Sex lukt niet

28-02-2015 21:54 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds ongeveer een jaar hebben mijn vriend en ik een relatie. We zijn gelukkig samen, maar 1 ding begint mij steeds meer dwars te zitten en maakt me onzeker; de sex lukt niet. Ik had voor mijn vriend weinig ervaring met alles wat met sex te maken heeft en heb nog nooit seks gehad, mijn vriend wel. Voorspel als in beffen en nat zijn gaat prima, maar op het moment dat zijn penis een ministukje naar binnengaat verkramp ik. Gewoon één vinger naar binnen gaat wel goed, twee is soms al wel pijnlijk en zijn penis lukt dus niet. Ik heb moeite met ontspannen maar zelfs met een massage en bij enorm geil zijn lukt het niet. Mijn vriend heeft er gelukkig alle begrip voor, maar mist de lichamelijke intimiteit wel.

Graag zou ik tips horen hoe hiermee om te gaan en wellicht oplossingen zodat het wel lukt:)
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je weleens glijmiddel?
Alle reacties Link kopieren
Ga eens praten met een seksuoloog.



Ik neem aan dat je een lichamelijke oorzaak hebt laten uitsluiten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vaginisme? Naar een seksuoloog idd. Die kan je ook doorsturen naar een bekkentherapeut als het gaat om daar te ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-03-2015 16:56
Reden: provocerend/kwetsend
% gewijzigd
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dit? Je kunt een afspraak bij de huisarts maken en je door laten verwijzen. Ik weet eigenlijk niet of je dan naar een sexuoloog/gynaecoloog/psycholoog moet maar dat kan je met je arts bespreken. Sterkte.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thomba schreef op 28 februari 2015 @ 22:20:

Ik stel een groepsseks sessie voor. Dan hoef je je niet zo te focussen op je vriend.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
98-7 ?? juli 1998.. ben je 16 jaar? En dan moet een meisje naar een sexuoloog?
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
quote:Thomba schreef op 28 februari 2015 @ 22:20:

Ik stel een groepsseks sessie voor. Dan hoef je je niet zo te focussen op je vriend.



Nou ja...

Ik ben voor minder geband trouwens.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:dieddo schreef op 28 februari 2015 @ 22:24:

98-7 ?? juli 1998.. ben je 16 jaar? En dan moet een meisje naar een sexuoloog?Sept 1987 lijkt me voordehandliggender
F.U.
Alle reacties Link kopieren
eerste vriendje als je 27 bent kan natuurlijk ook.. ik wacht het antwoord van TO even af.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Heb je wel eens dingen geprobeerd zonder je vriend? Heb je er dan ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Om op een paar vragen antwoord te geven:

• Glijmiddel hebben wel geprobeerd maar werkt ook niet. Daarnaast denken we dat dit ook niets bijdraagt, omdat ik wel nat ben.

• Ik ben nog niet bij de huisarts / seksuoloog / bekkentherapeut geweest. Dit zijn wel opties die ik steeds meer aan het overwegen ben.

• Ik heb inderdaad op het internet gelezen over vaginisme. Zoals ik het tot nu toe lees, zijn de beschrijvingen een stuk erger dan wat ik voel.

• Ik ben 26 jaar. Mijn vriend is ouder.

• Ja ook zonder vriend geprobeerd, maar ook dan heb ik er last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloem987 schreef op 28 februari 2015 @ 22:42:

• Ik heb inderdaad op het internet gelezen over vaginisme. Zoals ik het tot nu toe lees, zijn de beschrijvingen een stuk erger dan wat ik voel.



Hoe kan dat erger zijn dan wat jij hebt? Vaginisme is niks anders dan door spanning je bekkenbodemspieren dusdanig aanspannen dat je geen pijnloze seks kunt hebben.

En dat is toch exact wat ik bij je lees?



Eerst gang is naar de huisarts. Succes.
...
Alle reacties Link kopieren
Met 'erger' bedoelde ik dat ik bij vaginisme vaak lees dat er niets naar binnen kan en als het wel gaat dat het pijnlijk is. Omdat 1 vinger wel makkelijk gaat en af en toe 2 vingers ook, zie ik dat als minder erg. Al is 'erg' wellicht niet het juiste woord om te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Vaginisme heb je in verschillende gradaties. Vind je het lastig om hiervoor naar de huisarts te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Diagnoses stellen moet je echt aan een arts overlaten. Een lichamelijk onderzoek zal daar ook onderdeel van zijn. Die kan je vertellen hoe het precies zit. Nu ben je aan het raden en je kunt beter naar een deskundige gaan voor uitsluitsel.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal jaren hetzelfde probleem en loop sinds kort bij een bekkenbodemfysiotherapeut. Ik raad je aan naar de huisarts te gaan. Deze kan je doorverwijzen.

Ik weet hoe vervelend het is. Maar je bent niet de enige en het probleem is te verhelpen. Sterkte! En geniet op andere manieren van je vriend. De rest komt later wel.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts en je laten doorverwijzen naar een bekkenbodemfysiotherapeut. Ik heb er veel aan gehad. Is wel een stapje die je moet nemen, maar dat het niet lukt is al helemaal niet fijn. Succes ermee.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen had ik geen serieuze relatie, maar een vriendschap+. Ik weet niet of dat verschil maakt. Maar bij mij kon zijn penis ook maar een klein stukje naar binnen en ging het zo'n pijn doet dat we moesten stoppen. Ook had ik onderaan elke keer een klein scheurtje nadien, wat een paar dagen erg gevoelig was. Twee vingers gingen wel, maar voelde ook krap. Glijmiddel hielp niet. Ben toen naar de huisarts geweest en volgens haar was ik gewoon te krap en zou een operatie moeten. Het was wel een beginneling moet ik erbij zeggen. Ze verwees me door naar een seksuoloog. En die zei dat ik normaal was en ik me teveel aanspande. Maar het probleem ging niet weg. Na 3 jaar ben ik ermee gestopt. Maar nu ben ik nog niet wijzer, want wie heeft nou gelijk?

Maar ik moet binnenkort toch voor een uitstrijkje voor bevolkingsonderzoek. Dan vraag het nog maar eens. Er zit inmiddels een andere dokter daar. Ben toch wel zenuwachtig, de angst dat ik een uitzondering ben.

Mijn moeder denkt dat het een kwestie is van de goede man tegenkomen. Ik hoop het. Maar voor mij is het moeilijk om aan een relatie te komen.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat er een verkramping optreedt en dat die verkramping geleidelijk afgewend moet worden. Je moet dan onder begeleiding veel oefenen, net zolang tot je lichaam niet meer automatisch met verkramping reageert. Je kan dat niet zelf, maar hebt een professional nodig..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hondenmens..... Ik wil best begrijpen dat je moeder het beste met je voor heeft...... Maar je laatste opmerking wat je moeder je heeft gegeven wel een beetje raar.....

Natuurlijk bij een persoon (man) waarbij je erg op je gemak bent en voelt gaat het ook makkelijker....

Maar bij wie ben je zelf nou beter op je gemak dan bij je zelf????

Als het dan al krap voelt dan zal het bij de "goede" man zeker niet beter voelen......



Dus het is verstandiger om gewoon naar de huisarts te gaan.....

Die kijken er heus niet raar van op om jou "probleem" pje......

Schaam je er vooral niet voor... Dat is het niet waard!!!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft hier ook last van en er is niks aan te doen. Misschien naar de dokter gaan oke
Alle reacties Link kopieren
quote:Annemarie11 schreef op 03 maart 2015 @ 12:48:

Mijn vriendin heeft hier ook last van en er is niks aan te doen. Misschien naar de dokter gaan okeBijzonder dat jij na een paar zinnen van TO weet dat ze hetzelfde heeft als jouw vriendin en dat er niks aan te doen is
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:dieddo schreef op 28 februari 2015 @ 22:24:

98-7 ?? juli 1998.. ben je 16 jaar? En dan moet een meisje naar een sexuoloog?

Ik ging ook op mijn 18e hoor. Om dezelfde reden als TO. Niet heel vreemd.



TO, ik zou naar de huisarts gaan en als je dat niet fijn vindt: GGD Sense. Ze hebben een jongeren spreekuur voor mensen met dit soort vragen. Hele aardige mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven