onveilige sex

01-05-2016 11:30 34 berichten
Hallo, ik heb even een vraag.

Mijn man heeft gisteravond voor het eerst sex gehad met een andere man. Dit met mijn toestemming.

Nu heeft hij, in het heetst van de strijd, de andere man zijn lul in de mond gehad zonder voorbehoedsmiddel.

Even maar, geen voorvocht en hij is niet klaar gekomen in zijn mond.



Nu heeft mijn man de angst (heeft ook angstaanvallen) dat er een ziekte is overgedragen.

Ik heb hem verteld dat de kans heel miniem is dat dit zo is.

De andere partij is gezond, mijn man heeft geen wondjes in of rond de mond.



Wie kan mijn man geruststellen?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het proberen maar de beste optie voor je man is denk ik om gewoon een test te laten doen. Dan kan hij namelijk zwart op wit zien dat er niks aan de hand is en hoeft hij niet te blijven twijfelen (ervan uitgaande dat hij inderdaad niks opgelopen heeft).
De huisarts. Na een test over een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
SOA poli?
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
Alle reacties Link kopieren
Dit is een grapje toch?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geruststellen? De kans dat hij iets heeft opgelopen is er zeker wel.

Jij loopt ook kans op iets naars als jij het niet veilig doet met je man.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen de huisarts door wie hij zich kan laten verwijzen. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend en in het vervolg misschien maar beter een beetje uitkijken. Als "met jouw toestemming" betekent dat je ernaar hebt zitten kijken, waarom heb je je man dan niet even een rubbertje aangereikt?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 01 mei 2016 @ 11:32:

Dit is een grapje toch?Best een goeie grap voor de zo dag.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Joh, hij kan zo een HPV virus hebben opgelopen. Maar daar krijg je pas over jaren last van.
Alle reacties Link kopieren
Kan geen kwaad. Echt niet.

Jij pijpt jouw man toch ook?

En die zit, op een vreemde wc, op kantoor of in een café, met z'n snikkel tegen de wc-rand.



Dat is pas goor.
quote:viva-amber schreef op 01 mei 2016 @ 11:32:

Dit is een grapje toch?absoluut niet. beetje jammer dat je dit denkt
Alle reacties Link kopieren
De wc ja, daar komen de meeste SOA's (in een relatie) toch vandaan?
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
quote:willem1959 schreef op 01 mei 2016 @ 11:37:

Kan geen kwaad. Echt niet.

Jij pijpt jouw man toch ook?

En die zit, op een vreemde wc, op kantoor of in een café, met z'n snikkel tegen de wc-rand.



Dat is pas goor.Hij had beter jouw stofzuiger -tip kunnen gebruiken.
quote:MarianneDavids schreef op 01 mei 2016 @ 11:33:

Om te beginnen de huisarts door wie hij zich kan laten verwijzen. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend en in het vervolg misschien maar beter een beetje uitkijken. Als "met jouw toestemming" betekent dat je ernaar hebt zitten kijken, waarom heb je je man dan niet even een rubbertje aangereikt?ik ben hier niet bij geweest. Mijn man was nieuwsgierig. en heeft toen gisteravond met een andere man afgesproken bij diegene thuis.
Domme actie als hij zo'n angsthaas is, daar denk je dan van te voren toch even over na?



het risico lijkt mij ook klein, maar wel aanwezig. 20% kans op SOA bij de ander (zie onder), plm. 10% kans op overdracht, dus een risico van zo'n 2% dat hij iets heeft opgelopen.



De meeste soa komen relatief vaak voor bij mannen die seks hebben met mannen (MSM); in 2013 werd bij 19% van hen één of meer soa gevonden. Daarnaast wordt ook bij MSM die al bekend hiv-positief zijn of die al eens eerder een soa hebben gehad, vaker een soa gediagnosticeerd: respectievelijk bij 32% en 27% (zie figuur 1) (Van Aar et al., 2014).
Tsja....geruststellen wordt een lastige zaak denk ik.

Testen enzo kan pas later. Dus als hij zichzelf geen halt toe kan roepen qua angst en paniek dan is m KO slaan waarschijnlijk de enigste optie

Maar serieus, laat m zichzelf geruststellen, het is gebeurt nu hij kan het niet terugdraaien en over een tijdje laten testen dus. Lijkt me niet jouw pakkie aan om hem gerust te stellen. Zijn acties zijn verantwoordelijkheid
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1971 schreef op 01 mei 2016 @ 11:44:

[...]





ik ben hier niet bij geweest. Mijn man was nieuwsgierigen heeft toen gisteravond met een andere man afgesproken bij diegene thuis.Ken je de uitdrukking "curiosity killed the cat"?
verba volant, scripta manent.
quote:caro1971 schreef op 01 mei 2016 @ 11:44:

[...]





ik ben hier niet bij geweest. Mijn man was nieuwsgierig. en heeft toen gisteravond met een andere man afgesproken bij diegene thuis.En de andere man is zeker gezond? Een bekende van jullie?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen ging je man gewoon naar het huis van iemand die hij niet kent om daar te gaan experimenteren. Is hij wel vaker zo slim?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1971 schreef op 01 mei 2016 @ 11:41:

[...]





absoluut niet. beetje jammer dat je dit denkt



Maar hoe zie jij (of je man) dit dan voor je?

"Ow een anoniem persoon op het viva-forum zegt dat je geen SOA op hebt gelopen, nou Piet dan weten ze zeker dat het zo is en hoef je je nergens zorgen meer om te maken *high-five*", of hoe gaat dat in zijn werk?



De enige manier waarop je zekerheid hebt is over een paar weken gewoon een SOA-test te laten doen. En als je dat al niet snapt.. Tja, is seks dan wel zo'n slim plan?
Ik heb zovaak andere mannen gepijpt zo der condoom en zonder klaarkomen in mond.



Geen paniek, niks aan de hand.



Maar idd, behoorlijk stom als hij al zo'n angsthaas is om dit dan te doen. Heetst van de strijd = onzin.



Billen branden, blaren zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:Vogelaarster schreef op 01 mei 2016 @ 12:06:

Ik heb zovaak andere mannen gepijpt zo der condoom en zonder klaarkomen in mond.



Geen paniek, niks aan de hand.



Maar idd, behoorlijk stom als hij al zo'n angsthaas is om dit dan te doen. Heetst van de strijd = onzin.



Billen branden, blaren zittenIs dat ook een SOA?
Je bent zelf een theepot
Besmettingskans



Chlamydia-infectie 30-70%

Gonorroe 50-80%

Syfilis 60%

Hepatitis B 1-40%

Hiv < 0,1-30%

Trichomonas 70-100%

Herpes genitalis (herpes-simplexvirus type 1 en 2) 12-30%

Condylomata acuminata 60-80%



https://www.nhg.org/stand ... standaard-het-soa-consult




Je kan gewoon een SOA oplopen met orale seks, hoor. Sterker nog, je kan zelfs een SOA oplopen als je seks hebt mét condooms! Denk aan genitale wratten en herpes. Geen garanties dus. Je man heeft er een riskante hobby bij.
Alle reacties Link kopieren
Bij soafobie raad ik een ieder ten strengste af om wat dan ook seksueel te ondernemen.



Angstaanvallen omdat hij even een pik in de mond heeft gehad? Serieus? Er zijn dagen dat ik weinig anders doe dan dat.

Gevalletje hitte en keuken.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven