Niet vochtig/opgewonden worden

08-07-2015 18:16 84 berichten
Al veel topics zijn hierover geweest, maar nooit komt de TO terug om te vertellen wat ze heeft gehad aan de adviezen. Dus zo weet ik nog niet wat er werkt



Ik heb veel moeite met nat worden en opgewonden raken. In het begin van een relatie of bij een nieuwe man is de spanning er wel, dan is er voor mij ook niet veel nodig en word ik wel nat (nog steeds niet heel erg, maar net voldoende, al moet ik dan vaak wel nog glijmiddel gebruiken) Maar zodra ik ook maar een beetje vertrouwt raak met iemand, kost het al meteen heel veel moeite. Ik blijf vaak gewoon droog. We gebruiken dan wel glijmiddel, maar eigenlijk betekent het droog blijven gewoon dat ik er nog niet klaar voor ben. Ook na een orgasme blijf ik vaak droog of komt er maar een heel klein beetje vocht. Ik kan dus wel klaarkomen. In mijn hoofd wil ik heel graag seks, maar mijn lichamelijke reactie blijft uit. Ook zoenen, strelen en dergelijke werkt maar een beetje en zorgt slechts voor een hele lichte kriebel.



De seksuologe waar ik al heel lang loop zegt dat het psychisch is. Nu denk ik dat ze voor een deel gelijk heeft, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het niet nat worden niet ook lichamelijk is. De huisarts verwijst me steeds terug naar de seksuoloog.



Heeft er hier iemand ervaring met dit probleem en wat hielp bij jou?
Oh wel belangrijk: ik ben nog jong, dus nog lang niet toe aan de overgang en ik gebruik geen anticonceptie.
Je loopt bij een seksuologe.... dat lijkt mij al een teken dat je niet ontspannen bent. En niet ontspannen = niet nat, bij mij dan toch. Wellicht ligt daar de oplossing?
Je zegt ook dat het bij een prille relatie beter gaat, maar op het moment dat je vertouwder raakt met iemand (de verliefdheid weg-ebt?) ook minder nat wordt.



Het lijkt mij daarom toch echt psychisch. Seks zit grotendeels in het hoofd. Vind je de seks wel fijn met je vriend, heb je verlangens waar je vriend niet aan kan voldoen, val je echt op mannen?
Nouja, vertrouwder kan al zijn na een aantal keer seks. En ik hoef niet perse verliefd te zijn om seks met iemand te hebben.



Ik moet wel zeggen dat ik pijn heb bij de seks, wat een gevolg is van het niet opgewonden zijn/droog zijn. Zo ben ik bij de seksuologe terecht gekomen. Maar het is een vicieuze cirkel. Als ik niet opgewonden ben, doet het pijn. Maar als het pijn doet, word ik dus ook niet opgewonden.



In het begin word ik al opgewonden van een beetje zoenen, maar dat is na een aantal keer seks al weg. Want dan voel ik me al wel vertrouwd bij iemand.
Is het zo dat als iemand meer vertrouwt is, dat je dan last krijgt van een soort van faalangst waardoor je lichaam blokkeert/je droog wordt?
quote:Sharon-Viva schreef op 08 juli 2015 @ 18:39:

Is het zo dat als iemand meer vertrouwt is, dat je dan last krijgt van een soort van faalangst waardoor je lichaam blokkeert/je droog wordt?

Geen idee. Het voelt gewoon niet meer zo spannend en daardoor reageer ik anders.



Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik heb nu de eerste paar keer echt kriebels als iemand me aanraakt. Dat voelt dan heel intens. Zoenen voelt ook heel intens. Na een paar keer zijn die kriebels weg en ben ik juist ontspannen. In het begin is het nog spannend, voel ik me wat minder op mijn gemak en ben ik niet echt ontspannen. Dan reageer ik veel intenser op zoenen en aanrakingen.
Misschien belangrijk om erbij te vertellen: ik word ook niet echt nat wanneer ik het met mezelf doe. Na het orgasme blijf ik echt bijna helemaal droog. Bij een man ben ik wel een klein beetje nat na een orgasme.
Heb je het daar met je seksuologe al eens over gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom je denkt dat het Viva forum het beter weet dan de professional die jou al lang kent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 08 juli 2015 @ 19:29:

Ik vraag me af waarom je denkt dat het Viva forum het beter weet dan de professional die jou al lang kent.h



Ik vraag me af waarom jij denkt dat rosaaa denkt dat het viva forum het beter weet. Misschien wil ze vooral met lotgenoten praten hier.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al eens gecontroleerd en/of behandeld voor een schimmelinfectie? Dat bleek ik chronisch te hebben waardoor de seks pijn deed. Ik weet hoe naar dat is
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem, heb ook nog geen oplossing. Bij mij is het ontstaan na mijn bevalling. Ik lees hier en daar dat het kan liggen aan een laag oestrogeengehalte, wat na een bevalling weleens voorkomt. Jij bent nog niet bevallen, maar misschien kun je je hormoonwaarden laten nakijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje dit topic bijgehouden.



Toen ik je openingspost las moest ik daar aan denken, maar als ik nu lees dat je uberhaupt bijna nooit nat wordt, kan je inderdaad eens verder gaan kijken. Wat Meisie90 zegt zou ook goed kunnen.



Ik heb dezelfde vicieuze cirkel ondergaan, veel pijn -> minder zin -> meer pijn, etc. De pijn is nu weg bij mij, en (zoals in dat topic aangekaart) gestopt met anticonceptie pil, maar de oplossing is er nog niet.. Dus kan je ook geen "hoe het af liep" verhaal geven.
Another Tale of Infinite Dreams
quote:Frizz schreef op 08 juli 2015 @ 19:29:

Ik vraag me af waarom je denkt dat het Viva forum het beter weet dan de professional die jou al lang kent.

Omdat seksuologen ook lang niet alles weten. Ik weet inmiddels uit ervaring dat je niet alles klakkeloos aan moet nemen van een professional, op zoek gaan naar ervaringen van anderen kan heel nuttig zijn. Zij komen met oplossingen waar de professional niet altijd mee komt, omdat elke professional (in dit geval een seksuoloog) in een bepaalde theorie gelooft. De ene seksuoloog zegt andere dingen dan de andere.



Dankzij tips op internet is het soms een tijdje beter gegaan. Aan mijn seksuoloog heb ik tot nu toe nog niet veel gehad.
Waarom loop je al heel lang bij een seksuoloog als die niets beters heeft dan "het is psychisch"?
Omdat ik hier al van begin af aan mee worstel en niet weet hoe ik het op moet lossen. Wat zou jij doen in mijn geval?
quote:rosaaa schreef op 09 juli 2015 @ 19:36:

Omdat ik hier al van begin af aan mee worstel en niet weet hoe ik het op moet lossen. Wat zou jij doen in mijn geval?Een therapeut die ondanks langdurige hulp niet helpt even vragen hoe lang ik nog mag betalen voor uitblijvend resultaat.
quote:JollyJ schreef op 09 juli 2015 @ 19:39:

[...]



Een therapeut die ondanks langdurige hulp niet helpt even vragen hoe lang ik nog mag betalen voor uitblijvend resultaat.

Omdat ik anders ook niet weet wat ik moet doen. Overigens is een jaar vrij normaal (rond de 6-8 afspraken is gemiddeld las ik ergens, ik denk dat ik nu aan 9 zit).



Ik kan hier wel met vriendinnen over praten, maar die kennen het probleem niet. Met mijn familie praat ik hier niet over. Op internet lees je vooral verhalen over vrouwen die dit probleem hebben in/na de overgang. Of vrouwen die het druk hebben met baan, kinderen, in een sleur zitten met hun man. Ik heb dat allemaal niet, dus herken me niet in die verhalen.



Een seksuoloog is dan de meest logische optie en ja, misschien is het mijn naïviteit dat ik langer blijf dan gemiddeld, omdat ik mezelf ook gewoonweg geen raad weet met dit probleem. Ik ben begin 20, ik heb nog niet alle kennis in pacht. Maar nogmaals: wat zou jij doen in mijn situatie? Stoppen bij de seksuoloog dus, en dan?
Voel je wel een bepaalde druk bij je vagina als je opgewonden raakt?

Daar zit namelijk de Klier van Bartholin en als die verstopt is, dan wordt er wel vocht aangemaakt, maar dan kan het niet afgescheiden worden. Dat kan als pijnlijk ervaren worden.

Als je je in de omschrijvingen van psychische mogelijkheden die tot vaginale droogte kunnen leiden niet herkent, dan zou je een verwijzing naar een gynaecoloog kunnen vragen. Die kan nagaan of er wellicht een lichamelijk probleem is waardoor je niet nat wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goeie, Enigma. Ik heb persoonlijk nog nooit van die klier gehoord en met mij velen kan ik me zo voorstellen.
...
quote:Enigma-2 schreef op 13 juli 2015 @ 19:13:

Voel je wel een bepaalde druk bij je vagina als je opgewonden raakt?

Daar zit namelijk de Klier van Bartholin en als die verstopt is, dan wordt er wel vocht aangemaakt, maar dan kan het niet afgescheiden worden. Dat kan als pijnlijk ervaren worden.

Als je je in de omschrijvingen van psychische mogelijkheden die tot vaginale droogte kunnen leiden niet herkent, dan zou je een verwijzing naar een gynaecoloog kunnen vragen. Die kan nagaan of er wellicht een lichamelijk probleem is waardoor je niet nat wordt.Niet echt, wel een soort van kriebel heel soms, maar 'druk' niet echt nee. Ik ga het even googlen, want had er nog nooit van gehoord, dankje!
Heb nu wat over die klier gelezen, maar ik denk niet dat dat het probleem is. Het voelt niet als een cyste en het is ook niet rood. Daarnaast heb ik lichamelijk onderzoek gehad voor ik naar deze seksuoloog ging, maar die gynaecoloog heeft daar nooit iets over gezegd. Lijkt me dat zo iemand dat wel had gezien, toch?



Misschien is het wel echt psychisch hoor, ik vind het zelf alleen zo typisch. Zou bijna denken dat ik dan a-seksueel ben, maar ik heb wel interesse in seks en wil het wel heel graag, dus dat gaat dan niet samen.
Het hoeft ook niet altijd als een cyste te voelen, als jij nog nooit echt vochtig geworden bent door opwinding, dan zou er ook inwendig een verkleving kunnen zitten of iets dergelijks. Daar zie je aan de buitenkant niks van.

Misschien is het dat ook helemaal niet hoor, ik ben natuurlijk geen dokter, maar juist omdat die klier vrij onbekend is, leek het met goed om je er op te wijzen, zeker omdat je al zo lang zoekende bent en je met de seksuoloog ook niet echt verder lijkt te komen.

Lijkt me echt heel vervelend als je daardoor niet kunt genieten van het vrijen.
Ik heb wel vaak een soort van pijn/naar gevoel van binnen na een orgasme. Vaak word ik wel iets vochtig een tijdje na het orgasme. Alsof het allemaal heel traag op gang komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven