On Topic - Ik ben nog nooit klaargekomen tijdens de seks

05-02-2015 19:48 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In iedere editie van Viva vertelt een vrouw haar persoonlijke verhaal in de rubriek On Topic.

Een korte versie van dit verhaal plaatsen we op het Viva Forum, in de bijbehorende pijler. We vragen jullie via deze weg om een reactie op dit verhaal.



Een aantal reacties zal, met forumnaam, in Viva bij het volledige artikel geplaatst worden.

Dank jullie wel, alvast.



Daisy (27) heeft drie relaties gehad en vier onenightstands. Nooit kwam ze tijdens de seks klaar. “Ik snap niet waarom het mij niet lukt.”



“Ik probeer niet gefrustreerd te raken. Ik probeer het echt. Maar het lijkt alsof de hele wereld het kan, behalve ik. Als ik ernaar google lees ik dat je je moet ontspannen. Klaarkomen is niet alleen lichamelijk te zijn, maar ook geestelijk, zo schijnt. Maar wanneer ik met een man in bed lig, denk ik vanaf het moment dat hij me zoent: ik hoop dat het lukt. Nou ja, dat dacht ik een paar jaar geleden. Nu denk ik eerder: het lukt toch niet. Dat helpt natuurlijk niet, maar ik kom maar niet van die gedachten af.



Onzeker van

Soms doe ik alsof. Tijdens een onenightstand bijvoorbeeld. Ik heb geen zin in dat moeilijke gesprek over waarom het niet lukt, of dat een man denkt dat hij mijn probleem wel even kan verhelpen. Bij eerdere vriendjes was ik wel eerlijk, hoor. Het leek na een tijdje alsof zij nog liever wilden dat ik klaarkwam, dan ik zelf. Ze werden er onzeker van. Dat snap ik wel. Ik zei dan dingen als: ‘zonder een orgasme is het ook lekker.’ Dat is de waarheid, ik kan van penetratie echt genieten, toch voelde het niet compleet.



Het woord ‘moeten’

Ik ben niet de enige. Ik las ooit dat uit onderzoek bleek dat 10% van de vrouwen zelden tot nooit klaarkomt tijdens de seks. Ze hebben soms een trauma, zijn bijvoorbeeld misbruikt, of ze vinden zichzelf lelijk. Dat heb ik allemaal niet. Alles klopt. Het zou gewoon moeten lukken. Ah, dat woord ‘moeten’, ik maak mezelf er gek mee. Niets moet, niets moet. Ik herhaal het in mijn hoofd als een mantra wanneer ik met iemand in bed lig, wat steeds minder vaak gebeurt. Ik heb geen zin om iemand teleur te stellen. Niet alleen de ander, maar ook mezelf. Weer niet gelukt. Verdomme.”



Is het verhaal van Daisy herkenbaar voor je? Hoe ga jij hiermee om? Wat heb jij geprobeerd om het op te lossen? Wat is je advies? We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Dank!
Het forum werkt niet eens naar behoren! Misschien eerst dat fixen voordat je allerlei fictieve topics gaat plaatsen
En dat bericht wilde ik helemaal niet posten, ik wilde een smiley toevoegen......
Alle reacties Link kopieren
kijk nou! Ik heb gewoon de pijler van de volgende On Topic geraden! Krijg ik nu een prijs? Bijvoorbeeld een dagje ongestoord forummen?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, waarom nemen jullie geen echt verhaal voor dat on topic geneuzel? We openen hier toch geen topics voor Jan met de korte achternaam?

Als je in de papviev wil laten zien hoe het forum werkt, de sfeer wil pakken enz. Gebruik dan een ECHT topic!!
...
quote:blijekip schreef op 05 februari 2015 @ 19:50:

Het forum werkt niet eens naar behoren! Misschien eerst dat fixen voordat je allerlei fictieve topics gaat plaatsen
Mis ik iets? Er staat toch nergens dat het fictief is? Nou lees ik de papieren vief nooit, dus wie weet mis ik echt wel van alles.
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel van deze On Topic verhalen vind ik vooral dat de probleemhebber (Daisy, in dit geval) niet kan reageren. We kunnen dus niet vragen wat ze zelf doet of gedaan heeft om het probleem op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Als je de papviev leest zie je dat het duidelijk een gearrangeerd, opgepoetst verhaal is.

Terwijl de rauwe versie van het forum veel mooier en echter is. Het is een slap aftreksel, ik vind het niks.



Natuurlijk is het niet echt een fictief verhaal te noemen, duizenden vrouwen komen niet klaar. Maar waarom dat opgepoetste, dat onechte.. dat snap ik niet.
...
Als een tantra?? Hahahahah
Ah ja, ik snap m.



En wat wolkewitje zegt, vind ik ook een belangrijk punt. Het is altijd retefrustrerend als de TO niet meer reageert, zeker bij dit soort onderwerpen. Pluk dan inderdaad liever een echt verhaal van het forum, veel echter.
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Dit gaat niet werken. Als TO niet reageert bloed een topic snel dood. Toch maar weer een andere manier bedenken om het blad viva nieuw leven in te blazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LieveSophie schreef op 05 februari 2015 @ 20:23:

Als een tantra?? HahahahahWat een gekkie, he?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan eindelijk een reactie van VivaRenee Ik had me voorgenomen dat niet te doen, om niet af te leiden van het daadwerkelijke doel van de post. Ik wil het graag On Topic houden. De verhalen die je hier leest zijn echt, aan mij persoonlijk verteld. Laat dat duidelijk zijn. We willen jullie en het forum graag meer betrekken en hopen dat er daadwerkelijk fijne adviezen uitgekomen voor de geinterviewden, die in dit geval anoniem wil blijven. Dus; reageer vooral met je tips, advies. Dank en fijne avond.
Alle reacties Link kopieren
quote:VIVArenee schreef op 05 februari 2015 @ 20:49:

Nou, dan eindelijk een reactie van VivaRenee Ik had me voorgenomen dat niet te doen, om niet af te leiden van het daadwerkelijke doel van de post. Ik wil het graag On Topic houden. De verhalen die je hier leest zijn echt, aan mij persoonlijk verteld. Laat dat duidelijk zijn. We willen jullie en het forum graag meer betrekken en hopen dat er daadwerkelijk fijne adviezen uitgekomen voor de geinterviewden, die in dit geval anoniem wil blijven. Dus; reageer vooral met je tips, advies. Dank en fijne avond.



Je wil het "on topic" houden met een echt heus waar verteld verhaal aan jou waar jij of de "TO" niet kan reageren op de vragen die gesteld worden....? Heb je verder wel meegekregen hoe een forum werkt bij je thuisstudie journalisme of komt dat niet aan bod?

Ik weet nog wel een leuke voor je volgende verhaaltje. Desperate forummer zit op een niet nader te noemen forum en krijgt daar veel steun. Dan blijkt dat een handje vol anonieme onbekende hebben kunnen inloggen op haar account. Ze hebben haar prive berichten kunnen lezen en haar emailadres kunnen zien. Wat moet ze nu doen?
Beste Vivarenee, ik snap je insteek, maar het gaat zo niet werken, volgens onze bescheiden mening. We geven graag adviezen, daar niet van. Maar het is een wisselwerking. Een topic waarbij de TO niet reageert verzandt al heel snel in onzin en ander geneuzel. Daar zit je toch niet op te wachten? Kies dan liever een bestaand topic en vraag de TO daarvan toestemming om haar/zijn verhaal te plaatsen in het blad. Lijkt me een veel betere/echtere poging om het forum bij het blad te betrekken.



En anders maakt die meneer of mevrouw die jou in vertrouwen zijn/haar verhaal vertelt, zelf hier een topic aan met datzelfde verhaal. Kan toch ook? Waarom moet dat via een tussenstap?
Alle reacties Link kopieren
quote:VIVArenee schreef op 05 februari 2015 @ 20:49:

Nou, dan eindelijk een reactie van VivaRenee Ik had me voorgenomen dat niet te doen, om niet af te leiden van het daadwerkelijke doel van de post. Ik wil het graag On Topic houden. De verhalen die je hier leest zijn echt, aan mij persoonlijk verteld. Laat dat duidelijk zijn. We willen jullie en het forum graag meer betrekken en hopen dat er daadwerkelijk fijne adviezen uitgekomen voor de geinterviewden, die in dit geval anoniem wil blijven. Dus; reageer vooral met je tips, advies. Dank en fijne avond.Zorg er eerst eens voor, dat het forum naar behoren werkt.
Ja vind wel gek Bianca, bedoelen ze niet mantra? Tantra is toch van die hogere sferen seks met innerlijke godin enzo?!
O ze hebben al aangepast!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn miljoenen mannen die je niet klaar kunnen laten komen.

Er zijn tien duizenden mannen die je wel klaar kunnen laten komen.

Neem met minder geen genoegen.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me even helpen om mijn tenen weer recht te buigen?



Vince (39): "...ik krijg jeuk en natte eczeem van dit soort gedramatiseerde waargebeurde, 'aan mij persoonlijk vertelde verhalen..."



'Tijdens de seks' wat is dat nou voor een omschrijving? DE seks?



Goed, voor de vorm toch even ON-topic:

1) Is het verhaal van Daisy herkenbaar voor je?: Neen

2) Hoe ga jij hiermee om?: Niet, zie ook 1)

3) Wat heb jij geprobeerd om het op te lossen?:niets, nogmaals zie 1) en 2)

4) Wat is je advies? als er al echt een Daisy is met klaar kom problemen: haal die druk er af. Dat dwangmatige draagt niet echt bij aan goede klaarkom omstandigheden tijdens DE seks.

Mantra's idem: schrappen.

5) We zijn benieuwd naar jullie reacties. En? hoe bevallen de reacties tot op heden?



mijn reactie mag trouwens ongewijzigd zo hups de papieren viva in.

Graag gedaan!
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
Jeuk en natte eczeem?



*gaat onmiddellijk een andere weekend invulling zoeken*
...
Alle reacties Link kopieren
Als je dat maar laat!
Trahit sua quemque voluptas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven