Seks

07-05-2016 14:22 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoelang kunnen jullie zonder seks?



Mijn max was 5 maanden zonder toen ik nog in Amsterdam woonde.

Nu woon ik in een dorp en heb al 7 maanden geen seks gehad. Ik mis het wel hoor.

Met zoenen zou ik al genoegen nemen maar ik kom geen leuk persoon tegen.

Tips?
quote:Vogelaarster schreef op 07 mei 2016 @ 17:19:

Iris, wat ben je lang weggeweest. Ben je weer terug voor even, of gewoon terug?

Dat zou gezellig zijn!Het trieste nieuws van MV zorgde er voor dat ik me opeens weer erg verbonden met het forum voelde. Geen idee of dat zo blijft. Ik hoop het.
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 07 mei 2016 @ 16:51:

[...]

Volgens de pyramide van Maslow (universele behoeften van de mens) behoort seks tot de primaire behoeften.

[afbeelding]



Volgens zijn theorie zou de mens pas streven naar bevrediging van de behoeften die hoger in de hiërarchie geplaatst werden nadat de lager geplaatste behoeften (primaire) bevredigd waren.



'Lichamelijke behoeften' is toch meer dan alleen seks met een ander?

Is dat zelfs niet 'eten en drinken'? En aanrakingen, seks met jezelf of je huidhonger stillen (op wat voor manier dan ook) kan ik me wel weer zo voorstellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja, primaire behoeften zijn eten, drinken, slapen, uitscheiding etc. maar ook kleding, dak boven ons hoofd, seks.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 07 mei 2016 @ 17:32:

Ja, primaire behoeften zijn eten, drinken, slapen, uitscheiding etc. maar ook kleding, dak boven ons hoofd, seks.Nou, dan zijn er best wel mensen die prima kunnen leven zonder die basisbehoefte seks. Ik kan prima een tijd zonder seks, maar niet zonder aanraking, contact en genegenheid. En dat hoeft niet van een partner te zijn, maar kan ook van vrienden of familie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:iris1969 schreef op 07 mei 2016 @ 17:25:

[...]





Het trieste nieuws van MV zorgde er voor dat ik me opeens weer erg verbonden met het forum voelde. Geen idee of dat zo blijft. Ik hoop het.

Ik hoop het ook Iris. Las je altijd mee, of hoorde je het viavia?

(TheEmpress/Wellebellie hier, je hebt natuurlijk geen idee met alweer een nieuwe nick)
Zonder knuffelen en aanrakingen worden mensen ongelukkig en eenzaam. Ze overlijden eerder. Dus affectie is een basisbehoefte, zeker.



Of seks dat is, dat betwijfel ik. Als de affectie en intimiteit er maar is, de verbondenheid met een ander. Daat hoeft volgens mij geen seks bij te zijn.
quote:Vogelaarster schreef op 07 mei 2016 @ 17:38:

[...]



Ik hoop het ook Iris. Las je altijd mee, of hoorde je het viavia?

(TheEmpress/Wellebellie hier, je hebt natuurlijk geen idee met alweer een nieuwe nick)



Haha wat grappig, ik wist instinctief dat jij het was. Gek hè.



En ik lees soms mee, dus ik wist dat ze ziek was, maar de schok was uiteraard net als voor iedereen enorm groot.



(sorry voor de off topic)
Er zijn zat stellen seksloos, zeker op een bepaalde leeftijd. En daar gebeurt echt niks mee. Als de intimiteit, en affectie maar op ene andere manier tussen hen vervuld wordt.



Anders dan voedsel als basisbehoefte, bij gebrek daaraan ga je simpelweg dood.
quote:Vogelaarster schreef op 07 mei 2016 @ 17:40:

Zonder knuffelen en aanrakingen worden mensen ongelukkig en eenzaam. Ze overlijden eerder. Dus affectie is een basisbehoefte, zeker.



Of seks dat is, dat betwijfel ik. Als de affectie en intimiteit er maar is, de verbondenheid met een ander. Daat hoeft volgens mij geen seks bij te zijn.Eens. Al vraag ik me af of veel mannen het ook zo zien .
quote:iris1969 schreef op 07 mei 2016 @ 17:42:

[...]





Haha wat grappig, ik wist instinctief dat jij het was. Gek hè.



En ik lees soms mee, dus ik wist dat ze ziek was, maar de schok was uiteraard net als voor iedereen enorm groot.



(sorry voor de off topic

Ik dacht al herkenning te lezen in je bericht. Wat grappig! Ik ben niet weg te slaan hier..

Hoop dat je terugblijft!



Sorry voor off topic idd!
Alle reacties Link kopieren
Affectie en intimiteit is een belangrijk onderdeel van maar geen vervanging voor de seks wat mij betreft
Hoi Leen.



Zonder eten en drinken en een dak boven mijn hoofd als het koud is, ga ik dood.



Zonder seks, zonder intimiteit, ga ik niet dood, leef ik misschien minder vol, minder lang, maar ik adem.



Een goede vent biedt mij naast lichamelijke bevrediging ook geestelijke bevrediging, hij biedt mij veiligheid en zekerheid, door de binding is er sociaal contact, krijg ik ook waardering, erkenning en ontplooi ik mijzelf ook nog eens door het samengaan met die ander.



Een vent uit de kroeg op zolder vastbinden, of het doen met de getrouwde vent om de hoek, geeft dat een goede bevrediging? Lichamelijke behoeften op het vleselijk vlak zijn niet zomaar vervuld door een piemel die er in en uit gaat.



Eten en drinken, een dak boven je hoofd, ja dat hoeft geen goed voedsel te zijn zoals sushi of eieren met kaas en ook geen mooi goudbekleed dak. Maar slechte seks, seks zonder geestelijke invloed, seks om de seks, is dat werkelijk zo bevredigend dat het de gelegenheid biedt voor de stap naar veiligheid en zekerheid?



Je raakt me, want mijn leven omvat geen van allen echt voldoende. Ondanks dat ik af en toe toch die lichamelijke behoeften vervul, ondanks dat ik een dak boven mijn hoofd heb en ook nog lekker probeer te eten, ik soms wel eens met een vriend op stap ga, ik ook nog wel eens iets creatiefs doe, is er dat gebrek aan meer, gebrek aan meer lichamelijk contact, meer veiligheid en zekerheid, meer sociaal contact, meer waardering en erkenning en meer zelfontplooiing.



Ja het leven gaat beter met een goede vent aan je zijde, ja ik kan aan mijn trekken komen met lichamelijke bevrediging, maar dat alleen geeft nog geen voldoende voldoening op welk vlak dan ook. Sommigen nemen een hond, anderen hebben kinderen in de knuffelleeftijd en er zijn ook mensen die geen affectie van een ander (meer) behoeven omdat het meer problemen gaf dan oploste of ze daar zelf een weg liever in vinden zonder. Dus het lukt mensen ook zonder dát te leven.



Roeien met de riemen die ik heb, daar steeds inventiever in worden, is verder ook een vorm van zelfontplooiing. Wellicht een wat noodgedwongen manier van zelfontplooiing, maar wel één met een duidelijke basis die beseft wat belangrijk is in het leven qua omgang met anderen en zeker ook de omgang met jezelf. Ook als die vent er niet komt, zo ééntje die het leven met mij leeft, in plaats van mijn gemis vergroot.



Er zijn mensen die doodgaan van de honger. Dat is van een andere orde. Dat is primair. Er zijn mensen zonder veel (goed) sociaal contact. Om dan genoegen te nemen met zomaar iemand die wellicht slecht voor je is, juist op bepaalde vlakken, is ook niet de bedoeling. Mensen zien soms af van primaire behoeften, ze gaan in hongerstaking, ze zwerven liever op straat of ze doen het dan zonder veel sociaal contact. Ze hebben bepaalde motivaties daarvoor.



Zat mensen die kiezen voor lichamelijk contact specifiek voor het geldelijk gewin wat ze de ander afhandig kunnen maken, die een ander isoleren van hun vrienden, die de ander de grond in trappen in plaats van waarderen en erkennen, die zorgen dat de ander stopt met hobby's en stopt met werken.



Die piramide(s)? Ik ben er nu alweer een tijdje naar aan het staren, maar ik kom er geen wijs uit. Ik ga eerst eens eten.
quote:iris1969 schreef op 07 mei 2016 @ 17:23:

[...]

Uiteraard niet. Ik ging even uit van de grote aantallen. 70% van de vrouwen volgens mij niet.



Hoi Iris :D. Leuk je te zien. Ik dacht nog aan je deze week! Apart dat ik je nu weer hier ook zie.



Ik kan mij dat topic nog herinneren waarin vrouwen hier op het forum aangaven of en hoe ze klaarkwamen door penetratie. 70% of zo inderdaad niet, soms of zeer zelden. Wat overeenkwam met andere onderzoeken. Eens zoeken in de krochten van Viva.



Paekzwart in "Klaarkomen door ALLEEN penetratie nou we..."
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 07 mei 2016 @ 18:00:

Hoi Leen.



Zonder eten en drinken en een dak boven mijn hoofd als het koud is, ga ik dood.



Zonder seks, zonder intimiteit, ga ik niet dood, leef ik misschien minder vol, minder lang, maar ik adem.



Een goede vent biedt mij naast lichamelijke bevrediging ook geestelijke bevrediging, hij biedt mij veiligheid en zekerheid, door de binding is er sociaal contact, krijg ik ook waardering, erkenning en ontplooi ik mijzelf ook nog eens door het samengaan met die ander.



Een vent uit de kroeg op zolder vastbinden, of het doen met de getrouwde vent om de hoek, geeft dat een goede bevrediging? Lichamelijke behoeften op het vleselijk vlak zijn niet zomaar vervuld door een piemel die er in en uit gaat.



Eten en drinken, een dak boven je hoofd, ja dat hoeft geen goed voedsel te zijn zoals sushi of eieren met kaas en ook geen mooi goudbekleed dak. Maar slechte seks, seks zonder geestelijke invloed, seks om de seks, is dat werkelijk zo bevredigend dat het de gelegenheid biedt voor de stap naar veiligheid en zekerheid?



Je raakt me, want mijn leven omvat geen van allen echt voldoende. Ondanks dat ik af en toe toch die lichamelijke behoeften vervul, ondanks dat ik een dak boven mijn hoofd heb en ook nog lekker probeer te eten, ik soms wel eens met een vriend op stap ga, ik ook nog wel eens iets creatiefs doe, is er dat gebrek aan meer, gebrek aan meer lichamelijk contact, meer veiligheid en zekerheid, meer sociaal contact, meer waardering en erkenning en meer zelfontplooiing.



Ja het leven gaat beter met een goede vent aan je zijde, ja ik kan aan mijn trekken komen met lichamelijke bevrediging, maar dat alleen geeft nog geen voldoende voldoening op welk vlak dan ook. Sommigen nemen een hond, anderen hebben kinderen in de knuffelleeftijd en er zijn ook mensen die geen affectie van een ander (meer) behoeven omdat het meer problemen gaf dan oploste of ze daar zelf een weg liever in vinden zonder. Dus het lukt mensen ook zonder dát te leven.



Roeien met de riemen die ik heb, daar steeds inventiever in worden, is verder ook een vorm van zelfontplooiing. Wellicht een wat noodgedwongen manier van zelfontplooiing, maar wel één met een duidelijke basis die beseft wat belangrijk is in het leven qua omgang met anderen en zeker ook de omgang met jezelf. Ook als die vent er niet komt, zo ééntje die het leven met mij leeft, in plaats van mijn gemis vergroot.



Er zijn mensen die doodgaan van de honger. Dat is van een andere orde. Dat is primair. Er zijn mensen zonder veel (goed) sociaal contact. Om dan genoegen te nemen met zomaar iemand die wellicht slecht voor je is, juist op bepaalde vlakken, is ook niet de bedoeling. Mensen zien soms af van primaire behoeften, ze gaan in hongerstaking, ze zwerven liever op straat of ze doen het dan zonder veel sociaal contact. Ze hebben bepaalde motivaties daarvoor.



Zat mensen die kiezen voor lichamelijk contact specifiek voor het geldelijk gewin wat ze de ander afhandig kunnen maken, die een ander isoleren van hun vrienden, die de ander de grond in trappen in plaats van waarderen en erkennen, die zorgen dat de ander stopt met hobby's en stopt met werken.



Die piramide(s)? Ik ben er nu alweer een tijdje naar aan het staren, maar ik kom er geen wijs uit. Ik ga eerst eens eten.



Het gaat niet om overleven maar om leven. Over het feit dat wanneer je al niet toekomt aan bevrediging van je primaire behoefte, het al veel moeilijker is om toe te komen aan de lagen boven de primaire behoeften (lagen van de pyramide).

Een gemis aan seks heeft invloed op ons functioneren, op relaties, op zelfbeeld, op onze gezondheid. Wanneer je goed te eten en te drinken hebt, voldoende slaapt, een dak boven je hoofd en voldoende beweegt maar dus ook voldoende bevrediging vindt in seks functioneer je veel beter om ook toe te komen aan secundaire behoeftes.



Trouwens voor mij is het onzin om te zeggen dat je geen goeie seks kunt hebben vwb one night stands. Dat geldt in ieder geval niet voor iedereen. Je moet het zeker niet doen als het je ding niet is maar ik kan zeggen dat wel degelijk lekkere seks heb met mannen die ik maar eenmalig tref.

In mijn jongere jaren, toen ik nog niet toe was aan een vaste relatie, kon ik een ONS meer waarderen dan een vibrator hoor.



Ik vind mannen ook vaker eerlijker dan vrouwen hier in wanneer ze toegeven gefrustreerd te raken wanneer ze een tijd lang geen seks hebben gehad.
It's never too late start living!
Maar het kan ook zijn dat die vrouwen gewoon eerlijk zijn als ze zeggen dat ze niet gefrustreerd raken als ze lang geen seks hebben. Ik ben zo'n vrouw. Als ik in een relatie zit hoort seks erbij, maar zonder relatie mis ik het totaal niet en een orgasme krijg ik sowieso alleen maar als ik het zelf doe, dus daar doe ik het niet voor.
quote:Paekzwart schreef op 07 mei 2016 @ 18:07:

[...]





Hoi Iris :D. Leuk je te zien. Ik dacht nog aan je deze week! Apart dat ik je nu weer hier ook zie.

Hé Peak, mijn favoriete lang-van-stof-maar-nooit-een-woord-te-veel-forummer
quote:leen65 schreef op 07 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Het gaat niet om overleven maar om leven. Over het feit dat wanneer je al niet toekomt aan bevrediging van je primaire behoefte, het al veel moeilijker is om toe te komen aan de lagen boven de primaire behoeften (lagen van de pyramide).

Een gemis aan seks heeft invloed op ons functioneren, op relaties, op zelfbeeld, op onze gezondheid. Wanneer je goed te eten en te drinken hebt, voldoende slaapt, een dak boven je hoofd en voldoende beweegt maar dus ook voldoende bevrediging vindt in seks functioneer je veel beter om ook toe te komen aan secundaire behoeftes.



Trouwens voor mij is het onzin om te zeggen dat je geen goeie seks kunt hebben vwb one night stands. Dat geldt in ieder geval niet voor iedereen. Je moet het zeker niet doen als het je ding niet is maar ik kan zeggen dat wel degelijk lekkere seks heb met mannen die ik maar eenmalig tref.

In mijn jongere jaren, toen ik nog niet toe was aan een vaste relatie, kon ik een ONS meer waarderen dan een vibrator hoor.



Ik vind mannen ook vaker eerlijker dan vrouwen hier in wanneer ze toegeven gefrustreerd te raken wanneer ze een tijd lang geen seks hebben gehad.





Hoi Leen,



Je zult eerst moeten overleven. Dat is de basis van de piramide. Eten en drinken, dak boven je hoofd. Dat overleven is al niet iedereen gegeven op deze aardbol. Er gaan er echt een hoop dood omdat die basis er al niet is.



Ik slaap niet goed, ik heb geen energie, ik ben moe, ziek en overleef (nog).



Een gemis aan slaap, niet kunnen koken door moeheid, minder goed kunnen werken en daardoor minder geld, maken voor mij het zoeken naar een relatie maar ook een ONS vervolgens ook moeilijker.



Het idee dat je vervolgens toch wel aan seks kan komen en dat die dan wel bevredigend zal zijn, zodat je je kan richten op zogenaamde secundaire behoeften, is ietwat simplistisch.



Er zijn weinig mannen waar ik tussendoor zomaar even lekker mee seks en dat was het dan. Allereerst zal ik die ander moeten ontmoeten, energie voor moeten hebben en bij weinig energie worden zaken als je op je gemak bij die ander voelen ook belangrijker. En dat geldt voor veel mensen. Om seks te hebben zullen ze zich vaak vertrouwd bij die ander moeten voelen, goed in hun eigen vel, het is iets wat tweerichtingsverkeer is, de ander zal het ook met jou moeten willen etc. etc.



Een ONS brengt risico met zich mee qua emotie, qua mogelijk slechte seks en een nog slechter gevoel, voor mij qua energiekosten, roept verlangen op, bij een vaste langdurigere scharrel weet je meer wat je aan die ander hebt. Hij kent mijn lichaam waardoor het voor mij bevredigender wordt. Het kost me minder energie.



Volgens mij blijkt uit mijn postings verder toch wel duidelijk dat ik seks (goede seks/intimiteit) vaak mis, ter aanvulling ik ben een vrouw. Maar ik heb niet zomaar seks met zomaar iedereen. En dan zal ik het zonder die seks moeten stellen. Want het zoeken naar seks met een ander levert regelmatig alsnog meer problemen, meer energieverlies op.



Zeker als je een tekort hebt aan veel zaken, sta je in een lastigere positie waardoor elk contact moeilijker is om je evenwicht in te bewaren omdat die contacten belangrijker zijn dan wanneer je elke avond op stap kan of op zoek kan naar een ONS.



Ik functioneer beter met goede! seks maar het verkrijgen van die goede seks of het behouden van die goede seks is makkelijker gezegd dan gedaan. Die vind ik niet zomaar waardoor de zoektocht, het proberen, de casual seks, alsnog uitmond in moeilijk energiekostend gedoe wat ik mij niet kan veroorloven.



En dan kun je intimiteit of seks best degelijk missen en naar verlangen maar zul je ook moeten accepteren dat je niet zomaar dat bij iedereen kan halen en daarmee dus een leven ook kan of zelfs zal moeten maken zonder die seks, simpelweg omdat er geen andere keuze is.



En dat kan ook soms best een tijdlang goed gaan, kun je een weg in vinden en zie ik anderen daar ook hun weg in vinden. En soms mis je het best wel en weet je dat (goede) seks/intimiteit zeker veel kan toevoegen. Maar zomaar genoegen nemen met zomaar seks kan ook veel schade berokkenen. Er zijn zat mensen die hun lichaam te grabbel gooien voor wat aandacht maar uiteindelijk in de problemen daardoor komen met verkeerde (seks) partners.



Het idee dat je altijd wel iemand kan vinden waar je bevredigende seks mee kan hebben, geldt niet voor mij. En voor veel mensen niet.



En dan geldt, beter geen seks dan slechte seks.
quote:iris1969 schreef op 07 mei 2016 @ 20:32:

[...]

Hé Peak, mijn favoriete lang-van-stof-maar-nooit-een-woord-te-veel-forummer
Zolang als ik wil. En dat kan lang zijn (lees ruim een half jaar). Ik vind intimiteit en seks met een ander heel erg belangrijk en ik heb er dagelijks behoefte aan, maar ik heb het niet nodig. Ik kan alleen plezier beleven aan intimiteit en seks als ik de andere persoon vertrouw en er sprake is van wederzijds respect.



Ik heb exen die ik altijd kan bellen mocht ik behoefte hebben aan seks. En mijn ex-FWB trouwens ook. Maar ik heb meestal weinig tot geen behoefte aan mijn exen en dat friends with benefits gedoe met mijn beste vriend vond ik toch wat te gecompliceerd worden.



Ik heb een paar jaar lang wel regelmatig (en exclusief) seks gehad met mijn toenmalige beste vriend. Bij "tussenperiodes" van een aantal maanden (als ik irritaties had gehad aan mijn beste vriend en ik onze friends with benefits relatie wilde pauzeren) zag ik mijn ex af en toe. Dat werd ik na een tijdje allemaal helemaal zat. Hoe goed de seks ook is, uiteindelijk bevredigd het mijn behoeften niet écht. Dus nu heb ik het allemaal afgekapt. Al ruim twee maanden. Maar omdat ik weet dat ik altijd kan terugvallen durf ik niet te zeggen dat het écht definitief is.
quote:leen65 schreef op 07 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Ik vind mannen ook vaker eerlijker dan vrouwen hier in wanneer ze toegeven gefrustreerd te raken wanneer ze een tijd lang geen seks hebben gehad.



Ik had, binnen een relatie, om verder niet nader te noemen redenen, geen seks, heel lang en ik was niet gefrustreerd en mijn ex ook niet.

We hadden veel lichamelijk contact, liepen altijd hand in hand, knuffelden ons gek maar hadden géén seks. En dat terwijl ik er wel pap van lust.



Dus in welke pyramide het ook staat, geen seks hoeft helemaal geen frustratie op te leveren. Geen fysiek contact, soit, dat lijkt me zwaar maar dat hoeft niet perse seksueel te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 07 mei 2016 @ 20:24

Ik vind mannen ook vaker eerlijker dan vrouwen hier in wanneer ze toegeven gefrustreerd te raken wanneer ze een tijd lang geen seks hebben gehad.Maar ik ráák niet gefrustreerd als ik een tijd lang geen seks heb. Jammer dat jij denkt dat ik daar niet eerlijk over ben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:tennis2012 schreef op 07 mei 2016 @ 14:30:

Omg! Echt!?

Nou, bij mij went het niet... Ik vind het een basisbehoefte. Is mijn mening hoor En anders ga je dood.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:Vogelaarster schreef op 07 mei 2016 @ 17:40:

Zonder knuffelen en aanrakingen worden mensen ongelukkig en eenzaam. Ze overlijden eerder. Dus affectie is een basisbehoefte, zeker.



Of seks dat is, dat betwijfel ik. Als de affectie en intimiteit er maar is, de verbondenheid met een ander. Daat hoeft volgens mij geen seks bij te zijn.Seks is geen basisbehoefte.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 08 mei 2016 @ 08:20:

[...]





Seks is geen basisbehoefte.Oh, zeker wel. Zonder (goede) sex ga je eerder dood.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 10 mei 2016 @ 19:20:

[...]



Oh, zeker wel. Zonder (goede) sex ga je eerder dood.

Hoe kom je daar nu bij? Hele bejaardenhuizen zittenvol met mensen die al heel lang geen seks meer hebben gehad. En wat dacht je van langdurig vrijgezellen, nonnen, monniken e.d.? Die vallen ook niet bij bosjes dood neer.



Seks kan geestelijke en lichamelijke voordelen hebben, maar dan moet het wel lekkere seks zijn, waar ook een orgasme op volgt, want de meeste van de beschrijvingen van die voordelen van seks gaan uit van ontlading d.m.v. een orgasme en dat gebeurt bij vrouwen zeker niet altijd bij penetratie. Sterker nog, meestal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven