Seksueel gefrustreerd?

28-03-2017 09:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik ben heel benieuwd wat iemand anders zijn 'opinie' is over dit verhaal, want soms weet ik het namelijk echt niet meer...Ben 7 jaar samen met mijn man, en volgens mij is hij enorm seksueel gefrustreerd, zijn focus ligt zo wat ook alleen maar daar op. Als ik in al die jaren weleens te kennen gaf dat ik geen zin had werd hij altijd enorm boos, en waren er weleens momenten dat hij beneden op de bank ging slapen. Hij heeft het ook vaak over vroeger, maar we zijn ondertussen 3 kinderen rijker, en na verloop van tijd veranderd je seks leven, zeker toen hij vrachtwagenchauffeur werd en weken van huis is, en alleen in de weekenden er is. We hebben al tal van ruzies beleefd en alleen maar over dit, vaak genoeg heb ik hem ook duidelijk gemaakt dat hij moest ophouden er zo'n punt van te maken, omdat er voor mij de lol snel vanaf zou gaan. Nu ben ik inmiddels ook wel op zo'n punt beland, en hebben we afgelopen weekend ruzie gehad, probeerde ik alles weer uit te leggen, en wat krijg ik als commentaar? 'Nou, als ik maar 1 of 2 keer in de maand seks krijg, dan zoek ik het wel ergens anders.' Begrijpt hij het nu totaal niet wat ik al die jaren al roep, of ben ik degene die gek is?
Alle reacties Link kopieren
En hébben jullie 1 of 2 keer per maand seks? Wat betekent seks voor jou?
Ik weet niet wat jij al al die jaren roept dus geen idee of je gek geworden bent.

Ik kan me ergens je mans frustratie wel voorstellen, ik zou ook niet happy worden van 2x per maand sex.

Maar dat is vast niet wat je wilde horen.
Alle reacties Link kopieren
1 a 2 keer per maand is niet veel. Ik begrijp dat je vindt dat hij niet zo moet zeuren (daar zou ik ook geen zin in/door hebben) maar ik zou zelf ook gefrustreerd raken bij maar 1 a 2 keer seks per maand. Het lijkt erop alsof jullie eens goed moeten praten en het weer leuk in bed moeten krijgen. Hij moet misschien wat meer zijn best doen voor jou om het leuk te houden en te zorgen dat je zin krijgt en jij moet je man niet gefrustreerd noemen omdat hij vaker dan 1 a 2 per maand wil.
Als jullie daadwerkelijk maar 1/2 keer per maand seks hebben, dan begrijp ik dat je man gefrustreerd is ja! Kun je nog zoveel willen uitleggen, maar dat verandert niks aan het feit dat dit weinig is.
Ik vind 2 keer per maand seks ook bizar weinig hoor. Ik zou daar ook niet tevreden mee zijn. Bij veel mensen blijft het niet bij dreigen dat ze het dan ergens anders gaan zoeken.
Klopt het dat jullie 1 a 2 keer per maand seks hebben?



Ik kan me voorstellen dat hij dat weinig vindt, maar ik snap ook dat jou de zin vergaat als hij kwaad wordt dat jij geen zin in seks hebt. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat jouw libido gedaald is na drie kinderen en waarschijnlijk de hele week druk in de weer omdat je man doordeweeks weg is? Ik snap je daarom wel, je man moet eerst maar eens normaal reageren als jij geen zin hebt en daarna kunnen jullie kijken of het lukt om wat meer op een lijn te komen, te kijken waar jij zin van krijgt, etc. Boos worden zoals je man doet vind ik in ieder geval niet de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
We doen het wel vaker dan 2 keer in de maand, alleen dit was zijn reactie. We zitten nooit op een lijn, en dat gaat ook zeker niet lukken als hij alleen maar kwaad reageert elke keer, en dan ook nog eens dreigementen naar m'n kop slingert. Waar het mij vooral omgaat, is dat de lol er voor mij af is, omdat ik het meer als verplichting ben gaan zien, omdat ik elke keer denk: Als ik nu nee ga zeggen word hij weer kwaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjotefle schreef op 28 maart 2017 @ 09:51:

We doen het wel vaker dan 2 keer in de maand, alleen dit was zijn reactie. We zitten nooit op een lijn, en dat gaat ook zeker niet lukken als hij alleen maar kwaad reageert elke keer, en dan ook nog eens dreigementen naar m'n kop slingert. Waar het mij vooral omgaat, is dat de lol er voor mij af is, omdat ik het meer als verplichting ben gaan zien, omdat ik elke keer denk: Als ik nu nee ga zeggen word hij weer kwaad.Dan begin je zelf eens een keer en laat je niet telkens het initiatief bij hem?
koekies zijn lekker
Dus jullie doen het vaker dan 2x per maand maar toch zegt hij dat jullie het maar 1-2x per maand doen? Ok

Dat hij boos wordt is niet goed te praten natuurlijk maar hebben jullie wel eens een goed gesprek gehad over dit onderwerp op een rustig moment?
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 28 maart 2017 @ 09:55:

Dus jullie doen het vaker dan 2x per maand maar toch zegt hij dat jullie het maar 1-2x per maand doen? Ok

Dat hij boos wordt is niet goed te praten natuurlijk maar hebben jullie wel eens een goed gesprek gehad over dit onderwerp op een rustig moment?Dat heb ik weleens geprobeerd, maar hij is niet een echte prater, de dingen die ik zeg lijken bij hem ook nooit echt door te komen. Toen ik uiteindelijk een poosje gesproken had was het enige wat die toen als reactie gaf, 'Nou, zullen we de scheiding dan maar aanvragen?' Net zoals dus het dreigement met de reactie van 1 of 2 keer per maand is voor mij niet genoeg, (nee, voor mij ook niet!), zijn doel is daar alleen volgens mij maar mee om mij proberen aan te zetten om het maar wel te doen, want anders dan ben ik weg. Het is toch niet correct om je partner onder druk te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Nee het is niet correct om je partner onder druk te zetten.



Vraag hem eens wat hij van jullie gehele relatie denkt.

Doen jullie überhaubt nog dingen samen.



en hoe vaak heb jij geen zin en hij wel.

Het is niet goed te denken, "ik moet maar, want anders".

Vraag eens wat hij verwacht.

Probeer het eens zonder gelijk ruzie te maken.



Vertel hem, dat je door zijn druk op seks, juist een afknapper krijgt, het gevoel te moeten.
Zijn gedrag bevordert jouw zin in seks helemaal niet lijkt me. Heb je dat al eens met hem besproken?
quote:Sjotefle schreef op 28 maart 2017 @ 10:04:

[...]





Dat heb ik weleens geprobeerd, maar hij is niet een echte prater, de dingen die ik zeg lijken bij hem ook nooit echt door te komen. Toen ik uiteindelijk een poosje gesproken had was het enige wat die toen als reactie gaf, 'Nou, zullen we de scheiding dan maar aanvragen?' Net zoals dus het dreigement met de reactie van 1 of 2 keer per maand is voor mij niet genoeg, (nee, voor mij ook niet!), zijn doel is daar alleen volgens mij maar mee om mij proberen aan te zetten om het maar wel te doen, want anders dan ben ik weg. Het is toch niet correct om je partner onder druk te zetten?Nee, ik zou er ook van opdrogen.
Alle reacties Link kopieren
Kwaad worden, dreigen..... Dit klinkt niet erg gezond en ik kan mee voorstellen dat je hele zin hiervan opdroogt. Is dit kenmerkend voor de rest van jullie relatie?



Zo ja dan hebben jullie een groter probleem dan dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 28 maart 2017 @ 10:47:

Zijn gedrag bevordert jouw zin in seks helemaal niet lijkt me. Heb je dat al eens met hem besproken?Dat is dus de kern van het probleem, heb hem heel vaak proberen uit te leggen dat hij hier snel mee moest gaan stoppen, omdat er op deze manier de lol voor mij er vanaf zou gaan. Maar kennelijk heeft hij dat tot op de dag van vandaag nog niet serieus genomen.
Alle reacties Link kopieren
Niks onaantrekkelijker dan een man die dramt om seks. De reden kan me niet eens schelen: kwaad worden en dreigen met scheiden en het elders zoeken is pure manipulatie en een ongelooflijk smerig spelletje.



Oprecht dus... ik zou eens gigantisch boos worden. En dus ook ECHT goed boos. Ik zou hem zo onomwonden duidelijk maken dat dit gedrag niet door de beugel kan, dat hij het nooit maar dan ook NOOIT meer in zijn hoofd moet halen, omdat jij GEEN dreigementen nodig hebt om hem te verlaten als hij serieus denkt de zaken zo te mogen regelen. Afgelopen uit met zulk kleutergedrag.



Praten kan altijd. Dat er problemen zijn is duidelijk. Het lijkt me tijd voor relatietherapie. Maar NIET met een drammende, dreinende, dreigende man-child!
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo'n ex...

Drammen en zielig doen, boos worden wanneer meneer niet op zijn wenken bediend werd.

Het is dan ook niet voor niets mijn ex.



Niet dat ie wat te klagen had. We woonden niet samen en zagen elkaar alleen in het weekend. Maar we voldeden niet aan het gemiddelde van 3-4x per week seks. (Koekkoek) ( hij voldeed dan weer niet aan de gemiddelde kwaliteit qua seks maar dat kon/wilde hij niet horen, droeftoeter )

Ik had al vrij snel geen trek meer in seks met deze kleuter. Relatie hield dan ook geen stand.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem al is verteld wat de dingen zijn waardoor je wel wilt? Wat voor jouw libido verhogend werkt. Of heb je hem alleen verteld wat hij fout doet en wat niet werkt?
Alle reacties Link kopieren
En hoe vaak hebben jullie dan wel seks in de maand?
Maar als ik het goed lees is hij dus alleen in de weekenden thuis? Dat vind ik ook nog wel meespelen eerlijk gezegd.
Als het niet echt een prater is, zoals jij zegt, is het roepen van allerlei "dreigementen" waarschijnlijk zijn manier om zijn frustratie aan te geven. Veel mensen bedoelen het ene, maar zeggen het andere. Ik ken jouw man niet persoonlijk, alleen jij kunt beoordelen of het klopt wat ik zeg.



Een oplossing zou kunnen zijn dat jij over de inhoud van zijn tekst heenstapt, en woorden geeft aan het gene hij niet kan zeggen. Dus benoemen dat hij gefrustreerd is, vragen of hij werkelijk bedoelt of hij van je weg wil of dat het gewoon boosheid is. En erken hem vooral in zijn gevoelens. Ongeacht of je vindt dat ze terecht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Speelde dat ook maar mee @Juniper, of kreeg die juist door het feit dat die minder thuis er maar vrede mee. Dit is al langer aan de gang dan dat hij vrachtwagenchauffeur is, dit is al begonnen sinds ons seksleven niet meer volgens zijn verwachtingen verliep. En stelde hij die verwachtingen maar eens bij, maar hij luistert graag naar hoe andermans seksleven is, (dan bedoel ik mede mannelijke collega's), die het hoogste woord hebben, en die het hele weekend bij wijze van spreken in bed doorbrengen, en dat maakt hem vreselijk jaloers. En nog erger, hij gelooft het ook nog! Scheppen mannen niet altijd op als het daar over gaat? Volgens mij hebben dat soort mannen juist de minste seks.



@asta: Vroeger hadden we beiden niks te klagen over ons seksleven, hij wist alles precies (en dan bedoel ik met wat ik lekker vind enzo...), en we deden ook aan variatie zodat het niet saai ging worden. Nu de laatste tijd zegt die ineens dat hij het niet meer weet hoe die mij als t ware het bed in moet krijgen, terwijl al die dingen bij mij echt nog wel werken hoor...



En dan over de 'dreigementen', of die nu wel of niet uit frustratie voortkomen, ik vind dat je iemand zo niet mag behandelen. En als t al blijkt dat die dreigementen hem niet verder gaan helpen, zou je toch ook denken dat hij er toch een keer over gaat praten? Buiten dat heeft hij mij ook een keer te kennen gegeven dat het op dit punt in zijn vorige relatie ook stuk liep, blijkbaar heeft hij daar dan niet van geleerd, en heeft t zijn ogen nog steeds niet geopend. Ik weet me soms ook geen raad, omdat het maar niet lijkt of ik tot hem doordring.
Alle reacties Link kopieren
"Dit is al langer aan de gang dan dat hij vrachtwagenchauffeur is, dit is al begonnen sinds ons seksleven niet meer volgens zijn verwachtingen verliep. "



Dus t is niet meer zoals t was??



Is het niet zo dat juist als hij de hele week weg is je extra naar elkaar verlangt?

Je leest hier juist vaak van stellen die niet samenwonen ze elkaar wel kunnen opvreten soms...

Is dat t niet gewoon? Dat juist omdat hij niet altijd bij je is hij extra naar je verlangt?
Alle reacties Link kopieren
@godfried: Nee, natuurlijk is het niet meer zoals het was. Na de geboorte van onze eerste, en ook de tweede en derde uiteraard, veranderd dat toch. Stellen die kinderen krijgen praten daar ook over mee. Ik geloof best dat hij na een week extra naar mij verlangd, het gaat mij er alleen om dat hij er jarenlang over aan het zeuren is, en er op die manier de lol er voor mij vanaf heeft gehaald. Het is toch niet goed als je partner je onder druk zet omdat je seks met hem MOET hebben? En dan praat ik echt niet over een paar maanden dat dit aan de gang is, maar een aantal jaren al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven