rode bultjes na scheren

06-09-2007 22:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik mij geschoren heb dan ben ik lekker glad en heb ik een mooie gafe huid(schaamstreek).



ALs ik de volgende dag wakker word dan heb ik allemaal rode bultjes waar ik mij heb geschoren.



Wie heeft er tips om deze te voorkomen ?
Alle reacties Link kopieren
En heeft degene met de tip voor Janneke dan meteen een tip tegen ingegroeide schaamhaartjes? Zo irritant! En dan haal ik het haartje los om ontstekingen te voorkomen, dan gaat het bloeden en zit je een hele tijd met rode plekken...!

Ben benieuwd wat jullie hiertegen doen! Grtz Lucy
Alle reacties Link kopieren
Hoi Janneke,



Je kunt na het scheren eens gewone baby-olie gebruiken. Heel licht insmeren op de huid. Dan heb je de volgende dag geen last van rode bultjes ed. Het hielp bij mij.



Groetjes Katja
Alle reacties Link kopieren
Zorgen voor een sekspartner met een voorkeur zoals die van de vriend van Rolanda69...

Misschien hebben ze op de pijler Beauty tips?
Hey Janneke,



Na het scheren helpt scrubben ook.. (althans bij mij) Try...before you die ;-)
Alle reacties Link kopieren
Beste J,



wij mannen kennen dit probleem al jaren en lossen het op met after-shave. Een goede is bijvoorbeeld de after-shave balm van Biotherm( 'anti-feu du rasoir'); niet goedkoop maar erg goed om de huid te ontspannen en irritatie te voorkomen. Als je dat zou combineren met het gebruiken van scheercreme van Rituals( 'Samurai') dan moet het haast goed gaan. Dit laatste kan je ook prima voor bijvoorbeeld je benen gebruiken.



Veel succes & groetjes,



M.
Alle reacties Link kopieren
Beiden scheren wij hier al jaren met baby-olie. Dus gewoon onder de douche, inzepen met baby-olie en met een scherp mesje glad maken. Praktisch nooit last van bultjes. Regelmatig scheren gaat ook ingegroeide haartjes tegen.

Je zou ook een 'brazilian wax' kunnen laten doen.....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Janneke,



Misschien helpt het als je je scheert met doodgewone scheerzeep?

Bij mij werkt dat namelijk wel.

Het is het proberen waard, toch?



Succes :smile:



Groetjes,

Miranda.
Alle reacties Link kopieren
nooit maar dan ook nooit met t mesje van n ander scheren.

ik gebruik natusan baby olie of weleda scheercreme en scheer niet meer als 2x over t zelfde plekje.

daarna n after-shave lotion met haargroeiremmer dr op van de hema.

ook ouderwetse uiercreme werkt verzachtend.

en als je je s,avonds scheert doe dan geen slip aan in bed,zo kan de boel lekker luchten.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Scheren met een goede scheergel (van GIlette bijvoorbeeld) en daarna insmeren met een verzorgende crème. Zelf gebruik ik altijd uiercrème, en nooit ergens last van! Regelmatig scheren helpt ook, dan went de huid eraan.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig scheren inderdaad, ik gebruik altijd scheerschuim voor de gevoelige huid, gewoon van het Kruidvat. En daarna smeer ik het geschoren deel in met Amandelolie, ook van het Kruidvat. Kost praktisch niets. En altijd met de haargroei mee scheren!
Alle reacties Link kopieren
Zinkzalf van Zwitsal was voor mij hét wondermiddel...



Deze zalf wordt eigenlijk gebruikt voor de tere babybilletjes (luieruitslag), maar de dunne huid van je schaamstreek vaart er ook wel bij. Ik scheer me gewoon onder de douche met douchegel (neutrale ph!) en na het afdrogen smeer ik een dikke laag zinkzalf. Klaar!



Noooooit meer last van rode bultjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik scheer mezelf altijd met gewone handzeep ik heb die tip ooit gehad en dat werkt werkelijk fantastisch, zelfs zo goed dat m'n vriend het sinds kort nu ook gebruikt.
Weleda babybillenbalsem (witte tube) gebruiken na het scheren.
Alle reacties Link kopieren
Scheerolie, van wat voor merk dan ook! En je scheermesje moet niet te oud en bot zijn natuurlijk..

En daarna even de boel laten luchten, dus geen kleding erop. 's avonds voor het slapengaan scheren en daarna slapen zonder onderbroek aan werkt daarom dus prima..

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Williams scheerolie (die is er voor zowel mannen als vrouwen) werkt bij mij nog steeds optimaal. Daarna insmeren met een goeie balsem en goed laten luchten. En uiteraard -zoals zovaak gezegd- regelmatig scheren voorkomt een hoop "ellende" :-P
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon stoppen met scheren. Een flinke bos krullen is hartstikke retro.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah : )



Ik scheer mezelf met scheerolie of met X man (glijmiddel annex massageolie)

Daarna spray ik een spray van king of shaves (roze bus te koop bij o.a. de etos) en nergens last van....

Scherp mesje helpt natuurlijk ook!!!
Alle reacties Link kopieren
Ooit hier de beste tip gelezen (volgens mij van Minne). Droog scheren met ongeparfumeerde talkpoeder. Nooit geen bultjes en geen ingegroeide haartjes meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat echt goed helpt tegen rode bultjes is direct na het scheren naspoelen met heel koud water! Werkt gegarandeert.
Alle reacties Link kopieren
Na het scheren insmeren met talkpoeder, sinds ik dat doe heb ik geen last meer van bultjes. Maar scheren met talkpoeder heb ik nog nooit geprobeerd, goede tip ga ik eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Schone mesjes gebruiken is ook erg belangrijk! Dus niet te lang doen met een scheermesje.
Alle reacties Link kopieren
jaaaaa net als viva marlies Zinkzalf van Zwitsal!
Alle reacties Link kopieren
bizz schreef op 21 september 2007 @ 22:41:

Ooit hier de beste tip gelezen (volgens mij van Minne). Droog scheren met ongeparfumeerde talkpoeder. Nooit geen bultjes en geen ingegroeide haartjes meer gehad.
Klopt, dat was de poederdoos tip van Minne!
Alle reacties Link kopieren
Scheren met cremespoeling, is heeel zacht. Na het scheren insmeren met verzorgende lotion van etos. Het werkt bij mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven