Schuldgevoel

17-01-2015 19:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn vriend en ik zijn nu ruim twee jaar samen. Vanaf het begin van onze relatie heb ik duidelijk gesteld dat ik, vanwege mijn opvoeding, niet aan seks voor het huwelijk begin. Maar naarmate de tijd verstreek kon ik me steeds slechter inhouden en ben ik toch over die lijn gegaan. Ik heb me er meerde malen aan toe gegeven en nu loop ik rond met een enorm schuldgevoel. Daarbij komt dat ik nog gewoon doorga ook. Als ik eenmaal in de mood ben zijn die remmen van mij ver te zoeken. Na afloop kom ik weer bij zinnen en schaam ik me dan ook kapot. Hoe moet ik hiermee verder?
Niet meer neuken

Snel trouwen

Je principes nog eens overwegen.





Dat zijn de opties wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 17 januari 2015 @ 19:51:

Niet meer neuken

Snel trouwen

Je principes nog eens overwegen.





Dat zijn de opties wel.Eens
Alle reacties Link kopieren
Kuisheidsgordel om doen?
quote:GateKeeper schreef op 17 januari 2015 @ 19:53:

Kuisheidsgordel om doen?Valt onder ' niet meer neuken'
Thordis heeft gelijk.
Gelukkig ben je wel ongesteld, anders zouden de rapen helemaal gaar zijn.
Waarom heb je trouwens een schuldgevoel over iets wat je schijnbaar erg lekker vindt en niemand kwaad mee doet?
quote:ThunderassMan schreef op 17 januari 2015 @ 19:56:

Thordis heeft gelijk.Dat weten we nu wel
Alle reacties Link kopieren
Is dit serieus?

Hoe oud ben je? Misschien is het tijd om je los te maken van je opvoeding, en je eigen normen em waarden over seksualiteit te bepalen.
Ik moet helemaal niks!
quote:Thordis2.0 schreef op 17 januari 2015 @ 19:57:

[...]



Dat weten we nu wel Sommige zaken kun je nu eenmaal niet genoeg herhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 17 januari 2015 @ 19:57:

Waarom heb je trouwens een schuldgevoel over iets wat je schijnbaar erg lekker vindt en niemand kwaad mee doet? misschien omdat ze dat van huis uit meekrijgen? Een net meisje gaat niet voor het huwelijk met een man naar bed en er van genieten is helemaal uit den boze
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 17 januari 2015 @ 19:57:

Waarom heb je trouwens een schuldgevoel over iets wat je schijnbaar erg lekker vindt en niemand kwaad mee doet?Wss heeft zij meegekregen vanuit huis dat sex voor t huwelijk een zonde is.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 17 januari 2015 @ 20:02:

[...]



Wss heeft zij meegekregen vanuit huis dat sex voor t huwelijk een zonde is.



Dan zeg ik:

Seks voor het huwelijk is geen zonde. Ik herhaal: GEEN zonde.



Daarbij, met alles wat er nu in de wereld gebeurt heeft God, of welke hogere macht dan ook, vast wel iets beters te doen dan zich druk te maken over jouw seksleven.



Edit: oeps, nu ga ik er zomaar vanuit dat dit een religieuze achtergrond heeft. Komt vast door dat woordje 'zonde'.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 17 januari 2015 @ 20:06:

[...]





Dan zeg ik:

Seks voor het huwelijk is geen zonde. Ik herhaal: GEEN zonde.



Daarbij, met alles wat er nu in de wereld gebeurt heeft God, of welke hogere macht dan ook, vast wel iets beters te doen dan zich druk te maken over jouw seksleven.Ah, u bent de god van TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 januari 2015 @ 20:10:

[...]



Ah, u bent de god van TO?Nee, gelukkig niet. (Dan had ík nu namelijk heel andere dingen aan mijn hoofd.)
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 jaar en heb inderdaad meegekregen dat het zonde is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 17 januari 2015 @ 20:14:

[...]





Nee, gelukkig niet. (Dan had ík nu namelijk heel andere dingen aan mijn hoofd.)
Maar waarom is het een zonde? Als dit dé man van je leven is en jullie blijven samen, dan heb je jezelf nog steeds voor je echtgenoot bewaard. Jullie worden geen andere personen door dat trouwpapiertje.
Mij lijkt het eerder zonde om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:LieveLisaIsWeerEensOngesteld schreef op 17 januari 2015 @ 20:17:

Ik ben 20 jaar en heb inderdaad meegekregen dat het zonde is.Blijft wel staan wat Thordis zegt. Maar ik ga er vanuit dat er in jouw religie een mogelijkheid bestaat om je zonden op te biechten en je leven te beteren als dat is wat je wilt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Steinbeck2 schreef op 17 januari 2015 @ 20:22:

Mij lijkt het eerder zonde om er niet van te genieten.True
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je hiermee? Wil je (een vorm van) absolutie? Die kun je van me krijgen: geniet ervan. Het mag.



Wil je er eigenlijk mee stoppen? Tja, dan kun je je vraag misschien beter op Refoweb stellen.



Hoe denkt je vriend hier eigenlijk over?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben gelovig opgevoed.

En ook ik heb deze 'zonde' begaan.

Ik heb alleen nooit het gevoel gehad dat dit een zonde was.



Zelfs mijn oma zij tegen mij dat in deze maatschappij de dingen niet meer zo beschouwd kunnen worden zoals dat 30 jaar geleden was (of nog langer).

Voor mij was het duidelijk dat de man die toen mijn vriendje was, mijn echtgenoot zou worden (en dat is hij nu ook). Dat was voor mij genoeg reden om die 'regel' te laten varen op mijn 16e!



Volgens mij zijn wij op deze wereld om te genieten van het leven, dus geniet en doe dat zo als jij dat wilt!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het nou toch al gedaan, dus wachten tot het huwelijk is al van de baan. Dan kan je er net zo goed van genieten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven