Seks met kanker

29-11-2016 19:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van in de veertig en ik ben twintig jaar gehuwd. Ik heb hier al eerder geschreven, maar omdat dit over mijn man gaat heb ik een nieuw account aangemaakt. Mijn man is sinds vorig jaar in behandeling voor prostaatkanker. Na een operatie heeft hij erectieproblemen en heeft hij milde incontinentie.

Ons seksleven was altijd best fijn, misschien wel een tikkeltje voorspelbaar. We deden nooit veel voorspel, penetratie was altijd erg belangrijk. Door zijn erectieproblemen lukt dit nu veel moeizamer. Hij vindt het moeilijk om zich volledig te geven doordat hij af en toe wat urine verliest (vooral tijdens het vrijen). We kunnen er de laatste tijd wat beter over praten. Hij geeft aan zich teleurgesteld te voelen in zijn lichaam en dat het voor hem niet meer zo moet. Het levert hem meer ellende op dan dat het fijn voelt. Ik mis het wel om op die manier bij mijn man te zijn en vind ons nog te jong om het op te geven. Het is de eerste maal dat we echt moeilijkheden hebben in bed en ik weet zelf niet zo goed hoe ik het verder moet aanpakken.

Ik hoop hier wat tips de lezen van vrouwen (of mannen) in een gelijkaardige situatie. Hoe gaan jullie om met de veranderingen in jullie seksleven? Zijn er concrete tips om het nog leuk te houden als penetratie minder betrouwbaar wordt? Bedankt.
lijkt me ook heel moeilijk voor jullie beide. Echt tips heb ik niet. Knuffelen, elkaar strelen zonder sex en hem aftrekken zijn mss een begin.
Alle reacties Link kopieren
Heb je mogelijkheden om erectieproblemen en incontinentie op te lossen al besproken met arts?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie of heeft je man het al eens besproken met zijn uroloog of urologie verpleegkundige? Misschien zijn er wel bepaalde oefeningen die hij kan doen?

Wat naar voor jullie beiden!
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie allebei want dit is natuurlijk heel erg moeilijk.



Weet hij dat jij hem nog heel aantrekkelijk vindt en dat zijn lichaam wat jou betreft prima is zoals het is? Misschien helpt dat hem om weer wat meer (zelf) vertrouwen te krijgen? En verder idd knuffelen, strelen of gewoon (naakt) bij elkaar liggen zonder dat er druk op staat om meteen iets te doen. Weer vertrouwd raken met elkaars en eigen lichaam. Ik heb verder ook niet echt tips maar sterkte en succes!
quote:Roeiboot schreef op 29 november 2016 @ 20:08:

Voor jullie allebei want dit is natuurlijk heel erg moeilijk.



Weet hij dat jij hem nog heel aantrekkelijk vindt en dat zijn lichaam wat jou betreft prima is zoals het is? Misschien helpt dat hem om weer wat meer (zelf) vertrouwen te krijgen? En verder idd knuffelen, strelen of gewoon (naakt) bij elkaar liggen zonder dat er druk op staat om meteen iets te doen. Weer vertrouwd raken met elkaars en eigen lichaam. Ik heb verder ook niet echt tips maar sterkte en succes!Idd, geen druk en weer vertrouwd raken.
hoi,



allereerst wat vervelend dat hij hier last van heeft en wat goed dat jullie er nu over praten!

hoe lang is de operatie nu geleden? tot ruim een half jaar nadien kunnen sowieso incontinentieproblemen aanhouden.

is hij bij een goede bekkenfysiotherapeut geweest? zo niet, zeker aanraden! deze kan waarschijnlijk nog veel tips geven en oefeningen doen waardoor het flink verbeterd.

ook een male slinge (maar wel weer operatie) behoort nog tot de mogelijkheden.

bovenstaande zou ik sowieso vanuit mijn werk in de zorg en ervaring met urologie aanraden!



buiten dat zou ik gewoon gaan kijken en praten over wat wel lukt en wat fijn is voor je man en voor jou. misschien is dit wel het moment om wel eens uitgebreid voorspel te gaan hebben. zonder penetratie is seks ook nog echt heel leuk en lekker. Je hebt natuurlijk allerlei hulpmiddelen waarmee je kunt spelen, en met een uitgebreid voorspel leer je zijn lichaam en hij jouw lichaam op een manier kennen die jullie misschien anders wel oversloegen.



door penetratie niet meer als hoofddoel of einddoel te stellen van jullie vrijpartij komt er sowieso minder druk op te staan. laat hem weten dat je er voor hem bent maar laat ook net zo goed weten dat jij nog altijd je behoeftes hebt.. juist van hem!
anoniem_6393961b166f0 wijzigde dit bericht op 29-11-2016 20:18
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 29 november 2016 @ 20:05:

Heb je mogelijkheden om erectieproblemen en incontinentie op te lossen al besproken met arts?Ja. Hij zet inspuitingen in zijn penis om een erectie te krijgen, maar dat werkt niet altijd en laat geen ruimte voor spontaniteit (wat mijn man jammer vindt en waardoor zijn zin verminderd). Zijn incontinentie is al heel veel verbeterd (in het begin kon hij helemaal niets meer ophouden), maar is nog niet perfect en vooral hier schaamt hij zich voor.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig voor jullie, KrisTmas. Inderdaad, te jong om te stoppen met seksen maar die lijflijke veranderingen zijn voor je man maar ook voor jou niet iets waar je even aan voorbij gaat.

Gelukkig wordt het wel steeds iets beter door de spuiten, wellicht wordt het nog minder en gaat het zelfs weg, dat zou mooi zijn. Kunnen jullie ook genieten van andere vormen van intimiteit? Massages, enz? Zou een cursus tantra wellicht iets voor jullie zijn?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Goal2016 schreef op 29 november 2016 @ 20:16:

allereerst wat vervelend dat hij hier last van heeft en wat goed dat jullie er nu over praten!

hoe lang is de operatie nu geleden? tot ruim een half jaar nadien kunnen sowieso incontinentieproblemen aanhouden.

is hij bij een goede bekkenfysiotherapeut geweest? zo niet, zeker aanraden! deze kan waarschijnlijk nog veel tips geven en oefeningen doen waardoor het flink verbeterd.

ook een male slinge (maar wel weer operatie) behoort nog tot de mogelijkheden.

bovenstaande zou ik sowieso vanuit mijn werk in de zorg en ervaring met urologie aanraden!



buiten dat zou ik gewoon gaan kijken en praten over wat wel lukt en wat fijn is voor je man en voor jou. misschien is dit wel het moment om wel eens uitgebreid voorspel te gaan hebben. zonder penetratie is seks ook nog echt heel leuk en lekker. Je hebt natuurlijk allerlei hulpmiddelen waarmee je kunt spelen, en met een uitgebreid voorspel leer je zijn lichaam en hij jouw lichaam op een manier kennen die jullie misschien anders wel oversloegen.



door penetratie niet meer als hoofddoel of einddoel te stellen van jullie vrijpartij komt er sowieso minder druk op te staan. laat hem weten dat je er voor hem bent maar laat ook net zo goed weten dat jij nog altijd je behoeftes hebt.. juist van hem!



Hij doet nog elke dag zijn oefeningen om zijn bekkenbodem te verstevigen. Hij heeft een operatie gehad (sling), omdat de medicatie alleen niet aansloeg. Hij heeft niet zo graag dat ik hem aftrek omdat hij bang is om urine te verliezen.

Mijn man is mijn eerste en enige partner. We hebben nooit veel voorspel gedaan, dus weet ik zelf niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb bv nog ooit een speeltje gekocht.
Je/jullie kunnen ook tips en handvatten vragen bij een seksuoloog.
Er zijn best ook mensen die zond r penetratie een voor beiden bevredigende seksuele relatie hebben volgens mij. Zolang je elkaar nog seksueel aantrekkelijk vindt?
quote:Antoon69 schreef op 29 november 2016 @ 21:10:

Er zijn best ook mensen die zond r penetratie een voor beiden bevredigende seksuele relatie hebben volgens mij. Zolang je elkaar nog seksueel aantrekkelijk vindt?Ja klopt wel, maar zover zijn ze nog niet. Hij is nog niet toe aan een seksleven. Daar moet eerst voorzichtig aan gewerkt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb peniskanker. Vorig jaar is een flink deel van mijn penis verwijderd plus mijn lymfeklieren. Na veel vijfen en zessen lukte het weer om door masturbatie klaar te komen en sinds een maand of wat door penetratie klaar te komen. Mijn partner komt niet meer klaar door penetratie can mij. Gelukkig heb ik mijn tong en vingers nog.



Nu het ergste.... Na een controle blijkt er weer een tumor in mijn zwellichaam te zitten. Nu zou alles verwijderd moeten worden. (Vergelijk het met het verwijderen van kut en clit) Ik zou niet meer klaar kunnen komen zoals ik gewend ben.

Ik heb geen kinderen... Dus ik denk er hard over om de boel de boel te laten en hooguit pijnbestrijding te vragen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 29 november 2016 @ 21:25:

Ik heb peniskanker. Vorig jaar is een flink deel van mijn penis verwijderd plus mijn lymfeklieren. Na veel vijfen en zessen lukte het weer om door masturbatie klaar te komen en sinds een maand of wat door penetratie klaar te komen. Mijn partner komt niet meer klaar door penetratie can mij. Gelukkig heb ik mijn tong en vingers nog.



Nu het ergste.... Na een controle blijkt er weer een tumor in mijn zwellichaam te zitten. Nu zou alles verwijderd moeten worden. (Vergelijk het met het verwijderen van kut en clit) Ik zou niet meer klaar kunnen komen zoals ik gewend ben.

Ik heb geen kinderen... Dus ik denk er hard over om de boel de boel te laten en hooguit pijnbestrijding te vragen. veel sterkte. Wat ingrijpend en heftig, zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 29 november 2016 @ 21:38:

[...]



veel sterkte. Wat ingrijpend en heftig, zeg.Dankje
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 29 november 2016 @ 21:25:

Ik heb peniskanker. Vorig jaar is een flink deel van mijn penis verwijderd plus mijn lymfeklieren. Na veel vijfen en zessen lukte het weer om door masturbatie klaar te komen en sinds een maand of wat door penetratie klaar te komen. Mijn partner komt niet meer klaar door penetratie can mij. Gelukkig heb ik mijn tong en vingers nog.



Nu het ergste.... Na een controle blijkt er weer een tumor in mijn zwellichaam te zitten. Nu zou alles verwijderd moeten worden. (Vergelijk het met het verwijderen van kut en clit) Ik zou niet meer klaar kunnen komen zoals ik gewend ben.

Ik heb geen kinderen... Dus ik denk er hard over om de boel de boel te laten en hooguit pijnbestrijding te vragen.Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw heeft een probleem, waar penetratie niet meer mogelijk is.

Toch hebben wij een prima seks leven,2 vibrators gekocht,en hebben

zo in ons eigen tempo geweldige seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:burgos schreef op 29 november 2016 @ 21:59:

Mijn vrouw heeft een probleem, waar penetratie niet meer mogelijk is.

Toch hebben wij een prima seks leven,2 vibrators gekocht,en hebben

zo in ons eigen tempo geweldige seks.Kun je zelf nog een orgasme krijgen?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ja prima en m,n vrouw ook.we doen het gewoon op onze eigen manier en dat gaat prima.

We missen de penetratie eigenlijk niet eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:burgos schreef op 30 november 2016 @ 21:31:

Ja prima en m,n vrouw ook.we doen het gewoon op onze eigen manier en dat gaat prima.

We missen de penetratie eigenlijk niet eens.Penetratie is niet het belangrijkste. Mijn vrouw komt wel klaar met penetratie, maar daar heb je ook allemaal speeltjes voor. Ik maak me zelf zorgen over of ik nog klaar kan komen straks. Het zit wel in mijn hoofd maar kan er straks wellicht niet meer uit.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven