Psas

17-10-2014 23:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand op dit Forum ervaring met Psas en hoe ga je er mee om? Pas zelf de diagnose gekregen.

Vraag niet om stomme reacties, enkel om ervaringen van mensen die het ook hebben, wil er graag over praten.
Alle reacties Link kopieren
Aanmelden Nederlandstalige lotgenoten-supportgroep

Via onderstaande link kun je je aanmelden voor het lotgenotenforum voor vrouwen met PGAD - ReGS - PSAS.



Ons forum is besloten en uitsluitend bestemd voor vrouwen die lijden aan het Persistent Sexual (Genital) Arousal Syndrome (Disorder) - Restless Genital Syndrome en voor vrouwen die daaraan denken te lijden.



Om misbruik door nieuwsgierigen en andere belangstellenden te voorkomen, zal iedere aanmelding zorgvuldig worden bekeken en streng worden beoordeeld. Het is daarom van groot belang om je aanvraag zo duidelijk en uitgebreid mogelijk toe te lichten.



Alleen die aanvragen, die voldoen aan deze criteria, kunnen worden gehonoreerd.





Ons forum is in beheer van psas.nl





Externe Nederlandstalige supportgroep



Via onderstaande link kun je lid worden van een ander Nederlandstalig forum



mailto:ciliacolard.regs@gmail.com?SUBJECT=Aanmelden lotgenotenforum
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me echt heftig Tina.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die het herkennen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erover gelezen, en ik neem dat ook serieus.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Bianca, dat forum is gesloten, de beheerster is ziek.

Je komt er niet binnen, mail wel met een ander vrouw, die ook een forum zou hebben, maar geraak niet binnen.

Ze vraagt wel heel veel, maar ik ben eigenlijk een beetje naar van om steeds maar antwoorden te geven op vragen.

Zou graag ervaringen willen delen met andere vrouwen/mannen die het ook hebben.

Weet, zullen er niet veel zijn, maar ene zal al genoeg zijn.

Is wel een openbaar forum, maar daar wil ik mijn verhaal niet kwijt, is even te intiem.
Alle reacties Link kopieren
Tina ik googelde net voor je en kwam dit topic hier op het forum tegen:



Wie heeft er nog meer ReGS/PSAS?



De TopicOpener heeft niet de mogelijkheid tot het verzenden van een PB bericht aanstaan maar de forummer die reageert wel. Misschien een idee om die even te PB-en?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 18 oktober 2014 @ 01:32:

maar de forummer die reageert wel. Misschien een idee om die even te PB-en?

Je bedoelt de forummer die zegt dat ie sinds kort opgewonden is door een te strakke broek? Ik vrees dat die niet erg serieus te nemen is. Het is ook zijn/haar enige reactie.



TO, geen ervaring mee, het lijkt me heel erg vervelend om mee te leven.
Alle reacties Link kopieren
Is ook naar en niet leuk om mee te dealen, helemaal als je ergens zit en klaar komt. Is wel leuk als ik samen in bed lig met met mijn man, maar niet als je in een winkel staat, of op de school van je kinderen bent. Laat staan als je op visite bent ergens, ik schaam me dan rot.

Plus het feit dat het gewoon zeer doet, inhouden kan ik het soms, maar met gevolgen dan wel.



Bedankt trouwens voor de serieuze reacties.
Klinkt inderdaad niet fijn Tina. Ik hoop dat je lotgenoten vindt om ervaringen uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
dank je nachtvlinder
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een heel vervelend probleem.

Ik zag laatst een filmpje van een Amerikaanse man die er ook last van had. Die man had het -afgezien van fysiek- ook mentaal serieus zwaar ermee.



Ik hoop dat je ergens lotgenoten vindt en beter nog, dat de artsen je kunnen helpen. Ik las wel dat de TO van dat andere topic medicijnen heeft om 's nachts te kunnen slapen. Dat zou al fijn zijn, denk ik.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik meende dat dit alleen bij vrouwen voorkwam, en wist dus niet dat er ook mannen zijn met PSAS.quote:Bianca, dat forum is gesloten, de beheerster is ziek.

Je komt er niet binnen, mail wel met een ander vrouw, die ook een forum zou hebben, maar geraak niet binnen.Dat is balen. Ik hoop dat zij dan snel beter wordt en dan naar het forum kan kijken.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bekend maar het lijkt me vreselijk als je het hebt.

Hoop dat je geholpen kan worden, in welke mate dan ook.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Juist door het filmpje ben ik bij een arts terecht gekomen gekomen. Werd al een hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd, heel veel diagnoses gekregen, maar niet de juiste.

Sinds anderhalve maand pas de diagnose Psas, ik heb pillen gekregen om te kunnen slapen, maar de orgasmes gaan gewoon door in mijn slaap en de volgende dag voel ik me dan nog duffer en vermoeider.



Ik heb het topic gelezen en ik herken het gevoel van de hele dag opgewonden zijn wel, maar dat gevoel wat Psas veroorzaakt heeft niets met opgewonden zijn te maken. Denk vaak niet eens aan sex, net als elke vrouw heb ik voorspel nodig anders doet penetratie gewoon pijn.



Ergens ben ik wel blij met de diagnose, want ze hadden me al naar een psycholoog en seksuoloog willen sturen. Maar aan de andere kant, pffffffffffffff.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tina,

Hoe lang had je die klachten al en waren ze er ineens?

Kan het zijn dat je de klachten hebt gekregen na een stressvolle periode?

Ik heb sinds kort ook een opgewonden gevoel, maar ik kom niet klaar. Ik ben echter ook nog nooit door seks klaargekomen.

Ik ga volgende week naar de huisarts als de klachten blijven aanhouden.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat moeilijk voor je dat je lijf doorgaat met orgasmes terwijl je helemaal niet met seks bezig bent/wilt zijn. Dat lijkt mij inderdaad heel vervelend.



Moet je dan een remmer krijgen die dat onderdrukt of zo? (ben man, dus oplossingsgericht). Hopelijk kan de arts wat voor je betekenen.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Laatst was er bij volgens mij tlc een mevrouw die dit ook had. Een arts in amerika was erachter gekomen dat het komt door de blaas die verkeerde signalen doorgaf. Zij kreeg injecties in haar blaas en hierdoor stopte het bijna geheel. Weet niet of dit iets kan betekenen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dat ik zo lang niet gereageerd heb.



Voel me ondertussen net een proefkonijn en heb even besloten om de Psas maar over me heen te laten komen.

Wat hebben ze de afgelopen weken geprobeerd, mijn blaas hebben ze inderdaad helemaal lam gelegd, gevolg, liep in luiers rond en met heel veel pijn in mijn heupen. Voor mijn heupen kreeg ik injecties met ontsteking remmers.

Klaarkomen ging gewoon door, tot ik er helemaal hopeloos van werd, ze hebben injecties in mijn rug gezet om de zenuwen te blokkeren, gevolg rolstoel, maar de orgasmes gaan gewoon door. Ik heb de afgelopen weken 1 nacht en ook de daarop volgende dag goed kunnen slapen, ze hadden me met morfine van de wereld gegooid. Mijn man heeft moeten tellen hoeveel orgasmes ik die periode had, 174 in 24 uur tijd.



@Poesje123, het is bij mij gekomen tijdens mijn laatste zwangerschap, niet na stress maar door druk van de baby op mijn onderrug, denken ze. Ik ging toen wel veranderingen merken tijdens mijn orgasmes, maar stond er toen niet bij stil. Het eerste jaar na de bevalling deed alles pijn, heb toen wat dokters afgelopen. Kan nu heel "charmant" alleen maar wijde joggingbroeken dragen, andere kleren kan ik niet meer verdragen. Nadat jaar begon het klaarkomen en hoe, pffff.



@bugs, er is geen medicatie voor, was maar waar.



Bij mij begon het trouwens met pijn, contact bloedingen, buikpijn en in mijn eierstokken, daarna naar mijn heupen en de vagina die altijd zeer deed, zowel van binnen als van buiten.



Gun die niemand.
Alle reacties Link kopieren
dus uitzichtloos? ik hoop het niet voor je ...............
hoe ouwer, hoe gekker..............
Alle reacties Link kopieren
Sodeknetter meid, wat een vloek! Ik hoop echt voor je dat het einde (van de symptomen) nabij is, want het leidt geen twijfel dat je hier knetterkrankjorum van moet worden.
Alle reacties Link kopieren
174 x in 24 uur

Wat een ellende!!
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk zeg! Niet voor te stellen.



Heel veel sterkte



Die lotgenoten groep lijkt me een goed idee!
What goes around comes around
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk voor je.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Helaas is er heel weinig onderzoek naar, dus op korte termijn geen uitzicht. Is wel een dokter hier in België die er onderzoek naar doet en die vraagt 300 euro voor 1 afspraak, hoeveel onderzoeken er nodig zijn verteld hij er niet bij. Hij heeft tot nu toe vijf vrouwen kunnen genezen door een operatie, maar die voert hij enkel uit in Amerika. Zou niet weten wat het totale kostenplaatje zou zijn bij deze arts.



Het belemmerd ondertussen ons hele leven, mensen om ons heen haken af, omdat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan en ergens kan ik het ze niet kwalijk nemen. Sporten, fietsen, wandelen, boodschappen doen, even ergens iets drinken, durf ik niet meer te doen. Zo treft het dus ons hele gezin, binnenshuis lachen we er vaak mee, maar niemand word er echt blij van.



Ik ben nu een aantal keren op dat andere forum geweest, maar daar praten ze elkaar enkel de put in en dat is juist iets wat ik absoluut niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Dat er een arts is binnen redelijke afstand die mensen daadwerkelijk heeft genezen, geeft enige hoop. Betaalt je verzekering de behandeling, kun je een verwijsbriefje van je huisarts krijgen?



En excuses voor mijn onwetendheid of voor mijn domme vraag, maar hoe belemmert het je precies om naar het cafe of naar de supermarkt te gaan oid? Is dat omdat je lijf dan teveel pijn doet? Of omdat je dan gevoelens krijgt die je niet wilt, terwijl je boodschappen staat te doen bv?



Ik vraag het, omdat er ook andere mensen zijn met chronische pijn oid. Dat snapt hun omgeving vaak wel. En hoe onprettig, onaangenaam en vervelend dat ook is, daarmee kunnen ze misschien nog wel (kleine) dingen ondernemen, dat hoeft hen niet per se hun complete sociale leven te kosten.



Geldt dat ook voor jou, of zie je dat echt niet zitten? Of komt de afstand vooral van de mensen in je omgeving?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven