Parenclub, Swingen, (Thuis)date vragen en ervaringen deel 16

15-07-2014 13:04 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.



Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.



Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.



Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!



In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.



Even een link naar laatste topic Deel 15
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Els en Tim



De laatste keren dat wij bij de Fun waren, was de kleding inderdaad netjes: Gewone mooie spijkerbroek met overhemd voor de man of een leuke jurk, sexy eventueel voor de vrouw.

High heels hoeft niet perse en wij zagen ongeveer 15% daarvan die dat aan had.

" Vroeger" zagen we meer boots voor de mannen na het omkleed moment, maar dat zien we de laatste tijd ook niet meer. Sommige hebben inderdaad slippers aan. Al dan niet leer. Je moet je afvragen of dat dan sexy is. Ons inziens niet..... hahaha



Wij zouden je aanraden om eerst naar een club te gaan met alleen maar stellen. Daar heb je nl de keuze om ook met een tweede of eventueel een derde man erbij te nemen. In een single allowed club heb je die keuze niet altijd zelf, maar die wordt dan soms voor je gemaakt. Is dat dan je ding, dan kan je later altijd nog die keuze maken om naar een single club te gaan.....
Ik mag toch hopen dat het ALTIJD een keus is om seks te hebben met iemand in een club!
An_ja, tweede of evt derde man? Wat doen hun vrouwen dan in de tussentijd?
Alle reacties Link kopieren
Els hier.

Wow, wat een hoop antwoorden van iedereen. Dank jullie wel allemaal. Hier hebben we gelukkig wat aan. Dit soort antwoorden krijg je niet zo makkelijk elders.



Dus als ik het even mag samenvatten wat iedereen noemt: Tim hoeft niet in het pak. Mooie broek+nette schoenen met een wit overhemd is voldoende. Na het omkleed moment (dresscode?) is een gladde boxer van dunne stof normaal in de club (leen65)?

Ik kan dan het beste een kort sexy jurkje aantrekken. Liefst geen jarretelles of kousen (Leen65) maar wel sexy schoenen met high heels of pumps.

En na het omkleed moment een sexy lingeriesetje.



Dan is het het beste om een club uit te zoeken waar alleen paren mogen komen. Dat zijn dus de Fun4two en de Fata morgana geloof ik. En dan zijn er nog een aantal kleinere clubs die op de zaterdag ook alleen maar paren toelaten.

Klopt mijn samenvatting zo een beetje?



Ja, we hebben echt nog geen ervaring op dit gebied. Dus moeilijk om van tevoren een idee te krijgen hoe het nu in het echt gaat lopen in een club. We hebben er allebei echt zin in en zijn zeer benieuwd.

We hebben zelf natuurlijk wel een bepaald idee maar weten absoluut niet of dat een beetje klopt met de werkelijkheid. Misschien is het handig dat ik even hier vertel wat ons idee is en dat jullie dan zeggen of dat idee een beetje klopt of juist helemaal niet?



Wij denken dat daar mensen komen die ook spanning zoeken. Spanning met elkaar maar ook met een ander stel. Hoe men dan contact met elkaar krijgt is nog even afwachten. En wat als wij een leuk stel zien hoe geef je dat dan aan?



Lijkt me ook moeilijk als Tim en ik op een gegeven moment verschillen van mening. Ik bedoel, stel, we zien een stel en Tim is helemaal weg van die dame. Maar de man die er bij loopt is voor mij zeer onaantrekkelijk. Of omgekeerd. Dan is er dus een probleem. Hoe lossen jullie zulke dingen op?



Dat is dus wel lastig. Omdat het andere stel ons ook allebei nog leuk moet vinden. Misschien ziet die vrouw van dat stel Tim wel zitten. Maar ziet die man helemaal niets in mij. Dat is wel een lastig punt. De kans dat alle vier de mensen elkaar leuk vinden is niet zo groot volgens ons. Of valt dat in de praktijk mee?



Ik bedoel, de opzet is van dat andere stel dat we intiem gaan worden, toch? Dus dan moet het wel klikken bij iedereen. Of is dat intieme niet gelijk nodig?



Sorry als het misschien stomme vragen lijken in jullie ogen. Maar wij vragen ons serieus dit soort dingen af. Daarom is het prettig dat we nu hier wat vragen kunnen vragen.



Tim en ik hopen op wat antwoorden op dit gebied. Sorry het is weer een lang bericht geworden. Dank voor het lezen en dank voor jullie antwoorden.
Wij zijn Els en Tim. Getrouwd. En wij delen samen 1 profiel.
Als je een stel ziet die je leuk vind dat zeg je dat tegen je partner. Als mijn man de vrouw niet leuk vind dan zegt hij het. En dan ga ik niet verder. Maar hij vind de dame ook leuk dan gaan wij flirten. Dus ik lach naar de man, of knipoog. Of mijn man gaat flirten. En zo leggen wij contact. Als een van ons het niet ziet zitten dan is het klaar. Niks tegen je zin doen.



Heb het wel gedaan, maar nu ben ik zover om nee te zeggen. Ik ben best heel kritisch als ik de man niet aantrekkelijk vind dan gaan we niet op het stel in. dat kan soms lastig zijn als partner de vrouw wel wil. Dan moet je praten.
Alle reacties Link kopieren
Els, over die jarretelles met kousen, dat geldt ná het omkleedmoment, kousen gaan nl lastig aan na bv douchen of bubbelen. Wat je daarvoor aantrekt maakt niet zoveel uit als het maar leuk/sexy is. Dan hoeft het niet steeds aan en uit



Vwb stelkeuze kan je met Tim dingen afspreken, als een vrouw Tim benadert kan hij even oogcontact met jou zoeken, als jij haar man hebt "uitgecheckt" en je ziet m niet zitten laat je dat subtiel weten. Dan zeg je tegen het stel in kwestie dat je even verder kijkt.
...
Alle reacties Link kopieren
inderdaad zijn jarretels samen met mooie lingerie wel sexy maar lastig. Op de matrasjes wil je ze graag uit maar daarna weer aan. Heel gedoe. Zelfs als je ze niet kwijt raakt.

De meeste mannen dragen na de dresscode een boxer. Ik vind zwart satijnlook het ooist maar dat is een persoonlijke voorkeur. Hig heels vind ik zeer passend maar een kleiner hakje kan zeker.



Leenman en ik hebben de afspraak alleen met een stel verder te gaan wanneer hij de vrouw en ik de man leuk vinden. Heeft een van ons dit niet gebeurd er niets.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je denkt dat de meeste stellen intiem met andere stellen zijn. Als je daarmee neuken bedoelt dan is dat echt niet zo hoor. Meestal blijft het bij wat voelen en orale seks. En sommige stellen doen helemaal niks met anderen. Ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Als je als stel besluit om naar een club te gaan, is het handig om vantevoren een afspraak te maken. Je kan bv een teken, of stopwoord afspreken die jullie van elkaar kennen, zodat je OF zeker weet dat het goed zit, OF zeker weet dat 1 van twee wil stoppen.

Subtiel een hand afwenden van een stel dat toenadering zoekt maar wat je niet ziet zitten, is ook al voldoende. Dat wordt in ieder geval in de Fun gerespecteerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:febag schreef op 22 juli 2015 @ 06:33:

Ik mag toch hopen dat het ALTIJD een keus is om seks te hebben met iemand in een club!Hahah, natuurlijk heb je de KEUZE. Maar we bedoelen dat het vaak voorkomt dat de single mannen wat opdringerig zich aanbieden en dat is niet altijd jouw vrije keuze.......
Alle reacties Link kopieren
quote:maybibi schreef op 20 juli 2015 @ 14:06:

[...]





Chips Leen toch, dus die foto van jou klopt niet? Dan hoef ik niet verder meer te zoeken? Zucht....... ... misschien is het wel een foto van mij .... (niet heus)
Alle reacties Link kopieren
quote:an_ja schreef op 23 juli 2015 @ 13:43:Subtiel een hand afwenden van een stel dat toenadering zoekt maar wat je niet ziet zitten, is ook al voldoende. Dat wordt in ieder geval in de Fun gerespecteerd.Mijn ervaring is helaas anders, de laatste drie avonden dat ik in de fun was waren er elke keer mannen (van stellen) die keer op keer toenadering zochten/me aanraakten/in m'n kont knepen/zich tegen me aandrukten als ik er langs liep, en dat na (soms zelfs meermaals!) duidelijk nee zeggen, afwenden en soms zelfs wegduwen en ze een boze blik geven. Het gebeurt ook heel sneaky, op de momenten dat m'n date het niet ziet of voor me uit loopt etc. Blegh ze verpesten het zo voor me, drukt echt een nare sfeer op wat een leuke avond moet zijn. Voorlopig dus ook maar even geen fun voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Vicky, ik merk het ook wel maar in real life heb ik hier meer last van. Hoewel er dan niet rechtstreeks naar je kont gegrepen wordt zijn de insinuaties soms schaamteloos.

In een club merk ik dat er soms heel direkt fysiek contact gezocht wordt doch dat hints meteen wel begrepen worden. Mijn ervaring dan en ik vind een club daarom plezieriger.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Hier is Els,

Allereerst sorry dat ik gisteren niet in de gelegenheid was om te antwoorden. Dat is natuurlijk niet zo netjes als ik allerlei vragen stel. Maar er kwam wat tussen en ik was echt niet in de mogelijkheid om te reageren. Allereerst zal ik ingaan op de tips en adviezen die jullie hebben gegeven.



RozaRomee71, dank je wel voor je uitleg. Goed om te weten hoe het nu in de praktijk echt werkt. En we willen zeker niets tegen onze zin doen.



Rooss4.0, Ook bedankt voor je uitleg. Zijn jarretelles niet een beetje over de top? Tim zou wel graag willen dat ik dat aantrek. Hij ziet dat wel zitten. Maar loop ik dan niet een beetje te veel opvallend? Of is het juist zo dat veel vrouwen dit aan hebben? Wel begrijp ik nu dat het voor het omkleed moment wel zou kunnen. Maar daarna is het niet zo handig met douchen en zo.



leen65, Je zegt dat je de jarretelles op de matrasjes graag uit wil en daarna weer aan. Stel dat ik een keer jarretelles wil dragen. Dan doe je dat voor het omkleed moment, toch? Gaan stellen voor het omkleed moment dan ook al op de matrasjes? Of is het matrassen deel (sorry wat een woord) alleen voor na het omkleed moment?



couplegooi, Je geeft een goede uitleg. Dat is wel een beetje geruststellend voor ons. Hoeven we niet gelijk alles te doen. Op de sites staat wel mooi dat alles mag en niets hoef. Maar ja, dat is wel leuk neergezet natuurlijk maar is dat ook zo? Uit jou uitleg leren we dat we niets verplicht zijn. Gaat het andere paar dan niet een beetje aandringen? Of zijn ze dan niet teleurgesteld als het niets wordt?



an_ja, die tip van een speciaal teken naar elkaar als 1 van de 2 iemand niet ziet zitten is wel een goede.



vicky87, wat vervelend dat er toch mannen zijn die op een vervelende manier het nodig vinden om ongewenst opdringerig te zijn. Dat je je moet irriteren is nu net niet de bedoeling natuurlijk. Dat was in de Fun4two? Die stond toch hoog aangeschreven dacht ik?



Mag ik nog een vraag stellen?

Of vinden jullie dat vervelend? Sorry als ik te veel vragen stel hoor. Dan moeten jullie het maar zeggen.

Tim en ik stellen ons voor dat als we aan de bar zitten dat we dan in gesprek raken met een ander paar. Lijkt ons vanzelfsprekend. En dat gaat leuk en gezellig. Wekken we dan niet de indruk, omdat we zo gezellig kletsen met zijn viertjes, dat er een vervolg moet komen tot meer? Kijk een gezellig praatje is leuk. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook een stel is waarmee we meer zouden willen. Wordt dan toch niet de indruk gewekt van wel?

Dat stel gaat zich er misschien al op verheugen en neemt als vanzelfsprekend aan dat er een vervolg komt. Stel dat ze vragen op een gegeven moment om mee te gaan naar de matrasjes? Dan lijkt ons dat heel moeilijk om dan af te wijzen. Wij vinden dat moeilijk en het andere paar zal wel teleurgesteld zijn. Hoe zouden jullie omgaan met zo’n moeilijke en pijnlijke situatie? Of hoe lossen jullie zoiets op? Alvast bedankt voor de mensen die reageren op onze vraag.
Wij zijn Els en Tim. Getrouwd. En wij delen samen 1 profiel.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, niks is vanzelfsprekend. Als je het niet ziet zitten, zeg je gewoon dat je nog even rond wilt kijken. Waarom zouden ze teleurgesteld zijn? Dat is namelijk ook niet vanzelfsprekend. Een praatje maken wil nog niet zeggen dat je dan ook met elkaar horizontaal 'moet'. Niks moet, er mag van alles.



En blijf gerust vragen!
Alle reacties Link kopieren
Els,



Als je een praatje slaat met een ander koppel is dat niet zomaar een ticket om er verder mee te gaan. Trouwens een nee is nee, en daar wordt je er ook niet vies op bekeken. Onze ervaring is dat het zelfs gevraagd wordt of ze (of wij) meewillen meegaan.



Voor de dresscode zijn de ruimtes leeg, tot nu toe niemand gezien die dan al richting de erotische ruimtes gaat.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van me had trouwens ook een handige tip. Hij had met zijn vrouw een codewoord afgesproken dat ze in de conversatie verwerkten als een van hen het andere stel wel zag zitten. In het restaurant was het b.v. 'broccoli'. Als ze dat woord gebruikten ('Jammer dat er geen broccoli bij zit, vind ik juist zo lekker' of zoiets), dan betekende dat het stel werd afgekeurd. Je kunt zelf vast wel iets bedenken dat je b.v. in een bargesprek kunt verwerken. Het leverde bij hem wel eens hilarische gesprekken op: 'O echt? Volgens mij had ik net wel een flinke struik zien liggen'
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is niet vanzelfsprekend dat je plat gaat met een stel dat je aan de bar ontmoet en waar je leuk mee kletst. Als je elkaar ziet zitten nodig je elkaar uit voor een bubbeltje of een massage, zie je het andere stel niet zitten dan zeg je gewoon dat je leuk gekletst hebt en samen even een rondje gaat lopen of weet ik het.



Weet je Els, het is heel veel go with the flow. Niet te hard nadenken over allerlei mogelijke scenarioos en gewoon doen. Ga het gewoon aan als je nieuwsgierig bent, niet te "controlfreakerig" zijn. Er zijn geen echt vaste regels op "heb respect en nee is nee" na. Er zijn niet zoveel ongeschreven wetjes en allerlei zaken waar je op voorbereid moet zijn. Je hebt je mond bij je dus je kan gewoon praten en vragen en nee zeggen.

Ik heb een beetje het idee dat jullie er een te groot ding van maken.



Dat geldt ook voor het schrijven hier. Als je een dag geen tijd hebt hoef je je écht niet te verontschuldigen.

Kom op Els (en Tim) loosen up a little, ga het aan en geniet.
...
Alle reacties Link kopieren
Andere paren gaan normaal gesproken niet heel aandringen hoor. Die gaan gewoon verder rondkijken. Wel hebben we een keer een paar ontmoet die vertelden nogal teleurgesteld te zijn omdat de hele avond iedereen hun afwees. Nou ja, pech voor hun dan. Niet ons probleem.



Misschien schieten sommigen ook te hoog. Ik bedoel dat ze alleen contact zoeken met de allerknapste stellen terwijl ze daar zelf dan niet echt bij horen. Meestal zie je toch dat stellen contact hebben met andere stellen die vergelijkbaar zijn qua leeftijd en uiterlijk. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.



Daarbij zal een stel waarbij de vrouw extreem knap is wel wat meer aandacht krijgen. En ook soms wat oudere mannen die het maar steeds proberen. Gewoon duidelijk zijn.
En begrijp ook dat als jullie een stel wel ziet zitten, dat zei jullie niks vinden en dat kenbaar maakt dat je dan niet overdreven gaat pruilen. Dat kan ook he?

En in een pc is vaak meer respect voor elkaar dan in een gewone dansclub.

En in de fata, geen idee of het ook in de fun zo is, gaan ook stellen heen om te dansen en gezien te worden. Niet ieder stel komt daar met het idee we gaan neuken. Klinkt raar want wat doe je dan in een parenclub maar echt die zijn er zat, vooral op zaterdagavond.



Vragen staat vrij :D
Alle reacties Link kopieren
Hier is Els,

Ik denk dat jullie wel een beetje gelijk hebben door te zeggen dat ik misschien een beetje te veel wil regelen van te voren. En vervelende dingen zoveel mogelijk wil uitsluiten. Ik weet het, ik weet het. Het spontane is er dan misschien wel een beetje af. Het is me nu wel duidelijk dat ik me niet teveel zorgen moet maken dat iedereen maar gelijk horizontaal wil. En ja, ook wij kunnen afgewezen worden. Natuurlijk. En misschien zou ik dan wel een klein beetje teleurgesteld zijn als Tim en ik het stel al goedgekeurd zouden hebben.



Ik lees (gheel) dat voor het omkleed moment (dresscode) er geen horizontale dingen op de matrassen plaatsvinden. Goed om te weten, thanks.



We moeten, net wat Rooss zegt, het misschien maar een beetje los laten en gewoon gaan. De meest urgente vragen zijn door jullie beantwoord.

Nog 1 vraag en dan stop ik met vragen. Ik durf dan echt niet meer hoor .

Deze vraag is eigenlijk van Tim. Toen we het er nog over hadden. Maar ik zal het hier wel voor hem vragen.

Stel nu dat we een leuk stel vinden die ons ook aantrekkelijk blijkt te vinden. En we gaan met zijn viertjes naar de matrassen. En bij de wissel krijgt Tim, of ik, een ontzettende bui van jaloersheid. Dan wordt het hele feestje toch een beetje bedorven.

Maar daar ga ik natuurlijk weer. Misschien zie ik weer teveel beren op de weg en moeten we gewoon gaan en ervaren. Dan zal het allemaal wel mee vallen.



Nu hoorde ik ook iemand een aantal dagen geleden zeggen dat het in de zomerperiode erg rustig is? Klopt dat?
Wij zijn Els en Tim. Getrouwd. En wij delen samen 1 profiel.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan gebeuren, een plotselinge aanval van jaloezie. Spreek met elkaar af dat je dan stopt, hoe leuk je het zelf dan ook hebt. Het gaat niet om jouw eigen genot, maar om dat van jullie samen. Respect voor elkaar is het allerbelangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Revival of the Timids 😂



Els en Tim, ik kom hier niet zoveel meer,maar jullie vragen (en ook de antwoorden) zijn zo herkenbaar. Iedereen die een eerste bezoek bracht aan een club ging er heen met deze vragen en knikkende knieen. Nou ja bijna iedereen.



Je weet de kleding, en go! ..voor iedereen loopt zo'n avond anders. Met vertrouwen in elkaar en goed contact houden kom je heel ver. Veel plezier.



Oh jah...Mr and Mrs Timid swingen bij mijn weten een jaar of 4 later nog steeds 😉
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Ow en echt fijn dat hier nog altijd zo gereageerd wordt. Heb er zelf een aantal jaren geleden ook veel aan gehad. 👍
anoniem_191237 wijzigde dit bericht op 24-07-2015 16:13
Reden: Vautje
% gewijzigd
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Els, het kan in de zomer iets rustiger zijn, Mok en ik ervoeren dat laatst wel inderdaad. Maar dat heeft ook wel weer zijn voordelen, rustig aan beginnen en een beetje wennen. En vooral samen een leuke avond hebben, dat mag de missie zijn!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven