die gelukkig zijn. Het zal wel niet zijn omdat jij dit totaal verkeerd wil lezen.



Of misschien
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Sanjay heeft een permaban.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 02 februari 2016 @ 10:59:

Ik kan het me wel heel goed voorstellen, ik heb ook teveel gezien van volwassen, sommige dingen moet je als ouder gewoon niet doen vind ik of je wacht tot je kinderen groot zijn want de shock die je kind krijgt bij zulke ontdekkingen waar een kind helemaal niet emotioneel rijp voor is doet iets met de psyche en het vertrouwen. En dat is een heel raar en naar gevoel.

Vind dat hier in dit topic dat gevoel heeel erg gebagatelliseerd wordt. Haal die kop eens uit het zand en sta open voor de kritiek en zie in dat dit een kind veel schade kan doen! En dan kun je het nog zo goed denken te verbergen, alleen al het risico dat zoiets uit zal komen zou mij doen overwegen om daar toch mee te wachten tot kinderen de deur uit zijn of in ieder geval emotioneel rijp genoeg zijn om het te kunnen begrijpen.



Godsamme wat word ik toch kwaad een verdrietig van de naïviteit en het egoïsme van de swingers in dit topic!!! Nee ik ben niet "zielig" omdat mijn ouders swingen. Maar ik weet wel dat het voor mij een grote shock was en ik daardoor nog lang problemen had met het aangaan van relaties, ik had een soort van afschuw van seks (nu niet meer gelukkig). Wat iedereen tussen de lakens doet moeten ze echt zelf weten, maar val er anderen niet mee lastig!!! Dat is het enige wat ik hier nog over wil zeggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Blijdoener schreef op 03 februari 2016 @ 19:40:

[...]



Vind dat hier in dit topic dat gevoel heeel erg gebagatelliseerd wordt. Haal die kop eens uit het zand en sta open voor de kritiek en zie in dat dit een kind veel schade kan doen! En dan kun je het nog zo goed denken te verbergen, alleen al het risico dat zoiets uit zal komen zou mij doen overwegen om daar toch mee te wachten tot kinderen de deur uit zijn of in ieder geval emotioneel rijp genoeg zijn om het te kunnen begrijpen.



Godsamme wat word ik toch kwaad een verdrietig van de naïviteit en het egoïsme van de swingers in dit topic!!! Nee ik ben niet "zielig" omdat mijn ouders swingen. Maar ik weet wel dat het voor mij een grote shock was en ik daardoor nog lang problemen had met het aangaan van relaties, ik had een soort van afschuw van seks (nu niet meer gelukkig). Wat iedereen tussen de lakens doet moeten ze echt zelf weten, maar val er anderen niet mee lastig!!! Dat is het enige wat ik hier nog over wil zeggen...Dat jouw ouders nogal rare lui zijn en op een afschuwelijke manier met hun seksleven omgingen ten opzichte van jou wil niet zeggen dat hoe jouw ouders er in stonden/ staan, dat dat de manier is waarop andere swingers het doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener, jij bent toch geen 'reïncarnatie' van Sanjay hoop ik hè??
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
quote:Blijdoener schreef op 03 februari 2016 @ 19:40:

[...]



Vind dat hier in dit topic dat gevoel heeel erg gebagatelliseerd wordt. Haal die kop eens uit het zand en sta open voor de kritiek en zie in dat dit een kind veel schade kan doen! En dan kun je het nog zo goed denken te verbergen, alleen al het risico dat zoiets uit zal komen zou mij doen overwegen om daar toch mee te wachten tot kinderen de deur uit zijn of in ieder geval emotioneel rijp genoeg zijn om het te kunnen begrijpen.



Godsamme wat word ik toch kwaad een verdrietig van de naïviteit en het egoïsme van de swingers in dit topic!!! Nee ik ben niet "zielig" omdat mijn ouders swingen. Maar ik weet wel dat het voor mij een grote shock was en ik daardoor nog lang problemen had met het aangaan van relaties, ik had een soort van afschuw van seks (nu niet meer gelukkig). Wat iedereen tussen de lakens doet moeten ze echt zelf weten, maar val er anderen niet mee lastig!!! Dat is het enige wat ik hier nog over wil zeggen...



Ik heb je vorige reactie nog eens doorgelezen en ik denk inderdaad dat jij door de wijze waarop jouw ouders met zaken omgingen beschadigd bent. Ik kan me voorstellen dat dat enorme impact op je gehad moet hebben. Daarvoor begrijp ik ook waarom je zo reageert en waarom swingen voor jouw een hele negatieve lading heeft. Jouw ouders hadden je nooit op deze wijze lastig moeten vallen met hun sexleven en je hier al helemaal niet bij mogen betrekken door o.a. je laptop te gebruiken. Daarnaast was het behoorlijk egoïstisch om je volledig aan de kant te schuiven en letterlijk te dumpen omdat ze hun pleziertjes voorrang gaven. Dat is absoluut respectloos!

Niemand ontkent hier dat er swingers zijn die er op deze manier in staan. Ik kan je echter wel geruststellen na nu enige jaren in dit wereldje te vertoeven dat dit soort swingers zoals jouw ouders in het swingerswereldje zelf ook zeer weinig krediet hebben. Er zijn gewoon een aantal no-go's waar weinig tolerantie voor is zoals bijvoorbeeld een thuisdate organiseren met kinderen boven in bed of ieder of de meeste weekends feesten en je kinderen telkens ergens dumpen.

Mijn kinderen worden nu langzaam volwassen en wanneer ze iets opgepikt hebben zal dat wel een keer ter sprake komen. Wij hebben in ieder geval geprobeerd ze een veilige basis te geven en ze zijn naar ons idee nooit op de tweede plaats gekomen c.q. gedumpt. We hebben ook geprobeerd ze een open kijk te geven op de wereld en nooit meteen te veroordelen. Respect vinden wij trouwens ook erg belangrijk. Wij hebben zelf niet de behoefte om ons sexleven met onze kinderen te bespreken, ook niet als ze volwassen zijn maar wanneer zij er behoefte aan hebben om over bepaalde zaken te praten of ze vragen openheid omdat ze iets vermoeden dan willen we hier wel in tegenmoet komen. En daarvoor hoeven wij denk ik echt niet in detail te gaan.

Ik ken verhalen van swingers waarvan oudere wordende kinderen inderdaad ontdekken dat ouders swingers zijn. Doch wanneer de relatie met de ouders veilig en vertrouwd is dan kan dit ook besproken worden en leidt dit echt niet tot grote problemen.

Wanneer je echter als ouder het vertrouwen schaadt, over grenzen heenwalst en kinderen ondergeschikt maakt aan eigen geneugden dan kan het niet anders dan dat dit er behoorlijk inhakt.

En dat vind ik heel erg voor jouw en voor TO!
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2016 @ 19:52:

[...]





Dat jouw ouders nogal rare lui zijn en op een afschuwelijke manier met hun seksleven omgingen ten opzichte van jou wil niet zeggen dat hoe jouw ouders er in stonden/ staan, dat dat de manier is waarop andere swingers het doen.Eens. Maar ik ben het er ook mee eens dat je je kind ermee kan beschadigen. De meeste kinderen willen niet geconfronteerd worden met het seksleven van hun ouders. Of dat nou swingers zijn of niet doet er dan niet zo heel veel toe.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 03 februari 2016 @ 23:15:

[...]

Ik heb je vorige reactie nog eens doorgelezen en ik denk inderdaad dat jij door de wijze waarop jouw ouders met zaken omgingen beschadigd bent. Ik kan me voorstellen dat dat enorme impact op je gehad moet hebben. Daarvoor begrijp ik ook waarom je zo reageert en waarom swingen voor jouw een hele negatieve lading heeft.



[...]



Ik ken verhalen van swingers waarvan oudere wordende kinderen inderdaad ontdekken dat ouders swingers zijn. Doch wanneer de relatie met de ouders veilig en vertrouwd is dan kan dit ook besproken worden en leidt dit echt niet tot grote problemen.





Volgens mij heb jij niet door hoe arrogant dit klinkt. Je legt de 'fout' compleet neer bij ouders (die jij niet kent) en wil echt met geen mogelijkheid denken over wat deze kinderen van swingers werkelijk zeggen: dat het swingen - dus dat hun ouders seks hebben met meerdere (onbekende ) mensen - hen pijn heeft gedaan. Waarom is dat zo moeilijk? Het begint bijna te lijken op blaming the victim of op van die doorgewinterde amerikanen die vinden dat wapens niet slecht zijn, maar mensen.



Wat is er dan mis met de suggestie dat je het swingen een paar jaar uitstelt (of vele malen beter afschermt dan dat je nu denkt)?



Het is die naïviteit die er bij ook niet in kan. Als je daar een permaban voor krijgt, dan moet dat maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 03 februari 2016 @ 23:23:

[...]





Eens. Maar ik ben het er ook mee eens dat je je kind ermee kan beschadigen. De meeste kinderen willen niet geconfronteerd worden met het seksleven van hun ouders. Of dat nou swingers zijn of niet doet er dan niet zo heel veel toe.



Het feit dat een kind wordt beschadigd doordat het zijn ouders op het hebben van sex betrapt wordt door de wetenschap trouwens tegengesproken. Google maar eens.

Helaas kom ik verder weinig over swingers en ervaringen van kinderen van swingers tegen. Het wordt in ieder geval niet als probleem gesignaleerd.

Ik denk dat ouders die een veilige, hechte relatie met hun kinderen weten op te bouwen ook mensen zijn die verantwoord met zaken omgaan. Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren dat kinderen met zaken zoals sex en aanverwant geconfronteerd kan worden. Dat kan ongewild gebeuren maar kinderen in een veilige relatie kunnen die heel goed hendelen.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 03 februari 2016 @ 23:35:

[...]





Het feit dat een kind wordt beschadigd doordat het zijn ouders op het hebben van sex betrapt wordt door de wetenschap trouwens tegengesproken. Google maar eens.

Helaas kom ik verder weinig over swingers en ervaringen van kinderen van swingers tegen. Het wordt in ieder geval niet als probleem gesignaleerd.

Ik denk dat ouders die een veilige, hechte relatie met hun kinderen weten op te bouwen ook mensen zijn die verantwoord met zaken omgaan. Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren dat kinderen met zaken zoals sex en aanverwant geconfronteerd kan worden. Dat kan ongewild gebeuren maar kinderen in een veilige relatie kunnen die heel goed hendelen.Ik heb het niet over betrappen op seks, ik heb het over keer op keer geconfronteerd worden en over het gevoel van onveiligheid wat kinderen kunnen ervaren als ouders ook met anderen het bed delen. Ik zie echt niet de toegevoegde waarde van het delen met je kinderen. Niks mis met seks met je man of met anderen, maar houd het uit de buurt van je kinderen. Ik denk dat de meeste swingers dat ook wel doen, maar ik krijg echt buikpijn van sommige verhalen hier. Hoe zot kan je zijn als ouder?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 03 februari 2016 @ 23:29:

[...]





Volgens mij heb jij niet door hoe arrogant dit klinkt. Je legt de 'fout' compleet neer bij ouders (die jij niet kent) en wil echt met geen mogelijkheid denken over wat deze kinderen van swingers werkelijk zeggen: dat het swingen - dus dat hun ouders seks hebben met meerdere (onbekende ) mensen - hen pijn heeft gedaan. Waarom is dat zo moeilijk? Het begint bijna te lijken op blaming the victim of op van die doorgewinterde amerikanen die vinden dat wapens niet slecht zijn, maar mensen.



Wat is er dan mis met de suggestie dat je het swingen een paar jaar uitstelt (of vele malen beter afschermt dan dat je nu denkt)?



Het is die naïviteit die er bij ook niet in kan. Als je daar een permaban voor krijgt, dan moet dat maar.



Werkelijk ik kan hier geen touw aan vast knopen. Iemand???

Ik vind hoe dit geformuleerd is veelzeggend "blaming the victim of op van die doorgewinterde amerikanen die vinden dat wapens niet slecht zijn, maar mensen".

Ik vind inderdaad wapens niet slecht die vuren niet van zelf (?) maar de mensen omdat die hier onverantwoord mee omgaan. Ik vind swingen niet slecht maar wel swingers die onverantwoord met zaken naar hun kinderen omgaan.



Verder kan ik er geen chocola van maken wat jij schrijft, echt niet.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 03 februari 2016 @ 23:42:

[...]





Ik heb het niet over betrappen op seks, ik heb het over keer op keer geconfronteerd worden en over het gevoel van onveiligheid wat kinderen kunnen ervaren als ouders ook met anderen het bed delen. Ik zie echt niet de toegevoegde waarde van het delen met je kinderen. Niks mis met seks met je man of met anderen, maar houd het uit de buurt van je kinderen. Ik denk dat de meeste swingers dat ook wel doen, maar ik krijg echt buikpijn van sommige verhalen hier. Hoe zot kan je zijn als ouder?



Nou, dan zijn we het over een aantal zaken eens. Ik krijg ook buikpijn van het verhaal van TO en van enkele anderen. De wijze hoe daar met swingen wordt omgegaan en hoe er totaal geen rekening wordt gehouden met kinderen is ook schrijnend.

Ik hoop toch dat je mijn reactie zo goed gelezen hebt dat je hebt begrepen dat ik het had over mijn kinderen wanneer ze volwassen zijn? De mijn zijn bijna volwassen maar op dit moment scherm ik ze zeker af van ons sexleven.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 03 februari 2016 @ 23:35:

[...]

Het feit dat een kind wordt beschadigd doordat het zijn ouders op het hebben van sex betrapt wordt door de wetenschap trouwens tegengesproken. Google maar eens.





Daar hebben we het toch helemaal niet over? Dat is precies ook wat de kinderen in deze draad aangeven, het gaat er niet om dat de ouders seks hebben, maar dat ze extreme seks hebben met meerdere mensen. Daar gaat het om. Echt een gevalletje cognitieve dissonantie.





quote:Helaas kom ik verder weinig over swingers en ervaringen van kinderen van swingers tegen. Het wordt in ieder geval niet als probleem gesignaleerd.



Ik heb niet het idee dat jij door een onderzoek op andere gedachten gebracht zal worden. Net als hier zul je direct zoeken naar vrijwaring van swingers. Er zijn namelijk wel onderzoeken over vreemdgaan en het effect op kinderen (maar dat is natuurlijk heeeel iets anders),



quote:Ik denk dat ouders die een veilige, hechte relatie met hun kinderen weten op te bouwen ook mensen zijn die verantwoord met zaken omgaan. Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren dat kinderen met zaken zoals sex en aanverwant geconfronteerd kan worden. Dat kan ongewild gebeuren maar kinderen in een veilige relatie kunnen die heel goed hendelen.



Dat blijf je inderdaad herhalen, maar je onderschat dan het onderwerp van 'seks met meerdere partners'. Dat het voor jou normaal is, is wel duidelijk, maar dat jij je niet wil of kan verplaatsen in kinderen is wel beangstigend. Ik weet ook niet hoe ik jou dat duidelijk zou kunnen maken. Het gaat om intimiteit en vertrouwen. Twee dingen die jullie buiten jullie kinderen delen met onbekenden.



Andere vraag: zou je stoppen met swingen wanneer je kinderen daarom zouden vragen?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:06
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 03 februari 2016 @ 23:44:

[...]

Verder kan ik er geen chocola van maken wat jij schrijft, echt niet.En dat is heel typerend. Jij laat geen ruimte voor zelfkritiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 04 februari 2016 @ 00:03:

[...]

Zo lang het kind geen extreme dingen ziet, anders lijkt het me wel wat ingewikkelder.De mening over hoe extreem het is wanneer je ouders naar een parenclub gaan verschillen blijkbaar. In deze draad vinden swingers het niet extreem en de kinderen van swingers wel.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:06
99.60% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven