Seks zonder condoom en niet klaargekomen: hoe gevaarlijk?

07-11-2015 21:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tal van zelfde topics gelezen maar toch stel ik nog maar een keer dezelfde vraag...



Mijn vriendin en ik waren zo opgewonden dat we afgelopen nacht gepassioneerd het bed in zijn gedoken en zonder condoom (en zonder pil) seks gehad hebben.



In voorvocht kunnen ook sperma cellen zitten, maar zo 'ver' zijn we niet eens gekomen. Door de vermoeidheid en alcohol ben ik niet klaargekomen, ook niet eens echt dichtbij gekomen (dus ook geen vervocht vermoed ik), maar toch even een korte onzekerheid, want hoe gevaarlijk is dit? Of moet het dan wel een heel enorme toeval zijn wil we iets gebeurd zijn?
waarom niet voor de zekerheid een MAP en SOA test?



en voor de volgende keer zorgen dat de AC in orde is
De kans op zwangerschap is zo wel klein.

Allerlei soa's kun je daarentegen wel makkelijk overdragen zonder klaarkomen.
waarom hebben jullie niet meteen een morning after pil gehaald vanochtend?
Alle reacties Link kopieren
http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm
Alle reacties Link kopieren
Naja we dachten allebei dat de kans zo klein was dat het niet hoefde... maar voor mijn eigen gemoedsrust plaats ik hier dus toch nog maar even een berichtje voor de zekerheid...
Alle reacties Link kopieren
De kans is klein maar wél aanwezig! Z.s.m. een morningafterpil halen.
Alle reacties Link kopieren
Slik al 3 jaar geen pil. En we gebruiken over het algemeen condooms, maar even vaak rommelen we wat aan zonder en dan voor het zingen... En het gaat tot nu toe nog steeds goed.



Wel in een huwelijk dus mocht het ooit misgaan dan tja is het welkom.
Alle reacties Link kopieren
Morning after pil nemen
Dus dat...
Alle reacties Link kopieren
Bas waar ben je bang voor? Zwangerschap of een soa?



Ik lees dat ze jouw vriendin is en geen one night stand/FWB.

Ik weet niet hoelang jullie samen zijn, maar kans op SOA/hiv heb je wel gelopen.

Nou ken ik jouw en haar seksverleden niet, maar zolang beiden geen wild seksleven hebben gehad en beiden het hiervoor bij normale, heteroseksuele relaties hebben gehouden, dan zou het risico op soa niet hoog zijn.



Ik neem ook aan dat jullie orale seks hebben gehad? Dan zou je dus sowieso allang een soa hebben gehad als je vriendin wat heeft. Ik neem aan van niet.



Kans is sowieso klein. Met zwangerschap hetzelfde, is nihil maar niet uit te sluiten.



Ik zou een map halen en toch testen op zwangerschap/soa/hiv voor zekerheid.

Vind dat testen sowieso op een bepaald moment wel moet in een relatie als jullie alleen seks met elkaar willen hebben.

Na een test en zolang jullie elkaar trouw zijn kan je condooms gerust weglaten.

Ik zou dus sowieso testen na 3 maanden! (3 maanden vanwege incubatietijd van de meeste en gevaarlijkste SOA's.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Basdorp schreef op 07 november 2015 @ 21:17:

Naja we dachten allebei dat de kans zo klein was dat het niet hoefde... maar voor mijn eigen gemoedsrust plaats ik hier dus toch nog maar even een berichtje voor de zekerheid...



Heel slim van je, echt heel slim.

Dat helpt veel beter dan anticonceptie.



Overigens,voorvocht ontstaat al zodra je opgewonden raakt dus dit heeft totaal niets te maken met het al dan niet klaarkomen.
Niet geschoten is altijd mis
Soa's enzo
Alle reacties Link kopieren
Er klikken maar weinig mensen op de link van Lulu, merk ik. Die morning after pil is echt niet nodig. SOA is een ander verhaal maar volgens mij is dat niet de huidige zorg van TO.
Alle reacties Link kopieren
Weleens op MTV de serie "Teenmom" gezien? Zo nee? En je hebt geen kinderwens, gewoon eens een keer kijken. Dan heb ik het idd nog niet eens over SOA's.
.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin had vanmorgen al de morning after pil moeten hebben gehaald. Maar het kan ook nog morgenochtend hoor! Dan kan je zwangerschap alsnog afbreken en is het nog niet te laat. Het is in ieder geval beter dan helemaal geen morning after pil, maar dat is mijn mening.



Edit: ik lees net op Wikipedia dat de morning after pil nog max. 72 uur na onbeschermde geslachtsgemeenschap kan. Liefst binnen 12 uur, maar het is nu nog niet te laat!
Alle reacties Link kopieren
Voorvocht heeft totaal niks met klaarkomen te maken. Heeft niemand dan iets geleerd op school? Jemig. ..
Jullie zijn getrouwd en een kind is welkom? Wat is het probleem dan?
Gevaarlijk?

Ik denk niet dat jullie er dood van gaan, dus nee, niet gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Pfff! Hoe oud ben jij?
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt geen voorbehoedsmiddelen en post dan op VIVA voor de zekerheid....je hebt niet goed opgelet bij seksuele voorlichting. Van voorvocht kun je zwanger raken....zij dan, niet de man.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 08 november 2015 @ 09:41:

Je gebruikt geen voorbehoedsmiddelen en post dan op VIVA voor de zekerheid....je hebt niet goed opgelet bij seksuele voorlichting. Van voorvocht kun je zwanger raken....zij dan, niet de man.





Dat je van voorvocht zwanger kon raken was ook mijn aanname, al moet ik zeggen dat de URL van Lulu eerder in dit topic een interessante andere kijk geeft. Zie quote hieronder.





quote:http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm

Een van de vaste onderwerpen van de gangbare seksuele voorlichting is het waarschuwen tegen ‘terugtrekken’ als methode om bevruchting te voorkomen. Het argument daarbij is dat zich in het voorvocht van de man levende zaadcellen bevinden. Als je echter op zoek gaat naar wetenschappelijk onderzoek waaruit dat zou blijken, vind je weinig tot niets.



Prof. dr. Eric Meuleman, uroloog/seksuoloog aan de VU in Amsterdam en dr. John Heesakkers, uroloog aan het St Raboud ziekenhuis in Nijmegen, geven allebei te kennen dat het verhaal over de zaadcellen in voorvocht als bangmakerij kan worden bijgezet.



Er is ook geen reden om te veronderstellen dat er levende zaadcellen in voorvocht zitten.

Vóór het orgasme blijft de prostaat hermetisch afgesloten. Het voorvocht komt voorbij de prostaat vanuit de kliertjes van Cowper in de pisbuis. Het kan dus ook niets vanuit de prostaat meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Anyway... morning after pill gehaald, dus de kleine kans dat er iets gebeurd mocht zijn, is nu ook nog weggenomen. Toch een geruster gevoel =)



(note aan sommige poster in dit topic: ik weet dat het dom is en mezelf niet had moeten laten meenemen in de moment (het is ook voor mij pas een 1e keer dit ik in zo'n situatie kom, ben nu 30 jaar), maar het helpt meer om advies te geven, dan om denigrerende opmerkingen te maken)
Alle reacties Link kopieren
quote:Basdorp schreef op 08 november 2015 @ 10:47:

Anyway... morning after pill gehaald, dus de kleine kans dat er iets gebeurd mocht zijn, is nu ook nog weggenomen. Toch een geruster gevoel =)



(note aan sommige poster in dit topic: ik weet dat het dom is en mezelf niet had moeten laten meenemen in de moment (het is ook voor mij pas een 1e keer dit ik in zo'n situatie kom, ben nu 30 jaar), maar het helpt meer om advies te geven, dan om denigrerende opmerkingen te maken)Ben je 30? :-o sorry had je NAv je topic veeeeel jonger geschat.
Alle reacties Link kopieren
Van alleen voorvocht kun je niet zwanger raken. Het risico bij de voor het zingen de kerk uit gaan methode ligt puur in het feit dat de man toch (per ongeluk) plots klaarkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven