Seks metaforen

11-02-2017 00:09 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw heeft wel een leuke metafoor voor ons seksleven: 'Je kunt niet elke dag kreeft eten'. Eigenlijk best wel een treffende vergelijking, want als ik dan geen kreeft kan eten, dan ga ik maar uit lieverlede naar de McDonalds. Maar aan één cheeseburger heb ik niet genoeg....

Ik heb zelf een andere metafoor. Ons seksleven is afhankelijk van een piramide van Cheops, waarop een grote bal balanceert. Als aan het eind van de dag die bal nog op de piramide ligt, dan is er een kans op seks. Maar een kleine aardbeving, iemand die de piramide bezoekt stampt te hard, zuchtje wind, een kameel laat een scheet, en de bal ligt onder aan de piramide. En zie die bal dan maar eens weer boven op die piramide te krijgen...

Overigens is de beste manier om die bal voor mezelf weer op die piramide te krijgen, seks... (maar dat terzijde)

Afgelopen week was het geen kleine aardbeving, maar 6.0 op de schaal van Richter... Voorlopig geen kreeft meer voor mij.

Heeft iemand nog andere leuke seksmetaforen? Ben erg benieuwd naar de vrouwelijke versies (en alsjeblieft geen P. Paay gerelateerde versies ????).
Fate is just the weight of circumstances
Geen wonder dat je er niet op mag. Zo niet sexy dit gebazel.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens Rhae. Maar welk gedeelte vindt jij gebazel?
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Je had ruzie en nu heb je pikstraf?



Ik noem het beestje liever bij zijn naam wel zo duidelijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alles. Ik heb liever seks dan dat ik moet gaan nadenken over metaforen over seks.
Dus als de bal aan het einde van de dag nog op de top ligt, is er een kans op seks. Een kans. Je eet zeker nooit kreeft. Ik zou een bigmacmenuutje nemen, extra large.
Alle reacties Link kopieren
Nee IBlopviva, we hadden geen ruzie. Je wilt dat ik het beestje (geen kameel deze keer) bij de naam noem? Die heet stereotaxie (Google maar ff).
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
:-) Safrat!
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Rhae, ik ook! Maar ja...
Fate is just the weight of circumstances
Ik snap er helemaal niets van, waarom zou je niet elke dag kreeft kunnen eten? En als je bij iedere tegenslag je ballen moet gaan zoeken, tja dan kan ik me voorstellen, dat er niets van seks terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
@Rhae: bedenk net dat jouw reactie wel erg interessant is. Ik heb mijn metafoor (nog) niet gedeeld met mijn vrouw, zij de hare wel met mij, meerdere malen. Gezien jouw reactie kan ik daar de conclusie uit trekken (slechte woordkeuze, sorry) dat ik dus gewoon weg niet goed genoeg ben. Nou ja, dat is in ieder geval iets....

@monalisalove: Dat is nou precies ook mijn gedachte. Las laatst in de Linda (?) een regel: "het voordeel van een vaste relatie is dat je seks kunt hebben wanneer je wilt". Mijn gedachte: 'Echt niet!'. Daar heb heb je twee partijen voor nodig die dat ook willen. Als er één zegt: néé, dan is het dus ook nee. Geen kreeft, en als je pech hebt ook geen McDonalds. De bal ligt aan de voet van de piramide en er is niemand die hem ook weer op die top wil brengen, ondanks dat er een McDonalds naast staat....
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
drug are bad m'kay...
Take me to the place you know best
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen heeft dus nog niemand haar/zijn seks metafoor gedeeld. Dat was eigenlijk mijn vraag...
Fate is just the weight of circumstances
Arme kreeft die ligt nu natuurlijk op het droge
Alle reacties Link kopieren
Yep...
Fate is just the weight of circumstances
quote:cygnus schreef op 11 februari 2017 @ 01:58:

Yep...



Wat ga je er aan doen?



Of is metaforen vragen aan andere jou oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Eh nee, maar heb ik die suggestie gewekt dan? Mijn oplossing is vrij simpel hoor, die staat mij al vrij lang helder voor ogen....

Wat mij meer bezig houdt is dat mijn vrouw dus een bepaald beeld heeft van ons seksleven, dat niet overeenkomt met de mijne. Ik heb er twee versies van gegeven, de hare en de mijne. Ben ik daar dan de enige in? Toen ik mijn relatie begon dacht ik - misschien naïef - dat seks een bindelmiddel was waar we ons gelijk konden voelen, met respect en waardering voor elkaar en elkaars lichaam. Met deze twee verschillende metaforen die we over ons seksleven hebben blijkt dus dat dat allemaal op drijfzand gebouwd is. En dat is hetgene wat mij zorgen baart. Als ik dan vraag om andere inzichten is dat niet om mij oplossingen aan te bieden, maar een vraag om mij misschien andere inzichten te geven, iets om over na te denken hoe mijn vrouw misschien tegen seksualiteit aan kijkt. Dat ik het wat moeilijk verpak in 'metaforen' en dergelijke, dat is misschien niet de makkelijkste manier, dat geef ik toe. Maar als mijn vrouw al met deze metafoor (de kreeft) komt, dan zal ze toch niet de enige zijn, toch? Veel vergelijkingsmateriaal heb ik daarnaast ook niet.

Dus nee, ik zoek niet naar oplossingen, ik zoek naar duiding, ben ik de enige die dit tegenkomt? Want om eerlijk te zijn, deze discrepantie maakt me behoorlijk eenzaam...
Fate is just the weight of circumstances
quote:cygnus schreef op 11 februari 2017 @ 03:39:

Eh nee, maar heb ik die suggestie gewekt dan? Mijn oplossing is vrij simpel hoor, die staat mij al vrij lang helder voor ogen....

Wat mij meer bezig houdt is dat mijn vrouw dus een bepaald beeld heeft van ons seksleven, dat niet overeenkomt met de mijne. Ik heb er twee versies van gegeven, de hare en de mijne. Ben ik daar dan de enige in? Toen ik mijn relatie begon dacht ik - misschien naïef - dat seks een bindelmiddel was waar we ons gelijk konden voelen, met respect en waardering voor elkaar en elkaars lichaam. Met deze twee verschillende metaforen die we over ons seksleven hebben blijkt dus dat dat allemaal op drijfzand gebouwd is. En dat is hetgene wat mij zorgen baart. Als ik dan vraag om andere inzichten is dat niet om mij oplossingen aan te bieden, maar een vraag om mij misschien andere inzichten te geven, iets om over na te denken hoe mijn vrouw misschien tegen seksualiteit aan kijkt. Dat ik het wat moeilijk verpak in 'metaforen' en dergelijke, dat is misschien niet de makkelijkste manier, dat geef ik toe. Maar als mijn vrouw al met deze metafoor (de kreeft) komt, dan zal ze toch niet de enige zijn, toch? Veel vergelijkingsmateriaal heb ik daarnaast ook niet.

Dus nee, ik zoek niet naar oplossingen, ik zoek naar duiding, ben ik de enige die dit tegenkomt? Want om eerlijk te zijn, deze discrepantie maakt me behoorlijk eenzaam...Ik heb geen metafoor voor mijn seksleven
Hier sluiten we de antennekabel aan (mannetje/vrouwtje.. vat je um?) en wanneer de buurman op bezoek komt gaat de stekker erin.

Soms is hij met een vriend en dan krijgt ze engels ontbijt.







Geil klinken die metaforen toch..
quote:Corona67 schreef op 11 februari 2017 @ 05:50:

Hier sluiten we de antennekabel aan (mannetje/vrouwtje.. vat je um?) en wanneer de buurman op bezoek komt gaat de stekker erin.

Soms is hij met een vriend en dan krijgt ze engels ontbijt.



[img]http://www.okaphone.nl/product/images/E301AB.jpg[/img]



Geil klinken die metaforen toch..Geef mij maar een broodje oude kaas als ontbijt
Alle reacties Link kopieren
Geen metafoor maar een citaat:

"Van ouwehoeren word je niet geil."

(Harrie Jekkers)
Ik moet helemaal niks!
quote:Zinerva schreef op 11 februari 2017 @ 05:59:

[...]





Geef mij maar een broodje oude kaas als ontbijtOok lekker
Alle reacties Link kopieren
Ik eet elke dag wat anders, geen terugkerende of herhalende patronen. Voor mij geen woensdag gehakt dag of frietjes on friday. Zelfs elke dag een voedzame 3 gangen diner thuis maakt mij niet gelukkig. Ja voedzaam, ja ook lekker maar oh zo voorspelbaar. Zelfs de verassingen zijn vooorspelbaar. Als ik van werk naar huis loop eet ik graag tussendoortjes die mijn grote energiebehoefte op peil houden. Thuis heb ik nog steeds beretrek dus ik eet mijn bord leeg, kus op haar voorhoofd en doe de afwas. Gooi altijd de verpakkingen van je tussendoortjes weg en maak atijd je handen en mond goed schoon en eet niet meer dan noodzakelijk is, zorg dat je trek blijft houden in de hoofdmaaltijd.



Verantwoord snoepen



Maar conffeti, waarom ga jij niet lekker elke dag uiteten?

Elke dag wat nieuws en zelden slecht. Ja daar heb ik ook aangedacht. Op dit moment kan ik het mij nog niet elke dag veroorloven en ik ben niet van de fast food. Maar ik werk hard Ik ga vervrorg met pensioen en ben dan financieel onafhankelijk en dan eet ik kreeft wanneer en waar ik wil



Maar conffeti stel dat jij elke dag gaat koken en het beste ervan maakt. Hoe zou jij het vinden als je wist dat je partner buitenhuis snackt? Ik kook niet, vind ik zonde van mijn tijd.



Maar confetti wat ouderwets en oneerlijk.

Yep



Ok, hoe zit het met ontbijt conffeti? Ontbijt maak ik zelf klaar. Ontbijt is bijna elke dag hetzelfde. Havermout pap. Veel energie



Lunch neem ik nooit mee. Ik lunch regelmatig met collega's of klanten. Soms staat een collega bij de koffiezet automaat te huilen dan vraagt een collega wat is er met haar aan de hand. Dan zeg ik dat haar kat is gestorven. Maar eigenlijk heb ik gewoon onze lunchafspraak geannuleerd. Lunch ook graag divers



Laatste vraag, waarom conffeti en niet confetti?

Typfout, waarschijnlijk slecht ontbeten
anoniem_312485 wijzigde dit bericht op 11-02-2017 07:49
Reden: Ik heb trek gekregen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet beter je probleem hier neergooien? Dan kunnen we meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Als je het waard zou zijn had je wel iedere dag kreeft te eten gekregen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven