Schaamhaar: tips tegen prikken

09-04-2016 10:38 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens in de zoveel tijd trim ik mijn bos schaamhaar even bij.

Echter na het trimmen prikt het schaamhaar ongeveer 2 dagen.

Mijn ervaring is dat als ik het helemaal glad scheer met een mesje, het na 2 dagen ook gaat pikken.



Hebben jullie tips tegen het prikken?
Alle reacties Link kopieren
Waxen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Niet scheren... Door haar te scheren of te trimmen breek je de haar af tot een stomp puntje. Dit prikt meer als een dunne punt.



Of je moet gaan harsen... Dan trek je de hele haar eruit. Maar de gedachte alleen al doet me zeer! Dan maar prikkelig????
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 09 april 2016 @ 10:43:

Niet scheren... Door haar te scheren of te trimmen breek je de haar af tot een stomp puntje. Dit prikt meer als een dunne punt.



Of je moet gaan harsen... Dan trek je de hele haar eruit. Maar de gedachte alleen al doet me zeer! Dan maar prikkelig????Meestal laat ik het weer helemaal lang groeien na het trimmen, maar op een gegeven moment is het zo lang dat het ook niet lekker meer zit en dan wil ik het weer bijwerken.
Alle reacties Link kopieren
Iedere 2 dagen scheren? Ik scheer dagelijks, prikt nooit
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:Greenback schreef op 09 april 2016 @ 10:47:

[...]



Meestal laat ik het weer helemaal lang groeien na het trimmen, maar op een gegeven moment is het zo lang dat het ook niet lekker meer zit en dan wil ik het weer bijwerken.



Het gaat niet om op welke lengte je de haar afbreekt. Of je het nou bij de huid afbreekt of enkele mm ervan af, je breekt de haar af.



Of je nou de haren afknipt bij een kwast aan het begin of het einde... Het effect is hetzelfde, snap je?



En dan krijg je dus een stomp haartje die soms zelfs door de stof van je onderbroek heen prikt
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 09 april 2016 @ 10:53:

Iedere 2 dagen scheren? Ik scheer dagelijks, prikt nooit Ik heb dit ook een tijdje gedaan dagelijks scheren, maar ik heb weinig zin meer om dit dagelijks te doen. En als je één dag oversla komen de stoppels er alweer doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik scheer elke dag onder de douche. Zo gepiept en echt nooit ergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een filmpje van iemand die het in de fik stak
Alle reacties Link kopieren
Na het scheren Bepanthen (baby zalf) erop smeren.

Dan prikt het niet meer.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op 09 april 2016 @ 11:11:

Na het scheren Bepanthen (baby zalf) erop smeren.

Dan prikt het niet meer.

Succes!

Bedankt voor de tip!

Helpt Bepanthen bij met een mesje scheren of bij trimmen?

Of beide? Kan je wat meer vertellen hoe jij het doe?
Bij mij is het altijd glad, want ik scheer iedere ochtend onder de douche. In de zomer laat ik het soms waxen.



Het kan aan mijn generatie liggen hoor, maar ik vind (veel) schaamhaar nogal onfris. Dus laten groeien is m.i. absoluut geen optie..
Alle reacties Link kopieren
quote:Greenback schreef op 09 april 2016 @ 11:15:

[...]



Bedankt voor de tip!

Helpt Bepanthen bij met een mesje scheren of bij trimmen?

Of beide? Kan je wat meer vertellen hoe jij het doe?





Ik scheer altijd.

Na het scheren doe ik gelijk de zalf erop en dan prikt of jeukt het niet meer.

Meestal gebruik ik de zalf 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op 09 april 2016 @ 11:25:

[...]





Ik scheer altijd.

Na het scheren doe ik gelijk de zalf erop en dan prikt of jeukt het niet meer.

Meestal gebruik ik de zalf 2 dagen.En als de haartjes terug groeien prikt het ook niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Met een deo roller erover helpt ook, tegen prikken en rode bultjes. Scheer zelf alles ook en werkt bij mij prima.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Ik scheer dagelijks. Minne moeite toch.
quote:winkelfanaat schreef op 09 april 2016 @ 11:03:

Ik zag laatst een filmpje van iemand die het in de fik stak Is dat raar of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Greenback schreef op 09 april 2016 @ 11:27:

[...]





En als de haartjes terug groeien prikt het ook niet meer?Nee geen last meer van. Maar mocht het toch nog prikken dan gebruik je het toch langer.
Ik kan echt niet dagelijks scheren hoor. Al neem ik elke dag een nieuw mes, scheerschuim, insmeren erna enzo, ik krijg giga bultjes. Dan liever 'onfris' haar, dat jeukt tenminste niet zo verschrikkelijk en die pukkels op m'n doos vind ik ook niet dat je zegt charmant.



Maar ik laat een brazilian wax doen. Enige dat werkt en 't is niet duur. De haren moeten wel weer een beetje aangroeien, maar dat is niet zo erg omdat ze best zacht zijn. Ik ga ongeveer eens per maand voor een tientje. En ik vind benen waxen veel pijnlijker eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Lux, waar laat jij het doen dan? Ik ben altijd rond de 40 euro kwijt en vind ik best wel duur.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook heel benieuwd hoe jullie het dagelijks kunnen scheren. Inderdaad, nieuwe mesjes, olie, scheerschuim, het doet bij mij gewoon pijn om te scheren de volgende 4-5 dagen zelfs! En ook pukkels.. Tips zijn welkom!
quote:secr schreef op 09 april 2016 @ 12:16:

Lux, waar laat jij het doen dan? Ik ben altijd rond de 40 euro kwijt en vind ik best wel duur.



Hier ga ik. Het is duurder zie ik, 17.50. Ik doe vaak meerdere dingen tegelijk, dacht dat benen duurder was. Maar iig nog een stuk goedkoper dan 40e!



http://www.de-knipstudio.nl/brazilian-w ... erdam-oost



Sorry vergat de link
Alle reacties Link kopieren
Ik pak eens in de week een nieuw mesje en scheer dagelijks, gewoon met doucheschuim onder de douche. Eens in de 2 dagen gebruik ik pfb of pbf of weetikhet vanish. Er zit wel eens rood bultje maar daar heb ik geen last van.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jamie-Lee schreef op 09 april 2016 @ 12:22:

Ja ik ben ook heel benieuwd hoe jullie het dagelijks kunnen scheren. Inderdaad, nieuwe mesjes, olie, scheerschuim, het doet bij mij gewoon pijn om te scheren de volgende 4-5 dagen zelfs! En ook pukkels.. Tips zijn welkom!Tja. Geen idee. Mijn dochter heeft ook bultjes, pukkeltjes en bloed. Ik niet. Waar dat aan ligt...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het eens proberen. Eerst kort trimmen, dan scheren met een scheermesje en daarna Bepanthen gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven