Pil vergeten, MAP, voorvocht

25-02-2017 22:19 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Vrijdag 17 februari begon ik met mijn nieuwe strip. (Ik zit 2 jaar aan de pil, ben al meer als 5 maand mijn pil niet vergeten te slikken)

Op woensdag 22 februari vergat ik mijn pil te slikken. Donderdag nam ik direct mijn pil, maar dat was 16 uur te laat. Aangezien ik 19 februari seks had gehad, en dat dus binnen de 7 dagen voor je het bent vergeten valt. Heb donderdag avond de MAP genomen (EllaOne aangezien die na 120 uur nog ingenomen kon worden) ik heb donderdag, vrijdag en vandaag netjes de pil weer genomen.



Vandaag hadden mijn vriend en ik seks, zonder condoom. Hij zat er 3 minuten in en daarna heb ik het met mijn hand verder gedaan wat nog een aantal minuten duurde. Alleen, aangezien ik lees dat je door voorvocht zwanger kan worden ben ik nogal stresserig.



Mijn vraag is dus:

- Is de kans groot dat ik zwanger ben?

- Een 2e MAP slikken is niet goed, maar moet ik

Er toch een nemen in zo'n korte tijd?

- Beschermd die MAP pil van 2 dagen terug me

niet?



Ik weet dat het dom was. Maar we waren zo ik de mood, totdat ik er na een paar minuten achter kwam dat ik helemaal geen seks mocht hebben onbeschermd voor 7 dagen.



Hopelijk kan iemand mij adviseren want de dokter zegt dat de keuze aan mij is.
MAP is geen anticonceptie.

Van voorvocht kun je zwanger worden.

En de kans is aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Het kan maar dan moet je wel super erg vruchtbaar zijn allebei. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 25 februari 2017 @ 22:22:

Het kan maar dan moet je wel super erg vruchtbaar zijn allebei. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Een zaadcel en eicel is genoeg voor een zwangerschap hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. De M.A.P. is er niet voor niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 februari 2017 @ 22:23:

[...]



Een zaadcel en eicel is genoeg voor een zwangerschap hoor.Moet ik nu gewoon nog een MAP voor de zekerheid nemen... waardoor mijn hormonenstelsel helemaal door de war raakt en twee keer zo minder werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 25 februari 2017 @ 22:25:

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. De M.A.P. is er niet voor niks.Ik heh nog geen MAP genomen. De laatste was 2 dagen terug en heb net dus die ene sex gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 februari 2017 @ 22:20:

MAP is geen anticonceptie.

Van voorvocht kun je zwanger worden.

En de kans is aanwezig.Voorvocht is een helder vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis kan komen zonder dat de man klaarkomt, en ook zonder dat een erectie hoeft op te treden. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Een zeer lage concentratie van zaadcellen wordt in sommige onderzoeken aangetroffen in het voorvocht van mannen. Deze concentratie is dusdanig laag dat de kans op zwangerschap verwaarloosbaar is, tenzij de man sinds zijn laatste zaadlozing nog niet geürineerd heeft.[1]



Niet iedere man produceert evenveel voorvocht, en de hoeveelheid ervan lijkt ook sterk samen te hangen met de lengte van de seksuele opwinding.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 25 februari 2017 @ 22:26:

[...]





Ik heh nog geen MAP genomen. De laatste was 2 dagen terug en heb net dus die ene sex gehad.





Ik weet niet beter, dan dat een MAP die ene keer dat je de pil vergeten bent vervangt. Dus dat je niet zwanger kunt zijn.

Als je na afgelopen woensdag de pil weer hebt genomen, lijkt het me sterk dat je zwanger kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 25 februari 2017 @ 22:27:

[...]





Voorvocht is een helder vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis kan komen zonder dat de man klaarkomt, en ook zonder dat een erectie hoeft op te treden. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Een zeer lage concentratie van zaadcellen wordt in sommige onderzoeken aangetroffen in het voorvocht van mannen. Deze concentratie is dusdanig laag dat de kans op zwangerschap verwaarloosbaar is, tenzij de man sinds zijn laatste zaadlozing nog niet geürineerd heeft.[1]



Niet iedere man produceert evenveel voorvocht, en de hoeveelheid ervan lijkt ook sterk samen te hangen met de lengte van de seksuele opwinding.Hij heeft 2 uur voor we het deden ong geplast...
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 25 februari 2017 @ 22:28:

[...]





Ik weet niet beter, dan dat een MAP die ene keer dat je de pil vergeten bent vervangt. Dus dat je niet zwanger kunt zijn.

Als je na afgelopen woensdag de pil weer hebt genomen, lijkt het me sterk dat je zwanger kunt zijn.



Ik zit nu vanaf vandaag in mijn 2e week.

Woensdag (nog in de eerste) pil vergeten.

Donderdag twee pillen geslikt, MAP.

Vrijdag pil geslikt

Vandaag; sex maar niet in me gekomen, pil netjes geslikt



Wel of geen extra MAP
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 februari 2017 @ 22:23:

[...]



Een zaadcel en eicel is genoeg voor een zwangerschap hoor.



Er is geen echte zaadlozing geweest dus de kans lijkt me gewoon zeer nihil.



Ik zou persoonlijk geen MAP hiervoor nemen, ook dat pilletje is niet goed voor je lijf en je hebt bovendien al de MAP ingenomen en als je nou echt een enorm risico had gelopen dan is het anders.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 25 februari 2017 @ 22:40:

[...]





Er is geen echte zaadlozing geweest dus de kans lijkt me gewoon zeer nihil.



Ik zou persoonlijk geen MAP hiervoor nemen, ook dat pilletje is niet goed voor je lijf en als je nou echt een enorm risico had gelopen dan is het anders.In voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten.
quote:Sophia201 schreef op 25 februari 2017 @ 22:25:

[...]





Moet ik nu gewoon nog een MAP voor de zekerheid nemen... waardoor mijn hormonenstelsel helemaal door de war raakt en twee keer zo minder werkt.Je kan beter advies vragen aan de huisarts hierover.
Alle reacties Link kopieren
Babyyyyyy's!!! Ga maar vast sokjes breien.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 februari 2017 @ 22:42:

[...]



In voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten.Klopt maar is verwaarloosbaar, en ze heeft tenslotte al een MAP ingenomen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 februari 2017 @ 22:42:

[...]



In voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten.Lees het stuk wat ik postte anders even.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:wished- schreef op 25 februari 2017 @ 22:43:

[...]





Klopt maar is verwaarloosbaar, en ze heeft tenslotte al een MAP ingenomen.Die MAP heb ik twee dagen terug ingenomen... nu nog geen MAP ingenomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophia201 schreef op 25 februari 2017 @ 22:48:

[...]





Die MAP heb ik twee dagen terug ingenomen... nu nog geen MAP ingenomen.Als jij het voor je gemoedsrust wilt, doe het vooral. Maar ik zelf zou het niet doen om de volgende redenen, er is geen echte zaadlozing geweest en je hebt al een map ingenomen dus de kans is echt nihil. Een map is ook niet goed voor je, dus ik zou het niet slikken en al zeker niet om het zeer kleine risico wat jij gelopen hebt .
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Kans is zeer onwaarschijnlijk.

Als je het niet vertrouwde waarom hebben jullie dan niet even een condoom gebruikt?
quote:Filee schreef op 25 februari 2017 @ 22:42:

In voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten.Van een vorige zaadlozing. Als de vriend van to niet lang voor de onveilige seks nog geplast had is de kans op zwangerschap praktisch 0. Ik zou er geen tweede MAP voor innemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 25 februari 2017 @ 23:00:

[...]





Van een vorige zaadlozing. Als de vriend van to niet lang voor de onveilige seks nog geplast had is de kans op zwangerschap praktisch 0. Ik zou er geen tweede MAP voor innemen.Wat is 'niet lang' ... 3 uur? 4 uur?
Alle reacties Link kopieren
Is hij klaar gekomen sinds hij geplast had voor jullie seks hadden? Zo ja neem een MAP, zo nee neem geen MAP de kans dat je zwanger wordt is namelijk dan nihil.
Kort genoeg dat je zeker weet dat hij in de tussentijd niet gemasturbeerd heeft bedoelde ik
Hoe weet to zo zeker dat hij niet na het plassen nog gemasturbeerd heeft in de wc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven