Na 3 jaar nog HIV?

12-06-2014 11:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie. Voordat ik hem kende, is mijn vriend 2x naar een prostituee geweest. Ik vond het heel erg natuurlijk, maar hij had geen relatie toen en het was ver voor mijn tijd, dus ik heb het geaccepteerd. Hij heeft wel een soa test gedaan, dus na een paar maand gingen we het onveilig doen. alleen is hij hier niet op hiv getest, kwam ik later achter.



Maar waar ik gelijk bang voor was, was hiv, omdat prostituees wel een risicogroep zijn. Hij zegt tegen mij dat hij bij allebei de keren een condoom heeft gebruikt en ik geloof dat ook wel. Omdat hij zeker weet dat hij geen risico heeft gelopen, wil hij geen test doen omdat hij het onzin vindt. Ik ben daarom vorig jaar naar de dokter gegaan (ben nogal panisch aangelegd) en heb me laten testen (we deden het toen al 2 jaar onveilig) en ik bleek het niet te hebben. Toch ben ik er nu opeens weer bang voor dat mijn vriend het wel heeft. Hoe groot is de kans dat ik hij het toch heeft? Ik kan me niet voorstellen dat ik het na 2 jaar nog niet zou hebben als hij het wel heeft, want we hebben alles gedaan (zowel vaginaal, oraal, anaal etc.)



Hoe denken jullie hierover?
Zolang hij geen hiv-test doet, geen seks hebben. Is dat een idee?
Je kunt het na twee jaar nog steeds niet hebben; hoewel de kans op overdracht met anale seks een stuk groter is dan met vaginale seks, is de kans op besmetting nu ook weer niet zo groot. De kans dat je vriend het heeft is ook vrij minimaal.



Maar goed, als je er zo bang voor bent, zou ik je vriend vragen zich te laten testen. Kun je in ieder geval weer rustig slapen 's nachts en dat is vast prettig
De kans lijkt me heel erg klein dat je vriend HIV besmet is. Maar wil je het zekere voor het onzekere: Eisen dat hij zich laten testen, hij hoeft toch nergens "bang" voor te zijn? Als hij zich niet wil testen..dan maar even stoppen met onveilig vrijen en alleen een condoom gebruiken (zowel, anaal, vaginaal én oraal).
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 12 juni 2014 @ 11:21:

Zolang hij geen hiv-test doet, geen seks hebben. Is dat een idee?

mee eens!



wat een onzin om geen test te willen doen.
Ik denk dat als je vriend HIV had gehad, hij na drie jaar zonder behandeling, allang in z'n kist had gelegen, dus dat kan niet.



Het is overigens een sprookje dat men bij hoeren meer risico's loopt, niets is minder waar. Juist zij gaan heel zorgvuldig om met de risico's, het zijn eerder losse contacten met zomaar iemand die veel risico geven.
Hij kan het hebben zonder het doorgegeven te hebben. Zonder negatieve test geen seks.
Je kunt prima drie jaar hiv hebben zonder behandeling en zonder in een kist te liggen. Aids is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen mensen zo zorgvuldig met condooms als prostituees.



Je kan ook morgen onder een auto lopen....



Aan de andere kant als het zo belangrijk voor je is, is het wel jammer dat je vriend het niet voor je over heeft. Het al wel eens zo met hem besproken? "Ik voel me er heel fijn bij als je je laat testen, ook al slaat het misschien nergens op. Ik kan het niet loslaten. Zou je dat voor me willen doen?"
Ik zou de relatie beëindigen als hij zich niet wil laten testen. Wat heb je nou aan iemand die zo weinig om je gezondheid geeft?
hij heeft zich al op soa's laten testen. zij ook nog, nadat ze onveilige sex hadden. allemaal niets aan de hand. hoe lang wil TO nog door gaan met testen?
Alle reacties Link kopieren
quote:so_87 schreef op 12 juni 2014 @ 11:34:

Er zijn geen mensen zo zorgvuldig met condooms als prostituees.



Je kan ook morgen onder een auto lopen....



Aan de andere kant als het zo belangrijk voor je is, is het wel jammer dat je vriend het niet voor je over heeft. Het al wel eens zo met hem besproken? "Ik voel me er heel fijn bij als je je laat testen, ook al slaat het misschien nergens op. Ik kan het niet loslaten. Zou je dat voor me willen doen?"





Nouhou... dat ligt nogal aan de prostituee. Ik heb ooit uit nieuwsgierigheid die reviews gelezen op die wandelaarssite. Wordt redelijk wat zonder geneukt door sommige dames. Echt bizar.



Maar verder eens, en wat Annelaure zegt.



Ik kan begrijpen dat hij niet wilt. Op Hiv testen doen ze niet zo snel. Dan moet je een risicogroep zijn en gevaar hebben gelopen.

En de kans dat hij het heeft opgelopen is echt heel erg minimaal.



Als hij echt niet wilt. Kun je hem er er misschien toe verleiden om bloeddonor te worden. Gezellig samen voor het goede doel. Dan word je ook overal op getest.
Ik vind het overdreven. Maar volgens mij zit het hoerenbezoek van je vriend je meer dwars dan de hiv. Volgens mij is dat de echte reden. Je gruwelt van het idee, en dat uit zich dit hiv idee.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan besmet zijn met HIV en jou al die tijd niet hebben besmet. Dat jouw testen negatief zijn zegt niet dat hij ook niet besmet is. Dat hij geen klachten heeft ook niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De kans dat hij tijdens die bezoeken aan prostituees is besmet is overigens klein, maar als jij bang bent dat hij HIV heeft en hij weigert te testen dan zou ik condooms gebruiken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De kans dat hij evt HIV heeft opgelopen tijdens een eerder contact (net een niet-prostitué) is veel groter. Ook heel erg klein hoor, dat wel, maar die twee keer bij een betaalde dame maakt niet alle verschil.

Persoonlijk vind ik dat je je wel erg druk maakt hierom, en vraag me ook af of er niet een ander 'echt' probleem is. Wantrouwen, vreemdgaan, altijd al zorg om je gezondheid, weet ik wat. En dat gaat een HIV test voor je vriend allemaal niet wegnemen.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat de prostituee HIV positief was geweest (en die kans is al niet zo groot) en stel dat jouw vriend liegt en hij geen condoom heeft gebruikt.

De kans dat hij dan door haar besmet is geraakt is bij vaginale seks ongeveer 0,1% en bij anale seks 0,8-3% per keer.

Dat is dus een heel erg kleine kans.

De kans op besmetting bij orale seks (ook met slikken) is nog eens aanzienlijk kleiner.



De kans op HIV besmetting wordt aanzienlijk groter als je al besmet bent met een andere soa.



Het is niet voor niets dat er niet standaard op Hiv wordt getest bij mensen die niet in een risico groep vallen.



Dus stop je zorgen maken of laat (op eigen kosten) nogmaals een hiv test uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft seks gehad en dus risico gelopen.

En daarom is het een lul eerste klasse dat hij zich niet laat testen terwijl jij dat van hem vraagt.



Het zou voor mij een dealbreker zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij meer zorgen maken om het feit dat een jonge vent zonodig naar de hoeren moest.. Zou voor mij een afknapper zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 12 juni 2014 @ 11:30:

Ik denk dat als je vriend HIV had gehad, hij na drie jaar zonder behandeling, allang in z'n kist had gelegen, dus dat kan niet.



Het is overigens een sprookje dat men bij hoeren meer risico's loopt, niets is minder waar. Juist zij gaan heel zorgvuldig om met de risico's, het zijn eerder losse contacten met zomaar iemand die veel risico geven.HIV gaan mensen niet aan dood hoor in NL
quote:lilalinda schreef op 12 juni 2014 @ 12:54:

[...]



HIV gaan mensen niet aan dood hoor in NL

Hoezo? Hebben we hier een bepaald gen dat daar tegen opgewassen is?

Als HIV niet behandeld wordt, dan wordt het aids en dan ga je langzaam maar zeker dood en drie jaar is een goed indicatie.

Er zijn duizenden slachtoffers gevallen eer men de juiste meds had gevonden, ook hier in Nederland en als het niet behandeld wordt, dan gebeurt dat nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 12 juni 2014 @ 12:58:

[...]



Hoezo? Hebben we hier een bepaald gen dat daar tegen opgewassen is?

.

Goeie vriendin van mij heeft HIV (al wel jaar of tien), staat onder controle van arts. krijgt geen medicatie. Kreeg zelfs een kind (alleen bv geven mag niet)

Opzich HIV is niet dodelijk, het moet zich niet ontwikkelen tot aids.
quote:lilalinda schreef op 12 juni 2014 @ 13:03:

[...]



Goeie vriendin van mij heeft HIV (al wel jaar of tien), staat onder controle van arts. krijgt geen medicatie. Kreeg zelfs een kind (alleen bv geven mag niet)

Opzich HIV is niet dodelijk, het moet zich niet ontwikkelen tot aids.Dan is je vriendin een uitzondering. Ik heb drie mensen in mijn omgeving zien vertrekken zelfs met medicijnen en inderdaad, allemaal binnen een jaar of drie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 12 juni 2014 @ 13:08:

[...]



Dan is je vriendin een uitzondering. Ik heb drie mensen in mijn omgeving zien vertrekken zelfs met medicijnen en inderdaad, allemaal binnen een jaar of drie.

Dan heb je een bijzondere vriendenkring. Aan AIDS gaan in NL 50 mensen per jaar dood (=AIDS, niet HIV), dat getal is al een jaar of tien stabiel. In NL zijn zo'n 22.000 mensen met HIV.

Als ze in jouw omgeving bij bosjes neervallen, zou ik me ernstig zorgen gaan maken om andere dingen



of is het langer geleden?
quote:lilalinda schreef op 12 juni 2014 @ 13:13:

[...]



Dan heb je een bijzondere vriendenkring. Aan AIDS gaan in NL 50 mensen per jaar dood (=AIDS, niet HIV), dat getal is al een jaar of tien stabiel. In NL zijn zo'n 22.000 mensen met HIV.

Als ze in jouw omgeving bij bosjes neervallen, zou ik me ernstig zorgen gaan maken om andere dingen



of is het langer geleden?

Alle drie in de jaren 90.

Een goed vriend van mij, hij had veel homosexuele contacten en dat heeft hem opgebroken. Een vriendin van mij, haar vriend was vreemd geweest met de verkeerde en besmette haar. Het ging ineens erg snel in die tijd. Ben blij dat er nu genoeg aan te doen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven