Open relaties

19-04-2011 10:26 1131 berichten
Heb jij een open relatie? Wil je een open relatie? Heb je vragen of dingen waar je tegenaan loopt? Hier kunnen we ervaringen delen en uitgebreid bomen over alles wat we tegenkomen en waar we tegenaan lopen.



Dit topic staat op "seks" en niet op "relaties". Het mag dus duidelijk zijn dat het gaat over open relaties in de seks sfeer.
quote:Blusher schreef op 19 april 2011 @ 17:04:

Ik heb geen open relatie. Kan me er nooit zoveel bij voorstellen. Zie ons al zitten: Schat, met Anneke! Dat méén je niet, dat is toch die blonde achter de kassa van de appie? en dat ik vervolgens zeg, joh ik heb gister met Jan geneukt, je weet wel,

die van de tennisclub.. ja in het kleedlokaal.



Om deze reactie moest ik erg lachen. Als het zo zou gaan zou ik er heel snel klaar mee zijn. Nee jôh, wij zijn op de hoogte van elkaars hele proces. Niet alle ins en outs van mail en chat contact natuurlijk maar ik weet wel wanneer zeb een spannend iemand op het oog heeft. Dan leef ik met hem mee en als de plannen wat concreter worden ben ik de eerste die het hoort. En andersom dus ook.
Alle reacties Link kopieren
ik weet eigenlijk niet of je het nu open relatie moet noemen polyamorie of swingen met ruimte wat wij hebben.



Ik voel me het meeste swinger omdat we eigenlijk alleen vanuit het swingen die ruimte hebben, ik hoef niet zo nodig een collega te versieren (of me te laten versieren) het is altijd vanuit een swingrelatie met een stel dat we die ruimte gunnen, en we mogen daar gevoelens bij hebben.



Het is ontstaan omdat het prettiger voelde, we hoefde niet overal samen bij te zijn, en daaruit kwam het voorstel dan alleen met iemand af te spreken als het zo uit kwam, uiteraard alleen als daar bij het andere stel ook ruimte voor is.



Meestal zijn we dus met stellen maar willen we een keer daten en de ander kan of wil niet mee dan kunnen we ook alleen afspreken.



die behoefte is er niet vaak, we maakte wel mee dat mijn man werd gevraagd door een stel terwijl hij daar zelf geen behoefte toe voelde. Omdat ze wisten dat die ruimte er was werd hij alleen benaderd. Maar eigenlijk komt het alleen voor bij die heel speciale stellen, die wat meer voor ons betekenen, die we als vrienden zien
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook vaak zo dat 1 van ons bv meer een klik heeft met een deel van een stel dan de ander, dan heb je dat de 1 graag weer wil afspreken en de ander er geen behoefte aan heeft.



Op die manier is ook de vriendschap ontstaan met mijn vriend en zijn vrouw.



gaandeweg zijn mijn man en zijn vrouw ook meer voor elkaar gaan voelen en erg goede vrienden waardoor we nu juist weer veel met zijn vieren delen.



Wat we merken is dat het aanvult, mijn vriend is een totaal andere man dan mijn eigen mrdod en juist die verschillen vind ik zo leuk, ze maken beide iets anders in mij los, hebben beide dingen die ik in ze waardeer en ik zie ook de onhebbelijkheden van beide.



Het is juist zo heerlijk dat ik bij de 1 vind wat de ander me niet kan geven.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
In het verleden heb ik een open relatie gehad. Het begon als een vaste relatie maarDit ging eigenlijk vrij goed met weinig last van jaloerse gevoelens. Maar dit kwam denk ik vooral omdat alles zo goed besproken werd. Het was bij ons wel zo dat er geen sprake was van een SV maar meer van ONS achtige taferelen. Ik denk wel dat of het wel of niet werkt heel erg aan je relatie en aan je partner ligt. Bij mijn vriend die ik nu heb zou ik er niet aan moeten denken om hem te "delen"
Alle reacties Link kopieren
quote:cottontail schreef op 19 april 2011 @ 19:21:

In het verleden heb ik een open relatie gehad. Het begon als een vaste relatie maarDit ging eigenlijk vrij goed met weinig last van jaloerse gevoelens. Maar dit kwam denk ik vooral omdat alles zo goed besproken werd. Het was bij ons wel zo dat er geen sprake was van een SV maar meer van ONS achtige taferelen. Ik denk wel dat of het wel of niet werkt heel erg aan je relatie en aan je partner ligt. Bij mijn vriend die ik nu heb zou ik er niet aan moeten denken om hem te "delen"Ik ben benieuwd wat bij jou dan het verschil is, want mijn huidige partner zou ik ook niet willen delen (althans zijn gevoelens niet, want louter seks voelt niet als delen voor mij). Bij mij is het verschil dat ik veel meer van hem houd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met ex een open relatie gehad, naar volle tevredenheid van beiden. Hoewel die relatie is stuk gelopen en mijn vertrouwen geschaad is, blijf ik wel in deze relatievorm geloven.



De vrijheid en het vertrouwen dat je elkaar geeft, is zeer speciaal. Garanties krijg je nooit (dat bleek wel bij mij) maar ik ben er wel van overtuigd dat als je echt eerlijk blijft naar elkaar, dit een rijke relatievorm is.



Momenteel heb ik een relatie waar ik wel mee swing, maar die verder niet open is. Daar moet je allebei achter staan. Dat is verder prima.



Deze tekst van Robert Long spreekt mij erg aan:



Liefste, m'n liefste hoe kun je nu denken

Dat ik niet eerlijk meer ben of ontrouw

Als ik mijn lichaam aan anderen wil schenken

Zegt dat nog niet, dat ik niet van je hou

Vanaf mijn jeugd heb ik altijd gevlinderd

Ik heb vaak mijn bed gedeeld, soms wel met drie

Zo is mijn leven, het heeft niemand gehinderd

Het ging om de liefde en niet om met wie

Elke verhouding kent tijden vol rozen

Maar ook periode die herfstachtig zijn

Dat wij elkaar destijds hebben gekozen

Zegt niet dat wij nu elkaars eigendom zijn

Vergeet de moraal van je moeder en vader

Het was goed bedoeld maar het verrijkte je niet

Zie toch je hart als een heel grote ader

Die als je dat wilt, plaats aan tientallen biedt

Ik heb steeds geweten al leerde ik anders

Dat heel veel mensen te kort is gedaan

Enkel door het feit dat ze zomaar elkanders werden

Door het stadhuis in te gaan

Tracht eens te kijken naar het bos door de bomen

En wees maar niet bang voor een vriendelijk woord

Kijk onbevangen naar dingen die komen

En zorg dat je nooit je gevoelens vermoordt

Daarom m'n liefste, je blijft in mijn leven

Als je dat wilt steeds een rustgevend punt

Meer dan mijn vriendschap kan ik je niet geven

Vang me niet, hang me niet als je dat kunt
O wat grappig Doris, dat liedje zing ik regelmatig heel hard in de auto!!

Hou sowieso van Robert Long!
Alle reacties Link kopieren
Wat m.i. wel een voorwaarde is voor het hebben van een goede open relatie, is het blijven communiceren hierover. Blijven praten of het nog goed voelt voor beiden, maar ook over de dates die je afzonderlijk hebt. Het hoeft natuurlijk niet in detail, maar wel laten weten hoe de date is geweest, of het voor beiden goed voelde dat de andere aan het daten was, of er geen jaloezie of afgunst gaat spelen.



En het hebben van een vetorecht als het voor een van beiden niet goed voelt. Ik heb daar tot nu toe 1 keer gebruik van gemaakt, omdat ik zo het gevoel had dat de derde partij erop uit was, mijn lief van mij te stelen. Was niet zo, denk ik nu, maar dat gevoel was er wel door haar manier van doen. Dit uitgesproken en lief had daar wel begrip voor, ondanks dat hij van mening was dat dit absoluut niet haar intentie was.



Ook dit soort communicatie is van wezenlijk belang binnen een open relatie om er voor te zorgen dat het goed blijft voelen!
Hebben jullie ook grenzen en regels over wat wel en niet mag tijdens een date?

Bijv wel of niet zoenen, wel/geen condoom, bepaalde seksuele handelingen wel/ niet?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden die grenzen niet.



Ik ben van mening dat, wanneer je kiest voor een open relatie, het op basis van wederzijds vertrouwens moet zijn. Waarbij in principe wel wordt uitgegaan van veilig vrijen.



Maar wel neuken, niet likken, wel zoenen, niet anaal... dat soort dingen laat ik graag voor eigen verantwoordelijkheid.



Ik denk ook niet dat je bij apart daten regels moet gaan stellen. Je kunt afspreken eerlijk te zijn over gevoelens, dat is wel belangrijk. Maar of hij nu 1 of 4 keer per date klaarkomt, dat zal mij een zorg zijn. Belangrijkste is dat hij er van geniet!
Alle reacties Link kopieren
@Anoniem; Wij hebben ook geen regels en-of grenzen qua seksuele handelingen. Doen wat je fijn en lekker vind en vooral genieten.

Er zijn bijv. wel seksuele handelingen die ik niet prettig vind en de minnares van mijn vriend vond dat wel fijn, nou dan mag hij zich met haar uitleven en andersom geldt voor mij en mijn minnaar hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Roos



sinds de melding van het open van dit topic op de andere pijler lees ik mee. Niet de rust gehad om te reageren, wel met open mond en trsanen in mijn ogen het gelezen.



Ik besef dat lief en ik nog een lange, heeeeeeele lang weg te gaan hebben. Dat er ooit een open relatie komt is niet zozeer van of maar wanneer.

Mijn nummer 2 (sorry meis haha) is weg, dat lijkt me nu niet handig, als was de aanlieding iets aan zijn kant, ik heb er nu ook een streep onder getrokken.



Lief en ik struggelen al jaren met als basis de enorme band die ik weiger los te laten, die hij nog harder weigert los te laten ondanks dat vee mensen al lang de moed hadden opgeven.



Ik schoot vol en klikte het forum weg toen ik las hoe jaloers jij werd. Ahhhhhhhh herkenning, want daar was ik: met een minnaar waarvan lief niets wist en ik flipte op iets onschuldigs.



Onze issue is de oneerlijkheid geweest (nou ja, nu niet meer) en daar moeten we iets mee. Of we doen niets buiten deze relatie of we gaan eerlijk zijn en dat gaan we eerst praten en wel flink



Vele externe factoren spelen een rol hierbij, oud zeer, oude gewoontes, etc.



het kan beide kanten op nu, of ik ben binnen een maand van 2 naar 0 mannen of ik ga verder met misschien wel de liefde van mijn leven en dat kan dan nog alle kanten op.

Voor mij staat vast dat ik nooit meer stiekem wil doen en zal dat ook eisen van lief. Maar misschien is de behoefte wel weg.



Met lief nummer 2 dramatisch afscheid genomen recentelijk, man o man wat een tranen. Maar het is goed zo.



Ik heb een open relatie niet als doel maar als het voorkomt dat we stiekem aanrommelen met veel pijn tot gevolg, nou dan weet ik het wel.

We moeten dan wel eerst flink aan de relatie werken, dat wel. wANT IK denk dat de basisband heel solide moet zijn.



Ik zie veel beren op deweg, mn die jaloezie waarover Roos sprak, gruwelijk, terwijl ik er zelf ook in zat. Bah bah bah, ik kende mezelf niet .



Och ooit droomde ik van huisje boompje beestje. Dat is allang achterhaald voor me. Veel staat op zijn kop.

denk nu veel aan wat wilik, wat accepteer ik, waar liggen mijn grenzen en probeer die ook uit mijn lief te krijgen die er net zo mee worstelt.

Onze basisrelatie staat nu voorop maar al het gedoe is daart wel deel van.



Lief en ex2 zien elkaar over een paar weken (werk), ze weten nu van elkaar, ik heb er nu al pijn in mijn buik van en baaaaaaal zo dat ik geen open spel heb gespeeld want ook zij zitten ermee.



Nee, ik 'wil' geen open relatie maar misschien is de conclusie ooit dat het wel beter is omdat er dan afspraken gemaakt kunnen worden
Je bent zelf een theepot
Wat goed dat Rooss een apart topic over open relaties heeft geopend! Want geen enkele (open) relatie is hetzelfde, er zijn zo veel verschillen in opvatting, zoveel verschillende afspraken en manieren van aanpak.

Er bestaan geen regels voor, die moet je zelf vaststellen (of juist niet als je dat kunt), maar dat het staat en valt met openheid, eerlijkheid en veel communicatie, staat vast.



Mijn man en ik zijn al 30 jaar bij elkaar, zijn altijd monogaam geweest, maar experimenteren nu ruim anderhalf jaar met een open relatie. Het begon met mailen met andere vrouwen/mannen, daarna afspraakjes maken voor een dinertje, wandeling, middag sauna of iets anders leuks, en soms een hoteldate.

Mijn man heeft een paar vriendinnen met wie het tot nu toe vooral platonisch blijft. Ik heb al enkele minnaars gehad, maar het draait bij ons allebei niet om de seks, maar vooral om vriendschap. We zijn dus geen swingers, spreken ook niet van SV's! We daten apart van elkaar, niet samen, juist niet! We moeten er niet aan denken elkaar met iemand anders bezig te zien.

We vinden het juist leuk om los van elkaar andere mensen te ontmoeten, die andere dingen in je losmaken en waar je anders op reageert dan op je vaste partner. Dat kan wat ons betreft niet zonder gevoelens: je moet iemand leuk, aantrekkelijk en ook als persoon waardevol vinden, anders werkt het niet.



Dat vereist in de eerste plaats heel veel vertrouwen in elkaar. We moeten ons er allebei goed bij voelen, onze eigen relatie en gezinsleven mogen er niet onder lijden, en onze kinderen en de buitenwacht mogen er niets van merken. Vooral daarom hebben we vooraf allerlei grenzen afgesproken, b.v. over hoe vaak we een ontmoeting hebben, welke dingen we wel en niet OK vinden, hoe ver van huis we afspreken, dat we altijd de nacht thuis doorbrengen, etcetera.

Soms zijn die beperkingen vervelend, maar ze hebben een doel en als de grenzen niet blijken te werken, praten we erover en stellen we ze bij. Zo bleek het bijvoorbeeld niet te werken om alleen een vriend(in) te zoeken die ook een vaste relatie heeft, want dat kan zomaar veranderen.



Mijn man is beter in staat mij vrij te laten dan ik hem. Ik weet niet of het vrouwen eigen is, maar ik heb nog steeds af en toe last van jaloezie en vind het moeilijk hem te moeten delen. Dat levert af en toe heftige gesprekken op over vrijheid en grenzen, vertrouwen en controle, openheid en eerlijkheid etcetera.

Onze relatie is nog altijd heel goed, mede dankzij de openheid en eerlijkheid. We maken mooie dingen mee die ons eigen leven verrijken en die we elkaar gunnen. Maar dit is zeker geen eenvoudig pad! Daarom ben ik blij dat ik hier over de ervaringen van anderen kan lezen.
Anoniem: geen aangegeven grenzen hier. Zoals je hebt kunnen lezen is mijn man sub.. dat betekend dat ik op dát gebied wel wat grenzen heb aangegeven maar op seks gebied niet.



Suus: is het helemaal over met nummer 2? Over een open relatie ben je nog niet helemaal uit lees ik, ook jij kampt met je jaloerse gevoelens. Heftig hè? Ik heb gemerkt dat het een kwestie van heel langzaam wennen is. En dan is het heel fijn als je partner daarin mee kan en wil gaan en bereid is jouw tempo aan te houden.



Soul, je bent goed bezig! Je klinkt zo heerlijk positief. Ik weet dat het bij jou ook niet allemaal over roosjes gaat en ging maar ook jij groeit enorm hierin!! Heerlijk dat je elkaar niet alleen seks maar ook vriendschap kan gunnen, het hele pakketje. Zo staan wij er ook in!
Alle reacties Link kopieren
@ roos: ja lief 2 is exit.



Hij was een ex-geliefde uit lang vervlogen tijden en afgelopen maanden opneuws contact, uiteindelijk liep dat uit de hand. Gruwelijk heft8ige sex, hele emotionle gesprekken, pijn uit het verleden, wat als we toen wel voor elkaar hadden gekozen etc. Smoorverliefd, het was niet meer te overzien.



Hij wilde niet bij zijn vrouw weg, ik niet bij lief en ergens merkte ik dat ik het kon handelen, zij het moeite. Wilde ook open kaart spelen met lief

Maar lief 2 trok het niet, ik werd wel een gevaar, hij stuiterde rondm, ik merkte dat hij risicovol gedrag dreigdet te vertonen en dat wilde ik niet. Hij nam gelukkig afstand recentelijk maar krabbelde heel snel terug. Daar paste ik voor en emotioneel hebben we afscheid genomen. Afscheid van deze relatie, we zullen elkaar ivm werk nog wel zien soms.



Tja en toen bekende lief het nodige op. Dates, veel dates, paar met sex. Ohhhhh wat was ik jaloers, giftig jaloers. Want ja, IK wist hoe ik zat in de relatie ondanks nummer 2 maar kon dat niet inscgatten van hem, wat hij ook zei



Pissed woest heb ik mijn affaire opgebiecht, eigenlijk met het idee dat het klaar en over was tussen ons.

Nou nee dus, tranen, woede etc, uren en dagenlang maar we zijn er nog steeds.



Ik wil eerst harder aan de basis werken maar besef daarbij dat hij dat daten heerlijk vindt. Er is nu sex uitgekomen soms maar dat is eigenlijk niet zijn insteek.

Ik merk dat ik een minnaar heel prettig heb gevonden.



Misschien moeteh we daar iets mee. Beiden nog wat angstig, blij met elkaars openheid maar ookj wel schrikken.



De basis is op zich wel goed, het feit dat we agv deze bekentenissen er nog samen zijn zegt genoeg maar er moet nog wel wat cement tussen zeg maar. Of het dan, tja, wie weet.



Ik wil in ieder geval nooit meer die geheimzinnigheid, bah wat is dat naar. Maar dat jaloerse is wel een dikke beer op de weg



exlief 2 heeft het zwaar mailde hij me net, heel zwaar. Er is veel omhoog gekomen, ook zaken buiten mij. Zijn vrouw weet het niet maar vermoedt wel dat er iets is (tja, vlinders kun je lastig verbvergen........) en is acherdochtig aan het worden.

Mijn eerlijkheid wil hij ook maar hij durft het niet.



Ik ben blij dat er eerlijkheid is gekomen, het doet me goed, et doet ons goed! En dus is er eerst ons samen. Maar wel met de intentie om her over te blijven praten (zonder aktie nu), wat kan, war kan niet, gevoel, wensen. Merk dat die gesprekken al een hele nw dimentie aan de rtelatie geeft.





Vind het heel fijn om het hier te kunnen delen, niet alleen halleluju verhalen te lezen maar ook de strijd, de pijn, de moeilijke zaken.
Je bent zelf een theepot
Hmm, ik had hier nog niet op gereageerd zie ik.

Suus, dat klinkt heftig allemaal. Begrijp ik goed dat jouw (nu) nummer 1 dates heeft gehad in de tijd dat jullie samen waren? En dat hij daar open met je over heeft gesproken en jij jouw verhaal met je nummer 2 hebt opgebiecht?



Weet je dat ik me vaak afvraag of een vreemdganger die een vaste relatie krijgt met zijn minna(a)r(es) ook niet weer vreemd zal gaan? Er eenmaal van geproefd smaakt naar meer.. ofzo. Ik vind het heel verstandig dat jullie even een pas op de plaats maken en werken aan het cement. Als ik het goed begrijp is jullie relatie nog niet solide genoeg voor dit soort buiten-de-deur evenementen.



Rot dat je nummer 2 zich zo rottig voelt. Ook hij zal te kampen hebben met allerlei emoties en gedoe. Zijn vrouw vermoedt iets, dat lijkt me ook waardeloos.. dan moet je dus gaan liegen en dat is iets wat voor mijzelf altijd een grens is geweest. Als er een vraag ligt, ga ik eerlijk antwoorden..hoe pijnlijk ook.



Succes en wijsheid gewenst..Fijn dat je een plek hebt waar je dit kan delen!! Blijf dat ook vooral doen.. het helpt je om je gedachten te ordenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivalda schreef op 19 april 2011 @ 11:15:

Volgens mij is dit erg water na de wijn. Zijn al topics over..genoeg zelfs.Leuke verbastering van een spreekwoord
Alle reacties Link kopieren
quote:vivalda schreef op 19 april 2011 @ 11:15:

Volgens mij is dit erg water na de wijn. Zijn al topics over..genoeg zelfs.Leuke verbastering van een spreekwoord
Alle reacties Link kopieren
quote:joop_2000 schreef op 19 april 2011 @ 17:08:

Wat betreft de voorkeuren die je beschrijft, ik ben daar zelf ook enigszins into, en heb daar in eerdere relaties wel wat van in de praktijk gebracht. Maar de aard van de "activiteiten" (SM of hoe je het ook wilt noemen) vraagt denk ik wel een bepaalde diepgaande band met iemand, die naar mijn ervaring niet zo makkelijk ontstaat met "zomaar een minnares" of een losse scharrel.



Met iemand waar je verder geen relatie mee hebt lijkt me dat moeilijk, dat bedoel ik eigenlijk. Mag ik vragen hoe jouw band met jouw dominante minnares tot stand is gekomen? (Of was voor jou zo'n speciale band daar niet voor nodig?)Mijn minnares was niet zomaar iemand....

(Ik spreek overigens in de verleden tijd; mijn minnaar avontuur is recent gestopt.....)



Ik heb in principe niet vooraf een band nodig, wel vertrouwen en een klik. Ik heb de instelling: doen en zien waar we uitkomen.

Als je wilt ontdekken wie en wat je bent moet je open-minded zijn en niet al te bang voor wat komen gaat.

Zo ontdekte ik bijvoorbeeld ooit dat ik maso ben:



Zij: ben je maso?

Ik: dat weet ik eigenlijk niet.

Zij: wil je het weten?

Ik: euhhh, ja.....

Zij: kom.....
Alle reacties Link kopieren
@ Roos, ja hij zag anderen vrouwen in die tijd, grotendeels zonder sexspanning maar wel een soort van spanning die ik niet helemaal nog begrijp. En let wel, toen was ik nog nummer 2. Kan er al bijna om lachen.



Ik ben wel van de confrontatie en doorvragen dus veel is me al wel duidelijk geworden, helder ook. Was goed.



Het heeft wel iets gedaan met ons en niet alleen maar slecht.



Nummer 2 is denk ik zo verliefd geweest dat hij als een stuiterbal door het huis liep, taj, dat valt niet te verbergen.



Veel gedoe, veel tranen en eigenlijk ook hele mooie gesprekken. Ik ben blij dat er nu eerlijkheid is. Nu kunnen we gaan bouwen als dat lukt, de rest zien we wel.



Gaat iemand vaker vreemd zodra het een keer is gebeurd (uitgaande van het stiekem doen)? Als ik zo om me heen kijk ervaar ik dat wel zo. ook al hebben mensen verschillende redenen voor vreemdgaan.

Misschien dat als je eenmaal een drempel over bent?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het ligt aan een drempel overgaan ligt. Ik ben ooit vreemdgegaan en vond het helemaal niks. Vond mezelf minderwaardig en voelde me enorm schuldig naar mijn nummer 1. Zeker geen ervaring om vaker te doen.....



Maar ik geloof dat de mens gewoon niet monogaam is. En de omstandigheden (bij mij; een k*tsituatie thuis) kunnen je over de drempel heen helpen. En ik denk ook niet dat als iemand vreemdgaat, dat meteen betekent dat hij/zij minder van zijn nr. 1 houdt.



In een steeds opener wordende relatie, merk ik dat mijn hart groot genoeg is voor een nummer 1 èn een nummer 2 (en mss wel meer). En het daten, het versieren, versierd worden, de exclusieve aandacht voor je date, werkt verslavend.



Maar we realiseren ons dat de nummer 1, nummer 1 blijft. We hebben een solide basis al jááááren en een date is altijd anders. Zonder de huiselijke beslommeringen, werkdingetjes, kinderen, lijkt allles wel leuker. Dus ook aandacht aan elkaar blijven besteden is belangrijk!!
Alle reacties Link kopieren
@liselore... Wat ben je toch een apart mens! Je gaat je druk maken om spreekwoorden, grammatica etc. terwijl dit NIET het onderwerp is...



Als je geen zinnig iets te melden hebt inhoudelijk dan zeik mensen niet af a.u.b.?



Wat betreft TOPIC:



Open relatie merk ik wel dat er twee vormen zijn. Met meerdere mensen een gelijkwaardige liefdes relatie opbouwen en niet alleen sex OF met een iemand de speciale liefdes band en elkaar vrij laten in seks (mag wel met liefde zijn maar verder niets inhoudelijks zoals bij relatie delen met de andere partij.



Mij lijkt de eerst vorm meest moeilijke...wie is dan je nummer 1 en hoe moet je aandacht verdelen... Zou eerder dan neigen naar tweede vorm; Samen iets heeeeeel speciaals en liefdevols hebben waardoor je vol vertrouwen soms sex met anderen kunt hebben als moment zich aandient...
Alle reacties Link kopieren
Juudje; denk dat je het niet zo zwart-wit kan wegzetten. Ik heb een duidelijke nummer 1, maar met nummer 2 deel ik veel meer dan alleen sex....
Alle reacties Link kopieren
@zijenhij: Toch knap van je Niks is zwart-wit...weet ik ook wel. Zit zelf ook niet in situatie maar denk dat ik het makkelijker zou vinden alleen open te zijn voor lust... Maar ja, dat ben ik he;-)
Dat is ook makkelijker. Als je totaal onbevangen een seks relatie met een nummer 2 aan kan gaan is dat makkelijker dan een heleboel delen en je levens door elkaar weven. Eigenlijk spreek je dan ook meer van poly amorie.



Het is alleen verrekte moeilijk om de gevoelens en het delen tegen te gaan, dan zal je al moeten stoppen zodra je iets meer bij jezelf bemerkt dan lust. Sommigen kunnen/willen dat. Ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven