Seks racisme

18-05-2016 23:14 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik moet dit even kwijt hier. En ben benieuwd of meer vrouwen/ mannen dit tegekomen.



Ik ben een vrouw en heb een heel donkere huidskleur. Ik ben in Afrika geboren en als baby geadopteerd. Maar los van dat ben ik zo Nederlands als wat.



Waarom is de meerderheid van de blanke Nederlandse man (waar ik toevallig nou op val) nou zo verborgen racistisch?

De volgende punten zijn steeds terugkerende thema's in mijn (seksuele) contacten met deze mannen. Het is dus niet bij iedereen zo, gelukkig maar. Het gaat echter wel om de meerderheid :(



1. Je hoeft je niet te excuseren voor het formaat van je penis. Ik heb dan wel een zwarte huidskleur. Dat wil niet zeggen dat ik ook een 'negerpenis' norm heb. Ik val niet op negers en het zal me worst wezen als dat zou verschillen. Geen van mijn vriendinnen met een blanke huid heeft ooit een excuserend vriendje gehad. En er wordt zo heel vaak een soort keuring ontlokt. Zo van: dit is em, je zal wel beter gewend zijn, maar wat vind je ervan....waarom in hemelsnaam?



2. Maak geen foto's van mijn 'zwarte' hand om je geslachtsdeel. Ik ben geen trofee. Ook al is het voor jezelf een dingetje dat je afgetrokken wordt door een 'negerin'. ( is daadwerkelijk 2 keer gebeurd).



3. Ik zie er heel Afrikaans uit. Dat betekent echt niet dat ik HIV heb. En je hoeft het echt niet zeggen dat je niet verwacht dat ik HIV heb als je je condoom pakt. Geen van mijn blanke vriendinnen heeft nooit een HIV opmerking gehad op dit soort momenten.



Marjo
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2016 @ 21:11:

[...]





O, je had ook je kap nog op? jij durft.



Zei mijn vent ook!



Moest beloven dat nooit meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 20 mei 2016 @ 21:13:

[...]





Zei mijn vent ook!



Moest beloven dat nooit meer te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Aquote:khemam schreef op 20 mei 2016 @ 21:09:

[...]





Maar ideaal als je niet met een natte kop over straat wil.



Dit was trouwens in LA en ik was toch best een beetje bang hoor. Gelukkig had ik ID bij me.De politie in de us vond ik doodeng idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een hoodie een dom kledingstuk omdat er een kap aan zit die je nooit op zet. Tenminste.....

En degene die hem opzetten willen heel vaak niet herkend worden ; iemand die gaat rellen in een stadion doet een hoodie aan, bijvoorbeeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ok een ontboezeming van puur racisme mijnerzijds :



Ik werkte ooit in een dierenasiel met veel jonge taakstraffers. Daar was een donker meisje bij. Vooroordeel nummer 1 was bevestigd (je kunt wel raden wat ik dacht). Toen kwam een blanke dame haar ophalen. Dat was uiteraard haar begeleider, want ongetwijfeld zat ze in een begeleidingstraject als probleemjongere ofzo. Dat was vooroordeel 2.



Het bleek echter haar moeder te zijn en haar overtreding was een kleine eenmalige jeugdzonde. Het was gewoon een leuke slimme meid, die spijt had van haar misstap, die lekker bezig was met haar toekomst en die het ook naar haar zin had in het asiel. Kreeg als afscheid een klein cadeautje van haar. Ik heb maar nooit verteld wat ik over haar heb gedacht.



Tja, een pijnlijk leermomentje.
Politie in Amerika
Alle reacties Link kopieren
Ben ook erg blij dat ik nu weer op mijn tropische rots zit. Los Angeles en ik gaat gewoon niet zo goed samen.



Maar ook ik heb vooroordelen en ook naar zwarte mensen toe. Pas geleden nog zit ik met een kennis te lunchen stapt er een rasta met een panty op zijn hoofd binnen.



Ik kijk mijn vriendin aan en zeg zachtjes, wat doet die hier nou? Zegt ze doodleuk, oooh die ken ik! Heb ik mee op school gezeten hij is mede eigenaar van die en die zaak. Bleek een superleuke man te zijn en heel intelligent. Ik zag hem aan voor een verdwaalde niksnut. Lesje geleerd!
quote:khemam schreef op 20 mei 2016 @ 21:32:

Ben ook erg blij dat ik nu weer op mijn tropische rots zit. Los Angeles en ik gaat gewoon niet zo goed samen.



Maar ook ik heb vooroordelen en ook naar zwarte mensen toe. Pas geleden nog zit ik met een kennis te lunchen stapt er een rasta met een panty op zijn hoofd binnen.



Ik kijk mijn vriendin aan en zeg zachtjes, wat doet die hier nou? Zegt ze doodleuk, oooh die ken ik! Heb ik mee op school gezeten hij is mede eigenaar van die en die zaak. Bleek een superleuke man te zijn en heel intelligent. Ik zag hem aan voor een verdwaalde niksnut. Lesje geleerd!Dat lijkt me eerder een vooroordeel nav zijn kleding. Misschien in combinatie met z'n huidskleur, maar die kledingkeuze vooral lijkt mij.
quote:tattou schreef op 20 mei 2016 @ 21:41:

[...]





Dat lijkt me eerder een vooroordeel nav zijn kleding. Misschien in combinatie met z'n huidskleur, maar die kledingkeuze vooral lijkt mij.Lijkt me toch echt een gevalletje "luie rasta" hoor .
Of wat dacht je van leuk doen met de locals?



Ik was ooit in Gambia en daar waren een aantal blank mannen of leeftijd heel druk bezig met cool doen met de plaatselijke donkere jonge strandhelden. Lekker mee slaan op de drum enzo. Thuis kijken ze niet op of om naar deze jongens, maar hier waren het opeens dikke vrienden waar ze maar al te graag bij in de gunst wilden komen.



Alle reacties Link kopieren
Leuk doen met de locals maar wel op een beveiligd resort zitten.
quote:khemam schreef op 20 mei 2016 @ 21:53:

Leuk doen met de locals maar wel op een beveiligd resort zitten. Ik schiet hier gewoon hardop van in de lach. Zie ze nog staan, de sukkels .
Alle reacties Link kopieren
Of wat je hier veel hebt de blanke hollanders die op facebook groepen de hele dag aan het klagen zijn over wat er allemaal schort aan de lokale bevolking. Maar zelfs na 20 jaar nog geen woord papiamentu spreken.



Pleur lekker op dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 19 mei 2016 @ 10:09:

Ik ben geshockeerd!Ik ook. Echt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:iris1969 schreef op 20 mei 2016 @ 21:44:

[...]



Lijkt me toch echt een gevalletje "luie rasta" hoor .Ja maar dat komt dan toch door de kledingkeuze, als ie een net pak aan had gehad oogt het al heel anders. Dat is ook trouwens wat ik het verneukeratieve vind aan pakken, valse schijn, in feite zegt kleding niks over wat of hoe iemand is, of iig, niet altijd ;)
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is dat ik heel erg fel kan reageren op bepaalde dingen maar vaker gewoon mijn schouders ophaal en denk wat een idioot.



Andersom voel ik mij ook niet aangetrokken tot zwarte mensen die de hele dag bezig zijn met slavernij enzo. Heb het liever over de mooie en rijke geschiedenis van afrika dan dat stukje. Ook omdat wit en zwart naar mijn mening daar teveel de nadruk op leggen. Alsof dat het enigste is wat zich daar ooit afgespeeld heeft.
Oh en ontopic trouwens, je valt waar je op valt. Simpel. Of dat nou zwart/indiaan/aziaat/hollander (geen idee of ik dat nou politiek correct heb verwoord maar ach) of blond haar/donker/rood whatever is. Het gaat toch om welke smaak je hebt? Bij de een is die smaak elke keer hetzelfde bij een andere loopt het enorm uiteen van het begin van de regenboogkleur tot het eind. Wat maakt het uit?
Wat ik vind van slavernij: erken het gewoon en blijf niet zo zeuren dat donkere mensen zeuren.



We hebben daar als Hollanders een steek laten vallen en dat mag best gezegd worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd, maar er is vandaag de dag genoeg wat niet goed is. Laten we daar wat aan doen met zijn allen.



Gelijkheid en vrijheid voor iedereen is nog steeds een utopie.





En ach ik identificeer mezelf liever met de koningin van sheba of nefretiti dan een slaaf of onderdrukte. Als ik vanuit een achterstandspositie blijf denken ben ik automatisch inferieur.



Hmm zou wel een lekker rolspelletje kunnen zijn voor iemand met een fetish voor zwarte vrouwen.
quote:khemam schreef op 20 mei 2016 @ 22:46:

Ja idd, maar er is vandaag de dag genoeg wat niet goed is. Laten we daar wat aan doen met zijn allen.



Gelijkheid en vrijheid voor iedereen is nog steeds een utopie.





En ach ik identificeer mezelf liever met de koningin van sheba of nefretiti dan een slaaf of onderdrukte. Als ik vanuit een achterstandspositie blijf denken ben ik automatisch inferieur.



Hmm zou wel een lekker rolspelletje kunnen zijn voor iemand met een fetish voor zwarte vrouwen. Dit is precies waar het om gaat. Die slachtofferrol kom je geen steek verder mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 19 mei 2016 @ 20:01:

[...]





Dat klopt ook dat je gewoon zin kan hebben in een bepaald type.

Dat vind ik positief, maar je hebt echt mannen (en je zal ongetwijfeld ook vrouwen hebben) die heel erg doen alsof ze iets stouts doen wat hun moeder niet mag weten. De ergsten denken ook nog jou een enorm plezier te doen, zie je ook eens wat anders dan een matras in een garagebox

Heb er weleens een gehad die echt dacht dat ik nog nooit een museum had gezien en wat fijn toch voor mij dat ik in zijn koopappartement mocht komen.

Zo ergerlijk.







Ik mag hopen dat je dat koopappartement meteen verlaten hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 20 mei 2016 @ 22:04:

Oh en ontopic trouwens, je valt waar je op valt. Simpel. Of dat nou zwart/indiaan/aziaat/hollander (geen idee of ik dat nou politiek correct heb verwoord maar ach) of blond haar/donker/rood whatever is. Het gaat toch om welke smaak je hebt? Bij de een is die smaak elke keer hetzelfde bij een andere loopt het enorm uiteen van het begin van de regenboogkleur tot het eind. Wat maakt het uit?





Dit.

Ik val op lang en blond. Aziaten val ik absoluut niet op, terwijl ik zelf Indo ben.

Mijn moeder, tantes en oom zijn allemaal met een blanda thuisgekomen.



Gelukkig heeft mijn zoon wel het Javaanse neusje van mijn moeder geërfd, ik moet er niet aan denken dat hij de neus van mijn schoonmoeder had. Mijn zwager heeft nu verkering met een Surinaams-Javaanse, die wist direct wat ik bedoelde.

"Zo grooooooooooooot !!!!"
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 21 mei 2016 @ 00:18:

[...]





Dit.

Ik val op lang en blond. Aziaten val ik absoluut niet op, terwijl ik zelf Indo ben.

Mijn moeder, tantes en oom zijn allemaal met een blanda thuisgekomen.



Gelukkig heeft mijn zoon wel het Javaanse neusje van mijn moeder geërfd, ik moet er niet aan denken dat hij de neus van mijn schoonmoeder had. Mijn zwager heeft nu verkering met een Surinaams-Javaanse, die wist direct wat ik bedoelde.

"Zo grooooooooooooot !!!!" Hoe het zich verder ontwikkeld denk ik niet eens over na. Je houdt van iemand of niet. Zo simpel is het voor mij. Of je bent geil voor iemand of niet. Kan ook. Ik denk niet na over neuzen. Daar gaat het niet om vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Geloof me, de neus van mijn schoonmoeder........





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 20 mei 2016 @ 21:08:

[...]





Een kennisje van mij had de beveiliging van de AH in haar nek toen haar dochtertje lastig deed om snoep en niet mee wou. Die dachten dat ze haar eigen blonde dochter wilde ontvoeren.



Ja, die ken ik. Er heeft ooit iemand de politie gebeld toen mijn opa (javaan) zijn blanke blonde kleindochters van school wilde halen. Had hij ineens het halve schoolplein in zijn nek. Terwijl je bij mijn oom, de vader van mijn nichtjes, ook echt wel kunt zien dat hij Indo is.



Hier trouwens ook eigenlijk heel de familie relaties met blanke. Ik ben de eerste met Aziatische partner. Bij mij wil de Indo kant trouwens vooral blanke neuzen. Het eerste wat mijn overgrootmoeder deed bij al haar kleinkinderen en achterkleinkinderen was checken of ze geen Javaanse neus hadden. Vond ze lelijk en te breed. Ik vind het wel wat hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven