Seks na bevalling...

02-02-2015 13:56 73 berichten
Seks na de bevalling, hoe ging dat bij jullie?

Het is een bekend verschijnsel dat het libido van de vrouw naar een dieptepunt zakt na de bevalling. Waarom is dat en hoe ervaren jullie dat?

Wanneer kwam die libido terug?



Als ik zo op internet lees dan zie ik vooral veel klagende mannen en vrouwelijke experts die hun mening geven:



Jullie zouden moe zijn (papa is natuurlijk nooit moe!)

Bang zijn voor pijn.

Jezelf niet meer sexy voelen.

Je doodergeren aan je partner.



De mannen beklagen zich vooral om het feit dat er soms maanden/jaren na de bevalling er nog steeds geen verbetering is.



Maar wat denken vrouwen zelf, waar ligt het aan?

Wanneer kwam het weer goed?

Kwam het wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Maanden/jaren na de bevalling, kan niet meer aan de bevalling liggen. Maar misschien is de drempel te hoog geworden na lange tijd geen seks? Eigen ervaring; beide keren na mijn bevallingen had ik juist superveel zin; misschien de homonen, verliefdheid op man en baby, het gevoel samen een gezin te zijn gaf mij een sterke impuls tot (knuffelige vanille)seks. Helaas, tot de sluiting van de baarmoedermond (na 17 dagen, weet het nog precies) mochten wij daar niet aan toegeven. Toen eenmaal alles dichtzat en het veilig was, was de zin ook weer weg Kwam langzaam wel weer op gang, al heeft het wel een tijd geduurd. Maar achteraf zie ik wel dat er andere dingen (relationeel) meespeelden. Inmiddels wel weer goed op niveau. Technisch/medisch gezien was er bij mij althans geen reden om het langdurig níet te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Als ik zo op internet lees dan zie ik vooral veel klagende mannen en vrouwelijke experts die hun mening geven



Tsja, en als je de krant leest is het vooral ellende op de wereld.



De tevreden mannen hebben geen reden om topics te openen of blogs te schrijven he? De mannen die dingen begrijpen ook niet. Dus dan ga je conclusies trekken uit de teksten van gefrustreerde domme mannen zonder inlevingsvermogen met een beroerde relatie.



En op basis daarvan dan weer generaliserend aan vrouwen vragen wat "jullie" er van vinden. Elke keer als er op het forum vragen worden gesteld aan "de mannen"of "de vrouwen" wat "jullie" er van vinden levert het daarom alleen maar kuttopics op. Een schijnwerkelijkheid gecreeerd door de mensen die dit soort vragen interessant vinden, niet geheel toevalligerwijs de mensen die er juist het minst van snappen.
Libido gezakt? : Ja.

Waarom? : Voornamelijk door de hechtingen en de pijn daarvan, het gevoel dat alles uitgezakt was. Daarbij nog een baby en alle nieuwigheid, onwetendheid en moeheid die daarbij hoort.



De eerste keer na de bevalling was pas na een paar maanden. Ik wilde wachten totdat alles goed genezen was en ik weer aan de anticonceptie zat.



Tijdens de zwangerschap van de 1e al vrij vlug geen seks meer, wel hand en span diensten.

Maar toen ik van onze 2e zwanger was, hebben we "het" nog gedaan totdat ik een week of 35 was. Daarna gestopt vanwege de harde buiken die ik kreeg.



Na deze bevalling geen schade en vrij vlug ook weer intiem geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde bij beide zo snel mogelijk weer seks. Mijn libido is sowieso hoog.
Dag kerol, wees blij dat jij nergens last van hebt!
Alle reacties Link kopieren
Vermoeidheid, maar ook heeft je lichaam even een andere rol. Met lekkende borsten vergaat de lust vrij snel.

Daarbij was ik blij als ik mijn lichaam even voor mezelf had, niet met een baby op de arm (/draagdoek) rondliep of ana het voeden was. Even je lichaam helemaal voor jezelf, ik wilde ook geen kat op schoot oid.



Maar het komt wel weer goed daarna.
...
Alle reacties Link kopieren
Nog meer zakken? Dat kan bij mij niet hoor de gehele zwangerschap is het al niks ik hoop juist dat het na me bevalling weer terug komt
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Kadanz, misschien even aan je vrouw vragen wat er aan de hand is. De vrouwen hier kunnen wel antwoorden op jouw vragen gaan geven, maar de ene vrouw is de andere niet. En de ene relatie is ook de andere niet.
Ik ben overgestapt van de pil naar koperspiraal o.a. vanwege mijn lage libido.

Nu maar hopen dat het werkt...



Maar ik denk ook zeker dat de drukte van de dag meespeelt.

Tenminste, bij mij. Aan het einde van de avond zit m'n hoofd "vol", van wat er die dag is gebeurd en van dingen waaraan ik nog moet denken.
Angst voor pijn was denk ik de grootste factor. Ik had nogal wat hechtingen.

De eerste keer seks was met een week of 6 den ik.
De eerste 3/4 maanden na de bevalling was het geen feest, vrijwel geen seks of eigenlijk helemaal geen seks, de eerste twee jaar ofzo was het minder dan gemiddeld. Kind paar maanden in het ziekenhuis, veel zorgen rondom kinderen, banen, geld. Dat maakte dat we beiden geen zin hadden. Man evenmin als ik. Andere dingen hadden prioriteit en dat lijkt me heel gezond.



Daarna is het ruimschoots goedgekomen, en is ons seksleven beter dan het ooit was.

Het is een beetje suf om het probleem bij de vrouw neer te leggen. Mannen hebben vaak ook wat minder zin denk ik, of minder ruimte voor seks.
Zij is even druk met andere dingen. Dat kan toch?



Vraag haar of ze wat meer wil investeren in jullie seksleven aangezien jij je daardoor wat meer gezien en geliefd voelt. Als zij er niet actief mee bezig gaat komt het niet goed. Zij zal bewust bezig moeten gaan met seks, geil worden, dingen die haar opwinden. Jij kunt daar weinig in betekenen. Vrouwen krijgen geen zin van gedeelde taken. Is niet geil, een man met een stofzuiger. Een man die je aan je haar de slaapkamer in trekt wél.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was jullie seksleven voordat er ook maar sprake was van kinderen, Kadanz? Wellicht is zij zo'n vrouw die om en rond de kinderwens met gierende hormonen rondloopt en na gedane zaken libido technisch enorm inkakt. En zo gek is dat eigenlijk niet eens, vanuit de oorsprong is seks bedoelt voor voortplanting.



Om en rond onze eerste hebben we een jaar niet gesekst, ik was geen minnares, verre van, ik was alleen maar moeder, lijf stond in dienst van mijn kind.

Bij de twee die daarna kwamen was eea sneller genormaliseerd gelukkig maar borstvoedingstechnisch sliep ik maandenlang met een beha en dat is zo niet geil en niet bevorderlijk. (vond hij ook niet)

Ook bij ons is het uiteindelijk goed gekomen. Voor de scheiding dan welteverstaan
...
Alle reacties Link kopieren
Kadanz, is het een idee om hier over te praten in een ontspannen setting. Gezellig uit eten, dagje wellnes, zoiets. En dan aankaarten dat je haar zo mist. Dat je jullie als man en vrouw mist.

iig niet aankomen met beschuldigingen, niks droogt harder op dan beschuldigingen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Overigens had ik ook geen interesse in aanrakingen toen mijn kinderen nog in de draag en hangfase zaten. Is allemaal helemaal goedgekomen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Hoelang het precies duurde, weet ik niet meer.

Moet zeggen, dat ik er zelf wat anders in sta en al vrij snel 'zin ging maken', omdat ik weet hoe belangrijk seks voor mijn man is.

Wat normaal is en gemiddeld zegt niet zoveel, jij vindt het nu niet voldoende, dus moet je er iets mee.



Heeft ze wel een beetje lol in het leven?? Voelt ze zich nog wel vrouw of alleen maar moeder? Ik heb de meeste lust als ik een hele goeie werkdag gehad heb (veel gewonnen MT-strijden) of in de kroeg gemerkt heb, dat mannen mij als vrouw zien.



Werkt jouw vrouw al weer? Heeft ze tijd voor zichzelf/vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik ben ooit erg afgeknapt op een man die kwijlend en hijgend de vuilnis wegbracht omdat hij dacht dat ik dan uit dankbaarheid bloedgeil mijn benen zou spreiden. (Oké, dit is een beetje overdreven, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)



Lust heeft niets met huishouden te maken. Als je geil bent dan kan je bij wijze van spreken tussen de vuile vaat en poepluiers alles doen.

Dat relatietechnische zal volgens mij iets anders zijn.

Praat er eens over, wat jullie missen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
..
..
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me nog dat ik na de eerste na een paar dagen alweer vree met mijn man...geen penetratie.. Wel orgasmes ... We lagen te rusten en de kraamhulp was beneden...de baby sliep...

Zwanger vreeen we tot de bevalling....en erna oik weer opgepakt...is voor mij echt de privetijd met man. ..heeft prio. Dan maar geen boodschappen...net huis... Etc
--
Libido is voor een groot deel ook hormonaal. 4.5 maanden is eigenlijk nog heel recent. Geef het wat meer tijd. Ik heb van meerdere vrouwen gehoord dat ze zich pas na een jaar weer helemaal de oude voelden. 9 maanden op, 9 maanden af.
..
Oh oeps sorry. Verkeerd gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven