Nuvaring 2 weken te laat eruit gehaald

16-04-2015 09:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik heb even een vraag.. Ik ben vergeten mijn nuvaring eruit te halen en deze had ik een week geleden eruit moeten halen. Dan zat die er 4 weken in. Ik heb hem gister dus gelijk eruit gehaald maar een dag eerder en gelijk een nieuwe erin gedaan. Hij zat er dus 4/halve week in. Ik heb de nieuwe ring 1 dag eerder ingebracht. Ben ik nu wel beschermd of moet ik het toch deze week voor de zekerheid met condoom doen?
Staat het niet in de bijsluiter?
Alle reacties Link kopieren
Waarom draag je vier weken je nuvaring? Ik heb 'm zelf ook en draag 'm drie weken, dan haal ik 'm eruit en word ik ongesteld. Vier weken je nuvaring dragen is ook echt te lang, hij werkt dan al na de derde week niet meer of niet goed meer.

Je hebt een nieuwe nu dus je bent gewoon beschermd. Deze geeft gewoon hormonen af. En als je het echt niet vertrouwd, condoom!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zag er niet duidelijk iets over staan, want ik wil weten of ik nu alsnog beschermd ben aangezien ik gelijk gister een nieuwe ring heb ingedaan
Ik zou me meer zorgen maken over of je de afgelopen 0,5 week wel beschermd was of niet. In de bijsluiter staat nl dat hij 4 weken kan blijven zitten maximaal. Dus als jij in de afgelopen 0,5 week seks hebt gehad, bestaat er een kans dat je zwanger bent. Ik zou dat eerst uitsluiten voordat je met een nieuwe ring begint.
Ik kom dit topic tegen: http://forum.viva.nl/forum/gezondheid/n ... ges/157800

waarin iemand zegt:

Er zijn altijd extra hormonen toegevoegd voor de zekerheid dat mocht je hem vergeten uit te doen je die stopweek toch nog beschermd bent.



Geen idee of het klopt trouwens.
https://www.sense.info/co ... -andere-middelen/nuvaring



Hier staat overigens dat er kans op zwangerschap is, als je hem langer dan 3 weken hebt laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
In de bijsluiter staat dat je zeker tot 4 weken beschermd bent, en ik heb hem dan iets langer ingehad..
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 april 2015 @ 09:56:

https://www.sense.info/co ... -andere-middelen/nuvaring



Hier staat overigens dat er kans op zwangerschap is, als je hem langer dan 3 weken hebt laten zitten.Ja, maar er staat ook dit: Haal de ring er na 3 weken uit. Doe ‘m een week niet in. Je wordt dan ongesteld. In deze week ben je ook beschermd tegen zwangerschap.

Wat tegenstrijdig allemaal. Ik zou gewoon de apotheek of huisarts gaan bellen om te vragen hoe het zit. En voor de zekerheid een zwangerschapstest in huis halen.
Alle reacties Link kopieren
De ring geeft 3 weken zeker genoeg hormonen af om niet zwanger te raken in 4 weken. Op het moment dat je hem er na 3 weken uit haalt, heb je nog voldoende hormonen in je lijf om in de stopweek niet zwanger te raken. Jij hebt 'm de vierde week laten zitten, hij gaf misschien minder hormonen af dan in de eerste 3 weken, maar meer dan als je hem er na 3 weken uitgehaald zou hebben. Dus in die 4 weken raak je niet zwanger.



Jij hebt hem nog een halve week langer laten zitten, dus het zou kunnen zijn dat je minder beschermd bent nu. Om zeker te zijn zou je condooms moeten gebruiken nu.
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 april 2015 @ 10:01:

[...]





Ja, maar er staat ook dit: Haal de ring er na 3 weken uit. Doe ‘m een week niet in. Je wordt dan ongesteld. In deze week ben je ook beschermd tegen zwangerschap.

Wat tegenstrijdig allemaal. Ik zou gewoon de apotheek of huisarts gaan bellen om te vragen hoe het zit. En voor de zekerheid een zwangerschapstest in huis halen.Vandaar ook mijn eerdere reactie, die halve week is ze naar mijn idee dus niet beschermd geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 april 2015 @ 10:01:

[...]





Ja, maar er staat ook dit: Haal de ring er na 3 weken uit. Doe ‘m een week niet in. Je wordt dan ongesteld. In deze week ben je ook beschermd tegen zwangerschap.

Wat tegenstrijdig allemaal. Ik zou gewoon de apotheek of huisarts gaan bellen om te vragen hoe het zit. En voor de zekerheid een zwangerschapstest in huis halen.Het gaat er dan om dat je hem langer laat zitten dan 3 weken en daarna een stopweek van een week neemt. Als je de nieuwe ring 4 weken na de vorige inbrengt, maakt het niet uit hoe lang je hem laat zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb gister gelijk een nieuwe ring ingedaan
Alle reacties Link kopieren
Sowieso extra bescherming nemen tot als je nog eens ongesteld was. Better safe than sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven