Sex is love and sex is love?

28-02-2017 14:29 604 berichten
Seks is love and love is seks?



Ik las hier een tijdje terug de term polyamoureus. Ik had er nog nooit van gehoord maar ik besefte me dat dat de verklaring was van mijn hoge libido. Lege seks heeft me nooit wat gedaan. Dat leek met elkaar in tegenspraak. Ik zucht naar liefde. Het is wat mij drijft. Dat is het antwoord.



Ik vroeg me af wat jullie zoeken: liefde of seks? En wie ervaart seks als liefde? Hou je het liever gescheiden of kan seks niet zonder liefde?
anoniem_191675 wijzigde dit bericht op 28-02-2017 14:33
Reden: Betere titel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat ik geen seks kan hebben zonder ook iets van liefde te voelen voor een persoon

tot nu toe heb ik bij iedereen waarmee ik heb gesekst ook liefde gevoeld, of ik dacht dat het liefde was,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Seks kan ik prima los zien van liefde,er moet wel enige aantrekkingskracht zijn.

Seks zonder liefde is echter wel anders dan seks met mijn liefde
Seks alleen om de lust kan en wil ik niet. Er komt altijd een gevoel van verbondenheid bij. Ik heb ook nooit een ONS gehad, als ik voor de eerste keer seks met iemand had, zag ik dat altijd als de start van een nieuwe relatie.
Alle reacties Link kopieren
Seks om de seks, zonder liefde dus, vind ik prima en lekker.

Seks met liefde vind ik nog lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Seks zonder liefde is goed mogelijk, net als liefde zonder seks overigens.



Je zegt de term polyamoureus te herkennen als " verklaring" voor je hoge libido. Vervolgens zeg je een zucht te hebben naar liefde.



Let je wel even op dat je liefde en seks niet met elkaar verward, en realiseer je je wel dat er een heleboel mensen zijn die "ik hou van je" zeggen, en "ik wil met je neuken" bedoelen?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ik kan seks heel goed los zien van liefde en kan er dan ook echt van genieten. Seks met liefde is heel anders. Je ziet elkaar dan echt.



Seks zonder liefde doe je voor jezelf, seks met liefde doe je samen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
quote:2east schreef op 28 februari 2017 @ 14:57:

Let je wel even op dat je liefde en seks niet met elkaar verward, en realiseer je je wel dat er een heleboel mensen zijn die "ik hou van je" zeggen, en "ik wil met je neuken" bedoelen?Kan het zijn dat ik "ik wil met je neuken en ik wil van je houden" soms hetzelfde is? Ik denk zelf van wel. Volgens mij zijn er meer mensen die het zo voelen.
Liefde is bij mij geen knopje dat je aan of uitzet, ik doe het met of ik doe het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan prima seksen zonder houden van.

Alleen is seks met houden van vele malen intiemer en fijner voor mij
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Voor mij geen sex zonder liefde. Gelukkig hou ik na 30 jaar nog steeds van mn man.
Seks zonder liefde is toch zoiets als verkrachting?
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 15:23:

Seks zonder liefde is toch zoiets als verkrachting?Wtf???
Alle reacties Link kopieren
Veel willen neuken is iets anders dan polyamoreus.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 15:23:

Seks zonder liefde is toch zoiets als verkrachting?
Lach hard, duik diep, kom terug..
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 15:23:

Seks zonder liefde is toch zoiets als verkrachting?
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 15:23:

Seks zonder liefde is toch zoiets als verkrachting?Wat zeg jij nu? Dit kan je niet menen
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 28 februari 2017 @ 15:28:

Veel willen neuken is iets anders dan polyamoreus.Dit inderdaad.
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 15:23:

Seks zonder liefde is toch zoiets als verkrachting?Nee, dat is lust. En ookal heb ik daar zelf geen ervaring mee, ik weet toch wel heel goed het verschil tussen een verkrachting en twee mensen die allebei seks met elkaar willen terwijl er buiten de lust geen gevoelens bij komen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geen seks zonder liefde. Nu voel ik al snel liefde voor iemand, wat dan weer voortkomt uit sterke aantrekkingskracht. Klikt het dan ga ik al snel liefde voelen en wil ik seks. Ik wil ook wel eens seks "op het eerste gezicht" maar dan gaat dat samen met enorme aantrekkingskracht. Ik zie het binnen twee seconden of iemand wel of geen bedmateriaal is. Een man moet wel iets hebben dat mij instant aantrekt en vaak is dat ook iets liefs in de uitstraling. Uit ervaring is al vaak gebleken dat zo'n man dan ook een lieve man was en dan ben ik dus heel snel verliefd. Seks en liefde scheiden kan ik niet? Met iemand naar bed gaan die ik erg leuk vind betekent onvermijdelijk gevoelens krijgen. Best lastig soms. Mannen kunnen het beter scheiden denk ik.
quote:SinDudas schreef op 28 februari 2017 @ 15:40:

[...]





Nee, dat is lust. En ookal heb ik daar zelf geen ervaring mee, ik weet toch wel heel goed het verschil tussen een verkrachting en twee mensen die allebei seks met elkaar willen terwijl er buiten de lust geen gevoelens bij komen kijken.Ik zie seks hebben met iemand waar je echt niks mee hebt, geen klik, echt niks dus, als een soort zelfverkrachting of automutilate, ook heb ik een heel ruim begrip van liefde, een fetisj is voor mij bijvoorbeeld ook een vorm van (anorganische) liefde. Lust is ook liefde, maar misschien niet zoals God of de Kerk het bedoeld heeft. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan (en wil) alleen seks hebben met mensen die ik leuk vind, een klik mee heb en aantrekkelijk vind. Hoeft niet leuk leuk te zijn, maar een sexy uiterlijk alleen doet 't hem niet. Maar dan wordt ik niet perse verliefd ofzo. Soms is fijne seks gewoon alleen fijne seks.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Waarom is het of dit of dat? Het kan toch ook allebei? Soms is seks alleen seks. Soms is seks liefde. Soms is liefde seks. En dat liefde ervaren kan ik wel alleen met iemand die ik ook echt heel lief vind. Maar met diezelfde persoon kan ik ook pure seks hebben, zonder dat liefde een (grote) rol speelt.



Maar ik kan wel seks hebben voor de seks, ook met vreemden. Daar hoeft geen liefde bij te komen kijken. Als het maar respectvol gebeurt.
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 15:55:

[...]



Ik zie seks hebben met iemand waar je echt niks mee hebt, geen klik, echt niks dus, als een soort zelfverkrachting of automutilate, ook heb ik een heel ruim begrip van liefde, een fetisj is voor mij bijvoorbeeld ook een vorm van (anorganische) liefde. Lust is ook liefde, maar misschien niet zoals God of de Kerk het bedoeld heeft. ;)



De klik is dan dus juist de lust.

En nee, lust op zichzelf is niet hetzelfde als liefde.



Als je zelf geen lust voelt en iemand toch toe staat sex met je te hebben dan laat je je gebruiken, dat ben ik wel met je eens.
quote:SoeteLieve schreef op 28 februari 2017 @ 15:52:

Seks en liefde scheiden kan ik niet? Met iemand naar bed gaan die ik erg leuk vind betekent onvermijdelijk gevoelens krijgen. Best lastig soms. Mannen kunnen het beter scheiden denk ik.Zonder gevoelens is het leeg en doe ik het liever niet. Dus soms gaat het pijn doen maar dat gaat ook weer over. Misschien is het beter om leren om te gaan met de pijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven