samenwonen blijkt libidokiller voor mijn vriend?

18-05-2015 19:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik word helemaal gek van seksgebrek. Sinds 7 maanden woon ik samen met mijn vriend en als ik de cijfers erop na sla is het op dit moment 5 (!) weken geleden dat we seks gehad hebben. Het begint bijna een trauma te worden. Was eerder elkaar naakt zien nog voldoende om een vuurtje te kunnen starten, nu kijkt hij de andere kant op. Terwijl ik nog steeds hetzelfde lichaam heb dat hem opwond maanden geleden..



Hiervoor was ons seksleven goed. We zijn begonnen als seks-buddies maar langzaamaan naar een relatie gegroeid die fantastisch is. We hebben het leuk samen, kunnen goed met elkaar praten en missen elkaar nog steeds als de ander een weekend weg is geweest. We zagen elkaar voor het samenwonen weinig, met een beetje geluk eens per week, maar eens in de twee weken gebeurde ook regelmatig. We zorgden ervoor dat we netjes gewassen elkaar opzochten want 'de actie' was onvermijdelijk. Helaas is dat helemaal verdwenen.



Misschien moet ik mijn verleidingstactiek aanpassen, ik heb het idee dat ik niet duidelijk genoeg ben. Eerder hoefde ik mijn heupen maar in een kruis te draaien en het was duidelijk dat ik zin heb. Nu heb ik het gevoel dat ik het expliciet moet benoemen, de enige manier om het duidelijk te maken. Ik heb het plan om me eens 'stout' te kleden tijdens een avond waarop we tijd hebben voor elkaar (anders lukt het sowieso niet want dan is hij moe of staat zijn hoofd er niet naar). Maar eigenlijk staat me dat tegen. Ik zie er altijd leuk en verzorgd uit, dat benoemt hij ook vaak. Hij kijkt vaak verliefd naar me, zeker als we buiten de deur iets doen en ik wat extra moeite heb gedaan. Maar de moeite moet van mijn kant komen en dat irriteert me mateloos. Van hem uit komt er helemaal niets. Plus een andere demotivator: áls we seks hebben is het saai en voorspelbaar. Ik moet hem afremmen om niet gelijk te neuken (ik wou dat dit een grapje was..). We hebben sowieso nooit het spel der lusten gespeeld, maar in het begin deden we er nog uren over. Nu vraag ik me af hoe we dat in vredesnaam deden! Ik wil graag elkaar verleiden, genieten van elkaars lichaam, plagen, opwinden… Of in ieder geval meer, meer!



Wat denken jullie: gevalletje "je kan niet alles hebben" of is er nog iets te redden?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zal het zijn over 10 jaar?



Mijn mening? Heel snel weer op jezelf gaan wonen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem wel eens gevraagd hoe of wat?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat hij van \ je seksbuddy naar je voordeurdeler is veranderd.

Wat is zijn rede? Ik neem tenminste aan dat je het wel aangekaart hebt.



Ik zou er snel klaar mee zijn , maar goed ik heb dan ook jaren terug in een seksloze relatie gezeten , dat nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
tja, blijkbaar..gauw weer latten dan
Alle reacties Link kopieren
Misschien heel raar maar praat er eens met hem over!



Misschien vind hij het wel heel erg veel om jou opeens iedere dag te zien. Of misschien knapt hij wel af op de druk die jij er op legt. Je weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel, je bent veel te beschikbaar. Je had voor het mooie nooit moeten gaan samenwonen, staat het huis naast jullie niet te koop toevallig?
...
Alle reacties Link kopieren
Omdat de relatie verder zo tof is wil ik het niet uitmaken. Dat is echt een laatste redmiddel. Er moet toch IETS te doen zijn?



We hebben het er inderdaad over gehad, maar het is wel een gevoelig onderwerp. We wijten het tot nu toe vooral aan het feit dat we eerder naar het moment toe konden groeien. We zagen elkaar eens in de week en wisten dat we dan seks gingen hebben. Nu hebben we het druk, zijn we niet gelijktijdig fris en fruitig of staat ons hoofd er niet helemaal naar. Het verloop vind ik ook lastig; het is seks of niets. Geen opbouw er naartoe ofzo. Het moet er dik bovenop liggen anders is het niet duidelijk voor hem of ik zin heb. Of voor mij als hij zin heeft, ik kan dat niet peilen.



Maar ik kan het er ook niet te vaak over hebben want hij heeft snel het gevoel dat we het 'doodpraten' omdat er dan druk op komt te liggen. Maar misschien is die druk juist wel even goed. Want drukloos werkt duidelijk niet..
Alle reacties Link kopieren
Haha dat weer apart gaan wonen is misschien wel een idee! We hadden afgesproken daar niet moeilijk over te doen als dat zou moeten. Maar ook dat vind ik een dramatische stap hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoe houdt hij het vijf weken vol zonder seks... ik neem aan dat hij nog een jonge vent is? Er moet toch meer aan de hand zijn. Jeetje, kan me voorstellen dat het erg frustrerend is.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Snap ik maar dit is wel bijzonder jammer van je seksrelatie.

Ik kan me voorstellen dat jullie van tevoren hadden gedacht elkaar met enige regelmaat te bespringen, net als toen jullie nog SV's waren maar dan steeds beschikbaar, dat leek vast het aardse paradijs!

De praktijk valt tegen, de beschikbaarheid zorgt ervoor dat hij niet meer getriggerd wordt op dit gebied, je bent er toch wel, wat vandaag niet komt komt morgen. Of overmorgen.



Dit ga je niet lang leuk vinden.
...
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me nou ook af ;) Nou zit hij de afgelopen tijd niet lekker in zijn vel, gedoe met zijn maag gehad. Maar dat is niet constant, in de periodes dat hij zich beter voelde veranderde er ook niets.



Die beschikbaarheid is dus een turn-off, mezelf onbeschikbaarder maken is de uitdaging! Daar ga ik eens op broeden..
Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?
Alle reacties Link kopieren
quote:runningbaleys schreef op 18 mei 2015 @ 20:38:

Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?Dank, ik had hier al een beetje rondgekeken. Alleen er word veel gesproken over de relatie stoppen en dat is nog lang geen optie voor me. Én hij geeft aan nooit problemen gehad te hebben met zijn libido, dus er moet een andere oplossing te vinden zijn..
Ik heb hetzelfde gehad. Alhoewel het dan geen 5 weken waren, maar een paar dagen. Heb een behoorlijk hoog libido dus ik vind soms 3/4 dagen al teveel en kan ik erg chagrijnig van worden. Vriend vindt het blijkbaar minder belangrijk. Wij wonen ook samen. Hij gaf idd ook aan dat hij meer 'gewend' aan mij was geraakt, dus het is minder bijzonder. Ik heb gewoon eerlijk aangegeven dat ik me minder gewild voel als hij lang geen aanstalten maakt. Dat het soms minder was kwam ook door stress van zijn kant en het gevoel dat er druk op lag. Dus dat jouw vriend stress heeft kan er wel mee te maken hebben, al is 5 weken wel erg lang.

Ik heb ook geprobeerd te doen alsof het me niks doet, sex, en doen alsof ik het niet wilde, maar dat is geen aanrader ;) heb je alleen jezelf mee. Enige is het bespreekbaar maken. Ik hoor van stellen die niet samenwonen ook overigens gemengde verhalen. Sommige hebben ook na een tijd minder sex, omdat het minder uitdagend is en ook omdat het niet per se meer hoeft om elkaar te 'veroveren'. Zo wil ik het liever niet :D.
Alle reacties Link kopieren
Cataleya00, hoe is het nu dan? Nog steeds hopeloos of is er wel iets verbeterd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zes jaar een LAT-relatie en we zijn nog elke dag dat we samen zijn bezig elkaar te 'veroveren'. De spanning is nog bijna net als in het begin. Nu weet ik dat elke relatie anders is natuurlijk. Maar dat de aantrekkingskracht minder wordt, is zeker geen vast gegeven.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ja, we doen het nu wel vaker (af en aan). Als hij stress heeft kan hij simpelweg gewoon niet zo vaak.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me soms nogal schaam om aan te geven dat ik meer wil, omdat ik liever wil dat hij mij 24/7 wilt, maar voor hem is sex gewoon minder belangrijk. Daarnaast knuffelt hij wel heel veel en kusjes etc. Doet jouw vriend dat buiten de sex en geen sex ook nog wel?
En het is wel makkelijk om te zeggen om apart te gaan wonen, maar wie zegt dat het dan verbetert? Plus het feit dat als je pas over 5 jaar zou samenwonen je waarschijnlijk precies tegen hetzelfde aanloopt. Dus als er echt geen verbetering in zit zou je dat liever nu willen weten lijkt mij.



Weet je ook of hij zichzelf vaak aftrekt?
"Het spel der lusten"? Echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 18 mei 2015 @ 22:18:

"Het spel der lusten"? Echt?Boeiend advies, way to go!
...
tja, ik woon al jaren samen maar 5 weken geen seks is hier alleen voorgekomen na mn bevalling, of wanneer er iemand heel erg ziek was. druk zijn, moe zijn, futloos zijn, whatever zijn is prima, maar 5 weken? en dan nog moeten vragen? Oh hell no, dat ga ik echt niet negeren omdat hij zegt dat hij het niet wil doodpraten. Wat doe je nu dan? nu gebeurd er toch ook geen reet? Hij wil het dus dood negeren. Tja niet mijn ding, mannen die zich zo gedragen in een relatie, het gaat er namelijk niet alleen om wat hij vindt of wil.



Samen moet je het leuker weten te maken, meer neuken = meer zin, maar dan moet je er wel wat voor willen doen, en niet willen praten lost niks op, het is onvolwassen, frustrerend en egoistisch naar je partner toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:nathstar schreef op 18 mei 2015 @ 20:42:

[...]





Dank, ik had hier al een beetje rondgekeken. Alleen er word veel gesproken over de relatie stoppen en dat is nog lang geen optie voor me. Én hij geeft aan nooit problemen gehad te hebben met zijn libido, dus er moet een andere oplossing te vinden zijn..



Ooit zijn die relaties op dat topic ook op het punt gekomen waarin jij nu zit denk dat je daarom de tip kreeg om er eens een kijkje te nemen.



Verder eens met de rest , en met name de post van een forumster die het over dit onderwerp dood zwijgen had.

Want dat is wel een veelal terugkerend iets wat je ook in het topic " Laag libido partner " tegenkomt.



Daarnaast gaf je aan dat jullie elkaar voor het samenwonen een keer pw zagen en dan seks hadden, misschien was dat toen voor hem al meer dan genoeg.



5 weken geen seks , en hij wil het er niet over hebben , maw , zoek het uit , het is jouw probleem , zeur niet , anders leg je er teveel druk op.



Been there done that zie " laag libido ".



Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:cataleya00 schreef op 18 mei 2015 @ 21:11:

En het is wel makkelijk om te zeggen om apart te gaan wonen, maar wie zegt dat het dan verbetert? Plus het feit dat als je pas over 5 jaar zou samenwonen je waarschijnlijk precies tegen hetzelfde aanloopt. Apart wonen is wel de oplossing natuurlijk. Ofwel ze hebben weer goeie seks en blijven gewoon levenslang lekker latten, ofwel is die man op TO uitgekeken en heeft ze weer gewoon haar eigen plekje om weer verder te kunnen met haar leven. Samenwonen is niet per definitie een einddoel als latten het allemaal leuker houdt.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 19 mei 2015 @ 06:02:

[...]



Apart wonen is wel de oplossing natuurlijk. Ofwel ze hebben weer goeie seks en blijven gewoon levenslang lekker latten, ofwel is die man op TO uitgekeken en heeft ze weer gewoon haar eigen plekje om weer verder te kunnen met haar leven. Samenwonen is niet per definitie een einddoel als latten het allemaal leuker houdt.Nee klopt maar ik ging uit van de gedachte nu weer allebei apart en dan weer samenwonen over een tijd om dan weer op hetzelfde punt te stuiten. Dus dan zou blijvend latten voor hun idd een optie zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven