Nee is nee?

08-04-2015 01:46 2858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond was ik op een verjaardag waar een flinke discussie ontstond over een artikel in de NRC over seksueel misbruik. Voor mij lijkt het zo duidelijk: iemand die nee zegt, wil geen seks en dat heeft de ander maar te accepteren. Jammerdebammer maar je hebt altijd je eigen hand nog als je vindt dat je opgegeild bent en toch per se aan je gerief wilt komen.



Als ik lekker uitgebreid voor iemand kook en diegene reageert daar enorm enthousiast op - maar 1 van de gangen stuit op een 'nee, dat hoef ik eigenlijk niet', dan prop ik het eten ook niet in zijn of haar mond.

Tot mijn verbazing was iedereen op het verjaardagsfeestje het ermee eens dat je iemand die iets niet wil eten niets opdringt, ongeacht of het het voorgerecht, het toetje of de hoofdmaaltijd zou zijn, maar waren de meningen over opgedrongen seks nogal verdeeld.



Ik plak het artikel hieronder en ik ben heel benieuwd hoe de meningen hier zijn. Is een dronken 16-jarige die nee zegt wel of niet verkracht, als de jongen die zich de hele avond aangemoedigd voelde haar 'tot hier en niet verder' negeert?



En maakt het nog verschil of een ongewenste ontmaagding wel of niet pijnlijk is voor het meisje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 19:30:

[...]





Wat wil je nou precies, behalve mannen verantwoordelijk maken voor wat vrouwen zichzelf laten aandoen?Aap, mouw.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 19 april 2015 @ 19:30:

[...]





Zo slim zijn mannen niet hoor.En jij bent echt zo naïef?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Prachtig. Mijn sociale experiment gisteravond in de kroeg was een doorslaand succes.

De kerels welke ik tegelijkertijd betastte toen ik bier ging halen kregen het met elkaar aan de stok.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:Sensy12 schreef op 19 april 2015 @ 19:33:

Vrouwen moeten ophouden met zich druk maken om wat anderen van ze vinden. Ik zie het vaak genoeg gebeuren. Giechelend een hand wegduwen, giechelend een seksistisch grapje slikken, giechelend een seksuele toespeling wegwuiven. Niks giechelen, ik zou 'm de huid vol schelden.

Lijkt me ook.quote:Dan maar een bitch en een aanstellerig wijf.Nee hoor. Gewoon assertief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 19 april 2015 @ 19:33:

Vrouwen moeten ophouden met zich druk maken om wat anderen van ze vinden. Ik zie het vaak genoeg gebeuren. Giechelend een hand wegduwen, giechelend een seksistisch grapje slikken, giechelend een seksuele toespeling wegwuiven. Niks giechelen, ik zou 'm de huid vol schelden. Dan maar een bitch en een aanstellerig wijf.Ja, hoofddoek op. Waarom zou je jongens/mannen niet leren dat dit gedrag ontoelaatbaar is. En de focus weer terug op de meisjes/vrouwen. De werkelijke verantwoordelijken voor het gedrag van mannen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 april 2015 @ 19:37:

[...]





En jij bent echt zo naïef?Nee. Mannen zijn echt niet zo snugger op een enkeling na die snapt dat het afbreken van een vrouw ook zijn eigen afbraak betekent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 19 april 2015 @ 19:41:

[...]





Nee. Mannen zijn echt niet zo snugger op een enkeling na die snapt dat het afbreken van een vrouw ook zijn eigen afbraak betekent.Nou, ik zou ze maar niet zo onderschatten. Da's funest voor je weerbaarheid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 april 2015 @ 19:40:

[...]





Ja, hoofddoek op. Waarom zou je jongens/mannen niet leren dat dit gedrag ontoelaatbaar is. En de focus weer terug op de meisjes/vrouwen. De werkelijke verantwoordelijken voor het gedrag van mannen.



Oh dat kan best tegelijkertijd hoor. Begint thuis bij de opvoeding en hoeveel kinderen worden voorbeeldig opgevoed? Verder ligt er ook taak voor het onderwijs om wat meer te doen aan persoonlijke ontwikkeling en dan met name onderwerpen als integriteit, fatsoen en respect in relatie tot seks.



Probleem met dit probleem is dat je de verantwoordelijkheid wilt leggen bij een groep mannen die geen kaas heeft gegeten van de betekenis van verantwoordelijkheid.



Ik als vrouw zijnde leg liever mijn veiligheid bij mezelf in plaats van af te wachten tot een groep eencellige malloten tot het besef komt dat wat ze doen niet oké is. Dus in plaats van me druk te maken om wat zo'n malloot van me vindt, krijgt hij of een trap in zijn ballen of knal voor zijn harses.



Er is iets gigantisch mis met hoe er met seks omgegaan wordt en de daders zien zelf het probleem niet en hebben geen motivatie om te veranderen. Vrouwen zien en voelen het probleem des te meer en hebben meer macht om dit tij te keren dan ze zelf beseffen. En het begint met ophouden met aardig gevonden willen worden, pleasen en koket willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 april 2015 @ 19:42:

[...]





Nou, ik zou ze maar niet zo onderschatten. Da's funest voor je weerbaarheid.Ik onderschat hun domheid echt niet. En het is dom om niet te begrijpen wat 'nee' betekent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 19:30:

[...]





Wat wil je nou precies, behalve mannen verantwoordelijk maken voor wat vrouwen zichzelf laten aandoen?



Dit is wel het dieptepunt van de hele discussie.

Vrouwen laten zich het aan doen? For real?
quote:consuelabananahammok schreef op 19 april 2015 @ 19:50:

[...]





Dit is wel het dieptepunt van de hele discussie.

Vrouwen laten zich het aan doen? For real?

Wind je niet zo op.



Wanneer de één een ander iets aandoet, dan laat die ander zich iets aandoen. Daar hangt geen waardeoordeel aan. Gewoon Nederlandse taal. Over het hoe en waarom van de handeling heb ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 20:25:

[...]



Wind je niet zo op.



Wanneer de één een ander iets aandoet, dan laat die ander zich iets aandoen. Daar hangt geen waardeoordeel aan. Gewoon Nederlandse taal. Over het hoe en waarom van de handeling heb ik het niet.Geldt dit ook voor een meisje van 5 en een kerel van 50? Laat dat meisje het zich ook aandoen of gelden er dan andere wetten?
quote:Sensy12 schreef op 19 april 2015 @ 20:29:

[...]





Geldt dit ook voor een meisje van 5 en een kerel van 50? Laat dat meisje het zich ook aandoen of gelden er dan andere wetten?



Nee, natuurlijk niet.



Wat adviseer je je kind: 1) fiets hoeft niet op slot, want stelen mag niet 2) fiets op slot met ketting rond de lantaarnpaal, dan weet je zeker dat je hem terug vindt. Ik weet zeker dat de fietsendief fout is.
Kunnen we het nu over de fietsendief hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 20:25:

[...]



Wind je niet zo op.



Wanneer de één een ander iets aandoet, dan laat die ander zich iets aandoen. Daar hangt geen waardeoordeel aan. Gewoon Nederlandse taal. Over het hoe en waarom van de handeling heb ik het niet. nee hoor, als de een de ander iets aandoet, wordt de ander iets aangedaan.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 19 april 2015 @ 20:41:

[...]



als de een de ander iets aandoet, wordt de ander iets aangedaan.



Daar zat ik net over na te denken. Wat jij zegt is waar.



Iemand kan zich alleen iets laten aandoen wanneer deze persoon zich daar niet tegen verzet of niet in staat is zich ertegen te verzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 19 april 2015 @ 20:37:

Kunnen we het nu over de fietsendief hebben?Nee, natuurlijk niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 april 2015 @ 21:11:

[...]





Nee, natuurlijk niet.MrsSW Wat wil je nu? Het gaat toch om de man die het doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 19 april 2015 @ 21:13:

[...]





MrsSW Wat wil je nu? Het gaat toch om de man die het doet?Blijkbaar niet. Dat blijkt toch wel duidelijk uit dit topic. De vrouwen moeten veranderen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 19:30:

[...]





Wat wil je nou precies, behalve mannen verantwoordelijk maken voor wat vrouwen zichzelf laten aandoen?



Zichzelf aan laten doen? Niet te filmen dit.

Wat een walgelijke opmerking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 20:51:

[...]

Iemand kan zich alleen iets laten aandoen wanneer deze persoon zich daar niet tegen verzet of niet in staat is zich ertegen te verzetten.Jouw opmerkingen kwetsen mensen. Je doet gemeen. Houd daar mee op!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 april 2015 @ 21:15:

[...]





Blijkbaar niet. Dat blijkt toch wel duidelijk uit dit topic. De vrouwen moeten veranderen.Ik lees dat niet. Blijf lekker verontwaardigd in je comfortzone.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 april 2015 @ 20:51:

[...]





Daar zat ik net over na te denken. Wat jij zegt is waar.



Iemand kan zich alleen iets laten aandoen wanneer deze persoon zich daar niet tegen verzet of niet in staat is zich ertegen te verzetten.



Nee is verzet.

Wanneer is er genoeg verzet? Moet er steeds zwaarder geschut in gezet worden als de ander gewoon doorgaat?

En als je dat verliest en niet meer in staat bent je verder te verzetten, laat je het je dan aan doen?



Misschien bedoel je het anders , maar je uitspraak klinkt toch echt alsof het eigenlijk een soort van eigen schuld is als je niet ( in staat bent) alle zeilen bij te zetten om de ander te laten stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 19 april 2015 @ 21:27:

[...]





Ik lees dat niet. Blijf lekker verontwaardigd in je comfortzone.



Lees even het hele topic door. De focus ligt op de meisjes/vrouwen. Zij moeten veranderen, zij moeten weerbaar worden. Daar ligt exact hetzelfde idee aan ten grondslag als aan de hoofddoek. Vrouwen worden uiteindelijk verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van mannen, zij laten zich het aan doen.



En er verandert helemaal niks.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 19 april 2015 @ 21:35:

[...]





Nee is verzet.

Wanneer is er genoeg verzet? Moet er steeds zwaarder geschut in gezet worden als de ander gewoon doorgaat?

En als je dat verliest en niet meer in staat bent je verder te verzetten, laat je het je dan aan doen?



Misschien bedoel je het anders , maar je uitspraak klinkt toch echt alsof het eigenlijk een soort van eigen schuld is als je niet ( in staat bent) alle zeilen bij te zetten om de ander te laten stoppen.Zeg Con, wel verontwaardigd in je comfort-zone blijven zitten hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven