Ongemakkelijk en geen zin in seks

22-09-2015 20:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Andere vorm van ac proberen? Door de hormonen kan je wat neerslachtig worden en minder zin in seks hebben
Alle reacties Link kopieren
Waarom condooms eerste week na stopweek? Of dubbel of niet lijkt me...



Hoe lang slik je de pil al?
Alle reacties Link kopieren
En weet dat ook word je zwanger, er zijn dan nog manieren om het te stoppen, overtijdbehandeling, of het af te breken, abortus.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:LisaSimpson schreef op 22 september 2015 @ 20:54:

Andere vorm van ac proberen? Door de hormonen kan je wat neerslachtig worden en minder zin in seks hebbenIk heb zitten denken aan een spiraaltje, maar ik ben er nog niet helemaal uit of het een minera spiraaltje wordt of een koper spiraaltje.
Je kan van de pil best wel depressief worden en ook je libido kan dalen tot onder het vriespunt helaas (plus je kan zwaarder worden van de pil!).

Ik was na de bevalling ook weer begonnen met de pil, werd direct weer depressiever, werd dikker en had zeker geen zin meer in seks, ben na 2 maanden gestopt met de pil, voel me direct veel beter, ben die kilo's weer kwijt en mijn libido is weer normaal.

Heb sinds gisteren het Mirena spiraaltje omdat ik daar vroeger ook goede ervaringen mee had, veel minder hormonen en wel goed beschermd tegen een zwangerschap, misschien is dat een idee voor je?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 22 september 2015 @ 20:57:

Waarom condooms eerste week na stopweek? Of dubbel of niet lijkt me...



Hoe lang slik je de pil al?



De reden voor die condooms in de eerste week is vooral als je een keer de pil in de eerste week vergeet, dan heb je nog een barrière dat een zwangerschap tegenhoudt. En met name in de eerste week moet je absoluut geen pil vergeten. Ik slik de pil overigens heel nauwkeurig, ben hem nog nooit meer dan 12 uur later vergeten.



Ik slik de pil nu bijna 2 jaar.
quote:Sparrows schreef op 22 september 2015 @ 20:58:

[...]





Ik heb zitten denken aan een spiraaltje, maar ik ben er nog niet helemaal uit of het een minera spiraaltje wordt of een koper spiraaltje.





Hou er rekening mee dat je met het koperspiraaltje een stuk heftigere menstruatie's gaat krijgen, daar staat die om bekend maar je krijgt wel geen hormonen binnen.

Ik heb toch weer de Mirena laten zetten, weinig hormonen en weinig tot geen menstruatie's.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama2015 schreef op 22 september 2015 @ 20:59:

Je kan van de pil best wel depressief worden en ook je libido kan dalen tot onder het vriespunt helaas (plus je kan zwaarder worden van de pil!).

Ik was na de bevalling ook weer begonnen met de pil, werd direct weer depressiever, werd dikker en had zeker geen zin meer in seks, ben na 2 maanden gestopt met de pil, voel me direct veel beter, ben die kilo's weer kwijt en mijn libido is weer normaal.

Heb sinds gisteren het Mirena spiraaltje omdat ik daar vroeger ook goede ervaringen mee had, veel minder hormonen en wel goed beschermd tegen een zwangerschap, misschien is dat een idee voor je?Ik zit het inderdaad echt te overwegen om een Minera spiraaltje te nemen. Want ik mis het wel echt die intimiteit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama2015 schreef op 22 september 2015 @ 21:01:

[...]





Hou er rekening mee dat je met het koperspiraaltje een stuk heftigere menstruatie's gaat krijgen, daar staat die om bekend maar je krijgt wel geen hormonen binnen.

Ik heb toch weer de Mirena laten zetten, weinig hormonen en weinig tot geen menstruatie's.Dat heb ik inderdaad eens gelezen dat je van koperspiraaltjes een heftigere menstruaties gaat krijgen. Maar hoe zit dat dan met Minera? Wanneer weet je of je wel/geen menstruatie krijgt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sparrows schreef op 22 september 2015 @ 21:02:

[...]





Ik zit het inderdaad echt te overwegen om een Minera spiraaltje te nemen. Want ik mis het wel echt die intimiteit...



Prikpil is ook nog een optie.



Maar waarom voel je je nou zo gebruikt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sparrows schreef op 22 september 2015 @ 21:03:

[...]





Dat heb ik inderdaad eens gelezen dat je van koperspiraaltjes een heftigere menstruaties gaat krijgen. Maar hoe zit dat dan met Minera? Wanneer weet je of je wel/geen menstruatie krijgt?Lees je goed in. Er zijn ook vrouwen die hem gillend na een aantal maanden laten verwijderen vanwege heel veel klachten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 september 2015 @ 21:05:

[...]





Lees je goed in. Er zijn ook vrouwen die hem gillend na een aantal maanden laten verwijderen vanwege heel veel klachten.Ja zoals ik, wat een ellende die koperspiraal. Veel erger ongesteld en veel meer pijn tijdens de eerste dagen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Sparrows schreef op 22 september 2015 @ 21:03:

[...]





Dat heb ik inderdaad eens gelezen dat je van koperspiraaltjes een heftigere menstruaties gaat krijgen. Maar hoe zit dat dan met Minera? Wanneer weet je of je wel/geen menstruatie krijgt?





Ik heb hem 10 jaar geleden gehad en toen beviel die me prima, ben toen jaren niet meer ongesteld geweest. Je kan heel af en toe nog eens een eisprong krijgen en dus ongesteld worden (maar niet zwanger want het Mirena spiraaltje zorgt ervoor dat eitjes niet kunnen nestelen in je baarmoederwand). Je weet alleen niet wanneer je ongesteld wordt want het hoeft niet maandelijks te zijn, kan ook maar 2 keer per jaar zijn of helemaal niet. Dat kan je dan wel eens verrassen maar je menstruatie is wel een heel stuk minder dan je gewend bent, stelt echt niet veel voor.

Het is heel wisselend, de een wil echt geen hormonen, kiest voor de koperspiraal en neemt de heftigere menstruatie's voor lief. De ander wil geen tot weinig menstruatie's meer en kiest voor de Mirena. Dat is iets wat je zelf moet afwegen.

Ik heb hem gisteren laten plaatsen en hopelijk ga ik weer jaren niet ongesteld worden, zou erg fijn zijn haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 september 2015 @ 21:04:

[...]





Prikpil is ook nog een optie.



Maar waarom voel je je nou zo gebruikt?



Ik heb mij nog niet zo ingelezen over de prikpil, maar dit ga ik zeker nog even doen.



Waarom ik mij gebruikt voel, ik weet het niet... Ik heb geen slechte ervaringen met seks gehad, dus daar zou ik het niet op kunnen gooien. Vriend laat altijd merken wat hij wil doen en vraagt daar toestemming voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het mij vrij duidelijk is dat ik over kan proberen te gaan op een andere anticonceptie. Eens kijken of dat helpt om mijn seks drive wat terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 22 september 2015 @ 21:08:

[...]





Ja zoals ik, wat een ellende die koperspiraal. Veel erger ongesteld en veel meer pijn tijdens de eerste dagen.Ik bedoelde eigenlijk de Mirena. Daar zou je niet meer ongesteld van worden. Er zijn vrouwen die zijn non-stop ongesteld met dat ding.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.meldpuntmedici ... ingen?med=MIRENA%20I.U.D.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 september 2015 @ 21:05:

[...]





Lees je goed in. Er zijn ook vrouwen die hem gillend na een aantal maanden laten verwijderen vanwege heel veel klachten.



Eens. Ik heb de mirena een jaar gehad. En ben zelfs in therapie geweest voor mijn depressieve klachten.

Ik werd om de 2/3 weken ongesteld.

De zon ging weer schijnen toen de mirena eruit gehaald was
Alle reacties Link kopieren
Van de gynefix krijg je geen heftigere menstruaties, dit is een koperspiraaltje zonder het plastic frame, je kunt de huisarts laten bestellen bij de apotheek en als hy er zelf geen ervaring mee heeft het door een gynaecoloog laten zetten
De prikpil vond ik echt vreselijk, ik werd door die hormonenbom helemaal hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 4 jaar een koperspiraal en helemaal tevreden. Geen pijn of krampen tijdens de menstruatie. De hoeveelheid bloed lijkt mij ook vrij normaal.



Je krijgt er je natuurlijke cyclus mee terug. Dus als je vroeger veel last had tijdens de menstruatie, dat je je ziek moet melden op school of werk, dan is een koperspiraal niet de oplossing.



Volgens mij is de ervaring met een koperspiraal net zo verschillend per vrouw als dat de ervaring met hormonale anticonceptie is. Het is een persoonlijke afweging.
quote:Sparrows schreef op 22 september 2015 @ 21:02:

[...]





Ik zit het inderdaad echt te overwegen om een Minera spiraaltje te nemen. Want ik mis het wel echt die intimiteit...



goed plan! maar Sparrows, je bent nu soms bang om zwanger te worden.

met hormoonspiraaltje kan t zo zijn dat niet meer ongesteld wordt. ga je je dan onwillekeurig toch niet een beetje zorgen maken?

(ik nam om die reden een koperspiraaltje, wilde graag maandelijks bevestiging van niet-zwanger zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een maand zonder de pil en zonder te vrijen.



Ik krijg het idee dat je niet echt zin hebt en je vriend een plezier wil doen terwijl het voir jou dan niet goed voelt.



Gebruik je medicijnen, is het druk op het werk, is er iets anders?
quote:safari schreef op 22 september 2015 @ 21:55:

[...]





goed plan! maar Sparrows, je bent nu soms bang om zwanger te worden.

met hormoonspiraaltje kan t zo zijn dat niet meer ongesteld wordt. ga je je dan onwillekeurig toch niet een beetje zorgen maken?

(ik nam om die reden een koperspiraaltje, wilde graag maandelijks bevestiging van niet-zwanger zijn :-)Ik los dat anders op. Elke eerste van de maand doe ik een zwangerschapstest (2 voor 1.50 bij de action dus om de kosten hoef je het niet te laten) Verder heb ik een spiraaltje dus de kans dat ik zwanger ben is enorm klein maar ook ik wil zekerheid hierover. Je hoort soms toch wel van mensen die te laat door hadden dat ze zwanger waren. Nu kan ik direct actie ondernemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven