Sex is love and sex is love?

28-02-2017 14:29 604 berichten
Seks is love and love is seks?



Ik las hier een tijdje terug de term polyamoureus. Ik had er nog nooit van gehoord maar ik besefte me dat dat de verklaring was van mijn hoge libido. Lege seks heeft me nooit wat gedaan. Dat leek met elkaar in tegenspraak. Ik zucht naar liefde. Het is wat mij drijft. Dat is het antwoord.



Ik vroeg me af wat jullie zoeken: liefde of seks? En wie ervaart seks als liefde? Hou je het liever gescheiden of kan seks niet zonder liefde?
anoniem_191675 wijzigde dit bericht op 28-02-2017 14:33
Reden: Betere titel
% gewijzigd
[quote]aquarium schreef op 28 februari 2017 @ 16:01:

Huh? Waarom is het of dit of dat? Het kan toch ook allebei? Soms is seks alleen seks. Soms is seks liefde. Soms is liefde seks. .[/quotseks



Wat aquarium zegt.
quote:SinDudas schreef op 28 februari 2017 @ 16:01:

[...]





De klik is dan dus juist de lust.

En nee, lust op zichzelf is niet hetzelfde als liefde.



Als je zelf geen lust voelt en iemand toch toe staat sex met je te hebben dan laat je je gebruiken, dat ben ik wel met je eens.Voor mij gaat lust op zichzelf in relatie tot mensen niet samen.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen seks puur om de seks bij mij. Ik.kan me daar gewoon niks bij voorstellen. Het gaat altijd om de persoon erachter en de klik die we hebben. Om gevoel. Het kan wel zijn dat ik die persoon geen relatiemateriaal vind. Voor mij. Op dat moment.
.
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 16:08:

[...]





Voor mij gaat lust op zichzelf in relatie tot mensen niet samen.Dat kan, maar om dan van zelfverkrachting te spreken als iemand seks heeft op basis van lust vind ik wat ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
Meer zelfbevrediging. Dat is een beter woord ervoor.
.
quote:impala schreef op 28 februari 2017 @ 16:13:

Meer zelfbevrediging. Dat is een beter woord ervoor.Ja zoiets idd
quote:impala schreef op 28 februari 2017 @ 16:13:

Meer zelfbevrediging. Dat is een beter woord ervoor.Zeker, maar goed daar heb je dan weer geen ander voor nodig. Dat kan je ook heel goed zelf
quote:Zinerva schreef op 28 februari 2017 @ 16:11:

[...]





Dat kan, maar om dan van zelfverkrachting te spreken als iemand seks heeft op basis van lust vind ik wat ver gaan.Tja, dat is maar mijn definitie.
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 16:17:

[...]





Tja, dat is maar mijn definitie.Dat kan vanuit jou optiek goed kunnen dat je er zo over denk. Ik ben alleen bang dat mensen die echt verkracht zijn er toch anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 28 februari 2017 @ 16:17:

[...]





Zeker, maar goed daar heb je dan weer geen ander voor nodig. Dat kan je ook heel goed zelf

Precies. Daar heb je geen ander voor nodig.



Verkracht is een verkeerd woord. Maar gebruikt word je wel. Of je gebruikt iemand anders. Alleen om van je jeuk af te komen. Dat staat mij echt tegen.
.
quote:Zinerva schreef op 28 februari 2017 @ 16:19:

[...]





Dat kan vanuit jou optiek goed kunnen dat je er zo over denk. Ik ben alleen bang dat mensen die echt verkracht zijn er toch anders over denken.Dat valt wel mee hoor.
quote:impala schreef op 28 februari 2017 @ 16:11:

Er is geen seks puur om de seks bij mij. Ik.kan me daar gewoon niks bij voorstellen. Het gaat altijd om de persoon erachter en de klik die we hebben. Om gevoel. Het kan wel zijn dat ik die persoon geen relatiemateriaal vind. Voor mij. Op dat moment.En kan je op zo'n moment ook intens van iemand houden? Ook al is het geen relatie materiaal.
quote:impala schreef op 28 februari 2017 @ 16:20:

[...]



Precies. Daar heb je geen ander voor nodig.



Verkracht is een verkeerd woord. Maar gebruikt word je wel. Of je gebruikt iemand anders. Alleen om van je jeuk af te komen. Dat staat mij echt tegen.Mij staat het ook tegen
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 16:21:

[...]





Dat valt wel mee hoor.Denk je? Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring speken maar ik vind jou woordkeuze niet zo fijn omtrent verkrachting
Alle reacties Link kopieren
quote:max72 schreef op 28 februari 2017 @ 16:23:

[...]



En kan je op zo'n moment ook intens van iemand houden? Ook al is het geen relatie materiaal.





Ja. Maar er zin wel gradaties in intensiteit. Die niet eens perse correleren met relatiemateriaal zijn.

En intens van iemand houden hoeft ook niet perse. Hij moet wel bijzonder zijn voor me. Extra leuk.
.
quote:Geelheer schreef op 28 februari 2017 @ 14:56:

Seks om de seks, zonder liefde dus, vind ik prima en lekker.

Seks met liefde vind ik nog lekkerder.+1
Ik wil ook best even inhoudelijk reageren maar eerst:



En DIT vond je een betere titel ?!?
quote:Zinerva schreef op 28 februari 2017 @ 16:24:

[...]





Denk je? Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring speken maar ik vind jou woordkeuze niet zo fijn omtrent verkrachtingIk kan mijn woordkeuze niet aanpassen aan jouw voorkeur.
quote:impala schreef op 28 februari 2017 @ 16:25:

[...]





Ja. Maar er zin wel gradaties in intensiteit. Die niet eens perse correleren met relatiemateriaal zijn.Ik denk dat het de mate van klik is die je met iemand hebt. En ook de intensiteit van het moment.
quote:bossanova schreef op 28 februari 2017 @ 16:27:

[...]





Ik kan mijn woordkeuze niet aanpassen aan jouw voorkeur.Klopt, hoeft ook niet
quote:Zinerva schreef op 28 februari 2017 @ 16:29:

[...]





Klopt, hoeft ook niet Precies! ;)
quote:max72 schreef op 28 februari 2017 @ 15:09:

[...]



Kan het zijn dat ik "ik wil met je neuken en ik wil van je houden" soms hetzelfde is? Ik denk zelf van wel. Volgens mij zijn er meer mensen die het zo voelen.Of omgedraaid .. ik wil met je neuken want ik wil me geliefd of begeerd voelen
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een heel andere defenitie van polyamorie, heeft niets met een hoog libido te maken. Wel voor het tegelijkertijd hebben van meerdere liefdesrelaties. En dat kan dan wel weer fijn zijn als je een hoog libido hebt.
quote:shifty schreef op 28 februari 2017 @ 16:26:

Ik wil ook best even inhoudelijk reageren maar eerst:



En DIT vond je een betere titel ?!? De titel had "Seks is love and love is seks?" moeten zijn maar ik kon 'm niet meer aanpassen Shifty
quote:max72 schreef op 28 februari 2017 @ 16:31:

[...]





De titel had "Seks is love and love is seks?" moeten zijn maar ik kon 'm niet meer aanpassen ShiftyIk snap .. ik moest het even kwijt .. sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven