Open relatie

26-03-2015 19:43 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn dit jaar 10 jaar samen. We hebben het fijn samen en een goede relatie. Toch denken we erover om een open relatie aan te gaan. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Waar moet je om denken en wat voor soort afspraken moet je met elkaar maken. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld al iemand op het oog, waarmee hij af en toe zou willen afspreken. Het gaat echter om een collega. Wat zouden jullie hiervan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik raad het af. Heb het zelf nooit gedaan maar heb mijn vriendin ontmoet toen zij in een open relatie zat (was ook een collega van me) het begon als alleen seks maar zeker als je elkaar moet blijven zien met enige regelmaat (zoals collega's) is het risico wel sterk aanwezig dat er gevoelens ontstaan.

Als je het doet zou ik het niet met mensen doen die je ooit nog gaat zien.
Je bepaalt samen de afspraken, daar zijn geen regels voor. Wil je van elkaar weten met wie je weg bent? Wat je hebt gedaan? Of wil je helemaal niets weten?



Het lijkt me niet verstandig om een collega als nr 2 te hebben. Aan alle minnaarsrelaties komt een keer een einde. Die persoon kom je dan steeds weer tegen als het voorbij is. Zoek liever iemand die niet in je kennissen- of vriendenkring komt.



Maar het begint met praten, heel veel praten. Zorgen dat je heel duidelijk van elkaar weet hoe je het ziet, hoe je het wilt, hoever je de ander wilt laten gaan. Hou niets voor elkaar verborgen, wees eerlijk en open tegen elkaar. Het staat of valt met vertrouwen.
Sowieso zou ik als ik jou was niet willen dat hij ern collega die hij misschien meer ziet dan jou, betrekt in jullie relatie.

Ten tweede moet je goed nadenken wat je met je open relatie wil.

Ik ken stellen die het hebben geprobeerd en 1 stel die het tot dusver heeft overleefd.

Die wonen niet samen en zijn duidelijk elkaars nummer 1. De anderen mogen 'meedoen' naar mijn idee.

Dus daar zou ik van tevoren over nadenken. Wat de ander voor plek in jullie leven gaat innemen, wat je wil weten en wat niet etc.
Is de seks tusen jullie een probleem, TO? Wat is de feitelijke reden dat 'jullie' (één van jullie is er als eerste over begonnen) een open relatie willen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dom om dit op je werkplek te doen. Dat je discreet een open relatie aan gaat, ok. Echter schijten in je etensbak is nooit slim en op je werk onduidelijk zijn over de status van je vriendin vind ik bijzonder dom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen regels, die bepalen jullie helemaal zelf. Wat wel handig is en wat ik je als tip wil geven; leugentjes om bestwil zijn niet mogelijk, communiceer zo open en eerlijk mogelijk naar elkaar. Hou niets voor je, bespreek de zaken die je wilt bespreken of waar je mee zit.



Collega's als 2 zou ik ook afraden. Je ziet elkaar (te) veel en de andere collega's hebben het binnen no time in de gaten. En inderdaad wat Theemok al zegt; wat als je geen fuckbuddies meer bent? Kun je dan nog wel samenwerken?
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk op bedrijfsfeestje met partner enzo......
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hebben jullie al eens overwogen om een parenclub te bezoeken? Dat is wel iets heel anders dan een open relatie, maar het is wel iets dat je samen beleeft. Misschien een idee om daarmee te beginnen? Om aan het idee te wennen dat je het met anderen doet?
Alle reacties Link kopieren
Jullie kunnen de regels zo maken zoals jullie ze zelf willen: eenmalig, of een echte relatie er naast, wel of niet van te voren door de partner laten keuren, alleen als de ander ook op die avond een date heeft, wel of niet blijven slapen, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En die collega zou dat ook wel willen, of weet die nog van niets?



Mag de hele wereld het weten? Je kunt alleen maar hopen dat een ander discreet is, namelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat geheid een keer mis.
Alle reacties Link kopieren
Stel je het meest vervelende voor, bijv. : jij komt thuis en je partner ligt met iemand waar jij een hekel aan hebt in jullie bed. Of ze komen er net uit en zij draagt jouw badjas.

Ga van daar uit " schrappen ". : niet met iemand die ik niet aardig vind / niet mijn beste vriendin of mijn familie, niet in ons bed, van te voren even bellen dan blijf ik weg, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 maart 2015 @ 20:21:

Dat gaat geheid een keer mis.Is op zich geen ramp, als je elkaar dingen niet kwalijk neemt maar uitgaat van het feit dat je hier ook van kunt leren en dingen zo bij moet stellen dat ze wel werken voor allebei.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 maart 2015 @ 20:24:

[...]





Is op zich geen ramp, als je elkaar dingen niet kwalijk neemt maar uitgaat van het feit dat je hier ook van kunt leren en dingen zo bij moet stellen dat ze wel werken voor allebei.In het grote sprookjesbos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickie_Greenleaf schreef op 26 maart 2015 @ 20:28:

[...]





In het grote sprookjesbos.



Dat is wel hoe het in de praktijk gaat, shit gaat mis en je doet dingen die de ander niet leuk vindt. Dat zijn opstart problemen.

Praten praten praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 maart 2015 @ 20:24:

[...]





Is op zich geen ramp, als je elkaar dingen niet kwalijk neemt maar uitgaat van het feit dat je hier ook van kunt leren en dingen zo bij moet stellen dat ze wel werken voor allebei.In de praktijk komt er jaloezie om de hoek kijken en vechten ze elkaar uiteindelijk de tent uit.
Wat handig dat hij al iemand op het oog heeft. Toevallig ook.
Alle reacties Link kopieren
En jij TO? Heb jij al iemand op het oog?
Alle reacties Link kopieren
Iets met een quote van Honeymoonquiz.



Ja, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij...
anoniem_206834 wijzigde dit bericht op 26-03-2015 20:43
Reden: PLEURIS FORUM!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vreemd trouwens dat je niet zelf kun verzinnen dat het geen handig voorstel is van je vriend om te vragen of hij iets met een collega mag beginnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het ergste is om te zondigen tegen de regels die jullie beiden afgesproken hebben. Dat is erger dan je vrouw bezig te zien met vijf mannen tegelijk.



Dat heb ik niet van mezelf trouwens, maar dat zag ik in een film. Zij werd verliefd en toen het meer werd dan seks (verliefdheid) heeft haar man zijn rivaal vermoord. Ik vind het zo bizar, het "open relatie" verschijnsel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:glyce schreef op 26 maart 2015 @ 20:30:

[...]





Dat is wel hoe het in de praktijk gaat, shit gaat mis en je doet dingen die de ander niet leuk vindt. Dat zijn opstart problemen.

Praten praten praten.





Klopt helemaal, praten praten praten

Geen geheimen meer gewoon open en eerlijk hoe moeilijk het soms ook is!

Het kan je relatie zeker wel versterken zolang je elkaar maar laat voelen dat jullie elkaars nr 1 zijn en blijven en de rest maar ' bijzaak' is!!



Wie heeft het monogaam bedacht? Dat zijn pas sprookjes!! Het gebeurd overal en bij iedereen zelfs in de mooiste sprookjes dus hoe mooi is het als het open en eerlijk kan??

Scheeld een hoop angsten en scheidingen !!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 maart 2015 @ 22:33:

Het ergste is om te zondigen tegen de regels die jullie beiden afgesproken hebben. Dat is erger dan je vrouw bezig te zien met vijf mannen tegelijk.



Dat heb ik niet van mezelf trouwens, maar dat zag ik in een film. Zij werd verliefd en toen het meer werd dan seks (verliefdheid) heeft haar man zijn rivaal vermoord. Ik vind het zo bizar, het "open relatie" verschijnsel.





Dat is wel het hier en nu....

Niemand hangt het aan de grote klok,

Je hebt mensen die vreemdgaan ( heeeeuuuul veel) en mensen die er eerlijk voor uitkomen tegen elkaar.



Zoals ik al eerder zei al die scheidingen van tegenwoordig.... Vreemdgaan?

Van hoeveel is dat niet de grootste angst, en hoe fijn is dat als dat er niet is??

Monogaam.... Ja een enkeling..... Tegenwoordig..... T heeft niks met je relatie te maken.... Tis puur lust.... Puur ' erbij' niks meer en niks minder!!
Alle reacties Link kopieren
Oh, je vriend had al iemand op het oog... Met andere woorden: hij wilde eigenlijk wel een nummertje maken met die collega, maar bedacht zich plots dat vreemdgaan einde relatie betekent. Afijn, toen bedacht hij de optie 'open relatie'; legaal vreemdgaan.

Echt. Wat is dit voor shit tegenwoordig...open relaties...heb dan gewoon géén relatie en ga lekker rondneuken zonder verantwoording.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven