seksualiteit met handicap

28-03-2015 21:08 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 'probleem' waar ik me eigenlijk met niemand in mijn omgeving kan spreken en waar ik graag wat advies zou over hebben.



Ik heb enkele maanden geleden iemand leren kennen, waar ik het erg goed mee kan vinden. We delen dezelfde humor, we kunnen goed praten en ik voel mij echt helemaal op mijn gemak bij hem. We zijn redelijk snel goede vrienden geworden en ik ben ook verliefd op hem geworden. Helaas zit hij door ziekte in een rolstoel. Ik vind het oppervlakkig en kortzichtig, maar dit zorgt wel voor twijfels bij mij. Hij is erg zelfstandig en positief ingesteld. Hij woont alleen, heeft vast werk en gaat gaan sporten als ontspanning. Als ik eerlijk ben, maak ik mij dan ook vooral ongerust over seksualiteit tussen ons. Hij is natuurlijk belemmerd in zijn bewegingen en ook lichamelijk werkt niet alles zoals het zou moeten. Ik vind het erg om toe te geven, maar ik weet niet of dit op lange termijn 'genoeg' zal zijn voor mij. Hij is in korte tijd echt wel belangrijk voor mij geworden en daarom wil ik hem ook niet kwetsen. Herkent iemand mijn twijfels? Zijn er mogelijkheden om hier creatief mee om te gaan? Ik vind het sowieso al erg fijn dat ik hier even mijn verhaal kwijt kon.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben al wel sex gehad?



Het lijkt me dat hij ook wel weet hoe hij creatief sex kan hebben. Als het zaakje gewoon werkt, dan is dat geen probleem. Ik zou het gewoon bespreekbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan wat voor ziekte hij heeft, wat er kan en wat niet.

Misschien toch maar eens vragen voordat jullie gevoelens krijgen voor elkaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit hij in een rolstoel? Ik kan me veel oorzaken indenken en sommige zouden geen enkele belemmering voor me zijn



En sommige misschien wel..
Alle reacties Link kopieren
Denk je dit of weet je dit?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een aantasting van zijn ruggenmerg door een ziekte, die niet progressief is. Erger dan hoe het nu is zal het niet worden. Het was gewoon brute pech dat het net hem overkwam (niet erfelijk).

We zijn al wat voorzichtig aan het aftasten. Echte seks is er nog niet van gekomen. We hebben er wel al over gepraat. Ik weet dat hij erectiestoornissen heeft ten gevolge van deze aantasting (heeft hij eerlijk verteld). Hij heeft nog geen ervaring, ik wel. Als ik hiermee verder ga, zouden we dus alles samen moeten uitzoeken.
Poeh, ik ben heel eerlijk: voor mij wordt hem dat niet.



Heb er ooit een potentiële date om afgezegd, ik kan er niks mee.



Kijk, als je tig jaar samen bent en je partner overkomt zoiets, dan is het anders. Je hebt een verleden samen en dingen opgebouwd. Om zo met iemand iets nieuws te starten lijkt me erg moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het een eenvoudige vraag: in hoeverre is penetratie voor jou belangrijk bij de seks? Kan dit vervangen worden door hulpmiddelen, etc. En betekenen zijn erectiestoornissen ook iets voor zijn libido?
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Oh en misschien ook belangrijk om te vermelden dat het gaat om een partiële dwarslaesie. Hij heeft nog gedeeltelijk gevoel in zijn benen, maar hij kan er niet mee bewegen. Ook zijn armen zijn aangedaan, vooral zijn linker (zijn dominante arm). Gelukkig kan hij wel relatief veel met zijn armen. Wel heeft hij minder kracht dan de doorsnee man (kan niet met bakken bier zeulen ) en zijn fijne motoriek is verstoord, schrijven bv gaat moeilijk. Als hij vermoeider wordt krijgt hij ook last van trillingen in zijn hand, waardoor dit nog verergert wordt. Hij kan echter goed omgaan met zijn handicap en is in staat om goed voor zichzelf te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 28 maart 2015 @ 21:41:

Poeh, ik ben heel eerlijk: voor mij wordt hem dat niet.



Heb er ooit een potentiële date om afgezegd, ik kan er niks mee.



Kijk, als je tig jaar samen bent en je partner overkomt zoiets, dan is het anders. Je hebt een verleden samen en dingen opgebouwd. Om zo met iemand iets nieuws te starten lijkt me erg moeilijk.Het vreemde is dat ik dat zelf lang heb gedacht. Ik vond hem al knap van toen ik hem eerst zag, maar ik wilde geen relatie met hem omwille van dit (vind ik vreselijk om toe te geven). Maar dan leerde ik hem beter kennen, zijn humor, zijn optimisme en de fantastische manier waarop hij met alles omgaat en dan ben ik toch meer voor hem gaan voelen.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor.

Wil je het een kans geven?

Je hoeft niet meteen met hem te trouwen
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zich kwetsbaar opgesteld en is eerlijk geweest naar jou o.a. over zijn erectiestoornissen. Ik vind dat hij het verdient dat jij ook eerlijk je twijfels hierover uitspreekt. Misschien wil hij wel helemaal niet verder met iemand die twijfelt, misschien wil hij het juist een kans geven om te kijken of dit iets is waar jullie samen een weg in kunnen vinden. Maar geef hem wel de kans om zelf die afweging te maken, net als hij die ook aan jou heeft gegeven.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet bang dat dit topic vreselijk herkenbaar is?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem heel graag een kans geven, maar ik ben soms bang dat ik niet goed besef waaraan ik begin. Ik respecteer hem te veel om het gewoon enkele maanden uit te proberen en hem dan te dumpen als het niet goed genoeg voelt.



Op één of andere manier is het niet de erectieproblemen waar ik het meest mee zit. Er zijn voldoende hulpmiddelen en medische mogelijkheden om hier mee om te gaan. (of misschien zie ik het wel te optimistisch). Ik ben wel bang dat het na een tijd niet meer 'genoeg' gaat zijn. Waar ik wel mee inzit is dat ik bang ben dat het niet opwindend gaat zijn op lange termijn, te soft en met weinig variatie. Ik ben nog jong en er zijn wel dingen die ik graag nog zou uitproberen en meemaken en ik denk dat het gewoon moeilijker gaat zijn bij iemand met een beperking. Of misschien zie ik wel beren op de weg waar er gene zijn. Hem hierover vertellen lijkt mij echt onnodig kwetsend
Alle reacties Link kopieren
Waarom onnodig kwetsend? Hij zit in een rolstoel, maar is niet van suiker. Hij bespreekt dit soort dingen niet voor niets met je, hij is daar eerlijk over omdat hij ook wel snapt dat dat een struikelblok in de relatie kan zijn. Erken gewoon dat dat het misschien ook wel is en praat daar over. Dan kom je er samen achter of er meer in zit dan een vriendschap.
Hallo?!
Sowieso klinkt het als iemand die de vergelijking met het gros van de mannen dat hier normaal voorbij komt als leidend voorwerp glansrijk kan doorstaan. Zelfstandig, eerlijk, knap. Seks is belangrijk maar staat niet voor iedereen even hoog op t lijstje. Vooralsnog zou ik m niet direct aan de kant schuiven.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuweforumnaam1 schreef op 28 maart 2015 @ 22:13:

Ik zou hem heel graag een kans geven, maar ik ben soms bang dat ik niet goed besef waaraan ik begin. Ik respecteer hem te veel om het gewoon enkele maanden uit te proberen en hem dan te dumpen als het niet goed genoeg voelt.



Op één of andere manier is het niet de erectieproblemen waar ik het meest mee zit. Er zijn voldoende hulpmiddelen en medische mogelijkheden om hier mee om te gaan. (of misschien zie ik het wel te optimistisch). Ik ben wel bang dat het na een tijd niet meer 'genoeg' gaat zijn. Waar ik wel mee inzit is dat ik bang ben dat het niet opwindend gaat zijn op lange termijn, te soft en met weinig variatie. Ik ben nog jong en er zijn wel dingen die ik graag nog zou uitproberen en meemaken en ik denk dat het gewoon moeilijker gaat zijn bij iemand met een beperking. Of misschien zie ik wel beren op de weg waar er gene zijn. Hem hierover vertellen lijkt mij echt onnodig kwetsend



elk mens heeft zijn beperkingen waar je na een tijdje achter komt. Is het bij de ene op seksueel gebied, bij de ander op sociaal gebied en weer een ander op financieel gebied.



Na een paar maanden grote kans dat hij jou dumpt omdat hij nog wel eens verder wil kijken.



Als je verliefd bent en het is een leuke vent zou ik het zeker proberen.

Hoeveel vrouwen met niet-gehandicapte mannen al wel niet langs zijn gekomen die uit zijn gekeken op hun seksleven ( en andersom ) , daar staat een handicap volledig los van.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij vervelend dat je met zo iemand (als hij voor altijd in een rolstoel zit) nooit onbekommerd jong kan zijn, op vakantie, rennen door bossen en duinen, geen ommetje maken, gezellig winkelen. Altijd dat zitten, gevaar voor doorliggen, gevaar voor zijn gezondheid vanwege tekort aan beweging.



Het lijkt mij niks,, maar er zijn ontzettend veel mensen die er anders over denken dan ik, dat weet ik zeker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem niet zomaar aan de kant schuiven. Ook bij iemand die niet in een rolstoel zit kun je er na een tijd achterkomen dat dat het niet voor je is (om wat voor reden dan ook). Dan neem je afscheid van elkaar. Het is niet zo dat je nooit meer van hem af kunt, alleen omdat hij in een rolstoel zit. Hij klinkt als een prima jongen en hij is eerlijk en open tegen je geweest. Ik zou nu ook open en eerlijk tegen hem zijn en aangeven waarover je twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
En als je kinderen wil, dan kan dat niet via de natuurlijke weg dus dan moet de medische wereld eraan te pas komen, misschien een donor. Is hij zo fit dat hij zo'n kind mede kan opvoeden?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat Minnimouse zegt daar ben ik het mee eens. Je kan gewoon een relatie met hem aangaan. Garantie dat het voor altijd is dat heeft niemand, ook hij niet en je vindt hem toch niet zielig? Hij heeft vóór jou geleefd en zal dat ook ná jou blijven doen, maar misschien hebben jullie toch een mooie tijd samen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Laat je verrassen! Wie weet wat hij in zijn mars heeft. Hij kan ondanks zijn beperkingen nog steeds heel seksueel zijn , belangrijkste is dat hij zijn eigen beperkingen heeft geaccepteerd. Dat hij jou daar niet voor nodig heeft. Denk dat je gewoon ksn genieten vsm seks met hem. Dat hij niet aan het plaatje van de viriele man voldoet.....leg dat naast je neer. V
--
Alle reacties Link kopieren
Als je gevoelens voor hem hebt, dan zou ik het gewoon proberen!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft inderdaad wel veel eigenschappen, die ik erg aantrekkelijk vind.

Ik denk dat ik gewoon verder met hem ga en ga kijken waar ik uitkom. We flirten al langer met elkaar en hebben ook al intieme gesprekken gehad. Met de andere aspecten in zijn leven kan hij heel goed omgaan, dus misschien is hij ook wel creatief in bed. Het is wel zo dat ik zijn eerste zou zijn, dus hij heeft dit nog niet kunnen oefenen. Ik heb het nog nooit gedaan met iemand met minder ervaring dan mij, alsof er dan plots meer van mij verwacht wordt.
"Het is wel zo dat ik zijn eerste zou zijn, dus hij heeft dit nog niet kunnen oefenen."



Oefenen doe je op een opblaaspop lijkt mij? Zijn eerste keer sinds de dwarslaesie of zijn eerste keer ooit?

Dat maakt nogal wat verschil.

Zoals je hem beschrijft klinkt hij als iemand die niet snel bij de pakken gaat neerzitten, ontspannen, inmiddels gewend aan bepaalde dingen niet meer kunnen doen.

De mate van verlamming zegt misschien ook iets over zijn sexuele mogelijkheden: als hij nog zelf naar het toilet kan of moet katheteriseren en met klysma's moet werken, scheelt dat ook nogal. In dat geval is het voor hem, maar ook voor jou, een stuk lastiger.

Als het gesprek het toelaat, er naar vragen, gewoon zeggen dat je blanco bent op dat gebied, dat alles nieuw voor je is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven