seksuele intimidatie

24-09-2015 22:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben een meisje van 18 jaar en ik studeer, afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen, seksuele opmerkingen gemaakt zoals: Ik heb vvanaf hier goed uitzicht. Wij waren namelijk spelletjes aan het doen zoals schipper schipper mag ik overvaren, hierna moet je een opdracht verzinnen en af en toe mest je dan als een kikker of op handen en voeten naar de overkant dan maakte onze leraar dus de opmerking : Goed uizicht hier vandaan.

Ook heeft hij een ander meisje beledigd die al overgewicht heeft maar dit werd nog even onder de neus gewreven. Ook pkte hij mij en een klasgenootje steeds beet in de schouders.



Kan ik hiervan aangifte doen bij de poltie? iik voel mij niet goed hierbij en durf de lessen van deze leraar ook niet meeer inn



Groetjes

Meisje1997
Alle reacties Link kopieren
Wat voor rare opleiding is dit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou klagen bij de school bij de directeur of een klachtenbureau van de school. Daarna zou ik een echte opleiding kiezen want dit klinkt als de kleuterschool ....doe je spw???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarschijnlijk is er binnen je opleiding een vertrouwenspersoon. Deze kan je helpen met een klacht indienen.
Aangeven bij de directeur en melding politie
Je zit op de kleuterschool?
Alle reacties Link kopieren
melding politie Hahaha haha stel je niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de opleiding dienstverlener, de les was niet voorbereid dus moesten we improviseren om opdrachten te doen voor onze doelgroep dit was dus onder andere een estafette en schipper schipper mag ik overvaren.

Vorig schooljaar is zoiets soort gelijks gebeurt en alleen de leraar hoefde zijn excuses aan te bieden en verder werd er niks mee gedaan, ik ga morgen praten met mijn coach hierover.

Maar ik wilde dus weten dat als ik aangifte doe ik wel sterk sta? en niet dat er niks aan gedaan wordt want ik voel me er echtt niet lekker bij. Vandaag ben ik niet eens naar school geweest puur om deze leraar te ontwijken
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 24 september 2015 @ 22:15:

melding politie Hahaha haha stel je niet zo aan.Sorry maar een leraar hoort niet aan mij te zitten? en al helemaal niet aan mijn kont? als jee geen tips hebt ofzo reageer dan gewoon niet en hou dan je mening voor je. aan zulk soort reacties heb ik helemaal niks
Stel je niet zo aan? @peecee



Als iedereen zo denkt/reageert, vervagen de grenzen. Het gaat erom dat to zich hier niet goed bij voelt, dat dient serieus genomen te worden. Haar grenzen worden overschreden.



Ik zou beginnen bij vertrouwenspersoon van de opleiding.



Laat je niet afpoeieren want dit hoort niet, dit kan niet.
Idd naar de vertrouwenspersoon gaan! Zij/hij zal je verder kunnen helpen.



En voor de personen die roepen : kleuterschool etc.... Wat ik erg flauw vind!!



Denk je dat mensen die met kinderen werken zoals op een kdv, school, recreatieteam etc net als Mary Poppins uit de lucht komen vallen??? Ook zijn dit standaard lessen voor mensen die later o,a met bejaarden en gehandicapten gaan werken....
heeft de school een vertrouwenspersoon? daar melden dan! doen hoor, op konten slaan hoort niet bij het beroep leraar
Alle reacties Link kopieren
Wie is je doelgroep: jip en janneke of snip en snap. Misschien speelde je leraar een lastige klant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor dit soort zaken zal de school een protocol hebben, en dat dien je te volgen.



En ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt, maar de politie is al druk genoeg zonder zich bezig te houden met gepikeerde schoolmeisjes.
mensen kap eens met die lullige opmerkingen, het is heel vervelend als een leraar ongevraagd aan je kont zit
quote:citronella schreef op 24 september 2015 @ 22:25:

mensen kap eens met die lullige opmerkingen, het is heel vervelend als een leraar ongevraagd aan je kont zitHelemaal mee eens!!
Alle reacties Link kopieren
quote:meisje1997 schreef op 24 september 2015 @ 22:17:

Ik doe de opleiding dienstverlener, de les was niet voorbereid dus moesten we improviseren om opdrachten te doen voor onze doelgroep .

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Met deze opleiding kun je aan de slag bij instellingen voor de thuiszorg, ouderenzorg, jongerenadviescentra, dienstencentra of vrijwilligersorganisaties. Je helpt cliënten met vragen en problemen of je helpt collega’s om antwoorden te vinden voor hun cliënten. Als je in de thuiszorg of het vrijwilligerswerk terechtkomt, houd je je vaak ook bezig met coördinerende of organisatorische zaken.



Als sociaal maatschappelijk dienstverlener help, begeleid en vang je mensen op met vragen en problemen. Deze vragen en problemen kunnen over allerlei onderwerpen gaan. Bijvoorbeeld over het ontvangen van een uitkering, gezinsproblemen en nog veel meer. Ook begeleid je ouderen.Kun je het zelf niet oplossen, dan verwijs je je cliënt door naar instanties als de GGZ, een consultatiebureau voor alcohol en drugs (CAD) of de huisarts. Als sociaal dienstverlener weet je alles over de wet- en regelgeving binnen jouw vakgebied. Je informeert, adviseert, geeft voorlichting, biedt ondersteuning en begeleid en bemiddelt. Zoals je al leest..een veelzijdig en sociaal beroep.





Welke doelgroep? kleuters die over moeten blijven???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:citronella schreef op 24 september 2015 @ 22:25:

mensen kap eens met die lullige opmerkingen, het is heel vervelend als een leraar ongevraagd aan je kont zitNatuurlijk is dat vervelend. Het is bovendien ontzettend ongepast. Maar direct naar de politie rennen zonder het protocol van de school te volgen, dat is wat overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Melding maken bij de vertrouwenspersoon op school.

Dit kan echt niet!



Oh en ik heb dit soort lessen ook gehad. Die krijg je als je onderwijsassistent, spw of iets in die richting doet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 18 en je bent niet alleen. Trommel die meiden op, ga in de pauze even naar hem toe en vertel hem dat hij voortaan zijn handjes thuis houdt.

Zo zou ik het oplossen.
...
dat is inderdaad wat overdreven maar men kan ook gewoon TO wijzen op de juiste weg zonder gelijk semi-grappige lullige opmerkingen te maken toch
quote:Rooss4.0 schreef op 24 september 2015 @ 22:30:

Je bent 18 en je bent niet alleen. Trommel die meiden op, ga in de pauze even naar hem toe en vertel hem dat hij voortaan zijn handjes thuis houdt.

Zo zou ik het oplossen.Elegant. En niet effectief. De werkgever van deze man hoort geïnformeerd te worden, zodat deze passende maatregelen kan treffen om de man op zijn donder te geven en herhaling te voorkomen. Dit soort dingen moet je niet onder de radar oplossen, want dan kan het jaren ongestraft doorgaan bij minder mondige slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 september 2015 @ 22:30:

Je bent 18 en je bent niet alleen. Trommel die meiden op, ga in de pauze even naar hem toe en vertel hem dat hij voortaan zijn handjes thuis houdt.

Zo zou ik het oplossen.Maar.... die vent wéét dat hij fout zit. krijgen zij dan weer op hun opleiding met d4e paplepel ingegoten. Waarom " in de minne schikken " en waarschuwen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 22:28:

[...]



Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Met deze opleiding kun je aan de slag bij instellingen voor de thuiszorg, ouderenzorg, jongerenadviescentra, dienstencentra of vrijwilligersorganisaties. Je helpt cliënten met vragen en problemen of je helpt collega’s om antwoorden te vinden voor hun cliënten. Als je in de thuiszorg of het vrijwilligerswerk terechtkomt, houd je je vaak ook bezig met coördinerende of organisatorische zaken.



Als sociaal maatschappelijk dienstverlener help, begeleid en vang je mensen op met vragen en problemen. Deze vragen en problemen kunnen over allerlei onderwerpen gaan. Bijvoorbeeld over het ontvangen van een uitkering, gezinsproblemen en nog veel meer. Ook begeleid je ouderen.Kun je het zelf niet oplossen, dan verwijs je je cliënt door naar instanties als de GGZ, een consultatiebureau voor alcohol en drugs (CAD) of de huisarts. Als sociaal dienstverlener weet je alles over de wet- en regelgeving binnen jouw vakgebied. Je informeert, adviseert, geeft voorlichting, biedt ondersteuning en begeleid en bemiddelt. Zoals je al leest..een veelzijdig en sociaal beroep.





Welke doelgroep? kleuters die over moeten blijven??? Nope,, Vorig jaar was op mijn school het HZW maar dit jaar is het samengegaan met ddienstverlener. DUs het is ook idd voor kleine kinderen op een basisschool of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 september 2015 @ 22:30:

Je bent 18 en je bent niet alleen. Trommel die meiden op, ga in de pauze even naar hem toe en vertel hem dat hij voortaan zijn handjes thuis houdt.

Zo zou ik het oplossen.Dat is dus ook een probleem, ik heb PDD nos en een angstoornis. Ik kan moeilijk met dit soort situaties omgaan en ik vind et moeilijk om dan rechtstreeks dit tegen mijn leraar te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven