Seks met vreemdganger

22-07-2014 14:34 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je zelf niet vreemd. Maar heb je het wel eens gedaan met iemand die vreemd ging. Heb je daar achteraf nog wroeging over gehad?

Seks met vreemdganger

Totaal aantal stemmen: 66

1. Nog nooit gedaan (32%)
2. Gedaan, geen problemen mee (53%)
3. Gedaan, wel wroeging (15%)
Alle reacties Link kopieren
Ik date uit principe niet met gebonden mannen, ook geen mannen met een open relatie. Niet omdat ik me verantwoordelijk voel voor hun relatie, maar omdat het voor mij zelf ongelijkwaardig voelt als iemand na een avond met mij in bed stapt met een ander, zelfs al hoef ik geen vaste relatie.

Ik ben wel eens van het principe afgeweken - niets menselijks is me vreemd- en voelde me toen niet schuldig.

Maar er zijn genoeg single mannen, dus waarom zou ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 juli 2014 @ 16:18:

[...]



Newsflash: iedereen heeft normen en waarden. Zelfs vreemdgangers. Dus voor je moreel verheven gaat zitten doen, kijk even naar de betekenis van wat je zegt.



Oke oke, ik bleek wat DAT betreft normen en waarden te hebben. Verder ook wel hoor, ik geloof dat vreemdgangers en minnaressen buiten dat stukje ook wel normen en waarden hebben.



Zo heeft bijna iedereen wel wat. Niks voor mij, zou me haske schuldig voelen.



Wat gij niet wil dat u geschiedt...
Nee nooit gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 22 juli 2014 @ 16:20:

Nee en nee!! Ik haat vreemdgangers! In en in slecht ben je dan....

Nou, nou. Het is seks, geen misdaad.



OT,

ja

nee
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:summernights schreef op 22 juli 2014 @ 15:58:

[...]



Oh ja, daar had ik 'vroeger' ook last van...
A dirty mind is a joy forever
quote:lolapaloeza schreef op 22 juli 2014 @ 16:51:

[...]



Nou, nou. Het is seks, geen misdaad.

In sommige culturen snijden ze je neus eraf als je vreemdgaat. Geldt natuurlijk enkel voor vrouwen hè, voor mannen is het anders
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik ben wel eens naar bed geweest met iemand die vreemd ging. En ik vond hem niet eens echt leuk. Heb er ook geen spijt van. En nu?
Alle reacties Link kopieren
1: ja

1: nee
quote:Biekkie schreef op 22 juli 2014 @ 16:36:

[...]





Oke oke, ik bleek wat DAT betreft normen en waarden te hebben. Verder ook wel hoor, ik geloof dat vreemdgangers en minnaressen buiten dat stukje ook wel normen en waarden hebben.



Zo heeft bijna iedereen wel wat. Niks voor mij, zou me haske schuldig voelen.



Wat gij niet wil dat u geschiedt...Je snapt niet echt wat normen en waarden zijn hè? Ook een vreemdganger heeft normen en waarden op dat gebied. Iedereen heeft normen en waarden. Alleen verschillen ze onderling. Dat wil nog niet zeggen dat mensen die er anders over denken géén normen en waarden hebben op het gebied van vreemdgaan. En vinden dat je niet mag vreemdgaan weerhoudt je er niet altijd van.
1) een beetje

2) een beetje
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 juli 2014 @ 16:53:

[...]



In sommige culturen snijden ze je neus eraf als je vreemdgaat. Geldt natuurlijk enkel voor vrouwen hè, voor mannen is het anders

Erica Terpstra was gisteren op tv met een Namibische stam waar men met elkaar trouwde zodat je voor elkaar kon zorgen, maar seksuele omgang met anderen was gewoon de standaard. Daar moest je ook niet moeilijk over doen, je wist dus ook nooit zeker of het je eigen kind was, maar daar draaide het huwelijk ook niet om: je trouwde met iemand zodat je onderhoudszekerheid had.

Een man had zich van buiten de stam aangesloten bij deze groep, maar was homo. Dat was geen probleem: hij kon dan mooi trouwen met een onvruchtbare vrouw uit die stam. Hoefden ze ook geen kindjes te maken. Ze hebben inmiddels met z'n tweeën zo'n 35(!) kinderen geadopteerd.



Het zag er allemaal heel gemoedelijk uit.

Vreemdgaan en regels daaromtrent zijn natuurlijk ook maar cultureel bepaald. En inderdaad, meestal ten nadele van vrouwen.



Wat betreft de vraagstelling van to:

1. Nee

2. Nee (duh)
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 22 juli 2014 @ 16:11:

1. Ja, "maar lag in scheiding"

2. Mwoah

Ik dacht dat jij daar altijd zo tegen was.



Maar: nee. Maar ik kan nu al zeggen dat áls het ooit voorkomt, ik geen schuldgevoel heb omdat het mijn relatie niet is. Tenminste: denk ik. Ergens is het wel een beetje lullig.
quote:viavia2013 schreef op 22 juli 2014 @ 16:20:

Nee en nee!! Ik haat vreemdgangers! In en in slecht ben je dan....Wat een hysterisch gekrijs zeg.
Oh ja, en nog even ontopic: ja en nee.
Alle reacties Link kopieren
1. Ja

2. Ja.. Het is een vrouw die opzoek is naar liefde en deze denkt ze gevonden te hebben in hem. Echter zijn ze nog niet zo gek lang samen en weet ik dondersgoed dat ik niet de enige was die hij zo nu en dan eens op bezoek kreeg. Na een tijdje knapte ik af en zette er een punt achter, maar hij doet nog steeds hetzelfde als toen... Op dat moment dacht ik: Jouw vriendin is jouw zaak, ik ben vrij en ik vind het erg fijn met jou. Achteraf denk ik: Die arme vrouw heeft geen idee wat ze in huis heeft gehaald. en dan voel ik me wel eens schuldig, ja.



Maar al met al; het was ook een leuke tijd met goede seks!
Ik vraag me af of degenen die geen spijt hebben net zo vergevingsgezind zijn wanneer ze eens zélf worden bedrogen door hun partner. Met andere woorden, hebben ze geen spijt omdat het hen niet echt boeit, dat vreemdgaan? Of hebben ze geen spijt omdat ze in dit geval egoïstisch zijn?
quote:kadanz schreef op 22 juli 2014 @ 19:26:

Ik vraag me af of degenen die geen spijt hebben net zo vergevingsgezind zijn wanneer ze eens zélf worden bedrogen door hun partner. Met andere woorden, hebben ze geen spijt omdat het hen niet echt boeit, dat vreemdgaan? Of hebben ze geen spijt omdat ze in dit geval egoïstisch zijn?Als mijn man vreemdgaat is dat niet de schuld van zijn minnares. Hij heeft een relatie met mij, niet zij. Hij heeft verantwoording af te leggen, zij niet. Ik heb ook niet echt 'spijt' van mijn affaire met een getrouwde man. Zijn relatie was zijn zaak, niet de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Helaas wel, leerde daarna zijn vriendin kennen en voel me er nog wel schuldig over.

Ook met een ex van mij die een nieuwe vriendin had maar daar voel ik me dan weer totaal niet schuldig over.
Alle reacties Link kopieren
Ja.

Ja.

Ja.
Hey Lord,don't ask me questions
quote:Debora schreef op 22 juli 2014 @ 18:20:

[...]



Erica Terpstra was gisteren op tv met een Namibische stam waar men met elkaar trouwde zodat je voor elkaar kon zorgen, maar seksuele omgang met anderen was gewoon de standaard. Daar moest je ook niet moeilijk over doen, je wist dus ook nooit zeker of het je eigen kind was, maar daar draaide het huwelijk ook niet om: je trouwde met iemand zodat je onderhoudszekerheid had.

Een man had zich van buiten de stam aangesloten bij deze groep, maar was homo. Dat was geen probleem: hij kon dan mooi trouwen met een onvruchtbare vrouw uit die stam. Hoefden ze ook geen kindjes te maken. Ze hebben inmiddels met z'n tweeën zo'n 35(!) kinderen geadopteerd.



Het zag er allemaal heel gemoedelijk uit.

Vreemdgaan en regels daaromtrent zijn natuurlijk ook maar cultureel bepaald. En inderdaad, meestal ten nadele van vrouwen.



Tof!!
quote:Thordis schreef op 22 juli 2014 @ 19:28:

[...]



Als mijn man vreemdgaat is dat niet de schuld van zijn minnares. Hij heeft een relatie met mij, niet zij. Hij heeft verantwoording af te leggen, zij niet. Ik heb ook niet echt 'spijt' van mijn affaire met een getrouwde man. Zijn relatie was zijn zaak, niet de mijne.

Dus stel jouw man gaat vreemd met je beste vriendin, dan verwijt je haar niets? Als je er achter komt dan zoek je troost bij haar ondanks dat hij met haar vreemd is gegaan? Dat zij zijn vreemdgaan willens en wetens faciliteerde is haar niet te verwijten? Want haar valt niet te verwijten dat je man vreemd ging?



Ik geloof er niks van eerlijk gezegd
Een beste vriendin heeft wél een verantwoordelijkheid naar mij toe. Dat is anders uiteraard, dan word je door twee mensen bedrogen. Een wildvreemde vrouw heeft geen band met mij. Dan is het nog niet chic, maar niet persoonlijk.
Als mijn man vreemdgaat ben ik gewoon boos. Natuurlijk ook op dat kutwijf van een zijn minnares, logisch. Als je achter vreemdgaan komt ben je even compleet alle gevoel voor realisme kwijt en verwijt je iedereen alles. Daarna komt hopelijk de common sense weer terug en zal ik me -als het goed is- realiseren dat het vooral mijn man is geweest die me bedroog. En daar zal ik dan ook naar handelen.

Doet mijn man het met mijn zusje of vriendin of anderszins iemand die nabij me staat dan ziet het er weer heel anders uit.
quote:Rooss4 schreef op 22 juli 2014 @ 20:17:

Als mijn man vreemdgaat ben ik gewoon boos. Natuurlijk ook op dat kutwijf van een zijn minnares, logisch. Als je achter vreemdgaan komt ben je even compleet alle gevoel voor realisme kwijt en verwijt je iedereen alles. Daarna komt hopelijk de common sense weer terug en zal ik me -als het goed is- realiseren dat het vooral mijn man is geweest die me bedroog. En daar zal ik dan ook naar handelen.

Doet mijn man het met mijn zusje of vriendin of anderszins iemand die nabij me staat dan ziet het er weer heel anders uit.Dat ja.
quote:Thordis schreef op 22 juli 2014 @ 20:12:

Een beste vriendin heeft wél een verantwoordelijkheid naar mij toe. Dat is anders uiteraard, dan word je door twee mensen bedrogen. Een wildvreemde vrouw heeft geen band met mij. Dan is het nog niet chic, maar niet persoonlijk.

Hoezo word je dan door twee mensen bedrogen? Je vriendin heeft je toch geen trouw beloofd? Of geldt er een regel dat je vrienden fatsoenlijker behandeld dan vreemden? En je zegt zelf dat vreemdgaan iets is tussen partners waar jij verder niks mee te maken hebt. Je zou wat dat betreft dus rustig op de koffie kunnen gaan bij je vriendin die net met je man naar bed is geweest!



Ik vind het dus fascinerend dat je van een vriendin wel verwacht dat ze niet aan je man gaat zitten, maar dat je er zelf geen probleem mee hebt dat je sekst met een bezette kerel wiens vrouw je toevallig niet kent. De uitwerking is immers hetzelfde: er wordt iemand bedrogen en jij werkt er aan mee.



Ik snap best dat je je dubbel genaaid voelt als je man met je vriendin vreemd gaat, maar volgens mij is het juist een dubbele bevestiging van het feit dat ook de sekspartner van de vreemdganger niet vrijuit gaat. Ook zij werkt mee aan bedrog, of ze de echtgenoot persoonlijk kent of niet. Het feit dat je iemand kent is geen factor in deze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven