Onzekerheid lichaam

19-02-2017 11:08 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor deze klaagpost, maar ik heb verder geen idee waar ik hiermee terecht kan. Ik hoop dat iemand wat zinvol advies heeft.



Ik ben eind de twintig en ik ben zes jaar samen met mijn man. De onzekerheid over mijn lichaam zorgt ervoor dat ik geen seks meer wil met hem. Onze relatie lijdt hier wel onder en het ontneemt ons plezier in bed. Ik heb mij nooit echt helemaal zelfzeker gevoeld (mijn lichaam is verre van perfect), maar dit heeft iedereen wel een beetje. Twee jaar geleden ben ik moeder geworden van een kindje. Dit was niet volledig gepland, maar is helemaal geweldig. Sinds de geboorte van mijn kindje hebben de onzekerheden ivm mijn lichaam opnieuw de kop opgestoken. Alles is gaan hangen, ik ben wat bijgekomen en ik heb veel huidproblemen. Ik voel mij zo ongemakkelijk als hij mijn lichaam streelt en hij al mijn putjes en vet voelt. Ik vind het geen fijn idee om naakt te zijn bij hem. We hebben sinds de geboorte van ons kindje maar enkele keren seks gehad en dit met het licht uit.

Ik weet niet hoe ik hierover heen kan geraken. Mijn man denkt dat er iets beschadigt moet zijn tijdens de bevalling, zodat mijn libido verdwenen is. Ik weet niet hoe ik deze barrière kan achter mij laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 19 februari 2017 @ 11:30:

[...]





Rare post dit. Een lichaam wat veel te dik is met flubbervel is ook gewoon niet mooi en het is een beeld van realiteit dat je niet goed voor jezelf zorgt. Daar kun je zelf invloed op uitoefenen, het is alleen de kracht die je in jezelf moet zoeken om het niet alleen te accepteren zoals het is maar jezelf bij je kladden grijpen en zeggen dat het nu genoeg is. Hierbij zul je misschien ondersteuning nodig hebben en dat is zeker geen schande.



Maar tegen iemand zeggen die veel te dik is en een ongezonde leefstijl heeft dat het allemaal oke is vind ik raar.

Waarmee ik niet zeg dat alleen een perfect lichaam gezond is. Ik denk alleen wel dat als je je fysiek beter voelt je dit ook gaat uitstralen en dat dit je een positieve boost geeft om het vol te houden.



Nou ik vind DIT eerder een rare post!

Natuurlijk kan je zelf echt wel wat veranderen aan je lijf. Maar huid die is gaan hangen na een zwangerschap krijg jij met sporten niet meer strak! Ook niet als je jezelf dagelijks gaat afbeulen in de sportschool. Moet je dan maar sparen voor plastische chirurgie?

Een waarom mag ze niet leren zichzelf te accepteren zoals ze is?

Weer iemand die vind dat alleen het ideaalbeeld mooi is..
Alle reacties Link kopieren
Een zwangerschap alle schuld geven is ook erg makkelijk. En al die bekende vrouwen die kinderen hebben gekregen dan die daarna weer gewoon hun eigen vorm terugkregen dan? Ook zij moeten buffelen in de sportschool en op hun voeding letten.



Ik vind niet alleen het ideaalbeeld mooi want ik ben zelf ook verre van ideaal, maar klagen en er niks of weinig aan doen veranderd niks aan je zelfbeeld. Constructief iets doen zeer waarschijnlijk wel.
Ja en?
Ik zou gewoon open kaart spelen met je man en eerlijk zijn tegenover jezelf: heb je jezelf een beetje laten gaan na je zwangerschap? Zou je je er zelf beter bij voelen als je terug wat slanker was (niet omdat je vent dat misschien leuker vindt, maar omdat JIJ je daar beter om voelt)? Misschien kunnen jullie samen 1x in de week gaan fitnessen. Het is leuk om dat samen te doen met je partner, jullie kunnen elkaar steunen het hoeft geen 3x te zijn per week, je kan gewoon rustig beginnen. Je zal je sowieso al energieker en beter in je vel voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 19 februari 2017 @ 14:30:

Een zwangerschap alle schuld geven is ook erg makkelijk. En al die bekende vrouwen die kinderen hebben gekregen dan die daarna weer gewoon hun eigen vorm terugkregen dan? Ook zij moeten buffelen in de sportschool en op hun voeding letten.



Ik vind niet alleen het ideaalbeeld mooi want ik ben zelf ook verre van ideaal, maar klagen en er niks of weinig aan doen veranderd niks aan je zelfbeeld. Constructief iets doen zeer waarschijnlijk wel.



Al die bekende vrouwen ja. Daar noem je meteen een mooi voorbeeld.

Die zijn vaak al gezegend met een modellenfiguur/goede genen om te beginnen. Daardoor/of mede daardoor worden ze vaak bekend.

Daarnaast hebben zij geld voor personal trainers, persoonlijke diëtisten en zeeën van tijd om te sporten. Dat heeft de gemiddelde vrouw niet.

En echt niet alle lijven zijn hetzelfde.

Ben je zelf ooit zwanger geweest?

Of een keizersnede gehad. Dan is de huid uitgerekt en dat rekt gewoon niet meer terug zonder plastische chirurgie.

Daarbij is elk lichaam anders, en als je geen atletische bouw hebt is het bijna onmogelijk om dat na te streven.

Je bent erg kort door de bocht..
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 19 februari 2017 @ 11:45:

Ik was vooral verbaasd van de opmerking dat je niet weet wat je man vindt......Hij zegt er niet veel over. Hij vindt gewoon dat het tijd wordt dat ik terug zin krijg. Hij ziet ook wel dat mijn lichaam lelijker geworden is, maar hij zal daar wel niets over durven zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anneke_1733 schreef op 19 februari 2017 @ 18:32:

[...]





Hij zegt er niet veel over. Hij vindt gewoon dat het tijd wordt dat ik terug zin krijg. Hij ziet ook wel dat mijn lichaam lelijker geworden is, maar hij zal daar wel niets over durven zeggen.Wow dit vind ik ook wel kort door de bocht, heeft hij dit dan zo tegen jou gezegd? Praat je eigenlijk soms met je man over de situatie en over hoe jij je voelt? Misschien antwoordt hij dan wel dat hij je supermooi vindt, wie zegt dat hij je lelijk vindt? Je bent de moeder van zijn kind en hij is toch ooit met jou wat begonnen, niet omdat hij je lelijk vond, de persoon waarop hij verliefd werd ben jij nog steeds he!
Alle reacties Link kopieren
Zie jij je man nog graag verder? Je zegt dat je amper seks hebt gehad na de bevalling, maar die is 2 jaar geleden als ik het goed begrijp? Hoe vaak heb je dan seks? Het feit dat je man 'gewoon terug seks wilt', is voor mij een teken dat hij je nog aantrekkelijk vindt, anders zou hij dit niet meer willen met jou en het gewoon ergens anders gaan zoeken, lijkt me ... het feit dat hij aangeeft dat hij dit nog/terug wilt met jou zegt volgens mij toch genoeg, of hoe zie jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer TO dat je je zo voelt en de invloed die dit heeft op jullie sexleven. :(



Je man heeft blijkbaar geen problemen met jouw lichaam. Heb je hem wel eens gevraagd wat hij mooi aan je vind? Heb je een goede band met je man? Kun je het bijv aan hem aangeven dat je je onzeker voelt?



Ik denk dat het het belangrijkste is dat je eerst werkt aan je zelfvertrouwen. O.a ook zoals bovenstaand als is weergeven, door de manier waarop je naar je lichaam kijkt en hoe je er over praat. Je hebt een werken functionerend en gezond lichaam! Het ziet er misschien niet zo uit als je graag zou willen, maar ik denk dat de meesten van ons dat hebben. Heeft jouw man het perfecte lichaam? En wat vind jij daar van?



Indien je ontevreden bent over je eigen uiterlijk, dan kun je daar ook wat aan doen. Maar daar komt wel discipline bij kijken!



Huidproblemen zijn lastig.. Ik weet niet wat voor huidproblemen je hebt, dus ik kan je daar ook geen tips over geven. Kun je dat misschien bespreken met een arts / dermatoloog?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anneke_1733 schreef op 19 februari 2017 @ 18:32:

[...]





Hij zegt er niet veel over. Hij vindt gewoon dat het tijd wordt dat ik terug zin krijg. Hij ziet ook wel dat mijn lichaam lelijker geworden is, maar hij zal daar wel niets over durven zeggen.

Zijn dit zijn gedachten, of de jouwe?



Praten jullie met elkaar over elkaars verlangens, onzekerheden? Voel je je geliefd en gesteund door je man? Vind je hém nog aantrekkelijk? Als hij zegt dat hij je aantrekkelijk vindt, geloof je hem dan?
What a nuanced anxiety
quote:snoopylynn schreef op 19 februari 2017 @ 11:30:

[...]





Rare post dit. Een lichaam wat veel te dik is met flubbervel is ook gewoon niet mooi en het is een beeld van realiteit dat je niet goed voor jezelf zorgt. Daar kun je zelf invloed op uitoefenen, het is alleen de kracht die je in jezelf moet zoeken om het niet alleen te accepteren zoals het is maar jezelf bij je kladden grijpen en zeggen dat het nu genoeg is. Hierbij zul je misschien ondersteuning nodig hebben en dat is zeker geen schande.



Maar tegen iemand zeggen die veel te dik is en een ongezonde leefstijl heeft dat het allemaal oke is vind ik raar.

Waarmee ik niet zeg dat alleen een perfect lichaam gezond is. Ik denk alleen wel dat als je je fysiek beter voelt je dit ook gaat uitstralen en dat dit je een positieve boost geeft om het vol te houden.



Dit helpt dus helemaal niet! Ze weet dat ze te dik is! Dat zei ze al! Het er zo verder inwrijven, en dan ook nog zeggen dat je dan wel niet echt je best doet, vind ik ronduit gemeen. Heeft niets meer met eerlijkheid te maken.



Eerst moet je je lichaam, aanvaarden, en er een beetje van leren houden voor je af kunt vallen. En dat is uit ervaring. Ik heb veel gedieet, en toch stuit ik op een barrière, schreef op wat ik at(ja echt alles) en toch begreep de diëtiste doet waarom ik niet afviel.



Mijn advies, probeer lief te zijn voor je lichaam. Je man is al 6-jaar liefdevol bij je. Hij weet hoe je eruit ziet. Jij moet ook van jezelf houden. Als iemand een probleem heeft met je uiterlijk is het ZIJN probleem, HIJ heeft het probleem toch??? Zorg voor jezelf! Leer van je houden, daarna komt het afvallen, en dan gaat het ook beter gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Selin26 schreef op 19 februari 2017 @ 18:39:

[...]





Wow dit vind ik ook wel kort door de bocht, heeft hij dit dan zo tegen jou gezegd? Praat je eigenlijk soms met je man over de situatie en over hoe jij je voelt? Misschien antwoordt hij dan wel dat hij je supermooi vindt, wie zegt dat hij je lelijk vindt? Je bent de moeder van zijn kind en hij is toch ooit met jou wat begonnen, niet omdat hij je lelijk vond, de persoon waarop hij verliefd werd ben jij nog steeds he!



We praten er niet veel over. Hij dacht dat ik iets overgehouden had aan de bevalling (een verzakking of zo), waardoor mijn libido verdwenen was. Hij vindt dat ik iets moet doen om mijn libido terug te vinden. Hij weet dat ik onzeker ben en dat ik het liefst vrij met het licht uit. Hij vindt dat storend.

Mijn huid is objectief lelijk. Hij kan dit niet mooi vinden.



quote:Selin26 schreef op 19 februari 2017 @ 18:40:

Zie jij je man nog graag verder? Je zegt dat je amper seks hebt gehad na de bevalling, maar die is 2 jaar geleden als ik het goed begrijp? Hoe vaak heb je dan seks? Het feit dat je man 'gewoon terug seks wilt', is voor mij een teken dat hij je nog aantrekkelijk vindt, anders zou hij dit niet meer willen met jou en het gewoon ergens anders gaan zoeken, lijkt me ... het feit dat hij aangeeft dat hij dit nog/terug wilt met jou zegt volgens mij toch genoeg, of hoe zie jij dat?



Ik zie mijn man nog heel graag.

We hebben de laatste 2 jaar een keer of 5 à 10 seks gehad.
Je bent zeer respectloos naar je man. En je doet hem tekort.



Jij hebt echt een probleem hier, en je man is de dupe.



Je doet net alsof je man jou alleen ziet als een lichaam waar hij seks mee kan hebben. En niet als de vrouw van wie hij houdt. Echt een belediging voor hem.



Ik zou niet verbaasd op staan te kijken als hij vroeg of laat een andere vrouw tegenkomt. En dat ligt dan niet aan het feit dat jij lelijk zou zijn, maar aan het feit dat je hem tekort doet en hem respectloos behandeld op allerlei fronten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 19 februari 2017 @ 19:28:

Je bent zeer respectloos naar je man. En je doet hem tekort.



Jij hebt echt een probleem hier, en je man is de dupe.



Je doet net alsof je man jou alleen ziet als een lichaam waar hij seks mee kan hebben. En niet als de vrouw van wie hij houdt. Echt een belediging voor hem.



Ik zou niet verbaasd op staan te kijken als hij vroeg of laat een andere vrouw tegenkomt. En dat ligt dan niet aan het feit dat jij lelijk zou zijn, maar aan het feit dat je hem tekort doet en hem respectloos behandeld op allerlei fronten.







Jezus...
quote:pecannootje schreef op 19 februari 2017 @ 19:30:

[...]









Jezus...

Heb je nog iets inhoudelijks te melden?



Als een van de twee eenzijdig besluit de ander te onthouden van seks en intimiteit, stopt de afspraak tot monogamie wat mij betreft. Dan is het logisch dat vroeg of laat de partner die van seks en intimiteit weggehouden wordt, valt voor een ander. Die heeft ook behoeftes. En hij wordt nog weggezet als niet liefhebbende man ook door TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 19 februari 2017 @ 18:48:

[...]



Zijn dit zijn gedachten, of de jouwe?



Praten jullie met elkaar over elkaars verlangens, onzekerheden? Voel je je geliefd en gesteund door je man? Vind je hém nog aantrekkelijk?



Dat zijn mijn gedachten. Ik ken zijn gedachten niet. We praten er weinig over. Ik vind hem nog altijd aantrekkelijk.



quote:tyche schreef op 19 februari 2017 @ 18:48:

Als hij zegt dat hij je aantrekkelijk vindt, geloof je hem dan?



Nee, niet echt.

Ik ben de moeder van zijn kindje, hij moet wel wat extra moeite voor mij doen.
Lieve schat, je bent de moeder van zijn kind, MAAR je bent ook zijn lief, zijn vriendin, zijn vrouw, zijn maatje,...



Jij moet ook moeite doen voor hem. En dat begint door te praten over je gevoelens. Als je zo onzeker bent, zou ik erover beginnen als ik me rustig voel, en niet in een hoek gedrongen. Dus mss zelfs gewoon als je op de bank voor tv zit. Vraag hem, of hij jouw nog aantrekkelijk vind, zeg dat je dat moeilijk kan geloven. Volgens mij gaat hij je dan heel vreemd bekijken en de tv dan gewoon negeren. Dan kan je zeggen dat dat voor jou 1 van de redenen is om hem fysiek op afstand te houden, dat je daarom bang bent om met hem de liefde te bedrijven.

Als je dat niet durft, stuur hem een brief of mail. Je durft het hier neer te schrijven, dan kan je dat ook in de mail, en durf hem te versturen. Het zal het gesprek gemakkelijker maken.



Sterkte meid

Je bent alle liefde waard!!!
Alle reacties Link kopieren
Niet relevant. Comment verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Simple_me schreef op 19 februari 2017 @ 20:10:

Lieve schat, je bent de moeder van zijn kind, MAAR je bent ook zijn lief, zijn vriendin, zijn vrouw, zijn maatje,...



Jij moet ook moeite doen voor hem. En dat begint door te praten over je gevoelens. Als je zo onzeker bent, zou ik erover beginnen als ik me rustig voel, en niet in een hoek gedrongen. Dus mss zelfs gewoon als je op de bank voor tv zit. Vraag hem, of hij jouw nog aantrekkelijk vind, zeg dat je dat moeilijk kan geloven. Volgens mij gaat hij je dan heel vreemd bekijken en de tv dan gewoon negeren. Dan kan je zeggen dat dat voor jou 1 van de redenen is om hem fysiek op afstand te houden, dat je daarom bang bent om met hem de liefde te bedrijven.

Als je dat niet durft, stuur hem een brief of mail. Je durft het hier neer te schrijven, dan kan je dat ook in de mail, en durf hem te versturen. Het zal het gesprek gemakkelijker maken.



Sterkte meid

Je bent alle liefde waard!!! Dank je, wat lief. Ik weet niet of ik het er met hem over kan hebben. Het voelt gewoon alsof ik hem woorden in de mond leg, alsof ik antwoorden voorkauw; als hij zegt dat ik aantrekkelijk ben, dan wil ik terug vrijen.
Daarom moet je er net over praten. Ik weet dat het moeilijk is om,erover te praten, daarom kan je als aanzet een mail sturen. Die twijfel die je aanhaalt, dat je bang bent om hem woorden in de mond te leggen. Die moet je ook tegen hem aanhalen. Hij moet de kans krijgen om je te overtuigen van zijn liefde voor jou!

Je doet hem nu onrecht aan door hem nu al woorden in de mond te leggen. Nog voor je met hem gepraat hebt. Hij zal kunnen zeggen dat je idd niet het lichaam van een topmodel hebt, maar heel eerlijk? Zou hij dan met je getrouwd zijn om te beginnen? Hij hield/houdt van JOU. Van je bubbels, van je slechte huid, van je rondingen, ... VAN JOU. Het hele plaatje.

doe het nu voor het te laat. Is. Als je wacht gaat hij misschien eens op een ander kijken. Niet onmiddellijk, maar mss uiteindelijk wel. Hij wil zijn vrouw terug!
Je moet echt met hem gaan praten en als hij zegt dat het hem niet stoort en dat hij je wel aantrekkelijk vindt, dan moet je dat ook gewoon geloven en niet denken "oh hij zegt dat zomaar, hij durft het niet te zeggen..." Hij wil toch seks met je? Mannen kijken niet naar zulke details als ze geil zijn hoor. Of let jij wel op zijn rimpels, bierbuikje..? Hij heeft vast ook geen perfect strak lichaam meer?
Alle reacties Link kopieren
Joh wat een verhaal. Ik kan jouw redenatie totaal niet volgen. Ik heb een hele slechte huid, al jaren en niets helpt. Ik ben zeker niet de slankste en van de zwangerschappen is niets strakker geworden inderdaad. Maar... ik vind mezelf leuk. Niet een beetje leuk, maar echt een heel leuk iemand die de moeite waard is. Ik vind mezelf zelfs best aantrekkelijk en vrij graag met mijn man. Wat probeer ik hier mee te zeggen? Dat jouw "probleem" niet je uiterlijk is, maar je instelling. Tuurlijk als je morbide obees bent is het verstandig daar iets aan te doen, maar dat betekent niet dat je niet van je lijf zou mogen houden. Dit is jouw lijf, het enige wat je ooit zult krijgen en het enige dat er voor zorgt dat je leeft. Zonder dit lijf was je er niet en je kindje ook niet. Wees daar trots op! Waardeer je lijf voor alles wat het voor je doet.



Iedereen heeft dingen aan zijn of haar lijf die ze niet mooi vinden. Mijn man is ook geen ken-pop (gelukkig niet), maar ik houd van hem. Precies zoals hij is. Ik kijk voorbij zijn buikje en rare voeten. Dat moet je ook leren bij jezelf te doen. Ik zou je een psycholoog aanraden. En verder eerlijk tegen je man zeggen dat je je niet mooi voelt en daar aan gaat werken en wil dat hij je daarbij helpt. Hij vindt je duidelijk nog wel aantrekkelijk. Hopelijk jij jezelf binnenkort ook weer <3.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloody_Mary schreef op 19 februari 2017 @ 21:42:

Je moet echt met hem gaan praten en als hij zegt dat het hem niet stoort en dat hij je wel aantrekkelijk vindt, dan moet je dat ook gewoon geloven en niet denken "oh hij zegt dat zomaar, hij durft het niet te zeggen..." Hij wil toch seks met je? Mannen kijken niet naar zulke details als ze geil zijn hoor. Of let jij wel op zijn rimpels, bierbuikje..? Hij heeft vast ook geen perfect strak lichaam meer?Zijn lichaam is nog als toen ik hem leerde kennen en hij heeft geen probleemzones. Hij wil seks en ik ben 'beschikbaar' (ik ben de moeder van zijn kind), dus doet hij het met mij. Hij is in de tijd verliefd op mijn geworden en er zijn heus wel dingen die hij mooi/aantrekkelijk vindt aan mij, maar er zijn ook dingen die niet mooi (meer) zijn. Ik ben bang dat hij daar meer en meer gaat of afknappen. Misschien is dit allemaal wel niet logisch, maar ik kan die gedachten niet van mij afzetten. Ik gruwel van mezelf bij de gedachte dat hij mij zou zien of aanraken.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijk op de topic Geen seksleven na de kinderen. Jij bent toch een ander, hoop ik, TO?

Verder: hij knapt niet af op jouw lichaam want hij wil met je vrijen! Waar hij wel op kan afknappen is dat JIJ niet wilt vrijen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom praat je er niet met hem over?
Alle reacties Link kopieren
TO. Je bent je er nu toch wel van bewust dat jij alles aan het invullen bent voor jouw man? Jij geeft antwoorden op vragen die je hem nooit hebt gesteld, en het is zelfs zo erg dat jij er nu al van overtuigd bent dat wanneer hij een antwoord zou geven dat niet overeenkomt met jouw plaatje, hij dus zou liegen. Je hebt hem dus niet eens een kans gegeven, maar je straft hem dus wel af voor wat jij denkt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven