seksuele intimidatie

24-09-2015 22:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben een meisje van 18 jaar en ik studeer, afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen, seksuele opmerkingen gemaakt zoals: Ik heb vvanaf hier goed uitzicht. Wij waren namelijk spelletjes aan het doen zoals schipper schipper mag ik overvaren, hierna moet je een opdracht verzinnen en af en toe mest je dan als een kikker of op handen en voeten naar de overkant dan maakte onze leraar dus de opmerking : Goed uizicht hier vandaan.

Ook heeft hij een ander meisje beledigd die al overgewicht heeft maar dit werd nog even onder de neus gewreven. Ook pkte hij mij en een klasgenootje steeds beet in de schouders.



Kan ik hiervan aangifte doen bij de poltie? iik voel mij niet goed hierbij en durf de lessen van deze leraar ook niet meeer inn



Groetjes

Meisje1997
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik niet inzie waarom bij elk akkefietje de politie erbij moet komen, vind ik persoonlijk nog veel onsjieker. Hij heeft een paar suffe opmerkingen gemaakt en is wat te vrij geweest, dat kan je face to face wel af toch? Die meiden zijn geen 12 meer.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 24 september 2015 @ 22:33:

[...]





Elegant. En niet effectief. De werkgever van deze man hoort geïnformeerd te worden, zodat deze passende maatregelen kan treffen om de man op zijn donder te geven en herhaling te voorkomen. Dit soort dingen moet je niet onder de radar oplossen, want dan kan het jaren ongestraft doorgaan bij minder mondige slachtoffers.Precies. Melding maken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:meisje1997 schreef op 24 september 2015 @ 22:38:

[...]





Dat is dus ook een probleem, ik heb PDD nos en een angstoornis. Ik kan moeilijk met dit soort situaties omgaan en ik vind et moeilijk om dan rechtstreeks dit tegen mijn leraar te zeggen.

En hoe ga je dat dan straks doen als je met lastige kindjes/bejaarden enz werkt?



Kwee nie hoor.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 september 2015 @ 22:39:

Omdat ik niet inzie waarom bij elk akkefietje de politie erbij moet komen, vind ik persoonlijk nog veel onsjieker. Hij heeft een paar suffe opmerkingen gemaakt en is wat te vrij geweest, dat kan je face to face wel af toch? Die meiden zijn geen 12 meer.



Politie zou ik ook niet doen maar wel een melding op school, bij de vertrouwingspersoon.

Nu gaat het om een paar opmerkingen. Maar hij zit ook ongevraagd aan een leerling hasr kont. En dat is een klas vol leerlingen.

Wie weet wat die vent 1 op 1 doet?

Ik zou dus melden en dan laat ze het maar onderzoeken.

Ik vind het niet normaal dat iemand hierdoor de klas niet meer in durft.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 september 2015 @ 22:39:

Omdat ik niet inzie waarom bij elk akkefietje de politie erbij moet komen, vind ik persoonlijk nog veel onsjieker. Hij heeft een paar suffe opmerkingen gemaakt en is wat te vrij geweest, dat kan je face to face wel af toch? Die meiden zijn geen 12 meer.Ik vind dit niet zomaar een akkefietje, ik ben eerder seksueel misbruikt en mishandeld en dit Is vaker voor gekomen Door dezelfde leraar en elke x krijgt hij een waarschuwing
ik zou het zeker wel melden bij de vertrouwenspersoon van school, zodat ze weten dat deze leraar dat doet, hij kan doorgaan zo lang niemand het durft te melden
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 24 september 2015 @ 22:15:

melding politie Hahaha haha stel je niet zo aan.





WTF??



100 emancipatie en jij komt met deze opmerking? Dus jij laat je collega's/onderwijzers/buurman/cafetaria-medewerker ook gewoon aan je zitten?



Iedereen, ongeacht geslacht, heeftr recht op zijn/haar lichamelijke integriteit.
jouw leven is een keuze
bedoel je dat hij dit vaker flikt op school en dan steeds een waarschuwing krijgt maar er verandert niets? zorg dat er een officiele klacht bij de directie van school terecht komt, of is dat ook al gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
quote:meisje1997 schreef op 24 september 2015 @ 22:42:

[...]





Ik vind dit niet zomaar een akkefietje, ik ben eerder seksueel misbruikt en mishandeld en dit Is vaker voor gekomen Door dezelfde leraar en elke x krijgt hij een waarschuwing

Oke.

Dan helpt het dus ook niet om naar een vertrouwenspersoon of de directie te stappen. Ik denk dat een directe confrontatie met een paar meiden (niet slaan he, praten!) heel goed kan werken. Maar goed, dat durf je niet.

Dan weet ik het ook niet.
...
Of schreeuw hem de volgende keer toe: BLIJF MET JE GORE POTEN VAN MIJN KONT AF SMEERLAP, en dan keihard
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 september 2015 @ 22:39:

Omdat ik niet inzie waarom bij elk akkefietje de politie erbij moet komen, vind ik persoonlijk nog veel onsjieker. Hij heeft een paar suffe opmerkingen gemaakt en is wat te vrij geweest, dat kan je face to face wel af toch? Die meiden zijn geen 12 meer.



Ik zou ook niet naar de politie gaan maar wel een melding maken bij degene waar je zoiets moet melden op school. Decaan of zo.

Leraren weten precies hoe vrij te vrij is en wat de grens is. Eigen keus als ze die grens overgaan; daar hoeven ze niet door jonge vrouwen op gewezen te worden; die dienen ze te kennen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:meisje1997 schreef op 24 september 2015 @ 22:42:

[...]





en dit Is vaker voor gekomen Door dezelfde leraar en elke x krijgt hij een waarschuwing



Al naar de directeur gestapt?

Wat zeggen je ouders hier van?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso melding van maken bij zijn leidinggevende, afdelingsdirecteur, vertrouwenspersoon etc. En de voorvallen schriftelijk bij gaan houden.

Doet het bestuur niks dan zou ik echt wel overwegen om naar de politie te stappen.



Edit: zelf al een keer een "blijf verdomme met je poten van me af"-opmerking gemaakt?
Silence is golden. Duct tape is silver.
dit gaat overigens wel wat verder, als ik het zo lees, dan een leraar die een suffe opmerking maakt en wat te vrij is geweest, zo te lezen gaat hij stelselmatig over de grens
Bij je openingspost denk ik, kom op je bent een volwassen meid, bijt van je af. Vervolgens vertel je dat een mede student gekleineerd wordt door haar overgewicht en vervolgens schrijf je in je post van 22:42 dat je eerder misbruikt en mishandelt bent door dezelfde leraar.



Je post wordt dus van kwaad tot erger.



Het beledigen van medestudent moet gemeld worden bij schooldecaan of vertrouwenspersoon.



Voor de rest zou ik aangifte doen, je voelt je niet meer veilig!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 22:50:

[...]



Wat zeggen je ouders hier van?Dit zat ik ook net te bedenken. Waar zijn de ouders in dit verhaal?
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot situatie en wat zal jij je machteloos voelen. Trek je niks aan van die rot opmerkingen, die hebben niks beters te doen.



Wat die leraar doet is niet gepast en hoort hij echt niet te doen. Je zegt dat je eerder misbruikt bent, is dat door de zelfde leraar geweest? Want dan kan je naar de politie stappen. Is dit niet geval, ga dan naar je mentor of vertrouwens persoon. Mocht dit niet helpen, zou ik de directeur er bij halen. Raap je moet bij elkaar en neem een vriendin mee. Je moet nu echt iets doen. Sterkte!
quote:meisje1997 schreef op 24 september 2015 @ 22:42:

[...]

Ik vind dit niet zomaar een akkefietje, ik ben eerder seksueel misbruikt en mishandeld en dit Is vaker voor gekomen Door dezelfde leraar en elke x krijgt hij een waarschuwingKan het zijn dat jij door jouw verleden dergelijk gedrag erg zwaar opvat? Op basis van wat jij beschrijft, is de man absoluut fout bezig. Maar zien anderen deze situatie hetzelfde als jij? Zouden zij de situatie hetzelfde omschrijven?
Je moet er wel wat van zeggen per direct.

Het kan toch niet zo zijn dat je maar niks zegt omdat je dat niet durft.

De volgende keer moet je flink tekeer gaan tegen deze leraar, zeg maar dat hij dat maar bij zijn vrouw moet doen.

Of je zegt als je nou een lekker ding was zou ik wel een keer na willen blijven maar aangezien je een lelijke rot kop heb blijf je dus gewoon van mij af. Aangezien hij zelf ook grapjes mag maken die beledigend zijn...



En dan zeg je "en nu ga ik naar je baas" en dan doe je dat!

Hierna laat hij je wel met rust.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je voor jezelf op probeer te komen TO, dat zal niet makkelijk voor je zijn. Op dit forum lopen ook een aantal zeer onaardige mensen (trollen) rond, die er alleen op uit zijn anderen te kwetsen. Probeer die maar te negeren, je hebt niks aan ze en ze zijn eigenlijk maar heel zielig.



Het is lastig als er eerder niks is gedaan met meldingen, ik snap dat je dan aan aangifte bij de politie denkt. Ik weet niet wat de politie kan doen. Misschien willen ze wel een gesprek met de leraar voeren. Dat ie er echt van schrikt en het dan wel laat. Dat kan volgens mij ook als je een melding maakt.
Occam's razor
Huh? ik las net ook ergens over sexueel misbruik en mishandeling... is dat de zelfde vent dan?

Beetje een ander verhaal lijkt mij.



(@Ik doe SAW en wij doen echt serieus tikkertje... en ik word 30 )
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 24 september 2015 @ 22:56:

[...]



Dit zat ik ook net te bedenken. Waar zijn de ouders in dit verhaal?Ik zou zo'n vent aan zijn stroppie over zijn bureau trekken als hij aan mijn dochter zou zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 23:09:

[...]





Ik zou zo'n vent aan zijn stroppie over zijn bureau trekken als hij aan mijn dochter zou zitten.+1
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een hele klas met getuigen dus ik denk dat je vrij sterk staat.



Niet alleen aangifte doen van seksuele intimidatie maar ook aangifte doen van aanranding.

Het was van de week op het nieuws dat er iemand behoorlijke straf kreeg omdat hij iemand een tik op de kont had gegeven.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 24 september 2015 @ 23:00:

[...]





Kan het zijn dat jij door jouw verleden dergelijk gedrag erg zwaar opvat? Op basis van wat jij beschrijft, is de man absoluut fout bezig. Maar zien anderen deze situatie hetzelfde als jij? Zouden zij de situatie hetzelfde omschrijven?

" afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen "



Nou, laat een ander er een klein tikje van maken en laat de volgende zeggen dat de leraar een duwtje gaf en weer een derde dat het een aai was. Feit is; leraren moeten niet aan konten van leerlingen zitten. Nooit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven