orgasme veranderd door overgang?

23-08-2016 01:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander recent nieuw topic over overgangsklachten vraag ik mij af of bij andere forummers het orgasme veranderd is door de overgang. Ik ben niet alleen sinds een jaar in de overgang, maar heb ook al een jaar geen baarmoeder meer en die schijnt bij sommige vrouwen ook mee te doen bij een orgasme. Ik lees vaak dat het bij de meeste vrouwen minder wordt. Bij mij is het eerder beter geworden, ondanks gebrek aan hormonen en baarmoeder. Wat is jullie ervaring?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik heb er nooit één gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde ook duidelijk verschil tijdens mijn zwangerschap (minder intens). Dus die hormonen kunnen wel verschil maken.

Qua overgang geen ervaring, die blijft bij mij hopelijk nog even weg, ik ben nog geen 30.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 23 augustus 2016 @ 08:18:

Ik voelde ook duidelijk verschil tijdens mijn zwangerschap (minder intens). Dus die hormonen kunnen wel verschil maken.

Qua overgang geen ervaring, die blijft bij mij hopelijk nog even weg, ik ben nog geen 30.

Tijdens mijn zwangerschap voelde ik wel verschil, maar dat had volgens mij niet met hormonen te maken, maar met het feit dat de baarmoeder vol zat. De baarmoeder trekt samen tijdens een orgasme en dat voelt anders als er een kind in zit.

Nu, na de overgang, merk ik geen verschil.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
De maakster van de documentaire Uitgebloe(i)d? had het ook over minder intense orgasmes, dus ik heb het vermoeden dat het een verschijnsel is dat vaker voorkomt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de overgang en heb ook geen baarmoeder meer. De orgasmes zijn inderdaad anders, maar eigenlijk elke keer weer anders. De ene keer krap ik het behang van de muur zo intens en de andere keer
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 09 oktober 2016 @ 17:46:

Ik ben in de overgang en heb ook geen baarmoeder meer. De orgasmes zijn inderdaad anders, maar eigenlijk elke keer weer anders. De ene keer krap ik het behang van de muur zo intens en de andere keer
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar.

IK heb al verschillende fases mee gemaakt. Van Super intens tot heel flauwtjes of zelfs helemaal niet klaar kunnen komen.

Of super geil zijn en zo droog als de woestijn zijn. Gelukkig hebben ze glijmiddel uitgevonden
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 23 augustus 2016 @ 14:28:

De maakster van de documentaire Uitgebloe(i)d? had het ook over minder intense orgasmes, dus ik heb het vermoeden dat het een verschijnsel is dat vaker voorkomt.



Ja net als de zin in seks. IK heb een periode mee gemaakt, dat het zelfs opviel, dat ik er niet naar taalde en ineens was daar die zin weer. ZO ook bij mijn man.

Zolang je er geen punt van maakt, is het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven