Nee is nee?

08-04-2015 01:46 2858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond was ik op een verjaardag waar een flinke discussie ontstond over een artikel in de NRC over seksueel misbruik. Voor mij lijkt het zo duidelijk: iemand die nee zegt, wil geen seks en dat heeft de ander maar te accepteren. Jammerdebammer maar je hebt altijd je eigen hand nog als je vindt dat je opgegeild bent en toch per se aan je gerief wilt komen.



Als ik lekker uitgebreid voor iemand kook en diegene reageert daar enorm enthousiast op - maar 1 van de gangen stuit op een 'nee, dat hoef ik eigenlijk niet', dan prop ik het eten ook niet in zijn of haar mond.

Tot mijn verbazing was iedereen op het verjaardagsfeestje het ermee eens dat je iemand die iets niet wil eten niets opdringt, ongeacht of het het voorgerecht, het toetje of de hoofdmaaltijd zou zijn, maar waren de meningen over opgedrongen seks nogal verdeeld.



Ik plak het artikel hieronder en ik ben heel benieuwd hoe de meningen hier zijn. Is een dronken 16-jarige die nee zegt wel of niet verkracht, als de jongen die zich de hele avond aangemoedigd voelde haar 'tot hier en niet verder' negeert?



En maakt het nog verschil of een ongewenste ontmaagding wel of niet pijnlijk is voor het meisje?
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 17 april 2015 @ 20:50:

[...]



.......... Hemeltje lief.



Mannen, zijn jullie echt zo erg?

We hebben wel een andere kant. Naast neuk-drang hebben we meestal sterke remmen ingebouwd, om ons te beheersen. Hadden wij die niet dan was er alleen maar chaos en hadden we nooit een samenleving op kunnen bouwen.



Het is stuitend hoe naïef de meeste vrouwen en meisjes zijn. (en jongens vaak ook). Het zou mooi zijn als de nieuwe generaties bewuster opgevoed worden. "Een slimme meid....."
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 17 april 2015 @ 21:09:

[...]b



Het is bijna onmogelijk te bevroeden hoe we ook nog werken en slapen tussendoor, is het niet?



Maar jullie werken toch om daarmee geld en status te verwerven = meer vrouwtjes te kunnen veroveren.

En slapen is enkel ten behoeve van de natte dromen.



Volgens mij heb ik het aardig begrepen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 april 2015 @ 19:07:

Nee hoor, er hoeft totaal geen sprake te zijn van een stoornis of psychopathie om in staat te zijn een ander mens te verkrachten. Daarmee ontsla je verkrachters weer van hun eigen verantwoordelijkheid voor hun gedrag. Een deel van de verkrachters zal een stoornis hebben of er is sprake van psychopathie, maar vaker zijn gewoon normale mannen waar niemand het achterzoekt.Misschien ben ik wat te snel met deze conclusie, maar elke verkrachtingszaak zal wel een eigen achtergrond van de dader hebben. In veel van die zaken komt de dader niet onder verantwoordelijkheid uit en krijgt dan ook een zware gevangenisstraf.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:inkijk74 schreef op 17 april 2015 @ 21:34:

[...]



We hebben wel een andere kant. Naast neuk-drang hebben we meestal sterke remmen ingebouwd, om ons te beheersen. Hadden wij die niet dan was er alleen maar chaos en hadden we nooit een samenleving op kunnen bouwen.Ik denk dat alcohol bepaalde remmingen weer tenietdoet. Ik schreef eerder over een straalbezopen vrouw die bovenop mij ging zitten. Zij kwam met haar gezicht heel dicht bij mijn gezicht. Ik stond op het punt om te zoenen, omdat ze ook aantrekkelijk was. Maar ze was echt bezopen! Toen viel ze in slaap. Later toen ze wakker werd was ze weer "normaal".
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 17 april 2015 @ 21:36:

Maar jullie werken toch om daarmee geld en status te verwerven = meer vrouwtjes te kunnen veroveren.

En slapen is enkel ten behoeve van de natte dromen.



Volgens mij heb ik het aardig begrepen. Jouw theorie is wel uiterst vermakelijk, haha!!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het joch uit het artikel herinnert schrijfster enthousiast aan het avontuur dat ze, in zijn beleving, samen hebben beleefd. Zo te lezen heeft hij niets gemerkt van haar weerstand, waarbij ik ben me er van bewust ben dat dit niet merken hem op dat moment en ook later heel goed uitkomt in zijn versie van het verhaal.

Het is voor iedereen met een gezond en verstand ook niet voor te stellen dat het joch haar nee en gebrek aan initiatief heeft gemist. Voor dat joch is het mogelijk net zo onvoorstelbaar geweest in zo'n situatie niet hetzelfde als hem te willen. Hoe kan je de 100.000,- in een spelshow laten schieten als je alleen nog het juiste antwoord hoeft te geven op de vraag wat 1-1 is? Zou het hem ooit duidelijk gemaakt zijn dat een situatie zo verschillend ervaren kan worden, welke gevolgen dat heeft?



Als ouder van een bloedmooie, spontane, vrolijke, vlotte, slimme, mondige, grappige, originele, voorlijke, sociale blabla meid (v/m) kan ik niet uitsluiten dat zij (v/m) ooit in een soortgelijke vrolijke, uitgelaten en beschonken situatie terecht gaat komen met een jongen (v/m) die heel graag meer wil dan zij en die de signalen en het gebrek aan initiatief ontgaan maar die geen kwade overweldigende bosjesmannen bedoeling heeft, een die het 'gewoon' niet ziet dat zn enthousiasme niet wederzijds is.



Ik zou het heel erg vinden wanneer zo'n jongen onwetend zou zijn of zich er in ieder geval achter zou kunnen verschuilen het te zijn. Dat door diezelfde situatie mijn dochter bij genoemde 14% gaat horen, mogelijk getekend en potentieel bang voor zo'n 3miljard mensen achterlaat.



Als er (geveinsd of oprecht onwetend) misbruik is te voorkomen door ze te leren dat ze ten allen tijde een duidelijk NEE! kan en mag laten horen breng ik haar dat heel graag bij. Dit dan als soort van valhelm functie om de gevolgen van een ander zn fout of gebrek aan inzicht of antenne te beperken.

Wie wil mij uitleggen wat het in een niet bedreigende situatie zo moeilijk maakt om duidelijk te zijn over wat je niet wil?



Ja natuurlijk ga ik mn best doen om haar (v/m) er op te wijzen dat een ontbreken aan signalen of instemming van de ander een NEE! is.
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Alle reacties Link kopieren
Lees onderstaande link en schrik over de kracht van de mannelijke seksualiteit.



http://rint.rechten.rug.nl/rth/dennen/strijd3.htm



En laat het uw dochter ook lezen! Huiswerk.



Als je weet hoe mannen werken is ze beter voorbereid. Ze zal dan ook beseffen waar de risico's liggen en die minder nemen.
Alle reacties Link kopieren
Poe, Inkijk, dat is een enorm lang artikel! Daarvoor zou ik de tijd moeten nemen.



Toch vind ik de verklaring van MrsStanleyWalker zeer duidelijk. Mensenmannen (en ook -vrouwen) hebben dus mechanismen om driften af te remmen en om daarmee beschaafd(er) gedrag te vertonen. Mijn eigen theorie is daarbij ook dat het afremmen van oerdriften door alcohol gedeeltelijk teniet worden gedaan. Mensen die dronken zijn worden bijvoorbeeld gevaarlijk of agressief (niet allemaal) of zijn seksueel minder geremd (niet alleen mannen, ook vrouwen).



Als ik een dronken man zie, vind ik dat best eng, i.t.t. als diezelfde man helder en daardoor beheerst is.
World of Warcraft: Legion
quote:not_me schreef op 18 april 2015 @ 01:15:

Wie wil mij uitleggen wat het in een niet bedreigende situatie zo moeilijk maakt om duidelijk te zijn over wat je niet wil?



Ik.

Een paar opties:

Je denkt dat je je er wel uit kunt kletsen zonder iemand te kwetsen.

Je vindt iemand aardig en wilt hem niet te hard op z'n ziel trappen.

Je hebt zelf ZIJN signalen verkeerd begrepen en dacht oprecht dat het om een platonisch wandelingetje ging. Deze geldt extra al je op reis bent, en de culturele context niet helemaal begrijpt.

Je wordt (bewust of onbewust) gemanipuleerd door iemand die beweert dat je niet altijd zo voorzichtig / rationeel / geremd / preuts / afstandelijk moet zijn. Dat je toch geen robot bent.

Je hebt een knagend idee dat je iets niet wilt, maar je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen want:

- Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

- Je wilt aardig gevonden worden.

- Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.
quote:korenwolf schreef op 18 april 2015 @ 12:08:

[...]



Ik.

Een paar opties:

Je denkt dat je je er wel uit kunt kletsen zonder iemand te kwetsen.

Je vindt iemand aardig en wilt hem niet te hard op z'n ziel trappen.

Je hebt zelf ZIJN signalen verkeerd begrepen en dacht oprecht dat het om een platonisch wandelingetje ging. Deze geldt extra al je op reis bent, en de culturele context niet helemaal begrijpt.

Je wordt (bewust of onbewust) gemanipuleerd door iemand die beweert dat je niet altijd zo voorzichtig / rationeel / geremd / preuts / afstandelijk moet zijn. Dat je toch geen robot bent.

Je hebt een knagend idee dat je iets niet wilt, maar je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen want:

- Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

- Je wilt aardig gevonden worden.

- Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.Of je hebt al een paar keer te maken gehad met seksueel geweld en slaat gewoon volledig dicht.
Alle reacties Link kopieren
Als je vriendelijk blijft kan het geïnterpreteerd worden als gewilligheid.

stel je meteen paar en perk kun je reakties krijgen als lesbisch, lelijk, een ijskoningin, arrogant, chagrijnig, een bitch, een feminist, een mannenhaatster.



damned if you do and damned if you don't blijkbaar.



als alle vrouwen nou eens alleen voortplanten met de meest geciviliseerde mannen, en de foute mannen volledig links laten liggen, wie weet, over 20 generaties enige evolutie. Maar ja das nogal utopisch gedacht van mij. En waar ligt de grens, onder groepsdruk komt nog al eens het beest naar boven in de mens, waar het stuk voor stuk individueel prima mensen zijn. Moeilijke kwesties vind ik dit.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 18 april 2015 @ 12:08:

[...]



Ik.

Een paar opties:

Je denkt dat je je er wel uit kunt kletsen zonder iemand te kwetsen.

Je vindt iemand aardig en wilt hem niet te hard op z'n ziel trappen.

Je hebt zelf ZIJN signalen verkeerd begrepen en dacht oprecht dat het om een platonisch wandelingetje ging. Deze geldt extra al je op reis bent, en de culturele context niet helemaal begrijpt.

Je wordt (bewust of onbewust) gemanipuleerd door iemand die beweert dat je niet altijd zo voorzichtig / rationeel / geremd / preuts / afstandelijk moet zijn. Dat je toch geen robot bent.

Je hebt een knagend idee dat je iets niet wilt, maar je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen want:

- Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

- Je wilt aardig gevonden worden.

- Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.



Dit

+ de angst dat met met afbreken van de door hem gewenste toestand omslaat in dwang met geweld.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, Feow, wat Korenwolf zegt...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 18 april 2015 @ 12:08:

[...]



Ik.

Een paar opties:

Je denkt dat je je er wel uit kunt kletsen zonder iemand te kwetsen.

Je vindt iemand aardig en wilt hem niet te hard op z'n ziel trappen.

Je hebt zelf ZIJN signalen verkeerd begrepen en dacht oprecht dat het om een platonisch wandelingetje ging. Deze geldt extra al je op reis bent, en de culturele context niet helemaal begrijpt.

Je wordt (bewust of onbewust) gemanipuleerd door iemand die beweert dat je niet altijd zo voorzichtig / rationeel / geremd / preuts / afstandelijk moet zijn. Dat je toch geen robot bent.

Je hebt een knagend idee dat je iets niet wilt, maar je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen want:

- Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

- Je wilt aardig gevonden worden.

- Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.



Bedankt voor je antwoord korenwolf, ik wil je punten niet afwijzen maar begrijpen lukt me nog niet.

Je denkt dat je je er wel uit kunt kletsen zonder iemand te kwetsen.

-zolang er nog gekletst wordt lijkt mij dat er niks aan de hand is, het is het punt waar gekwetst worden onderdoet voor niet willen kwetsen waar ik me niet kan inleven.



Je vindt iemand aardig en wilt hem niet te hard op z'n ziel trappen.

-Eigenlijk hetzelfde, aardiger voor hem willen zijn dan je voor jezelf doet.



Je hebt zelf ZIJN signalen verkeerd begrepen en dacht oprecht dat het om een platonisch wandelingetje ging. Deze geldt extra al je op reis bent, en de culturele context niet helemaal begrijpt.

-Je hebt elkaar verkeerd begrepen en kiest er dan voor om je deze fout toe te eigenen want? Ik kan me er wel iets bij voorstellen op reis en in een andere cultuur, daar ben je mogelijk onzeker over wat hoort en wat er wanneer van je verwacht wordt.*



Je wordt (bewust of onbewust) gemanipuleerd door iemand die beweert dat je niet altijd zo voorzichtig / rationeel / geremd / preuts / afstandelijk moet zijn. Dat je toch geen robot bent.

-Je laten manipuleren kan ongemerkt gebeuren, eens, maar waarom tot voorbij je grenzen iemand pleasen?



Je hebt een knagend idee dat je iets niet wilt, maar je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen want:

- Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

- Je wilt aardig gevonden worden.

- Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.



Knagende ideeen ken ik, het "je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen" is voor mij onbegrijpelijk. Kan je dat "niet echt voelen" zelf sturen? Ook in andere situaties?



Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

-De ideeen van een ander boven de jouwe stellen, soms wel ja, maar die ideeen boven je fysieke grenzen stellen? Ik probeer het vanachter mn scherm maar kan het me niet indenken.



Je wilt aardig gevonden worden.

-Dat wil hij ook, zo'n beetje iedereen wel volgens mij, maar zo graag?



Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.

-Verliefdheid is niet iets goeds maar wel handig om drempels te slechten. Ik heb dan vooral het beeld van de verliefde ridder die heldhaftig ten onder gaat tegen de gemene draak die de prinses gevangen houdt. Misschien ook nog wel enigszins vergelijkbaar, jezelf te ver wegcijferen voor...



*Bij het tikken over reizen en cultuur kon ik me enigszins indenken dat je in een vreemde omgeving/cultuur anders doet dan in je eigen wereldje, je je plek en grenzen moet vinden. Ik sla een paar stappen over maar wordt de wereld dan zo als mannenwereld ervaren?
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 18 april 2015 @ 16:15:

[...]





Dit

+ de angst dat met met afbreken van de door hem gewenste toestand omslaat in dwang met geweld.Voor die ene hem in het bijzonder of algemeen voor alle hem's die aandringen?
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd om een vergelijking te vinden, weet niet of het me gelukt is.



Soms slaat blijmoedig plagen ( stel je even basisschoolkinderen of pubers op een schoolplein voor) om in iets met misschien wel een naar ondertoontje.

Het is nét niet leuk meer. Eigenlijk wil je daar wel wat van zeggen, voor jezelf opkomen enz. Maar je wilt ook niet overdrijven, niet te overgevoelig reageren en jezelf daardoor kwetsbaar of belachelijk maken.

En.... Je wilt niet dat je de boel op scherp zet door je reactie als je je er ook met een grapje of snedige opmerking vanaf kunt maken en daarna weer samen kunt lachen.

Je voelt dat het voor jou fout zit en hebt eigenlijk even tijd nodig om bij te sturen. Angst om écht de bok te zijn weerhoud je nog even om gewoon recht voor z'n raap aan te geven dat het over de grens gaat.

Zoiets.



Bij seks: als op je signalen dat het niet meer echt goed zit niet fijn gereageerd wordt kan het juist enger worden om die signalen sterker af te geven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Tijdens een traumatische ervaring kun je als vrouw niet eens nee zeggen. Je lichaam blokkeert. Je denkt nee, maar je krijgt het niet over je lippen. Bij een bedreiging hebben mensen drie reacties: freeze, flee or fight. De eerste komt het meeste voor.



De beste optie is de Zweedse: seks is alleen toegestaan als beide, bij volle bewustzijn, ja hebben gezegd.



Dat moet de jongens/mannen worden bijgebracht. Niet (alleen) letten op signalen, want die kunnen dubbel zijn en beïnvloed door eigen denken/willen, maar duidelijk vragen, Dat dwingt de man ook om bewust naar de ander te luisteren.
quote:slensor schreef op 19 april 2015 @ 09:21:

Tijdens een traumatische ervaring kun je als vrouw niet eens nee zeggen. Je lichaam blokkeert. Je denkt nee, maar je krijgt het niet over je lippen. Bij een bedreiging hebben mensen drie reacties: freeze, flee or fight. De eerste komt het meeste voor.



De beste optie is de Zweedse: seks is alleen toegestaan als beide, bij volle bewustzijn, ja hebben gezegd.



Dat moet de jongens/mannen worden bijgebracht. Niet (alleen) letten op signalen, want die kunnen dubbel zijn en beïnvloed door eigen denken/willen, maar duidelijk vragen, Dat dwingt de man ook om bewust naar de ander te luisteren.En hoe verandert dat de kwestie van de bewijstlast precies, mocht de vrouw achteraf aangifte doen van verkrachting?
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 09:28:

[...]



En hoe verandert dat de kwestie van de bewijstlast precies, mocht de vrouw achteraf aangifte doen van verkrachting?



In het genoemde artikel, waar dit topic mee begon, betekent dat dat het meisje voldoende bewijs heeft om de jongen aan te klagen wegens verkrachting. Hij kan niet aantonen dat ze ja heeft gezegd.



Google maar eens op Assange Zweden.
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... htingszaak-tegen-assange/
quote:slensor schreef op 19 april 2015 @ 09:32:

[...]





In het genoemde artikel, waar dit topic mee begon, betekent dat dat het meisje voldoende bewijs heeft om de jongen aan te klagen wegens verkrachting. Hij kan niet aantonen dat ze ja heeft gezegd.



Om iemand aan te klagen heb je geen bewijs nodig. Een aanklacht is niet meer dan dat: een aanklacht.



Bedoel je misschien dat er in Zweden een omgekeerde bewijslast geldt?



EDIT: Nee, er geldt geen omgekeerde bewijslast.
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 19 april 2015 @ 09:32:

[...]





In het genoemde artikel, waar dit topic mee begon, betekent dat dat het meisje voldoende bewijs heeft om de jongen aan te klagen wegens verkrachting. Hij kan niet aantonen dat ze ja heeft gezegd.



Google maar eens op Assange Zweden.

Ik denk dat zij moet aantonen dat ze nee heeft gezegd. Kan ze dat? Als de jongen en het meisje alleen waren zul je hetzelfde probleem hebben als in het verhaal van Consuela.



In gedrag (maar niet volgens de wet) zou dat misschien een oplossing moeten zijn: Vrouw moet expliciet "ja" zeggen, anders is er sprake van aanranding of verkrachting. Zonder zo'n "ja" krijgt zij van mij een "nee".
World of Warcraft: Legion
quote:slensor schreef op 19 april 2015 @ 09:32:

[...]





In het genoemde artikel, waar dit topic mee begon, betekent dat dat het meisje voldoende bewijs heeft om de jongen aan te klagen wegens verkrachting. Hij kan niet aantonen dat ze ja heeft gezegd.



Google maar eens op Assange Zweden.Dat heb ik gedaan: Verkrachting is in Zweden erg cømplex



En volgens Wikipedia wordt niemand er echt beter van, als ik het zo lees;



The low conviction rate could be explained by the reduced legal distinction between rape and permitted intercourse, leading to greater challenges for the prosecution to prove its case, according Petter Asp, Professor of Criminal Law at Stockholm University.
Alle reacties Link kopieren
De Zweedse zedenwetgeving is opmerkelijk te noemen. Dat bedoel ik in negatieve zin.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:not_me schreef op 18 april 2015 @ 23:50:

[...]





Bedankt voor je antwoord korenwolf, ik wil je punten niet afwijzen maar begrijpen lukt me nog niet.

Je denkt dat je je er wel uit kunt kletsen zonder iemand te kwetsen.

-zolang er nog gekletst wordt lijkt mij dat er niks aan de hand is, het is het punt waar gekwetst worden onderdoet voor niet willen kwetsen waar ik me niet kan inleven.



Je vindt iemand aardig en wilt hem niet te hard op z'n ziel trappen.

-Eigenlijk hetzelfde, aardiger voor hem willen zijn dan je voor jezelf doet.



Je hebt zelf ZIJN signalen verkeerd begrepen en dacht oprecht dat het om een platonisch wandelingetje ging. Deze geldt extra al je op reis bent, en de culturele context niet helemaal begrijpt.

-Je hebt elkaar verkeerd begrepen en kiest er dan voor om je deze fout toe te eigenen want? Ik kan me er wel iets bij voorstellen op reis en in een andere cultuur, daar ben je mogelijk onzeker over wat hoort en wat er wanneer van je verwacht wordt.*



Je wordt (bewust of onbewust) gemanipuleerd door iemand die beweert dat je niet altijd zo voorzichtig / rationeel / geremd / preuts / afstandelijk moet zijn. Dat je toch geen robot bent.

-Je laten manipuleren kan ongemerkt gebeuren, eens, maar waarom tot voorbij je grenzen iemand pleasen?



Je hebt een knagend idee dat je iets niet wilt, maar je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen want:

- Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

- Je wilt aardig gevonden worden.

- Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.



Knagende ideeen ken ik, het "je geeft jezelf geen ruimte om dat echt te voelen" is voor mij onbegrijpelijk. Kan je dat "niet echt voelen" zelf sturen? Ook in andere situaties?



Je kijkt tegen iemand op en denkt dat zijn ideeën belangrijker zijn dan de jouwe.

-De ideeen van een ander boven de jouwe stellen, soms wel ja, maar die ideeen boven je fysieke grenzen stellen? Ik probeer het vanachter mn scherm maar kan het me niet indenken.



Je wilt aardig gevonden worden.

-Dat wil hij ook, zo'n beetje iedereen wel volgens mij, maar zo graag?



Je bent verliefd en je wilt heel, heel graag aardig gevonden worden door HEM.

-Verliefdheid is niet iets goeds maar wel handig om drempels te slechten. Ik heb dan vooral het beeld van de verliefde ridder die heldhaftig ten onder gaat tegen de gemene draak die de prinses gevangen houdt. Misschien ook nog wel enigszins vergelijkbaar, jezelf te ver wegcijferen voor...



*Bij het tikken over reizen en cultuur kon ik me enigszins indenken dat je in een vreemde omgeving/cultuur anders doet dan in je eigen wereldje, je je plek en grenzen moet vinden. Ik sla een paar stappen over maar wordt de wereld dan zo als mannenwereld ervaren?



Sowieso vind ik het opmerkelijk, belachelijk zelfs eigenlijk, dat je zo weinig belangstelling toont voor de rol van de mannen. Waarom zoom je zo exclusief in op de vrouwen? Waarom wordt er toch altijd zo voorspelbaar gereageerd door altijd het slachtoffer te verwijten niet duidelijk genoeg te zijn geweest dat ze niet verkracht wilde worden. Waarom moet hen weerbaarheid worden bijgebracht?



Door zo de focus te leggen op meisjes en vrouwen, krijg ik het idee dat je vindt dat vrouwen altijd maar de verantwoording moeten dragen voor wat mannen uitspoken. Het arme joch. Dat is toch precies dezelfde achterliggende ideologie als waarmee de islam het hoofddoekgebod rechtvaardigt. Steek je energie maar in het proberen te begrijpen van de daders, de oplossing ligt daar hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven