Pijn bij geslachtsgemeenschap

02-04-2016 11:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft telkens veel pijn bij geslachtsgemeenschap, waardoor het vrijen soms gewoonweg onmogelijk is. Eens hij "erin zit", zijn er geen problemen meer, maar soms is dit een heel lang karweitje vooraleer de pijn weg is.



Ze zegt dat ze op 1 plaats telkens ontzettend veel pijn heeft, aan de onderkant van haar vagina. Een ruw plekje, zeg maar, en wat we ook proberen, het is onmogelijk om mijn penis daar niet langs te doen schuren.



Ze is zelf te verlegen om advies op te zoeken, daarom besloot ik zelf maar eens om advies te vragen.



Bij voorbaat dank!
Go see the doctor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vreesde al die reactie. Mijn vriendin is echter heel terughoudend om naar de dokter te gaan.
toch is de dokter de enige die hier iets zinnigs over kan gaan zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een documentaire gezien dat vrouwen allergisch kunnen zijn voor een penis.
Alle reacties Link kopieren
Wel eens gedacht aan glijmiddel te gebruiken?

Ik had ook ooit zo'n plekje,ging er wél mee naar de dokter( zijn maar weinig dingen die een dokter vreemd vind hoor?)

En bleek een soort exceem te zijn,net aan de rand van mijn baarmoedermond.

Omdat dat plekje altijd vochtig is,geneest het ook heel slecht.

Maar door glijmiddel,deed het in elk geval geen pijn bij de sex.
De angst vooraf,is erger dan de pijn.
quote:Zafira schreef op 02 april 2016 @ 11:56:

Ik vreesde al die reactie. Mijn vriendin is echter heel terughoudend om naar de dokter te gaan.Sja..
Ik denk als je met zoiets niet naar de dokter durft, je simpelweg niet klaar bent voor grotenmensen zaken als seks.
Wachten tot ze nat genoeg is is het allerbelangrijkste.
quote:Zafira schreef op 02 april 2016 @ 11:56:

Ik vreesde al die reactie. Mijn vriendin is echter heel terughoudend om naar de dokter te gaan.Dat is heel jammer, want een arts is een professional. Voor een arts is een vagina hetzelfde als een neus. Bij wijze van.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort advies had je willen hebben dan? Als jullie alle standjes en glijmiddel hebben geprobeerd, blijft er toch geen advies over anders dan ga naar de dokter?
quote:VeertjeLief schreef op 02 april 2016 @ 12:18:

Ik denk als je met zoiets niet naar de dokter durft, je simpelweg niet klaar bent voor grotenmensen zaken als seks.



Mee eens, ik vind dat altijd zo'n stomme reden. Dan zit iemand ergens mee op seksueel gebied, wordt er logischerwijs geadviseerd naar de dokter te gaan, durven ze niet. Ja wat wil je dan? Dan laat je je toch lekker niet helpen? Ook niet zeuren dan



TO, ze moet toch echt naar de dokter. Als ze dat ècht niet durft heeft ze pech en is ze in mijn ogen, zoals veertjelief al zegt, niet klaar voor seks. Ze kan trouwens ook om de assistente vragen als ze dat fijner vindt. En als dat niet kan, die dokter ziet bijna dagelijks vagina's in alle soorten en maten. Daar is echt niks spannends aan voor hem/haar.
quote:VeertjeLief schreef op 02 april 2016 @ 12:18:

Ik denk als je met zoiets niet naar de dokter durft, je simpelweg niet klaar bent voor grotenmensen zaken als seks.



Wat een onzin. Genoeg vrouwen die niet naar de dokter durven te gaan voor zoiets persoonlijks. Denk bv aan uitstrijkjes laten doen of iets dergelijks.



Dat ze beter naar de dokter kan gaan is een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ergens ook wel hoor, dat ze niet durft. Zelf pas op mijn 24e een keer zo moeten liggen voor een spiraaltje, morning after spiraal ook nog dus ik had geen keuze. En ondanks dat ik ook in de zorg heb gewerkt, honderden mensen naakt heb gezien is het toch wel anders als iemand naar jouw doos loopt te kijken.

Maar het went, ik heb klachten gehad van mijn spiraaltje en toen heeft er elke keer een andere arts naar lopen kijken. Zodra je er ligt is alle schaamte weg.
Alle reacties Link kopieren
En TO, lief dat je er in ieder geval bij stilstaat voor haar en haar serieus neemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:VeertjeLief schreef op 02 april 2016 @ 12:18:

Ik denk als je met zoiets niet naar de dokter durft, je simpelweg niet klaar bent voor grotenmensen zaken als seks.



Ook niet mee eens.

Nou zal dit bij de vriendin van TO niet perse het geval zijn maar er bestaan ook andere oorzaken/redenen dan schaamte om niet naar de huisarts te willen.

Ik ga ook te weinig. Ik leef nog steeds maar er zij momenten geweest dat ik achteraf denk 'was gewoon gegaan!'.

Mijn reden? Sociale angst stoornis. Ik ga niet graag de deur uit. Tenzij het naar familie of vrienden is. Al het andere blijft voor drempels zorgen.



Maar goed. Dat is hier niet aan de orde.



TO Als het echt jullie seksleven belemmerd en ze pijn blijft houden is het wel beter om hulp te zoeken. Maar ik zou zeker eerst eens glijmiddel proberen. Dat kan een heel verschil maken.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval VEEL tijd besteden aan voorspel. Pas aan penetratie beginnen als ze uit zichzelf echt vochtig is. Verder lijkt het een beetje op wat ik had na mijn zwangerschap. Ik heb toen een keizersnede gehad, maar spande mijn bekkenbodemspieren onbewust aan tijdens de seks. Heel onprettig, het leek ineens niet meer te passen. Je zou kunnen oefenen met het inbrengen van 1 of 2 vingers. Vraag haar dan om haar spieren bewust aan te spannen (knijpen) en daarna te ontspannen. Later kan ze dit ook toepassen bij je penis. Dit werkte voor mij, maar het iedereen is anders. Zo makkelijk is het ook alleen als je door hebt welke spieren je gebruikt, soms is daar meer hulp vpor nodig.
quote:WaaromPorque schreef op 02 april 2016 @ 12:36:

[...]





Wat een onzin. Genoeg vrouwen die niet naar de dokter durven te gaan voor zoiets persoonlijks. Denk bv aan uitstrijkjes laten doen of iets dergelijks.



Dat ze beter naar de dokter kan gaan is een tweede.Ja precies. Dat zeg ik! Hoogste tijd om volwassen te worden als je zoiets niet durft. Bij grote mevrouwen zie je dit niet meer hoor.
Is huisarts al genoemd?
Google eens op vulvaire vestibulitis syndroom of focale vulvitis.



Ik zeg niet dat dit het is, het zou het kunnen zijn.
quote:VeertjeLief schreef op 02 april 2016 @ 13:01:

[...]



Ja precies. Dat zeg ik! Hoogste tijd om volwassen te worden als je zoiets niet durft. Bij grote mevrouwen zie je dit niet meer hoor.Nee, echt nooit hè. .
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet waarom ze niet naar de huisarts wil. Heb er zelf ook last van gehad, kreeg vaginale capsules en weg was de pijn! Zo simpel kan het zijn!
quote:Erizon schreef op 02 april 2016 @ 12:26:

[...]





Dat is heel jammer, want een arts is een professional. Voor een arts is een vagina hetzelfde als een neus. Bij wijze van.



Maar ik zou toch niet naar een KNO arts gaan met dit probleem.
Alle reacties Link kopieren
Is ze wel geil genoeg dan? Doen jullie aan uitgebreid voorspel? Gebruiken jullie glijmiddel?



Zo niet dan is het heel normaal dat ze pijn heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een litteken-plekje aan de onderkant van mijn vagina door te vaak penetratie zonder dat ik geil was. Met als gevolg dat als ik niet nat genoeg ben ik heel veel pijn heb en ook veel last heb van schimmelinfecties.



Ik ben er trouwens wel mee naar de huisarts geweest en kom er niet meer vanaf. Een litteken blijft een litteken.



Pijn = stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven