Seks na ongeval

12-02-2017 13:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een moeilijk onderwerp, maar ik kan er nergens anders mee terecht.

Mijn vriend heeft een klein jaar geleden een ongeluk gehad. Hij is nu 10 maanden thuis van het ziekenhuis. Sindsdien hebben we niet met elkaar gevreeën. Waar ik vooral moeite mee heb is dat we er ook niet over kunnen praten.

We wonen drie jaar samen. Voor zijn ongeval hadden we een erg fijn seksleven. Hij had altijd zin en nam ook meestal initiatief.

Sinds zijn ongeluk is dit helemaal veranderd. Hij heeft nooit meer zin, zelfs niet in een knuffel. Waar dit precies aan ligt, weet ik niet. De pijn is onder controle. Hij heeft lang gerevalideerd, maar is nu terug aan het werk.

Ik heb er met hem al proberen over praten. Hij gaat hier nooit op in, zegt dat hij niets te zeggen heeft of hij begint over iets anders.

Seks is niet het belangrijkste, maar ik begin het wel te missen. Ik vind het naar dat hij mij zo buitensluit. Ik heb mij lang voor hem weggecijferd, maar ik mis hoe het vroeger was. Ik vind dat het tijd wordt dat er terug ruimte komt om terug aan onze relatie te werken, hij denkt hier duidelijk anders over.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, leuke dingen plannen, hints geven, hem tijd geven, gesprekken aangeknoopt. Ik voel mij ondertussen gefrustreerd en schuldig, omdat ik hem niet onder druk wil zetten.

Ik weet niet waar ik anders terecht kan hiermee. Heeft iemand een idee over hoe ik dit het best aanpak?
Alle reacties Link kopieren
Lekker weekendje weg, rustig en romantisch en het de tijd geven. Misschien zit de stress een beetje in de weg?
Take me to the place you know best
Ik denk dat jij toch al erg geduldig bent geweest en zo te horen heb jij het beste voor met jouw vriend en jouzelf.

Ik snap best dat het gaat frustreren en dat jij hier iets aan wil veranderen.



Wat vind jouw vriend normaal leuk om te doen, bijvoorbeeld lekker uit eten gaan, naar de bioscoop gaan, weekendje weg gaan? Gewoon iets doen wat hij normaal graag doet en dan eens kijken hoe het loopt.



Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hai Lamschaap. Ten eerste, wat rottig dat je vriend zo'n ingrijpend ongeluk heeft gehad, voor jullie beiden moet het een lastige tijd geweest zijn. Je vraag nu is zeer legitiem, het wordt idd tijd dat het gewone leven weer opgepakt wordt, inclusief seks. Je mist het dus het is een probleem, dat hoef je niet te bagatelliseren.



Dat hij er niet over wil (kan?) praten is eigenlijk het grootste probleem, als er geen lijflijke seks plaatsvindt maar je kunt er wel intieme gesprekken over voeren is het anders dan wanneer je steeds afgewezen wordt, dat zou eigenlijk moeten veranderen. Ik denk dat je iets duidelijker, iets harder wellicht mag zijn in je wensen. De tijd van voorzichtig vragen waarom hij niet wil is voorbij. Vertel hem dat je een afspraak gaat maken bij een seksuoloog en dat hij over de brug zal moeten komen wil jullie relatie nog voldoende waard zijn voor hem. Het is heel belangrijk dat jij duidelijk gaat maken hoe groot dit voor je is.
...
Eens met Roos, maar ik denk niet als eerste aan een seksuoloog.

Als er niet eens meer een knuffel van af kan, dan eerst naar de relatie kijken. Dus relatietherapie.

Tenzij het een seksuoloog is die relatietherapie ook kan/doet zonder direct aan het seksleven te willen werken.



Kan jij hem ook geen knuffel geven?

Of ben je daar maar mee gestopt?

En hoe reageert hij als je hem een knuffel geeft?
Alle reacties Link kopieren
Oh, voor mij is het lood om oud ijzer eigenlijk, relatietherapie en therapie bij een seksuoloog, uiteindelijk draait het om communicatie.
...
quote:Rooss4.0 schreef op 12 februari 2017 @ 13:33:

Oh, voor mij is het lood om oud ijzer eigenlijk, relatietherapie en therapie bij een seksuoloog, uiteindelijk draait het om communicatie.Klopt. Dat is eigenlijk ook waarom ik het onderscheid wilde maken. Dit is geen probleem met seks an sich, maar met intimiteit. Bij seksuoloog kan TO (en haar vriend) misschien te makkelijk denken dat het een lichamelijk, seksueel-handelen-probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen dat je vriend erectie problemen heeft sinds het ongeluk? Zo ja terug naar de dokter dan!
Tijd dat je hem een ultimatum stelt. We gaan Nu hulp zoeken! Je woont niet samen met je broer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kattenvrouwtje82 schreef op 12 februari 2017 @ 13:15:

Ik denk dat jij toch al erg geduldig bent geweest en zo te horen heb jij het beste voor met jouw vriend en jouzelf.

Ik snap best dat het gaat frustreren en dat jij hier iets aan wil veranderen.



Wat vind jouw vriend normaal leuk om te doen, bijvoorbeeld lekker uit eten gaan, naar de bioscoop gaan, weekendje weg gaan? Gewoon iets doen wat hij normaal graag doet en dan eens kijken hoe het loopt.



Succes en sterkte!Normaal houdt hij van uitstapjes, die heel actief en volgeboekt zijn. Dat lukt nu (nog) niet. Hij gaat ook graag uit eten. Dat hebben we al enkele keren gaan doen, maar daarna was hij te moe om nog iets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ongeluk heeft zn sporen dus goed nagelaten. Ik zou ook aandringen op een (relatie)therapeut, want als je eenmaal in zo'n patroon zit wordt het meestal steeds moeilijker om er zelf boven te gaan staan en in te zien wat er mis gaat. Hij lijkt weinig ruimte voor jou of voor de buitenwereld te hebben.
Go green, fuck a vegetarian
quote:LamSchaap schreef op 12 februari 2017 @ 14:12:

[...]





Normaal houdt hij van uitstapjes, die heel actief en volgeboekt zijn. Dat lukt nu (nog) niet. Hij gaat ook graag uit eten. Dat hebben we al enkele keren gaan doen, maar daarna was hij te moe om nog iets te doen.

Oh, dus ook al is het weer aan het werk, hij is dus eigenlijk nog aan het revalideren?

Was het ongeluk levensbedreigend?

En kan je nog terug komen op mijn vragen m.b.t. geven van knuffels?
Alle reacties Link kopieren
Heeft je partner tgv het ongeluk ook hersenletsel opgelopen?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 12 februari 2017 @ 13:32:

Eens met Roos, maar ik denk niet als eerste aan een seksuoloog.

Als er niet eens meer een knuffel van af kan, dan eerst naar de relatie kijken. Dus relatietherapie.

Tenzij het een seksuoloog is die relatietherapie ook kan/doet zonder direct aan het seksleven te willen werken.



Kan jij hem ook geen knuffel geven?

Of ben je daar maar mee gestopt?

En hoe reageert hij als je hem een knuffel geeft?



Heel knuffelig zijn we nooit geweest, als we vroeger knuffelden, dan leidde dat vaak tot seks.

Als ik hem knuffelde in het begin, had hij vaak pijn. Als ik hem aanraak, zegt hij vaak dat hij er geen zin in heeft.

Uit zichzelf knuffelt hij niet of neemt hij geen initiatief tot intimiteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 12 februari 2017 @ 13:42:

Zou het kunnen dat je vriend erectie problemen heeft sinds het ongeluk? Zo ja terug naar de dokter dan!Dat kan, ik heb geen idee. We hebben nog niets geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikt hij nog medicatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 12 februari 2017 @ 14:29:

[...]



Oh, dus ook al is het weer aan het werk, hij is dus eigenlijk nog aan het revalideren?

Was het ongeluk levensbedreigend?

En kan je nog terug komen op mijn vragen m.b.t. geven van knuffels?



Het was een zwaar ongeluk, hij is even kritiek geweest. Hij had geen hersenschade. Vorige maand is zijn revalidatie afgerond.

Hij heeft lang pijnstillers genomen, die zijn afgebouwd en neemt hij nu enkel bij pijn.
Nou Schaapje, ik lees echt heel veel dingen die reden zijn voor relatietherapie...

Al was het inderdaad maar om de communicatie te verbeteren.

En wat blijft er over als je elkaar niet eens even kan omhelzen? Om elkaar te troosten in deze vreselijk moeilijke fase. (okay, niet als dat fysiek pijn doet natuurlijk, maar dan kan je elkaars hand vast houden of wat dan ook).

Ik vroeg over het levensbedreigende omdat dat ook een blokkade kan zijn in intimiteit.

Dat je een ander niet meer dichtbij durft te laten komen omdat dood en verlies zo dichtbij is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 12 februari 2017 @ 13:16:

Dat hij er niet over wil (kan?) praten is eigenlijk het grootste probleem, als er geen lijflijke seks plaatsvindt maar je kunt er wel intieme gesprekken over voeren is het anders dan wanneer je steeds afgewezen wordt, dat zou eigenlijk moeten veranderen. Ik denk dat je iets duidelijker, iets harder wellicht mag zijn in je wensen. De tijd van voorzichtig vragen waarom hij niet wil is voorbij. Vertel hem dat je een afspraak gaat maken bij een seksuoloog en dat hij over de brug zal moeten komen wil jullie relatie nog voldoende waard zijn voor hem. Het is heel belangrijk dat jij duidelijk gaat maken hoe groot dit voor je is.Dit. Ik vind dat je niet moet accepteren dat hij er niet met je over wil praten. Althans, mijn man zou best mogen zeggen dat hij het nu nog te moeilijk vindt om erover te praten met mij, maar dan zou hij zich er wél voor moeten inzetten om dat te doorbreken (middels therapie bijvoorbeeld). Gewoon maar 'eroverheen lullen', nee echt niet .
Alle reacties Link kopieren
quote:LamSchaap schreef op 12 februari 2017 @ 14:46:

[...]





Dat kan, ik heb geen idee. We hebben nog niets geprobeerd.



Maar hij heeft vast ondertussen gemerkt of hij met een erectie wakker wordt. Misschien is dat niet zo en schaamt hij zich.

Ga het gesprek aan, voorzichtig maar duidelijk over jouw behoeftes en achterhaal het werkelijke probleem.

En er niet over willen praten is geen optie als hij jou niet kwijt wilt. Maak duidelijk dat je zo nodig voor hem wilt vechten, maar dan moet je wel weten waar het gevecht over gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 12 februari 2017 @ 20:42:

[...]





Maar hij heeft vast ondertussen gemerkt of hij met een erectie wakker wordt. Misschien is dat niet zo en schaamt hij zich.

Ga het gesprek aan, voorzichtig maar duidelijk over jouw behoeftes en achterhaal het werkelijke probleem.

En er niet over willen praten is geen optie als hij jou niet kwijt wilt. Maak duidelijk dat je zo nodig voor hem wilt vechten, maar dan moet je wel weten waar het gevecht over gaat.Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik erover moet beginnen, want hij ketst elk gesprek hierover af. Als ik zou vragen of hij nog erecties heeft, dan zegt hij waarschijnlijk dat het mijn zaken niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vraag hem het niet meteen rechtstreeks, begin vanuit jezelf.

Schat ik mis je. En onze intimiteit. We knuffelen en zoenen niet meer, en ik mis het om met je te vrijen.

Als hij daarop iets antwoord in de trant van; nou jammer voor je, dan zou ik zeggen; nou jammer voor ons, want ik zie geen toekomst zonder intimiteit. Platonische vrienden kunnen we ook zijn zonder een relatie te hebben.

Zet het maar op scherp.



En hoezo zijn het jouw zaken niet? Seks in een relatie is heel normaal hoor. Als hij een lichamelijk probleem hebt heeft dat zeker ook zijn weerslag op jou, daarmee gaat het jou ook aan.
Praat over jezelf. Niet over hem. Misschien haalt dit de angel er wat uit.



Edit; mosterd
Alle reacties Link kopieren
quote:LamSchaap schreef op 12 februari 2017 @ 22:02:

[...]





Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik erover moet beginnen, want hij ketst elk gesprek hierover af. Als ik zou vragen of hij nog erecties heeft, dan zegt hij waarschijnlijk dat het mijn zaken niet zijn.Er zijn heel wat tips gegeven. Kun je hier iets mee of zijn we aan het trekken aan een dood schaap?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:LamSchaap schreef op 12 februari 2017 @ 14:58:

[...]

Hij heeft lang pijnstillers genomen, die zijn afgebouwd en neemt hij nu enkel bij pijn.Bij veel zware pijnstillers zie je verminderd libido en/of erectieproblemen. Als je stopt met slikken komt het vaak weer goed, maar het kan even duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven