Sexlust en de pil

09-09-2009 18:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar meteen met de deur in huis te vallen;



Ik heb het idee dat door het doorslikken van de pil mijn complete hormoonhuishouding naar de &^!^%! is en dat dat de oorzaak is van mijn wegblijvende sexlust. Goed balen voor mij, maar nog veel meer voor mijn vriend!! We hebben wel sex, maar ik ben al een aantal maanden laaaaang niet zo opgewonden als ik altijd was. Soms gaat het me zelfs tegenstaan...



Wat betreft het doorslikken van de pil. Ik stop meestal wel om de x aantal maanden een week, maar nu ben ik al 2 maal in de stopweek niet ongesteld geworden. Ben alleen niet zwanger volgens de testen en anorexia heb ik ook niet.



Heeft er iemand tips of adviezen om de boel weer normaal op gang te krijgen?



Alvast super bedankt
Even stoppen met de pil, de natuur zijn gang laten gaan en wachten tot je weer een normale cyclus hebt.

De pil is voor mijn hormoonhuishouding ook funest. Ik slik nooit de pil, alleen dit jaar twee maal omdat ik niet op vakantie ongesteld wilde zijn. Zal ik dus nóóít meer doen. Ik heb geen zin in seks gehad en een humeur om op te schieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde! Jarenlang de pil geslikt, en een libido van nul. Nu alweer een aantal jaren ervanaf en het is weer helemaal terug! Ik heb nu een (koper)spiraaltje. Bevalt prima.



Ook mijn menstruatie bleef soms weg, was volgens de huisarts vrij normaal. Daar heb ik ook nooit problemen mee gehad....



Tja....probeer een andere pil of, als dat niet helpt, een andere vorm van anticonceptie.....maar daar was je vast zelf al opgekomen!
Alle reacties Link kopieren
stoppen met de pil en desnoods accupunctuur om je hormoonhuishouding weer normaal te krijgen heeft bij mij geholpen.Ik ben een heel ander mens.
freedom is beijing yourself
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook altijd last van...maar toen ik aan de Yasmin ging nergens last van ik kreeg zelfs meer zin.....had namelijk ergens gelezen dat deze pil net wat anders van samenstelling is.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even met de pil stoppen en je lichaam weer in balans laten komen. En als je weer met de pil wil beginnen oveleggen met de huisarts wat een goede pil voor je zou kunnen zijn.

Ik voelde me ook een tijdje niet lekker en ben toen een halfjaar met de pil gestopt en ben daarna begonnen met een andere pil en dat is goed bevallen. Ik gebruikte Meliane en die ging uit de handel en toen kreeg ik een namaak-Maliane. Deze pil was blijkbaar toch anders, omdat ik klachten ervan kreeg (heel emotioneel om niks, sexlust verdwenen). Nu heb ik de Diane35. Deze had ik in het verleden ook al eens gehad en nooit problemen mee gehad en het gaat weer helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje super bedankt voor de snelle reacties!



Maar het rare is, ik slik al sinds m'n 15e deze pil en ik heb nooit ergens last van gehad!



Misschien een domme vraag :$ maar kan je in het ziekenhuis/bij de dokter ook 'de stand van je hormonen' laten checken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ondervind geen verminderde sexlust door de pil.

Maar een vriendinnetje van mij wel.

Omdat ze hééeeeeel erg heftig last heeft van de menstruatieklachten slikt ze de pil gewoon door. Eens in de zoveel maanden krijgt ze een bloeding en stopt dan even met het doorslikken.

Maar ze heeft al jaren een verminderde sexlust, denkt ze, door de pil. En we gebruiken dezelfde pil, Ministat, maar ik ondervind er geen last van. Tja, soms gewoon geen zin, maar dit zou ik niet aan de pil willen toeschrijven.
quote:2liefjes schreef op 09 september 2009 @ 18:43:

stoppen met de pil en desnoods accupunctuur om je hormoonhuishouding weer normaal te krijgen heeft bij mij geholpen.Ik ben een heel ander mens.Werkt accupunctuur ook als anti conceptie?.. of ligt het er dan aan waar je de naald in steekt?..
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaren en jaren de pil maar nog nooit "last" gehad van verminderde zin in sex. Het lijkt me dat je eens moet overleggen met je huisarts of er een andere pil geschikter is voor je dan wel even stoppen zodat de boel weer normaal kan worden.
Ik gebruik sinds een paar weken de Nuvaring. Iemand daar ervaringen mee wat betreft je libido. Ik ben erg benieuwd!
van mijn 15e t/m 26e de pil geslikt.

ook ik had twijfels over mijn zin in sex en de pil.

dus nu al 1,5 jaar gestopt (hormoonloos spiraaltje) en ik voel eindelijk weer geile lust!! heb de beste sex ever daardoor!!

als je twijfelt, gewoon eens een keer stoppen...
Alle reacties Link kopieren
Ja, door de pil gaat je hele libido naar z'n mallemoer. Stoppen met die rommel!
Dit is al het 3e topic over de pil en verminderd libido in 3 weken tijd, geloof ik. Blijkbaar hebben heel veel vrouwen er last van.

Ik slik nu door zwangerschap en borstvoeding al een tijdje geen pil en heb altijd zin. Vriend weet niet wat hij meemaakt.



Ik wil wel de pil weer gaan slikken, omdat ik een spiraaltje ook eng vind en zo zonder anti-conceptie is erg beangstigend, ondanks dat we goed opletten.



Ik heb wel eens iets gelezen over zo'n apparaatje dat je vruchtbare dagen berekend als je zwanger wilt worden. Heeft iemand hier er ervaring mee om het 'andersom' te gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij nooit meer de pil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vandaag ook de nuvaring, ben ook benieuwd hoe de ervaringen daarmee zijn. Mijn libido is na het stoppen met de pil ook beter geworden.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
Ik was al bang dat het neer zou gaan komen op 'stoppen met de pil.'... Het volgende probleem is dan dat ik vervolgens bang ben om zwanger te worden!!



Enfin, even stoppen en dan een andere pil proberen. Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
nou ja zeg,zou je niet denken dat het tenslotte om je eigen genot gaat.

Dat is de reden dat we zeggen stoppen met die rotzooi.

Als je door wil blijven rommelen met een laag libido dan moet je gewoon doorgaan met het slikken van die hormonen.

Er zijn genoeg manieren om ervoor te zorgen dat je niet zwanger kunt raken.

Verdiep je daar eerst maar eens in.

Ps: deze woorden bedoel ik niet slecht hoor,wil enkel dat je verder gaat zoeken voordat je een beslissing neemt.
freedom is beijing yourself
Alle reacties Link kopieren
De pil is een enorme libido-killer. TO zou je niet eens kijken naar andere anticonceptie met minder of lokale hormonen?

Ik ben zelf 2 jaar geleden overgestapt op de Mirena en qua libido is het één groot feest (ok... als je single bent is dat soms best frustrerend )



Maar een spiraal vind niet iedereen prettig en er zijn ook flink wat horrorverhalen over te vinden.

Maar toch TO, kijk verder dan de pil als anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Yasmin pil had ik geen libido verschil! Ik was nog steeds zo horny als wat! Het enigste bij deze pil was dat ik het gevoel had dat mijn orgasmes iets minder intens waren maar dat kon ook tussen mijn oren zitten....
Alle reacties Link kopieren
Ik neig naar een pil, omdat dat -voor zover ik weet- het meest veilige is.. En ik heb voorheen al die jaren nooit iets van een nadelig gevolg van de pil ondervonden! Maar '2liefjes', je hebt wel gelijk, ik zou me eens even goed moeten laten voorlichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een idee om eens te stoppen tot je weer eens echt ongesteld wordt. Het kan zijn dat het daarna weer beter gaat. Slik je die pil erg lang door?



Ik gebruik zelf de Diane 35. Ik heb geen problemen met mijn libido, dat is uitstekend! De Diane 35 is anders van samenstelling. Misschien is dat een optie voor je. Ik slik zelf meestal 2 strippen en neem dan een stopweek.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



hier hetzelfde...8 jaar aan de pil geweest, libido van 0..toen gestopt en libido steeg dezelfde maand nog naar een hoger level dan ooit tevoren...met als gevolg een vast sexvriendje (overigens mn eerste sexpartner ooit) Uit angst voor zwangerschap toch weer met de pil begonnen, en libido én humeur zakte weer tot n dieptepunt...Nu mede daardoor geen sexvriendje meer, werd dan ook echt niet gezellig van al die hormonen. Sinds 3 dagen weer gestopt met de pil en voel me eindelijk weer lekker.... Voor mij nooit meer een pil, dan maar andere manieren van anticonceptie proberen!
quote:Katherina schreef op 10 september 2009 @ 14:48:

Dit is al het 3e topic over de pil en verminderd libido in 3 weken tijd, geloof ik. Blijkbaar hebben heel veel vrouwen er last van.

Ik slik nu door zwangerschap en borstvoeding al een tijdje geen pil en heb altijd zin. Vriend weet niet wat hij meemaakt.



Ik wil wel de pil weer gaan slikken, omdat ik een spiraaltje ook eng vind en zo zonder anti-conceptie is erg beangstigend, ondanks dat we goed opletten.



Ik heb wel eens iets gelezen over zo'n apparaatje dat je vruchtbare dagen berekend als je zwanger wilt worden. Heeft iemand hier er ervaring mee om het 'andersom' te gebruiken?



Dat apparaatje is de Persona en is bedoeld als anti-conceptie en geschikt als je een regelmatige cyclus hebt. Sommige gebruiken hem idd voor conceptie omdat het aangeeft wanneer je je vruchtbare dagen hebt.

Het is volgens mij wel de meest onveilige vorm van anticonceptie. Oh en ook niet goedkoop. Aanschaf niet en de teststaafjes ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:



Dat apparaatje is de Persona en is bedoeld als anti-conceptie en geschikt als je een regelmatige cyclus hebt. Sommige gebruiken hem idd voor conceptie omdat het aangeeft wanneer je je vruchtbare dagen hebt.

Het is volgens mij wel de meest onveilige vorm van anticonceptie. Oh en ook niet goedkoop. Aanschaf niet en de teststaafjes ook niet.Ja nee, ik stel het zeer op prijs dat er mee gedacht wordt, maar dit lijkt mij ook een zeer onveilige manier. Als zo'n apparaat het mis heeft ben je de lul :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven