Ontevreden seksleven

01-03-2012 21:31 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames (en mee lezende heren)



Ik zit met het volgende, mijn vrouw (31) (ja ik ben een man (29)) en ik zijn nu bijna 7 jaar samen. Niks te klagen, wat betreft een hoop dingen. Beide een goede baan, leuk huis, auto's voor de deur... Ach materialistisch allemaal prima op orde. Nog geen kinderen en

deze staan wat ons beide betreft ook nog niet in de planning.



Nu komt het probleem, ik vind de seks echt net aan een mager 5je... aan het begin van de relatie vlogen de vonken eraf op een gegeven moment veel stress gehad dus toen liep het wat terug. Maar de laatste jaren is het er niet beter op geworden. Van mijn kant ben ik eerst begonnen met lingerie kopen voor haar dat mij wel mooi leek. Ook weer wat anders, dus heb ik latex kleding

gekocht, hierna weer kant (Marlies Dekkers achtig), hierna weer wat anders.. Ook heb ik schoenen voor haar gekocht. Mijn doel was

om de boel weer spannend te maken. Mijn vrouw droeg de kleding dan een paar keer en daarna belande het achterin de kleding kast, soms als ik erom vraag dan komt het uit de kast. De hoge hakken die ik gekocht heb (samen met haar) die liggen onder het bed en die draagt ze net zo vaak als de kleding die ik gekocht heb. Op een gegeven moment ben ik samen met haar in Amsterdam naar een sekswinkel gegaan, daar hebben we speeltje gekocht, maar ook deze belanden achterin een kastje... vraag ik erom, dan misschien dat we ze dan een keer gebruiken... Ik voel gewoon geen waardering voor de moeite die ik gedaan heb.



Op een moment was bij mij de maat vol, ik wilde mijn vrouw weer terug hebben! (ja ik ga niet opgeven!!) dus ben ik het gesprek

aangegaan. Direct, open, eerlijk... ik heb vragen gesteld van: Wat vind jij van ons seks leven? wat zou jij graag willen? Wat is je grote

fantasie?

Ze vind het wel best, vind het wel goed zo... alleen ik niet!! Nu is het zo dat iedere keer als ik het gesprek aan ga over seks dan barst ze bijna in huilen uit omdat ze onzeker zou zijn over seks.... en dit huilen helpt nu ook niet echt met de situatie. Een huilende vrouw is nou niet echt opwindend! En een duidelijk (voor mij begrijpbaar) antwoord wacht ik dus nog op!!



Dames (en heren) advies over hoe ik hiermee om zou kunnen gaan, zou ik zeer opprijs stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_puck_ schreef op 02 maart 2012 @ 13:45:

Ik denk dat heel veel stellen dit probleem hebben in een lange relatie. Jou pogingen om het op te lossen werken averechts. Jou reactie vind ik typisch mannelijk, niet vreemd natuurlijk alleen weinig helpend. Wel heel goed dat je advies komt vragen bij ons!



Naar mijn idee en ervaring hebben vrouwen meer zin in seks als ze goed in hun vel zitten en zich geliefd voelen. Als een man er druk op legt, al is het nog zo subtiel, willen "wij" gewoon niet meer.



Dus zoals de andere dames al zeggen, verlaag eerst de druk. gewoon knuffelen e.d. Zonder bijbedoelingen. Wacht eerst op haar initiatief ook al duurt dat een poosje. Waardeer haar initiatief dan vooral ook! (en niet met "dat mag je elke dag wel doen!")



Hoop dat je wat met alle tips doet. Jou manier tot nu toe werkt alleen bij mannen, maar dat is ze niet!

Dit is heel herkenbaar, want dit zeg ik letterlijk tegen mijn vriend. Hij heeft er alleen geen oren naar. Knuffelen of andere vormen van intiem zijn zonder bijbedoelingen wil hij niet. Hij vindt dat die vormen van intimiteit er zijn om daarna over te gaan tot seks.



Er zijn wat dingen voorgevallen waardoor ik geen vertrouwen meer heb in mijn vriend (lang verhaal, staat ook ergens op het forum), en dit heeft ook gevolgen voor ons seksleven. Ik voel me niet goed bij hem, ik kan geen seks hebben met een man waarbij ik mij niet goed voel, ik heb het idee dat ik vanaf nul aan weer moet beginnen, dus rustig opbouwen. Dat vindt hij belachelijk, want we zijn geen pril verliefd stel dat pas net samen is. Ik heb het idee dat hij niet doorheeft wat een impact het heeft op mij, dat gebrek aan vertrouwen. Ik heb hem gevraagd om eens te wachten op mijn initiatief, na 2 dagen is het al te veel voor hem. Ik heb het geprobeerd hoor, zin maken, dan is het wel redelijk lekker, maar ik kom verdorie niet eens meer klaar. Als ik masturbeer, duurt het ook 10x langer dan gemiddeld tot ik klaar kom. Ik wil dat het weer beter wordt, dat ik hem weer vertrouw, dat het allemaal weer goed zit tussen ons, dat hij ook weer een beetje moeite doet voor mij (de uitdrukking wining and dining bestaat niet voor niets), dat de seks weer terug als voorheen wordt.



Maar goed, de afspraak met een relatietherapeut is gemaakt, op mijn initiatief overigens, hij wilde in eerste instantie niet.
Alle reacties Link kopieren
@ Bammetjebam



Als je je zo rot bij hem voelt en geen vertrouwen meer hebt..

Waarom laat je m dan niet gewoon los?!?
Alle reacties Link kopieren
Tja, we hebben een kind samen, en daarom wil ik gewoon alles geprobeerd hebben en niet gelijk de handdoek in de ring gooien. Het is absoluut niet zo dat ik vanwege ons kind dan maar ongelukkig bij hem blijf, in plaats van alleen door te gaan en gelukkig te zijn. Als we geen kind hadden, was ik allang weggegaan, maar voor haar wil ik toch meer moeite doen.



Ik verwacht dat een relatietherapeut ons een spiegel kan voorhouden en dat we hierdoor elkaar wel begrijpen. Mijn vriend zegt dat het hem spijt dat hij mij verdriet doet, maar door zijn reacties uit mijn bovenstaande post krijg ik niet het idee dat hij begrijpt waarom hij mij verdriet doet. Ik hoop dat hij tot dit inzicht komt door de relatietherapie, anders hou ik het echt voor gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstig schreef op 02 maart 2012 @ 11:39:

Ik vind alle adviezen van 'doe je wel genoeg in huis en masseer je haar wel regelmatig' een beetje onzinnig.

In een normale gezonde relatie heb je toch gewoon zín in elkaar?



Hier haak ik even op in. Ik had 'm niet gezien, en vind het mooi gezegd, omdat het ook mijn conclusie was als man.



In mijn relatie kreeg ze steeds minder en minder zin, en op een gegeven moment werd het 1x in de twee maanden. Ik heb alles geprobeerd wat mensen hierboven suggereren. Ik had een boekje besteld over seksuele problemen. Bossen rozen. Tripjes organiseren. Champagne. Opera. Weet ik veel... Op mijn aandringen zijn we langs een psycholoog gegaan.



Allemaal zinloos, vanuit mijn perspectief.



Als mens moet je de sterren van de hemel kunnen neuken. En als dat niet gebeurt, dan is er een gebrek aan passie. En hoeveel je ook praat, masseert, communiceert, attent bent --- als het vuur weg is, dan is het weg.



Dat je partner het okay vindt om een broer-zus relatie hebben, dat betekent niet dat jij het ook okay moet vinden.



Ik zou er veel harder in staan, maar het vooral bij mezelf houden. Mensen zijn geen robots, je kunt ze niet dwingen. De rozen en de massages zijn, goed bekeken, manipulatief. Dus contra-productief. Trek je eigen grens. Je hebt het probleem gemeld. Meldt het nog een keer; schatje -- de passie is weg en ik denk dat we er mee moeten kappen. Misschien draait ze voor de lieve vrede bij, maar dat zal maar kort duren, zo is mijn voorspelling.



Let op mijn woorden: twee maanden nadat de relatie klaar is, ligt ze met iemand anders te seksen. En dat is maar goed ook, want ook zij komt te kort in deze situatie, ook al denkt ze nog van niet.
Alle reacties Link kopieren
Is je vriendin aan de pil of een ander hormonaal voorbehoedsmiddel ?
Alle reacties Link kopieren
Sms, je doet alleen moeite voor eigen gewin, daar is niks gemeend aan. Heb je er al over nagedacht om weer eens aan haar te denken. Je hele verhaal zie ik alleen maar ik ik ik. 1x per maand een bloemetje, en je geeft haar af en toe zelfs complimentjes, tjonge, kan niet op. Wanneer heb je voor het laatst samen op de bank gezeten met een glas wijn met de kaarsjes aan. Wanneer heb je rozen gekocht en deze voor haar neergelegd op de grond wanneer ze thuiskomt. Stuur je lieve berichtjes. Kook je zelf haar favoriete eten. Geef je haar genoeg aandacht, want die was er vroeger zeker wel. Je neemt haar mee naar het theater, ook gevraagd waar ze heen wil? Wanneer heb je samen even gewandeld 's avonds. Zo kan ik wel 100 dingen opnoemen. Een vrouw verdient meer dan alleen maar de slaapkamer en voor haar uitgekozen kleding. Misschien ook een idee om eerst aan jezelf te werken. Laat zien dat jij degene bent die zich uitslooft, en niet alleen in zaken die jij leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Is TO nu weg?? Ik ben benieuwd wat hij van de adviezen vindt..
Alle reacties Link kopieren
quote:hans22 schreef op 02 maart 2012 @ 18:52:

Wanneer heb je voor het laatst samen op de bank gezeten met een glas wijn met de kaarsjes aan. Wanneer heb je rozen gekocht en deze voor haar neergelegd op de grond wanneer ze thuiskomt.





Misschien is TS niet zo romantisch aangelegd. Ze zijn al 8 jaar bij elkaar, hoor. Dus zijn partner weet echt wel dat hij zo is. Maar ze voelt zich simpelweg niet meer seksueel tot hem aangetrokken.



Jij zegt, dat als hij romantisch wordt, dat zijn vrouw dan weer verliefd op hem wordt, of zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou teruggaan naar het begin van de relatie, waardoor vlogen de vonken ervanaf tijdens seks, wat trok jou aan in haar en wat vond zij leuk? Waardoor is zij zo onzeker geworden en was dit ook zo in het begin van jullie seksleven? Zet niet zoveel druk achter haar
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mannen over het algemeen gewoon veel sneller sex kunnen hebben , zonder last te hebben van omstandigheden. Gewoon verstand op nul en gaan. Dat zegt mijn man ook, hij ontspant daar van.



Bij mij is het echter totaal andersom, ik heb pas zin in sex als ik ontspannen ben, als ik niks aan mijn hoofd heb, als ik me geliefd en mooi voel.



Mijn zin gaat ook altijd meteen weg als mijn man zou gaan pushen. Of periodes dat elke manier van intiem zijn uit moet monden in sex. Echt strontvervelend is dat.



Het heeft even geduurd voordat wij op elkaar ingespeeld waren. Dat we beiden door hadden hoe we de situatie het beste konden creeren om het zo aangenaam mogelijk voor ons allebei te maken. En nu is het fijn, voor ons allebei. We praten erover en pushen elkaar niet. We hebben sex wanneer we daar zin in hebben. Kan 2 keer in de week zijn, kan ook 1 keer in de maand zijn. Maar als het gebeurt, is het altijd fijn. Elkaar respecteren en niet alleen je eigen zin doordrukken scheelt een hoop.



De sterren van de hemel neuken is hier nooit aan de orde geweest. En eerlijk? Daar zou ik ook helemaal geen trek in hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=11364669,noline]flukehydra schreef op 02 maart



Jij zegt, dat als hij romantisch wordt, dat zijn vrouw dan weer verliefd op hem wordt, of zo?Nee helemaal niet, ik zeg alleen dat hij eigenlijk weer dezelfde moeite als vroeger moet doen, zonder daar wat voor terug te verwachten. Als er na een hele poos niets veranderd weet je in ieder geval dat er iets anders aan de hand is. Ik geloof niet in relatietherapie omdat ik zelf logisch kan nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans22 schreef op 02 maart 2012 @ 22:09:

[...]





Nee helemaal niet, ik zeg alleen dat hij eigenlijk weer dezelfde moeite als vroeger moet doen, zonder daar wat voor terug te verwachten. Als er na een hele poos niets veranderd weet je in ieder geval dat er iets anders aan de hand is. Ik geloof niet in relatietherapie omdat ik zelf logisch kan nadenken.



Je maakt een hele berg aannames, waarvan je geen flauw idee hebt of ze werken. Bijv. "als hij net doet als vroeger, dan wordt ze weer geil" (alsof zowel hij als zij niet veranderd is). Wil hij dat wel? Wil zij dat wel?



Bovendien ga je voorbij aan het eerlijkheids-aspect. Het is mijns inziens belachelijk om geen seks meer te hebben binnen een huwelijk. Dat is geen huwelijk, daarmee trek je de basis onder een huwelijk vandaan. Dat is haar aandeel, daar moet zij wat mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. Als ik niets in het huishouden doe,hang vaak achter de computer en geef mijn kinderen minder aandacht dan kan ik op mijn vingers uittellen dat ik de seks ook wel kan vergeten.. Ik moet ook geestelijk aantrekkelijk blijven voor mijn vrouw. Het is een wissel werking.. Nu is dat niet meer het probleem maar de stress op haar werk. Vroeger toen we net met elkaar gingen was dat niet zo.. Maar dan leef je toch meer op die roze wolk. Natuurlijk zou ik wel meer seks willen (nu ongeveer 1x per anderhalve week) maar geniet nu extra van seks die we hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het zeker top dat je het niet buiten de deur zoekt maar het moet wel van twee kanten komen.

Als je even via google mijn naam ingeeft kom je op een nederlandse site uit met diverse tips en trics waar je misschien samen wat aan hebt , deze site is gebouwd voor mensen die een sexdip hebben samen.

Misschien is het leuk om samen een verhaal te schrijven of aan elkaar met je intiemste fantasie , of gewoon weer eens gezellig een dagje uit , want iemand schreeft het al het kan niet alleen maar om sex draaien daar is meer voor nodig dan komt de rest ook weer voor elkaar maar respecteer elkaar om ieder zijn mening en ga dit niet forceren want dan weet je zeker dat ze alleen maar meer onzeker wordt en dit is zonde al je verder een goede relatie hebt.

[img]http://www.sexipedia.nl[/img]
Alle reacties Link kopieren
tss hier is het andersom, ik ben altijd diegene die initiatief moet nemen, en mijn vriend word gek van mijn seks gezeur,en ik wil echt niet absurd vaak ofzo, twee keer in de week is voldoende hoor.
Alle reacties Link kopieren
off topic

twee keer in de week moet kunnen toch?

Weet niet pressies wat het gemiddelde is.
Alle reacties Link kopieren
@ Tara, zelfs daar is te moe, lui of whatever voor..en als we het doen is het zo voorbij helaas.
Alle reacties Link kopieren
2 keer in de week... zucht..
Alle reacties Link kopieren
Een korte update....



Er is de afgelopen weken veel gesproken heel veel gesproken. Zelf heb ik contact gezocht met een seksuoloog waar ik nu 2 gesprekken mee heb gehad. Hoewel dit nog niet heeft gelijd tot direct oplossingen is dit wel een weg welke ik wil behandelen.



In een van de volgende gesprekken met de seksuoloog zal mijn vrouw ook mee gaan... maar ze staat hier op dit moment naar mijn mening niet open voor... maar voor mij wil ze gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sommige vrouwen zijn nou eenmaal niet zo sexueel en gericht op sex, ze zien het meer als een klusje wat erbij hoort. Het kan ook komen doordat ze jou ziet als een 'goede vader' maar gewoon niet opgewonden van je wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:smd1982 schreef op 01 maart 2012 @ 21:44:



Complimenten maak ik ook regelmatig en dan niet op een pesterige manier, maar oprecht gemeend.



Hoe oud ben je in hemelsnaam? Alleen al het idee dat complimenten op een pesterige manier gegeven worden.. kleuter!
Alle reacties Link kopieren
quote:arpeggio schreef op 01 april 2012 @ 18:03:

[...]

Hoe oud ben je in hemelsnaam? Alleen al het idee dat complimenten op een pesterige manier gegeven worden.. kleuter!Lekker overtrokken hoor. Als je het topic had gelezen had je zijn leeftijd geweten! Het staat namelijk in de eerste zin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net toevallig een ander topic te lezen "Depressief door laag libido vriend" Daar zet een vrouw haar vriend aan de kant omdat ie niet vaak genoeg sex met haar wilde hebben.... Nu hebben we hier een zelfde soort topic, maar dan met een mannelijke topicstarter en vervolgens wordt de topicstarter door 70% van de reacties afgebrand. Mag een vrouw wel klagen en een man niet dan?
Alle reacties Link kopieren
@ Anoniem39



Inderdaad! Dat meten met 2 maten valt mij wel vaker op hier...
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem39 schreef op 02 april 2012 @ 04:49:

Ik zit net toevallig een ander topic te lezen "Depressief door laag libido vriend" Daar zet een vrouw haar vriend aan de kant omdat ie niet vaak genoeg sex met haar wilde hebben.... Nu hebben we hier een zelfde soort topic, maar dan met een mannelijke topicstarter en vervolgens wordt de topicstarter door 70% van de reacties afgebrand. Mag een vrouw wel klagen en een man niet dan?



Dat zie je vaak als het om sex gaat de man is dan vaak degene die er niets van bakt en er schuldig aan is als de sex in een relatie niet goed verloopt.

Het is ook een stuk makkelijker om kritiek te uiten naar een ander, dan kritisch te zijn naar jezelf toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven