Partner heeft last van sexsomnia, hoe daar mee om te gaan?

08-10-2016 22:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_311997 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 16:20
99.84% gewijzigd
Zorg dan dat jullie kinderen niet naar zijn bed kunnen komen. Als hij een van hun in zijn slaap aanrandt zijn jullie verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg egoïstisch van je man dat jij jou problemen niet met vriendinnen mag bespreken. Begrijpt hij de impact van zijn aandoening/ziekte op jou wel?



Je wordt zo wat aangerand in je eigen bed. En je mag het met niemand delen. Hij kan er niks aan doen, maar natuurlijk heeft dat wel impact op jou.



Ik zou dit echt met mensen gaan delen.

Toch een vriendin in vertrouwen nemen of anders de huisarts, zodat je hulp krijgt om gewoon van je af te kunnen praten.



Hij kan wel wat vinden, maar jij bent er ook nog.



Heftige situatie.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 09 oktober 2016 @ 08:17:

Ik vind het erg egoïstisch van je man dat jij jou problemen niet met vriendinnen mag bespreken. Begrijpt hij de impact van zijn aandoening/ziekte op jou wel?



Je wordt zo wat aangerand in je eigen bed. En je mag het met niemand delen. Hij kan er niks aan doen, maar natuurlijk heeft dat wel impact op jou.



Ik zou dit echt met mensen gaan delen.

Toch een vriendin in vertrouwen nemen of anders de huisarts, zodat je hulp krijgt om gewoon van je af te kunnen praten.



Hij kan wel wat vinden, maar jij bent er ook nog.



Heftige situatie.



Ik begrijp echt wel dat hij niet wil dat ze dat deelt met vrienden. Het is nogal wat. En de kans bestaat dat men toch anders naar hem gaat kijken. Ze kan toch met hem of een professional praten.



Het idee dat je alles maar moet vertellen vind ik weer egoistisch en niet liefdevol.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 09 oktober 2016 @ 02:29:

De matrassen een meter uit elkaar zetten met een bak koud water ertussen?



Nou, de bak water misschien niet.

Maar zou het probleem zich oplossen met 2 aparte bedden op 1 kamer?

Hij slaapwandelt niet zeg je.

Lig je toch nog bij elkaar, soort van.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Sommige vrouwen hebben door ziekte een stinkende vagina of een pus-anus doet ook wat met je libido als man ga je dat dan toch ook niet met je vrienden bespreken als je vriendin dat vervelend vindt mag ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 09 oktober 2016 @ 08:22:

[...]





Ik begrijp echt wel dat hij niet wil dat ze dat deelt met vrienden. Het is nogal wat. En de kans bestaat dat men toch anders naar hem gaat kijken. Ze kan toch met hem of een professional praten.



Het idee dat je alles maar moet vertellen vind ik weer egoistisch en niet liefdevol.+1
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor haar ook een behoorlijke stap is het met mensen te delen. In principe moet je vertellen dat je man 's nachts zichzelf niet is en hij je in zijn slaap aanrand.

Dit is niet iets wat je zomaar even tijdens een high tea aan een vriendin verteld.



Ik vind de opmerking, ze kan het toch met haar man bespreken, echt belachelijk. Hij lijkt haar gevoelens en verdriet en angst geeneens te zien. Fijn eenzijdig gesprek wordt dat.



Ik zou sowieso geen relatie kunnen hebben als ik dingen niet met vriendinnen zou mogen bespreken, vrouwen hebben andere emotionele steun nodig als mannen, en die mannen niet altijd voldoende kunnen geven.



Ik vind dat hij haar in een isolement brengt.

En ik denk dat de proffesional dat ook als eerste gaat zeggen.



Bovendien is niks zo stressvol als een geheim. De man moet juist stress vermijden. Acceptatie en er over praten is vaak de eerste stap naar herstel en een oplossing, dus ik denk dat hij ook iemand in vertrouwen moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gele_Suikerspin schreef op 09 oktober 2016 @ 08:40:





Ik vind de opmerking, ze kan het toch met haar man bespreken, echt belachelijk. Hij lijkt haar gevoelens en verdriet en angst geeneens te zien. Fijn eenzijdig gesprek wordt dat.



.Lees de OP nog eens. Daar staat echt iets heel anders. En hij is nu bij een slaapkliniek. Dus hij probeert wel iets aan het probleem te doen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 09 oktober 2016 @ 08:40:

Ik denk dat het voor haar ook een behoorlijke stap is het met mensen te delen. In principe moet je vertellen dat je man 's nachts zichzelf niet is en hij je in zijn slaap aanrand.

Dit is niet iets wat je zomaar even tijdens een high tea aan een vriendin verteld.



Ik vind de opmerking, ze kan het toch met haar man bespreken, echt belachelijk. Hij lijkt haar gevoelens en verdriet en angst geeneens te zien. Fijn eenzijdig gesprek wordt dat.



Ik zou sowieso geen relatie kunnen hebben als ik dingen niet met vriendinnen zou mogen bespreken, vrouwen hebben andere emotionele steun nodig als mannen, en die mannen niet altijd voldoende kunnen geven.



Ik vind dat hij haar in een isolement brengt.

En ik denk dat de proffesional dat ook als eerste gaat zeggen.



Bovendien is niks zo stressvol als een geheim. De man moet juist stress vermijden. Acceptatie en er over praten is vaak de eerste stap naar herstel en een oplossing, dus ik denk dat hij ook iemand in vertrouwen moet nemen.



Ik vind het echt belachelijk dat je zo slecht leest en er zelf maar een draai aan geeft.



Daarnaast heb je zowel mannen als vrouwen die behoefte hebben om (over alles) te praten. Dat heeft te maken met extraverte en introverte behoeftes niet met sexe. De eerste verwerkt dingen door het eruit te gooien (kan ook tegen een therapeut zijn) de laatste verwerkt dingen op zichzelf.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 09 oktober 2016 @ 08:40:

Ik denk dat het voor haar ook een behoorlijke stap is het met mensen te delen. In principe moet je vertellen dat je man 's nachts zichzelf niet is en hij je in zijn slaap aanrand.

Dit is niet iets wat je zomaar even tijdens een high tea aan een vriendin verteld.



Ik vind de opmerking, ze kan het toch met haar man bespreken, echt belachelijk. Hij lijkt haar gevoelens en verdriet en angst geeneens te zien. Fijn eenzijdig gesprek wordt dat.



Ik zou sowieso geen relatie kunnen hebben als ik dingen niet met vriendinnen zou mogen bespreken, vrouwen hebben andere emotionele steun nodig als mannen, en die mannen niet altijd voldoende kunnen geven.



Ik vind dat hij haar in een isolement brengt.

En ik denk dat de proffesional dat ook als eerste gaat zeggen.



Bovendien is niks zo stressvol als een geheim. De man moet juist stress vermijden. Acceptatie en er over praten is vaak de eerste stap naar herstel en een oplossing, dus ik denk dat hij ook iemand in vertrouwen moet nemen.Ben jij het flapuit type? Alles gooi je eruit. En maar roddelen. Niks voor je kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt apart gaan slapen en meer seks hebben wanneer hij wakker is. Ik geloof niet zo in het; 'ik kan er niets aan doen.' Ik begrijp ook niet zo goed waarom je er aan mee doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je de laatste Linda al gelezen? Daarin staan interviews met mensen die apart slapen. Het schijnt nog steeds een taboe te zijn.



Mijn ex (die vaak late diensten had en midden in de nacht thuis kwam) ging ook apart slapen. Wat heb je er aan om 's ochtends gebroken wakker te worden? Van vermoeidheid werd ik somber en dik.



Wat de gewoonten van de kinderen betreft: bij sommige kinderen helpt een eenvoudig nachtlampje met zacht schijnsel. Bij mij was dat (vroeger) afdoende.

Als mijn broer vroeger ging slapen, maakte mijn moeder hem na een uur wakker om nog naar het toilet te gaan. Daarna hoefde hij de hele nacht niet meer te plassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nergens zijn probleem ontkent of dat hij er te weinig aan doet. Ik vind het voor hem heel heftig. Ik belicht alleen ook haar kant. Voor haar is het ook heftig.



Ik zeg niks over roddelen, ik zeg neem iemand in vertrouwen. Iets waar je serieus mee zit met een vriendin bespreken heeft niks met roddelen te maken. En zij zit niet alleen met haar man, maar ook nog met haar eigen gevoel, verdriet, de onmacht die zij zelf ervaart. Dus het gesprek gaat dan geneens over haar man, maar over haar.

Ik heb blijkbaar hele betrouwbare en open vriendschappen en relaties.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan er ook werkelijk niets aan doen, het is een slaapstoornis. In zijn onbewustzijn gebeurd het. Als het wat agressiever aanvoelt dan merk ik gelijk dat hij niet wakker is.

Maar als het subtieler gebeurd,dan gaat hij mij strelen, zoenen etc. merk ik het soms helemaal niet. Hij stopt dan soms ineens en snurkt vervolgens weer verder. Hij kan zich de volgende dag niets meer herinneren. Soms heel vaag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties....
anoniem_311997 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 10:58
76.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan lijkt mij apart slapen toch de beste oplossing,



Maar ik moet ook met een professioneel iemand praten. Ik zit er behoorlijk mee. Geen idee bij wie ik moet zijn? Psychiater of seksuoloog? Ik heb daar totaal geen ervaring mee.

Dan doe ik dat in het volgende kalender jaar i.v.m eigen risico zorgpremie. ????
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft slaapapneu zeg je, welke waarde had hij? Komt hij in aanmerking voor een CPAP? Ik zou kijken of dat een mogelijkheid is. Zodat hij weer echt slaapt en zijn hersenen tijdens het slapen weer zuurstof krijgen. Slaapapneu is een heftige aandoening die door veel mensen niet wordt onderkent. Maar die enorm veel met het lichaam doet.

En ik zou er eigenlijk op staan, met de sexsomnia enzo, dat er nog keer slaaponderzoek wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Soms hebben we wakkere seks gehad en daarna eenmaal in bed kan het ook nog voorkomen (slaapinsomnia)



Hij heeft al een keer met een professional hierover gepraat, maar die wist daar eigenlijk weinig van. Het dooreen trauma komen of de opvoeding. ??? Hij heeft een hele goede jeugd gehad dus weten we de oorzaak nog steeds niet.



Hij hoopt nu door de MRA beugel dat hij in diepere slaap komt en daardoor mij niet meer lastig valt.



Maar dat geeft ons seksleven nog niet echt een boost.

Eerst maar eens apart slapen, met een professional praten en dan verder kijkem.



In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonnyblue schreef op 09 oktober 2016 @ 10:08:

Soms hebben we wakkere seks gehad en daarna eenmaal in bed kan het ook nog voorkomen (slaapinsomnia)



Hij heeft al een keer met een professional hierover gepraat, maar die wist daar eigenlijk weinig van. Het kan door een trauma komen of de opvoeding. ??? Hij heeft een hele goede jeugd gehad dus weten we de oorzaak nog steeds niet.



Hij hoopt nu door de MRA beugel dat hij in diepere slaap komt en daardoor mij niet meer lastig valt.



Maar dat geeft ons seksleven nog niet echt een boost.

Eerst maar eens apart slapen, met een professional praten en dan verder kijkem.



In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ja hij heeft slaapapneu, ik geloof ongeveer 17-25 ademstops per uur. En die duren dan gemiddeld 30 seconden.



Echt vermoeiend en vervelend voor ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag eens in een crimeserie een aflevering waarin de man zijn vrouw vermoordde in zijn slaap. Hij werd vrijgesproken. Ook weleens gezien dat een man naar zijn schoonouders reed en hen vermoordde. Ook dat in zijn slaap. Was een heel aardige man overigens. Vandaar de vrijspraak denk ik.



Nu gaat het alleen (nog) om liefdeloze agressieve seks maar ik zou toch ergens anders gaan slapen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonnyblue schreef op 09 oktober 2016 @ 09:54:

Dan lijkt mij apart slapen toch de beste oplossing,



Maar ik moet ook met een professioneel iemand praten. Ik zit er behoorlijk mee. Geen idee bij wie ik moet zijn? Psychiater of seksuoloog? Ik heb daar totaal geen ervaring mee.

Dan doe ik dat in het volgende kalender jaar i.v.m eigen risico zorgpremie. ????gewoon bij de huisarts heb je ook geen eigen risico.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dit ook en komt vooral voor als hij onregelmatig werkt en weinig slaap heeft gehad de nachten ervoor.

Ik had dit in eerste instantie niet door, hij praat gewoon tegen me. (Heel veel lieve woordjes, maar ook dirty talk) Daarbij erg veel genegenheid zoeken, maar ook tot de daad overgaan.

Ik vond dit niet vervelend tot ik hem er eens de volgende dag op aansprak en hij van niks weet.

Nu gebeurd dit niet vaak, maar ik probeer hem nu wel terug te duwen naar zijn eigen plek en te zeggen dat ik gewoon wil slapen.

Dit lukt tot op heden wel, soms moet ik streng zijn, anders gaat hij gewoon door.



Ik ondervind hier zelf geen last van, ik slaap direct weer verder, maar bij jullie zou ik toch apart gaan slapen. Niks mis mee. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad misschien een slaaponderzoek dat als ik naast hem lig. Als hij net in slaap is, en ik beweeg....Dan gebeurd het vaak. Als hij alleen ligt gebeurd er niets.
quote:Bonnyblue schreef op 09 oktober 2016 @ 09:34:

Hij kan er ook werkelijk niets aan doen, het is een slaapstoornis. In zijn onbewustzijn gebeurd het. Als het wat agressiever aanvoelt dan merk ik gelijk dat hij niet wakker is.

Maar als het subtieler gebeurd,dan gaat hij mij strelen, zoenen etc. merk ik het soms helemaal niet. Hij stopt dan soms ineens en snurkt vervolgens weer verder. Hij kan zich de volgende dag niets meer herinneren. Soms heel vaag.Nou apart dat je niet vertelt hoe het apart slapen ging. Dan maar vragen, hoe ging het apart slapen, of heb je niks van de adviezen aangetrokken en zijn jullie weer in 1 bed geklommen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven