Prikpil, dringend help!

06-02-2016 18:32 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb gisteren 5 februari rond half 7, 8 uur mijn éérste prikpil gekregen. Dit op de laatste dag van mijn menstruatie, die tevens dinsdagochtend begonnen was. Kort nadat de prik is gezet had ik nog een milde bloeding, ongeveer een maandverbandje vol.

Mijn vraag is nu, vanaf wanneer is de prikpil veilig om onbeschermd seks te hebben? Aangezien dit in de laatste uren van mijn menstruatie is gebeurd.

Gr x
Alle reacties Link kopieren
klik
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Staat je vriendje op het punt om te komen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht mijn vriendje morgen, daarom de noodvraag of we nog condoom moeten gebruiken of niet.
Alle reacties Link kopieren
Rond half 7, 8 uur?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de zekerheid de komende 4 weken nog condoom gebruiken. Stel hij heeft toch niet helemaal gewerkt, better safe then sorry. Een maandje met condoom moet jullie nog wel lukken toch?
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Anders doe je het gewoon met..
Alle reacties Link kopieren
Van de website van het Medisch Centrum Haaglanden:



"Als u de injectie de eerste keer aan het begin van uw menstruatie krijgt, werkt hij meteen. Wanneer u hem later krijgt, dan moet u de eerste vier weken een ander voorbehoedmiddel gebruiken."



Bron: https://www.mchaaglanden. ... -en-behandelingen/prikpil



Als je oud genoeg bent om seks te hebben lijkt mij dat je ook oud genoeg bent om dit zelf even te googelen.
quote:Anogirl15 schreef op 06 februari 2016 @ 18:41:

Ik verwacht mijn vriendje morgen, daarom de noodvraag of we nog condoom moeten gebruiken of niet.Dan had je misschien eerst even moeten informeren hoe dat spul werkt wat je hebt laten inspuiten
Alle reacties Link kopieren
4 weken lijkt mij écht wel sterk.

En hij is echt wel goed gezet hoor. Maak me alleen zorgen over het feit dat hij in de laatste uren van mijn menstruatie is gezet. Maar menstruatie was nog aanwezig, dus dan zou het nu toch al betrouwbaar moeten zijn?
Natuurlijk moet je het nog met condoom doen.

Tenzij je behoefte hebt aan verrassingen.
Nou, neem een gokje, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Lushcooking, had er veel over opgezocht maar die website nog niet tegengekomen.

En misschicken, laat de arrogantie maar achterwege, twijfels kunnen voorkomen! Wou gewoon even een forum opstarten voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet zo sterk: "Als u de injectie de eerste keer aan het begin van uw menstruatie krijgt, werkt hij meteen. Wanneer u hem later krijgt, dan moet u de eerste vier weken een ander voorbehoedmiddel gebruiken."



En anders zien we over 4 weken je post: Dringend help, kan ik zwanger zijn.... wel voorbij komen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
quote:Anogirl15 schreef op 06 februari 2016 @ 18:45:

4 weken lijkt mij écht wel sterk.

En hij is echt wel goed gezet hoor. Maak me alleen zorgen over het feit dat hij in de laatste uren van mijn menstruatie is gezet. Maar menstruatie was nog aanwezig, dus dan zou het nu toch al betrouwbaar moeten zijn?Je denkt dat ze onzin schrijven op die site van MC Haaglanden?
quote:Anogirl15 schreef op 06 februari 2016 @ 18:45:

4 weken lijkt mij écht wel sterk.

En hij is echt wel goed gezet hoor. Maak me alleen zorgen over het feit dat hij in de laatste uren van mijn menstruatie is gezet. Maar menstruatie was nog aanwezig, dus dan zou het nu toch al betrouwbaar moeten zijn?

Of je weet zelf zelf precies hoe het zit of je gaat af op het advies van de bijsluiter of van degene hier die zeggen nog ff 4 weken condoom gebruiken.

Maar je kan niet allebei hebben he.
Alle reacties Link kopieren
Sinnombre, voor hoe lang dan nog?

Heb er echt veel onduidelijkheid over. Aangezien de ene website zegt dat wanneer het binnen de 5 dagen gezet is hij betrouwbaar is, en nu ineens 4 weken wachten?! Heb de prikpil gezet puur om seks zonder condoom te kunnen hebben.
Gewoon ff condoom gebruiken.
quote:MalleBabbe1 schreef op 06 februari 2016 @ 18:49:

[...]



Je denkt dat ze onzin schrijven op die site van MC Haaglanden?Oh ja, dit dus! Sorry, crosspost
quote:Anogirl15 schreef op 06 februari 2016 @ 18:47:

Lushcooking, had er veel over opgezocht maar die website nog niet tegengekomen.

En misschicken, laat de arrogantie maar achterwege, twijfels kunnen voorkomen! Wou gewoon even een forum opstarten voor de zekerheid.Dat forum heeft Viva al voor je opgestart. Je had al ruim antwoord gehad, en dan nog betwijfel je het. En waarom laat je je vol medicijnen spuiten als je de werking niet weet?
quote:Anogirl15 schreef op 06 februari 2016 @ 18:49:

Sinnombre, voor hoe lang dan nog?

Heb er echt veel onduidelijkheid over. Aangezien de ene website zegt dat wanneer het binnen de 5 dagen gezet is hij betrouwbaar is, en nu ineens 4 weken wachten?! Heb de prikpil gezet puur om seks zonder condoom te kunnen hebben.

Ja dat kan dus over een week of 4..

Maar laat me raden,vriendje neukt liever zonder condooms?
Alle reacties Link kopieren
Tjesus, de arrogantie ligt hier wel bijzonder hoog. Ik stel een doodnormale vraag, dus ik verwacht ook doodnormale reacties..
quote:Anogirl15 schreef op 06 februari 2016 @ 18:47:

Lushcooking, had er veel over opgezocht maar die website nog niet tegengekomen.

En misschicken, laat de arrogantie maar achterwege, twijfels kunnen voorkomen! Wou gewoon even een forum opstarten voor de zekerheid.Topic.
quote:Anogirl15 schreef op 06 februari 2016 @ 18:49:

Sinnombre, voor hoe lang dan nog?

Heb er echt veel onduidelijkheid over. Aangezien de ene website zegt dat wanneer het binnen de 5 dagen gezet is hij betrouwbaar is, en nu ineens 4 weken wachten?! Heb de prikpil gezet puur om seks zonder condoom te kunnen hebben.Heb je ook nagedacht over de langdurige werking als je ineens een kinderwens blijkt te hebben? Of over SOA's?
quote:Nicotientje schreef op 06 februari 2016 @ 18:50:

[...]



Oh ja, dit dus! Sorry, crosspostMaar ja het zou kunnen natuurlijk dat daar iemand voor de lol gewoon wat onzin op die site plempt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven