Onzekerheid lichaam

19-02-2017 11:08 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor deze klaagpost, maar ik heb verder geen idee waar ik hiermee terecht kan. Ik hoop dat iemand wat zinvol advies heeft.



Ik ben eind de twintig en ik ben zes jaar samen met mijn man. De onzekerheid over mijn lichaam zorgt ervoor dat ik geen seks meer wil met hem. Onze relatie lijdt hier wel onder en het ontneemt ons plezier in bed. Ik heb mij nooit echt helemaal zelfzeker gevoeld (mijn lichaam is verre van perfect), maar dit heeft iedereen wel een beetje. Twee jaar geleden ben ik moeder geworden van een kindje. Dit was niet volledig gepland, maar is helemaal geweldig. Sinds de geboorte van mijn kindje hebben de onzekerheden ivm mijn lichaam opnieuw de kop opgestoken. Alles is gaan hangen, ik ben wat bijgekomen en ik heb veel huidproblemen. Ik voel mij zo ongemakkelijk als hij mijn lichaam streelt en hij al mijn putjes en vet voelt. Ik vind het geen fijn idee om naakt te zijn bij hem. We hebben sinds de geboorte van ons kindje maar enkele keren seks gehad en dit met het licht uit.

Ik weet niet hoe ik hierover heen kan geraken. Mijn man denkt dat er iets beschadigt moet zijn tijdens de bevalling, zodat mijn libido verdwenen is. Ik weet niet hoe ik deze barrière kan achter mij laten.
Alle reacties Link kopieren
Sommig zaken zijn te verhelpen natuurlijk, beetje afvallen, beetje sporten, eens kijken of je iets met je huidkwaaltjes aan kan. De rest zit vooral in jouw hoofd denk ik, of vindt jouw man je ook niet mooi?

Heb je al eens geprobeerd hier hulp bij te vinden? Bij iemand die jou op een andere manier naar jezelf kan leren kijken?
...
Alle reacties Link kopieren
Ga er wat aan doen. Gezonde leefstijl, bewegen en naar de sportschool. Daar zul je al een heel stuk van opknappen. Ik ben slank met maat 34 en ik heb ook deuken in mn kont. Dat is nou eenmaal zo. Mijn man heeft een buikje.



Je hoeft niet perfect te zijn maar goed voor jezelf zorgen is al een stap in de goede richting.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Anneke,



Ik kan niet precies weten wat goed voor jou is maar ik zal een advies geven naar eigen ervaring;

Leer te houden van je lichaam zoals het is, praat respectvol over je lichaam. Als je over je lichaam praat als al mijn putjes en vet of mijn lichaam is verre van perfect dan haal je je lichaam naar beneden. Als je positief praat over je lichaam dus bv ik hou van het lichaam precies zoals het is, mijn lichaam is lekker en sensueel dan is dat een hele andere energie waar mogelijk een heel ander gevoel bij komt. Blijf je dat herhalen dan kan je totale gevoel over je lichaam veranderen. Los van dat je misschien iets aan sport kan doen mocht je je daar goed bij voelen maar ik denk dat hoe je over je eigen lichaam praat en hoe je tegen je lichaam praat ontzettend belangrijk is,
Ik raak al gedeprimeerd bij het lezen van je verhaal TO.

Misschien geen gek idee om es te kijken of je iets van verandering kan bewerkstelligen bij jezelf, zoals hierboven genoemd?

En misschien kan je ook es kijken waarom je er onvoldoende op vertrouwt dat je man je oke vindt zoals je bent?
Je man denkt dat er iets beschadigd moet zijn tijdens de bevalling omdat je libido weg is?

Aparte redenatie.



Je man heeft trouwens allang gezien hoe jij eruit ziet, en houdt nog steeds van je.



Ik denk dat je hem harder wegduwt door hem van seks te onthouden, dan van je veranderde lichaam. Die onzekerheid zit echt in jou, dus je kunt er ook alleen zelf iets aan doen en aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 19 februari 2017 @ 11:17:

Sommig zaken zijn te verhelpen natuurlijk, beetje afvallen, beetje sporten, eens kijken of je iets met je huidkwaaltjes aan kan. De rest zit vooral in jouw hoofd denk ik, of vindt jouw man je ook niet mooi?

Heb je al eens geprobeerd hier hulp bij te vinden? Bij iemand die jou op een andere manier naar jezelf kan leren kijken?Ik doe mijn best om af te vallen, ik let op mijn voeding en probeer te bewegen (sporten heb ik een hekel aan), maar de slappe stukken worden er niet steviger van. Ik weet niet wat mijn man vindt Hij wil gewoon terug seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annazomer schreef op 19 februari 2017 @ 11:22:

Hallo Anneke,



Ik kan niet precies weten wat goed voor jou is maar ik zal een advies geven naar eigen ervaring;

Leer te houden van je lichaam zoals het is, praat respectvol over je lichaam. Als je over je lichaam praat als al mijn putjes en vet of mijn lichaam is verre van perfect dan haal je je lichaam naar beneden. Als je positief praat over je lichaam dus bv ik hou van het lichaam precies zoals het is, mijn lichaam is lekker en sensueel dan is dat een hele andere energie waar mogelijk een heel ander gevoel bij komt. Blijf je dat herhalen dan kan je totale gevoel over je lichaam veranderen. Los van dat je misschien iets aan sport kan doen mocht je je daar goed bij voelen maar ik denk dat hoe je over je eigen lichaam praat en hoe je tegen je lichaam praat ontzettend belangrijk is,



Rare post dit. Een lichaam wat veel te dik is met flubbervel is ook gewoon niet mooi en het is een beeld van realiteit dat je niet goed voor jezelf zorgt. Daar kun je zelf invloed op uitoefenen, het is alleen de kracht die je in jezelf moet zoeken om het niet alleen te accepteren zoals het is maar jezelf bij je kladden grijpen en zeggen dat het nu genoeg is. Hierbij zul je misschien ondersteuning nodig hebben en dat is zeker geen schande.



Maar tegen iemand zeggen die veel te dik is en een ongezonde leefstijl heeft dat het allemaal oke is vind ik raar.

Waarmee ik niet zeg dat alleen een perfect lichaam gezond is. Ik denk alleen wel dat als je je fysiek beter voelt je dit ook gaat uitstralen en dat dit je een positieve boost geeft om het vol te houden.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anneke_1733 schreef op 19 februari 2017 @ 11:28:

[...]





Ik doe mijn best om af te vallen, ik let op mijn voeding en probeer te bewegen (sporten heb ik een hekel aan), maar de slappe stukken worden er niet steviger van. Ik weet niet wat mijn man vindt Hij wil gewoon terug seks.Dit zegt eigenlijk al alles over je instelling. Wees eerlijk je bent ook niet echt streng voor jezelf.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annazomer schreef op 19 februari 2017 @ 11:22:

Hallo Anneke,



Ik kan niet precies weten wat goed voor jou is maar ik zal een advies geven naar eigen ervaring;

Leer te houden van je lichaam zoals het is, praat respectvol over je lichaam. Als je over je lichaam praat als al mijn putjes en vet of mijn lichaam is verre van perfect dan haal je je lichaam naar beneden. Als je positief praat over je lichaam dus bv ik hou van het lichaam precies zoals het is, mijn lichaam is lekker en sensueel dan is dat een hele andere energie waar mogelijk een heel ander gevoel bij komt. Blijf je dat herhalen dan kan je totale gevoel over je lichaam veranderen. Los van dat je misschien iets aan sport kan doen mocht je je daar goed bij voelen maar ik denk dat hoe je over je eigen lichaam praat en hoe je tegen je lichaam praat ontzettend belangrijk is,Ik kan dit niet zeggen, als ik dit niet zo voel.
Overigens snap ik wel hoezeer je kan balen van je lichaam na een zwangerschap. Ik was ook jong en erg spank, en daardoor erg veel striae gekregen, en erg uitgerekte buik. Hoe jonger en strakker, hoe sneller alles scheurt.



Dus mijn buik en borsten zijn compleet verpest. Alles hing, lubberde en was gescheurd. Mijn borsten heb ik een paar jaar geleden laten liften dus die zijn, op de littekens daarvan na, wel weer heel mooi, maar de striae blijft en mijn teveel aan huid op de buik ook.



De eerste jaren vond ik erg moeilijk, maar nu ik 38 ben en zelfverzekerder, boeit het niet meer zo. Ik heb dat nu eenmaal.



Trouwens geen man die me daarom niet mooi of niet aantrekkelijk vond. Behalve die dingen heb ik wel een goed figuur, leuk bekkie, en vrij in bed.



Dus je lichaam is echt ondergeschikt, zeker voor een man die echt van je houdt.
Als je man jou streelt voelt hij de warmte en zachtheid van de vrouw van wie hij houdt, en daar raakt hij opgewonden van.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan op basis van het stuk niet weten hoe iemands lichaam eruit ziet. Dus in die zin weet iik dat niet en dat zeg ik ook in mijn reactie. En waar zeg ik dat iets oke is, ik benoem dat helemaal niet dat is je eigen invulling. Maar wat mij wel opvalt is dat de toon over het lichaam gewoon heel negatief is. Beide hebben invloed op elkaar, hoe je lichaam eruit ziet of je jezelf goed verzorgd en hoe je denkt of voelt over je lichaam of over jezelf. Verander je een van de twee of allebei dan heeft dat ook weer invloed op elkaar. Wat mij wel opvalt aan jouw reactie is het gebrek aan respect. Voor mijn reactie en hoe je praat over het lichaam van een ander en dat vind ik niet acceptabel
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 19 februari 2017 @ 11:32:

[...]





Dit zegt eigenlijk al alles over je instelling. Wees eerlijk je bent ook niet echt streng voor jezelf.Ik zal nog wat harder mijn best doen om af te vallen.
Ik was vooral verbaasd van de opmerking dat je niet weet wat je man vindt......
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet alleen aan je lichaam werken maar ook aan je zelfvertrouwen. Ik ben ook niet perfect maar sinds ik sport voel ik mezelf zoveel mooier! Ja, je moet even diep. Maar er is sowieso een sport waar jij wel van houdt. Weet je hoe voldaan je je kunt voelen als je bent geweest? Afvallen zonder te sporten maakt nog slapper he..? Lak je nagels, neem een maskertje, lief zijn voor jezelf. Als jij meer zelfvertrouwen hebt, straal je dat uit, merk je dat ook aan je omgeving waardoor je je nog mooier zult voelen. Cirkeltje!



Als je niets verandert, verandert er ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Deze situatie lijkt me een recept voor frustratie bij jullie allebei, en de oplossing ligt bij jou. Dat begint met geloven dat jij er zelf iets aan kan doen, aan je onzekerheid en aan je lijf.



Ga goed voor jezelf zorgen. Niet 'proberen te bewegen', maar echt gaan sporten. Niet eens omdat je daar een perfect lichaam van krijgt (dat is niet zo), maar omdat het helpt om je goed over jezelf te voelen. Sport zorgt ervoor dat je fitter en gezonder wordt, je je lijf waardeert om wat het kan en niet alleen om hoe het eruit ziet. En als bonus helpt het ook bij afvallen.

Misschien vind je sporten stom. Of eng. Dat is niet gek. Maar als je je daardoor laat tegenhouden is dat een keuze die je zelf maakt. Blijkbaar wil je dan toch niet graag genoeg. Zoek iets dat je leuk vindt en geef jezelf tijd om te wennen aan een nieuwe routine.



Onzekerheid is enorm lastig omdat het zo makkelijk is om in stand te houden. Je blijft jezelf negatieve dingen vertellen over je lijf. Die negatieve dingen moet je gaan veranderen, door in te zien dat ze onzinnig of irrelevant zijn. Putjes, slapper weefsel: het is wat het is. Daar is niets monsterlijks aan en het maakt jou niet minder. Door niet eerlijk te zijn naar je man, geef je hem ook niet de kans om positief over je te zijn.

Hij is niet blind, hij weet hoe je lijf eruit ziet. En toch vind hij je aantrekkelijk. Hij denkt niet 'hu, vet' als hij je streelt, hij geniet van de intimiteit. En die intimiteit is voor jullie allebei belangrijk, juist nu je een kleintje hebt en het makkelijk is dat stuk van de relatie te vergeten. En dan bedoel ik niet alleen het lichamelijke/seksuele stuk. Ook aandacht voor elkaar, en delen wat er speelt, is essentieel.



Bedenk waar je over een jaar wilt zijn: dezelfde situatie als nu? Of met een positiever zelfbeeld en bestaand seksleven?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:Annazomer schreef op 19 februari 2017 @ 11:22:

Hallo Anneke,



Ik kan niet precies weten wat goed voor jou is maar ik zal een advies geven naar eigen ervaring;

Leer te houden van je lichaam zoals het is, praat respectvol over je lichaam. Als je over je lichaam praat als al mijn putjes en vet of mijn lichaam is verre van perfect dan haal je je lichaam naar beneden. Als je positief praat over je lichaam dus bv ik hou van het lichaam precies zoals het is, mijn lichaam is lekker en sensueel dan is dat een hele andere energie waar mogelijk een heel ander gevoel bij komt. Blijf je dat herhalen dan kan je totale gevoel over je lichaam veranderen. Los van dat je misschien iets aan sport kan doen mocht je je daar goed bij voelen maar ik denk dat hoe je over je eigen lichaam praat en hoe je tegen je lichaam praat ontzettend belangrijk is,heel goed, luister naar Annazomer. Ik word binnen niet al te lange tijd 60 en wat denk je wat? Onlangs leuke man ontmoet die dat lijf helemaal lekker vind. Met putjes, zwangerschapsoverblijfselen en alle rimpels... Ik ben bang dat er bij jou iets anders achter zit ... evengoed een
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:pokkewijf schreef op 19 februari 2017 @ 11:49:

[...]





heel goed, luister naar Annazomer. Ik word binnen niet al te lange tijd 60 en wat denk je wat? Onlangs leuke man ontmoet die dat lijf helemaal lekker vind. Met putjes, zwangerschapsoverblijfselen en alle rimpels... Ik ben bang dat er bij jou iets anders achter zit ... evengoed een Fijn voor je pokkewijf..
Alle reacties Link kopieren
Pak aan wat je wel kunt veranderen.

Voor de overige zaken:

When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 19 februari 2017 @ 11:30:

[...]





Rare post dit. Een lichaam wat veel te dik is met flubbervel is ook gewoon niet mooi en het is een beeld van realiteit dat je niet goed voor jezelf zorgt. Daar kun je zelf invloed op uitoefenen, het is alleen de kracht die je in jezelf moet zoeken om het niet alleen te accepteren zoals het is maar jezelf bij je kladden grijpen en zeggen dat het nu genoeg is. Hierbij zul je misschien ondersteuning nodig hebben en dat is zeker geen schande.



Maar tegen iemand zeggen die veel te dik is en een ongezonde leefstijl heeft dat het allemaal oke is vind ik raar.

Waarmee ik niet zeg dat alleen een perfect lichaam gezond is. Ik denk alleen wel dat als je je fysiek beter voelt je dit ook gaat uitstralen en dat dit je een positieve boost geeft om het vol te houden.



Wauw.....dus alleen een slank lijf verdient liefde en respect? Het zal TO juist helpen om milder naar haar lijf en daarmee naar zichzelf te kijken. Als je liefdevol naar je eigen lijf kan kijken wordt het makkelijker om goed voor jezelf te zorgen.

Jij helpt TO nu alleen zich nog rotter over zichzelf te voelen...
Alle reacties Link kopieren
Zorg goed voor jezelf, beweeg en eet gezond. Klinkt saai maar je huidproblemen zullen er ook van verminderen, denk ik! Je zult meer stralen en je beter voelen over jezelf als je goed voor je lichaam zorgt. Ik ben ook niet zo strak meer als voor mijn zwangerschap en moest ook een drempel over. Om vervolgens te horen dat ik een heerlijk lichaam had en helemaal geaccepteerd te worden, dat voelt heerlijk en gun ik jou ook Mannen zien vaak niet eens wat jij ziet. Ben zelf ook een pietlut hoor, maar dit is wel iets wat ik geleerd heb. Het is heel fijn voor jezelf en voor je partner als je vrij durft te zijn. Je zult zien dat het meevalt en daar groei je van
Alle reacties Link kopieren
quote:Anneke_1733 schreef op 19 februari 2017 @ 11:39:

[...]





Ik zal nog wat harder mijn best doen om af te vallen.Doe maar niet, ik denk namelijk niet dat dit iets op gaat lossen. Praat eens met je man over wat hij van je lijf vindt. Probeer weer eens wat intiem te zijn zonder seks. Even op bed knuffelen met kleren aan en als je eraan toe bent elkaar eens lekker masseren, olietje, goed voor je huid. Misschien moet je na de bevalling het seksuele wezen in jezelf weer wat zien te vinden. En dat herken ik wel. Moeder worden is ingrijpend.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 19 februari 2017 @ 11:52:

[...]



Fijn voor je pokkewijf.. Even volkomen off-topic maar ik ben zelf ook aangenaam verrast Kennelijk bestaat hij toch, gewoon een leuke man met weggewerkte bagage (en een perfect lijf ... hell no )
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kurk schreef op 19 februari 2017 @ 11:58:

[...]





Wauw.....dus alleen een slank lijf verdient liefde en respect? Het zal TO juist helpen om milder naar haar lijf en daarmee naar zichzelf te kijken. Als je liefdevol naar je eigen lijf kan kijken wordt het makkelijker om goed voor jezelf te zorgen.

Jij helpt TO nu alleen zich nog rotter over zichzelf te voelen...



Ik zeg niet dat alleen een slank lijf liefde en respect verdient. Wel dat je zelf bepaalt wat je in je mond stopt en hoe je met je lichaam omgaat. "proberen te bewegen" zijn To's eigen woorden en het blijkt dat dit dus niet voldoende is, maar ze flink aan de bak zal moeten om strakker in haar vel te komen te zitten. Meer smaken zijn er helaas niet want er is geen tovermiddel voor.



Het is aan haar de keuze om er wat mee te doen, want je hebt wel degelijk zelf invloed op je lijf en dat wegstoppen is natuurlijk nonsens. Maar als ze dat niet wil is het wat mij betreft ook prima hoor. Niemand zegt dat het makkelijk is, het vergt doorzettingsvermogen. Maar ik begrijp dat To liever hoort dat ze goed is zoals ze is. Ondanks dat ze ongelukkig is.



Ik wens je sterkte To en vind het oprecht rot voor je maar jij bent de enige die er wat aan kan veranderen.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven