Partner heeft hogere sexdrive....

17-06-2015 11:13 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn 8 jaar samen en 7 jaar zeer gelukkig getrouwd. We zijn echt zielsverwanten en houden ongelooflijk veel van elkaar. Ik heb altijd geweten dat mijn man meer sexdrive heeft dan ik. We hebben al vaker gesprekken gehad, dat hij het prettig vind dat ik hem meer stimuleer, dmv lingerie etc....maar daar komt mijn probleem. Ik vind sex lekker....heerlijk zelfs, maar ik kan ook makkelijk zonder! Er zijn periodes dat we het 4x in de week doen, maar ook dat we het 4x in de maand doen.De sex is altijd echt fantastisch. En dat is niet voldoende voor mijn man. Als we een gesprek gehad hebben, doe ik mn best om in mooie lingerie hem te verwennen en de sex is echt heel goed, maar voor mij hoeft het gewoon niet zo. Ik ben niet iemand die extra geprikkeld hoeft te worden. Vorige week weer een gesprek gehad en hij heeft gezegd dat hij er over heeft gedacht om met een ander naar bed te gaan. Ik zou het uiteraard niet leuk vinden, maar zou er wel begrip voor kunnen hebben....want wat je thuis niet krijgt....zoek je toch bij een ander. Wij zijn mensen die zeggen: zeg nooit nooit en hebben gezegd dat het zou kunnen gebeuren en dat het niets afdoet voor de liefde die wij voor elkaar voelen. Mocht het ooit gebeuren dat hij met een ander naar bed gaat, zijn we er open en eerlijk over, want stiekem dingen doen, komt toch altijd boven tafel. Waarom knaagt het dan toch zo?? Tuurlijk wil ik niet dat hij hem in een ander steekt, maar ik zou het wel begrijpen..... Herkenbaar voor iemand?!
Waarom wil hij met een ander naar bed dan? Wat denkt je man daar te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Nou dat je man oppert om vreemd te gaan terwijl jullie in slechte periodes gemiddeld 4 x in de maand seks hebben vind ik nogal wat zeg...
Alle reacties Link kopieren
Vier keer per week seks en alsnog begrip hebben voor het feit dat je man het met een ander wil doen?



Wow.
Alle reacties Link kopieren
Hij is iemand die wel van wat ruiger houdt, terwijl ik dat niet ben en denk dat hij dat misschien wel nodig heeft...
Alle reacties Link kopieren
quote:Daayke1980 schreef op 17 juni 2015 @ 11:22:

Hij is iemand die wel van wat ruiger houdt, terwijl ik dat niet ben en denk dat hij dat misschien wel nodig heeft...Nodig heeft waarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Hij is iemand die wel van wat ruiger houd en ik niet, dus misschien dat hij dat hoopt te vinden bij een ander. Ik probeer het wel, maar is gewoon niet voor mij..
Het maakt hem zo te horen niet uit met WIE hij sex heeft dus ik zou erg beledigd zijn. Wil je niks aanpraten maar ik vind minimaal eens per week sex niet bizar weinig.

Als hij meer sex met jou wil mag hij zich wel wat vriendelijker opstellen, dreigen met vreemdgaan vind ik niet sexy.

Tenzij jij het wel lekker rustig vind maar zo komt dit niet over. Hij klinkt erg met zichzelf bezig.
quote:julius schreef op 17 juni 2015 @ 11:24:

[...]





Nodig heeft waarvoor?Ja inderdaad. Het is geen absolute levensbehoefte hoor, ruige seks. Daar kun je best een compromis over sluiten lijkt me. Maar het moet voor allebei leuk blijven.
Je laat je man gewoon vreemdgaan? En je denkt dat dat goed doet voor jullie relatie?



Ik zou er nog eens over nadenken
Apart dat je in feite zegt: "hij wil meer, ik heb daar geen probleem mee, maar voor mij hoeft het niet dus hij heeft pech gehad".



Aan die houding gaan relaties kapot.
In mindere periodes 4x per maand? En hij denkt er over om met een ander naar bed te gaan? Huh?



Mijn libido is door ziekte (en medicatie) ook enorm laag vergeleken met mijn man, kan rustig maanden lang zonder, maar echt niet dat hij er over denkt om met een ander van bil te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daayke1980 schreef op 17 juni 2015 @ 11:25:

Hij is iemand die wel van wat ruiger houd en ik niet, dus misschien dat hij dat hoopt te vinden bij een ander. Ik probeer het wel, maar is gewoon niet voor mij..



Dus in tegenstelling wat je in je OP schrijft vind je de seks met je man helemaal niet zo geweldig?



Ik zou een compromis sluiten met je man. Hij iemand waarmee hij lekker ruig los kan gaan, en jij iemand erbij waarmee je liefdevolle vanilleseks kan hebben.



Het feit dat hij ook niet aan jouw verlangens voldoet negeer je namelijk maar even voor het gemak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 17 juni 2015 @ 11:26:

[...]



Ja inderdaad. Het is geen absolute levensbehoefte hoor, ruige seks. Daar kun je best een compromis over sluiten lijkt me. Maar het moet voor allebei leuk blijven.

Hmm daat moest ik toch even over nadenken

Natuurlijk is het geen levensbehoefte

Maar ik heb een verse verkering wel eens de deur gewezen omdat zijn en mijn idee van seks gewoon te ver uit elkaar lagen.



En dat was voor mij met geen mogelijkheid om te buigen naar iets waar ik zelf uiteindelijk genoeg voldoening uit zou halen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:JollyJ schreef op 17 juni 2015 @ 11:29:

Apart dat je in feite zegt: "hij wil meer, ik heb daar geen probleem mee, maar voor mij hoeft het niet dus hij heeft pech gehad".



Aan die houding gaan relaties kapot.Dit kan gebeuren niemand is het zelfde ze zullen er over moeten praten er zijn waarschijnlijk dingen die to niet fijn vind zoals te ruig dat kan je libido ook killen of iemand die geen respect heeft. Maar ze zouden ook voor een open relatie kunnen gaan met goede afspraken .
Mijn lief heeft door medicatie ook zeker een jaar geen seks willen hebben geen zin ik ben ook niet vreemd gegaan want ik wist dit gaat over en dat ging het ook. Alleen to zul je er over moeten praten ook dingen die jij niet prettig vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, ik kan mn vriend ook niet altijd geven wat hij verlangt. Maar ga alsjeblieft niet akkoord uit een soort van liefde en 'dat heb ik voor jou over'. Het moet voor jou echt helemaal ok voelen. Met een andere vrouw sexen betekent dat hij intieme momenten met haar deelt, gesprekken met haar voert over de telefoon, en dat jij daar buiten staat. Een relatie is toch je leven delen en je creeert dus een soort van tweede leven, want geloof me, je wil de ins en outs echt niet weten...



Wat doet hij als jij zegt dat je het niet wil hebben? Heeft hij daar dan respect voor en doet hij het niet? Maw wat is bekangrijker voor hem, zijn sexuele genoegens of jullie relatie? Kan hij zonder buiten de deur te piesen?



Denk er goed over na. Soms kan het 'vreemdgaan' ook nieuwe verlangens opwekken, waardoor het misschien zelfs een wig tussen jullie kan creeeren. Ik wil je niet bang maken maar bekijk het op de lange termijn.



Daarnaast, is een trio geen optie? Dan blijf jij een deel van zijn sexuele leven...
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet alsof hij echt rekening houdt met jouw gevoelens, wat ik van een zielsverwant toch wel zou verwachten. Denk ook dat hij zich in zijn handjes mag knijpen met een vrouw die regelmatig 4 keer per week zin heeft in seks, dat is al veel meer dan gemiddeld. Waarom is hij zo gefocust op seks? Mist hij iets anders in zijn leven? Misschien kan hij een andere ruige sport oppakken (bouldering, raften, kickboksen oid) om in zijn behoefte aan actie te voldoen zonder dat hij zijn zielsverwant kwetst...
quote:Mano82 schreef op 17 juni 2015 @ 11:35:

[...]





Dit kan gebeuren niemand is het zelfde ze zullen er over moeten praten er zijn waarschijnlijk dingen die to niet fijn vind zoals te ruig dat kan je libido ook killen of iemand die geen respect heeft. Maar ze zouden ook voor een open relatie kunnen gaan met goede afspraken .

Als TO meent wat ze in de OP zegt, en het echt puur een kwestie is van "ik zie het nut niet, dus jij hebt pech gehad", dan is dat een vrijwel zekere manier om je relatie te verkloten. Heeft niets met seks te maken.



Maar als TO, zoals ook wel blijkt, in feite helemaal niet zo neutraal staat tegenover de wensen van haar partner, dan wordt het andere koek natuurlijk.
quote:Summerdance schreef op 17 juni 2015 @ 11:34:

[...]



Hmm daat moest ik toch even over nadenken

Natuurlijk is het geen levensbehoefte

Maar ik heb een verse verkering wel eens de deur gewezen omdat zijn en mijn idee van seks gewoon te ver uit elkaar lagen.



En dat was voor mij met geen mogelijkheid om te buigen naar iets waar ik zelf uiteindelijk genoeg voldoening uit zou halen.Dat is natuurlijk een heel andere situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daayke1980 schreef op 17 juni 2015 @ 11:25:

Hij is iemand die wel van wat ruiger houd en ik niet, dus misschien dat hij dat hoopt te vinden bij een ander. Ik probeer het wel, maar is gewoon niet voor mij..Misschien wil jij ook dingen die hij niet leuk vindt.. Stel gewoon eens aan hem voor dat je dan allebei eens een ander uitprobeert.. Kijken hoe hij daarop reageert....
Maar moet het verleiden van jouw kant komen dan? Want je schrijft dat hij vaker wil, maar ook dat jij hem moet stimuleren en verleiden met lingerie enzo.

Dat lijkt me vrij vermoeiend, als je eigenlijk al minder zin hebt maar hij verwacht ook dat jij de kar gaat trekken.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft gezegd dat ik ook dan met een ander naar bed zou mogen, maar ik heb die gevoelens niet om het met een ander te doen. Trio is wel ter sprake gekomen, maar ik zou dan niet een andere man erbij willen, maar voel me sexueel niet echt aangetrokken tot vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een situatie waarin hij soms wil vrijen en soms gewoon wil neuken. De ene keer puur liefdevol met jou bezig wil zijn, maar ook dat hij wel eens gewoon puur uit lust tekeer wil gaan. En voor dat laatste ben jij niet in en dat mist hij. Dus kan het zijn dat hij dus geilt op andere vrouwen die hem dat naar zijn idee wel kunnen geven.



Lastige situatie, want zijn wens blijft bestaan en dat verlangen kan hij niet zomaar altijd maar onderdrukken de rest van zijn leven. Hij heeft het in ieder geval ter sprake gebracht. Aan jou om uit te zoeken hoe jij er mee om moet gaan, zien wat jij kan betekenen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een egoïstische man...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven