Morningafterpil en weer beginnen met de pil

11-02-2016 23:27 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
31 januari was de laatste dag van mijn menstruatie en ik heb op 4 februari onveilige seks gehad. Hier op 5 februari een morning after pil voor genomen. Eigenlijk geen last van gehad, alleen ben ik vandaag een soort van ongesteld geworden, te vroeg dus! Ik heb de kenmerkende krampen en een lichte bloeding maar het zet nog niet echt door. Is dit een normale ongesteldheid? Ik wil namelijk weer beginnen met de pil, dat moet normaal toch op de eerste dag van je ongesteldheid? Of kan ik daar op elk willekeurig moment mee beginnen? Grote vraag is dus: is dit een ongesteldheid of iets anders? En betekent dat dat ik nu direct weer met de pil kan beginnen of moet ik even wachten tot het echt door zet?
Alle reacties Link kopieren
Je kan denk ik wel beginnen met de pil, maar zou hem voor de zekerheid minstens 7 dagen slikken voordat je weer seks gaat hebben.



In principe kan je altijd beginnen met de pil, als je hem slikt op de eerste dag wanneer je ongesteld bent is hij gelijk veilig, slik je hem later moet je 7 dagen beschermde seks hebben.



Omdat het niet zeker is of dit ongesteldheid is of niet, zou ik dus die 7 dagen aanhouden.



Anders kan je even de huisarts/apotheek bellen voor advies. Ik ben geen dokter dus zeker weten doe ik het niet.



Wel rekening mee houden dat je dan misschien de datum verandert van je normale cyclus door de pil door het innemen op dit moment.
anoniem_237715 wijzigde dit bericht op 12-02-2016 00:03
Reden: aanvulling
% gewijzigd
'We should all start to live before we get too old.'
Je kan op elke willekeurige tijd met de pil beginnen als je de eerste strip maar condooms gebruikt
Alle reacties Link kopieren
lees-de-bijsluiter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven