Relatie met iemand die genitale wratten heeft

07-07-2015 16:27 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben nu 3 jaar in een relatie met een hele lieve man. Hij heeft jaren geleden eens genitale wratten gehad (ik kende hem toen nog niet). Daarna heeft hij nooit meer iets gehad. Laatst zag ik echter voor het eerst een wratje op zijn piemel. Deze is aangestipt bij de huisarts en is nu weg.

Ik heb nog nooit genitale wratten gehad, maar ben sinds het zien van dat wratje erg bang en durf geen sex te hebben.



Heeft iemand ervaring om in een relatie te zitten met iemand met genitale wratten? Hoe pakken jullie dat aan?



Dankje!
getverdegetver dat klinkt echt heel vies en eng. maar zijn dat een soort ontstekingen? en komt er pus uit of zijn het gewoon net als voetwratten van die harde bulten?
Alle reacties Link kopieren
was het wratje dat je zag ook een genitale wrat. Was het wel een soa? Als hij er jaren geen last van gehad heeft, kan het ook een gewoon wratje zijn toch.



En als je zo'n angst hebt, bel je de dokter met de risico's die er voor jou aan kleven.
Alle reacties Link kopieren
Genitale wratjes zijn normale wratjes die groter kunnen worden. En besmettelijk. Wanneer je ze eenmaal hebt gehad kunnen ze altijd terugkomen. Je kunt ze ook nooit meer terugzien. Het virus draag je in ieder geval altijd met je mee. En bijna iedere vrouw draagt het zelfs met zich mee alleen niet hij iedereen ontstaan er ook wratjes. Het schijnt bij 90% voor te komen zodra je ooit seks gehad hebt.



Als je onveilig seks hebt, krijg je hoe dan ook hetzelfde virus in je lichaam. Wil niet zeggen dat je wratjes gaat krijgen maar het virus heb je allang bij je nu. Zelfs met condoomgebruik ben je te besmetten.



Er is niks aan te doen. Het wordt behandeld, als je geluk hebt blijft het weg. Heb je pech dan komt het zo nu en dan terug.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts zal toch niet het verkeerde wratje aangestipt hebben
No Mercy
Alle reacties Link kopieren
Het is een hpv-virus dat alleen een esthetisch probleem geeft. Niet hetzelfde virus dus dat bhk kan veroorzaken. Voor de rest niet gevaarlijk of zo dus. Vooral besmettelijk als er wratjes zijn.
De zee is groen
quote:Salstar25 schreef op 07 juli 2015 @ 16:52:

Genitale wratjes zijn normale wratjes die groter kunnen worden. En besmettelijk. Wanneer je ze eenmaal hebt gehad kunnen ze altijd terugkomen. Je kunt ze ook nooit meer terugzien. Het virus draag je in ieder geval altijd met je mee. En bijna iedere vrouw draagt het zelfs met zich mee alleen niet hij iedereen ontstaan er ook wratjes. Het schijnt bij 90% voor te komen zodra je ooit seks gehad hebt.



Als je onveilig seks hebt, krijg je hoe dan ook hetzelfde virus in je lichaam. Wil niet zeggen dat je wratjes gaat krijgen maar het virus heb je allang bij je nu. Zelfs met condoomgebruik ben je te besmetten.



Er is niks aan te doen. Het wordt behandeld, als je geluk hebt blijft het weg. Heb je pech dan komt het zo nu en dan terug.



Dit. En het klopt idd dat een condoom niet volledig beschermt, huid op huid contact is voldoende. Het risico dat je al besmet bent (asymptomatisch drager) is vrij groot.



Genitale wratten onderscheiden zich van hand of voetwratten eigenlijk alleen door de verschillende voorkeurslocaties van de verschillende varianten van het HPV virus.



Aanstippen door de HA (met stikstof?) Is overigens niet de standaard, tenzij ie wekelijks gaat. 1e keus is thuismedicatie (podofyllotoxine/imiquimod).
.
.
quote:z-u-s schreef op 07 juli 2015 @ 18:16:

[...]





Dit. En het klopt idd dat een condoom niet volledig beschermt, huid op huid contact is voldoende. Het risico dat je al besmet bent (asymptomatisch drager) is vrij groot.



Genitale wratten onderscheiden zich van hand of voetwratten eigenlijk alleen door de verschillende voorkeurslocaties van de verschillende varianten van het HPV virus.



Dit.



En ik vind het best zielig voor je partner dat je hem nu afwijst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enora schreef op 07 juli 2015 @ 18:32:

[...]





Dit.



En ik vind het best zielig voor je partner dat je hem nu afwijst.



Ik niet, ik kan het me heel goed voorstellen.

Zit zelf met een wrat onder de voet, en is met geen mogelijkheid weg te krijgen.Echt goor!
90% van de vrouwen heeft het virus na de eerste keer seks? Eh, dan moet zo 90% van de mannen het virus toch ook hebben, of zeg ik iets heel doms?





Een soa, in welke vorm dan ook zou voor mij overigens een dealbreaker zijn, maar ja, mijn normen zijn dan ook uit 1800
Alle reacties Link kopieren
[quote]JollyJ schreef op 07 juli 2015 @ 18:42:





Een soa, in welke vorm dan ook zou voor mij overigens een dealbreaker zijn, maar ja, mijn normen zijn dan ook uit 1800 :)[/quote]





Ha , dat is voor mij heel herkenbaar:)
Ook een paar eeuwen te laat geboren?
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 07 juli 2015 @ 18:46:

Ook een paar eeuwen te laat geboren?denk het wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Enora schreef op 07 juli 2015 @ 18:32:

[...]





Dit.



En ik vind het best zielig voor je partner dat je hem nu afwijst.Ik begrijp TO ook wel, het kan een ramp zijn om er vanaf te komen en sommigen blijven hier jarenlang mee zitten. Wat trouwens goed werkt kwa natuurlijk middel is appelazijn vooral wanneer het nog kleinere wratjes zijn. Met een watje o.i.d. gedrenkt in de appelazijn in de nacht er tegenaan houden, het brand enorm maar werkt goed en dit herhalen zolang nodig is. Bij wat grotere wratjes kan je ook zelf met stikstof aan de gang en is verkrijgbaar bij de drogist. Het is dus niet zo dat alleen die hele dure middelen die worden voorgeschreven door de huisarts werken. Bij inwendige wratten kan je een vaginale spoeling doen met 1/4 appelazijn en 3/4 water, dit werkt ook goed.
~Energy flows where attention goes~
Alle reacties Link kopieren
Het is te begrijpen dat je tijdens het hebben van wratjes even geen seksueel contact wil. Om het idee. Wanneer het weer weg is kun je gewoon weer seks hebben toch? Het virus draag je al bij je inmiddels.



Ja het schijnt echt dat 90% van de vrouwen dit virus heeft met of zonder klachten.
quote:Salstar25 schreef op 07 juli 2015 @ 19:22:

Het is te begrijpen dat je tijdens het hebben van wratjes even geen seksueel contact wil. Om het idee. Wanneer het weer weg is kun je gewoon weer seks hebben toch? Het virus draag je al bij je inmiddels.



Ja het schijnt echt dat 90% van de vrouwen dit virus heeft met of zonder klachten.

Als het echt een zuivere soa is, betekent dat dus dat ook vrij veel mannen het virus hebben?



Maar goed, nee, mensen met een soa, ook een inactieve, vallen voor mij als potentieel partner volledig af
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het eigenlijk alleen over vrouwen. Neem aan dat het voor mannen hetzelfde is eigenlijk, geen idee.



Tja stel dat je een echt geweldige man ontmoet en hij geeft aan dat hij een soa heeft. Die kan hij van een ex hebben gekregen ofzo wat dan ook.. hij kan daar niks aan doen. Is wel vervelend, maar om daar iemand om af te wijzen. Deze wratjes kun je trouwens ook krijgen door contact met wc bril of handdoek. Helaas..
Alle reacties Link kopieren
Was hij eerlijk in het begin van jullie relatie, over zijn SOA?

Dan wist je waar je aan begon, en dat er een mogelijkheid was dat er ooit wratjes zouden verschijnen...



Ikzelf heb een relatie met iemand die genitale wratjes heeft opgelopen door een vroegere partner.

Ik ben hem altijd dankbaar geweest, dat hij mij dit verteld heeft voor we ons eerste seksuele contact hadden. Eenmaal ik het wist, heb ik er alles aan gedaan om me te informeren over deze soa, en heb ik uiteindelijk stappen ondernomen om me er zo goed mogelijk tegen te beschermen. Ben even de naam kwijt van welke inentingen het waren, maar het waren er drie (niet goedkoop ook), en verspreid over een aantal maand.



Je hebt echter nooit geen volledige zekerheid, want het kan altijd een andere variant zijn als diegene waar je tegen ingeënt bent. In het begin was ik ook wel wat paranoia, en toen hij nog eens een opstoot kreeg van wratjes was het simpel: even geen seks meer. Doe het zeker niet met condoom als hij een zichtbaar wratje heeft, want dit kan het nog verergeren.

We zijn ondertussen al vier jaar samen, hij heeft er de laatste twee jaar geen last meer van gehad, en ook ik ben vrij van wratjes.



Maar zoals hier al eerder gezegd: je hoeft het niet te krijgen door seksueel contact. Het gebruik van elkaars handdoek, of iets dergelijks, kan al genoeg zijn om het virus over te dragen.



Elk zijn mening natuurlijk, maar als je je partner hiervoor afwijst, leg hem dan ook heel duidelijk uit wat je angsten zijn & waarom.

Het is voor de persoon die het heeft al heel erg lastig om erover te praten, en mijn partner was heel erg verbaasd over mijn kalme reactie, want hijzelf had gedacht dat ik hem hiervoor zou verlaten.



Als je nog vragen zou hebben, laat het gerust weten. Ik weet dat dit geen makkelijk onderwerp is.
Alle reacties Link kopieren
Jolly J :



je partner is drager, maar heeft geen symptomen, dus hij weet het niet van zichzelf.

Hij geeft het virus aan je door door seksueel contact & jij krijgt wel de wratjes.



Kun je hem dit kwalijk nemen? Ga je hem daarvoor dumpen, voor iets dat hij zelf niet wist??



En wees gerust: niet alle mannen/vrouwen zijn eerlijk over het al dan niet hebben van een soa (en een normale soa-test geeft ook niet aan of het virus aanwezig is of niet, dus daar heb je ook geen uitsluitsel door.
quote:Salstar25 schreef op 07 juli 2015 @ 20:11:

Ik weet het eigenlijk alleen over vrouwen. Neem aan dat het voor mannen hetzelfde is eigenlijk, geen idee.



Tja stel dat je een echt geweldige man ontmoet en hij geeft aan dat hij een soa heeft. Die kan hij van een ex hebben gekregen ofzo wat dan ook.. hij kan daar niks aan doen. Is wel vervelend, maar om daar iemand om af te wijzen. Deze wratjes kun je trouwens ook krijgen door contact met wc bril of handdoek. Helaas..Lol, ik zou iemand niet afwijzen omdat soa "schuld" impliceert. Maar aan een soa kan je wel degelijk iets doen, buiten verkrachting dan.
quote:libertyke schreef op 10 juli 2015 @ 13:52:

Jolly J :



je partner is drager, maar heeft geen symptomen, dus hij weet het niet van zichzelf.

Hij geeft het virus aan je door door seksueel contact & jij krijgt wel de wratjes.



Kun je hem dit kwalijk nemen? Ga je hem daarvoor dumpen, voor iets dat hij zelf niet wist??



En wees gerust: niet alle mannen/vrouwen zijn eerlijk over het al dan niet hebben van een soa (en een normale soa-test geeft ook niet aan of het virus aanwezig is of niet, dus daar heb je ook geen uitsluitsel door.Ik ga het nog gekker voor je maken: ik neem het niemand kwalijk en ik dump niemand. Ik begin niet eens een relatie met iemand die een soa zou kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dan begin je nooit met niemand een relatie?

Want iedereen kan drager zijn van een soa....
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 10 juli 2015 @ 13:53:

[...]



Ik ga het nog gekker voor je maken: ik neem het niemand kwalijk en ik dump niemand. Ik begin niet eens een relatie met iemand die een soa zou kunnen hebben.Helaas kun je het niet aan iemands onschuldige snoetje zien...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven