Soa test negatief. Toch chlamydia!?

14-01-2015 17:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Dit is de eerste keer dat ik wat schrijf, maar lees al jaren jullie verhalen en adviezen en ik hoop dat jullie mij deze keer weer kunnen helpen.



Drie maanden geleden was het uitgegaan met mijn ex (2 jaar relatie), omdat hij was vreemdgegaan. Daarna heb ik een soa test gedaan voor de zekerheid en binnen een week kreeg ik van de GGD uitslag dat alles oke was. Sprongetje in de lucht! Vrij kort daarna heb ik een andere jongen leren kennen en heb daarmee seks gehad. Hij had net een soa test gedaan en ik ook... Dus zonder condoom seks gehad. 2 week later vertelde hij mij dat hij naar de huisarts was geweest en een test had gedaan omdat hij jeuk bij zijn eikel had. Uitslag was negatief. Tuurlijk daarna weer seks gehad, maar hij kreeg weer symptomen. Dus hij had voor de zekerheid nog een test gedaan en daaruit bleek dat hij opeens chlamydia had! Hij 'zegt' dat hij geen seks heeft gehad met andere meiden in de tussentijd en dat het echt en alleen door mij kan komen dat hij nu een soa heeft... Over 2 weken heb ik weer een soa test, maar neem aan dat ik nu helaas chlamydia heb.



Kan het zijn dat mijn uitslag van de GGD vals was? Hoe betrouwbaar is de GGD? Heeft iemand hier ervaring mee? Ondanks een uitstrijkje in de mond, vaginaal en bloed had laten prikken. Dus dan heb ik het misschien al 2 jaar... :'O!!! Lees verschillende verhalen dat als je al lang chlamydia hebt het 'onzichtbaar' is voor een test. Of is mijn nieuwe lover gewoon weer een onbetrouwbaar persoon?



Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
De GGD is heel betrouwbaar, mannen die seks willen daarin tegen zeggen nog wel eens dingen die niet kloppen...

Ik zou terug naar de GGD en me weer laten testen, en voortaan een condoom gebruiken tot dat je in een stabiele relatie zit waarin je elkaar kan vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
GGD is volgens mij erg betrouwbaar dus ik denk jou avontuurtje wat minder.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
"Opeens"



Sure



De testen zijn betrouwbaar, hij niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik Zou eerder de GGD geloven dan zo'n knakker op zijn blauwe ogen.
Ik zet qua betrouwbaarheid mijn geld in op de ggd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eerder de GGD vertrouwen. Wil niet perse zeggen dat hij nadat jullie seks gehad hebben nog met iemand anders het bed in is gedoken. Ik denk eerder dat hij verzonnen heeft dat hij daarvoor een soatest gedaan heeft, om het mooi zonder condoom te kunnen doen.
---
Alle reacties Link kopieren
Waarom neuk je binnen no time zonder condoom met een nieuwe 'relatie'?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Clamydia:

'De incubatietijd van urinebuisontsteking bij mannen varieert van zeven dagen tot drie weken. Anorectale chlamydia geeft minder vaak klachten (zoals proctitis), orale chlamydia geeft zelden klachten. Bij ongeveer 50% van de met chlamydia geïnfecteerde mannen treden geen of nauwelijks symptomen op (Van de Laar et al., 2000a). Zij kunnen echter wel anderen besmetten.'



Het zal mij niet verbazen als je laatste bedpartner heeft gelogen over een soatest.
Het is wel mogelijk, in een klein percentage is er sprake van een vals negatieve uitslag.
Ehhh, de incubatietijd verschild per SOA. Zolang je dat niet weet/beseft ben je te jong om sowieso seks te hebben, sorry.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 14 januari 2015 @ 18:14:

Het is wel mogelijk, in een klein percentage is er sprake van een vals negatieve uitslag.



Ja daar ben ik bang voor. Stel als ik toch chlamydia heb dan was de incubatie echt al 2 jaar geleden en onvruchtbaar is echt het laatste wat ik nu trek. Uit een eerdere topic zei een meisje dit:



Als de test 'negatief' was dan heb ik zeker geen soa. De test kan alleen geen soa van jaren geleden op sporen. Mocht ik ooit besmet zijn geweest dan kan mijn lichaam de bacterie zelf hebben opgeruimd/genezen. Wat vaak het geval is met chlamydia.



Dat laatste verbaasde me enigszins, aangezien ik overal lees dat chlamydia nooit uit zichzelf verdwijnt. Maargoed, je hoort ook vaak dat vrouwen die moeite hebben met zwanger worden en uitvoerig getest worden, horen dat ze 'ooit' chlamydia hebben gehad. Het zal dus wel kunnen
Als je WEL chlamydia hebt is de incubatie 2 jaar geleden? Terwijl het nog niet eens 3 maanden terug uit is gegaan met je ex? Sorry meid, maar nee. En ja, je kan nu ook onvruchtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Uit de bloedtest kunnen ze toch opmaken of je chlamydia hebt of niet?
Hoe hebben ze getest?
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 14 januari 2015 @ 18:31:

Hoe hebben ze getest?Na mijn lange relatie heb ik me laten testen op alles, want wist niet hoevaak mijn ex was vreemdgegaan en me wie en hoe etc. Dus de GGD heeft me getest via me mond, vaginaal en ook nog eens bloed.
quote:Magdalan schreef op 14 januari 2015 @ 18:27:

En ja, je kan nu ook onvruchtbaar zijn.Nou nou, zo`n vaart loopt dat toch niet? Je kan toch onvruchtbaar worden als je lange tijd rondloopt met een onbehandelde clamydia? Niet als je net weet dat je clamydia hebt dacht ik hoor.
Hoe dan ook: Ik vrees ook dat je nieuwe lover niet helemaal eerlijk is geweest..
Alle reacties Link kopieren
quote:cyaan90 schreef op 14 januari 2015 @ 18:33:

[...]





Na mijn lange relatie heb ik me laten testen op alles, want wist niet hoevaak mijn ex was vreemdgegaan en me wie en hoe etc. Dus de GGD heeft me getest via me mond, vaginaal en ook nog eens bloed.Lijkt me dus erg sterk dat ze je negatief hebben getest terwijl je positief zou in volgens die jongen. Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet eerlijk tegen je is geweest.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Waarom sex zonder condoom zo snel ?
Enjoy
Dan nog is de vraag: hoe lang nadat jij en je ex de laatste keer naar bed zijn gegaan? Zoals al eerder geschreven geld er een incubatietijd. Als je 1 dag na jullie laatste neukpartij een test hebt laten doen vinden ze waarschijnlijk niks als hij zelf nog geen klachten had. Het kan dus zeer goed van je ex komen inderdaad. Maar ook van je nieuwe bedwarmer (of diens ex aangezien jullie het niet met condoom hebben gedaan) Incubatie van 2 jaar geleden is dikke onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 14 januari 2015 @ 18:37:

Hoe dan ook: Ik vrees ook dat je nieuwe lover niet helemaal eerlijk is geweest..Ja zo uit jullie reacties te lezen durf ik nu ook me spaarcentjes op mijn nieuwe onbetrouwbare vent te zetten. Niet te geloven dat het weer het zelfde verhaaltje is. Aan mezelf te twijfelen is nu echt iets waar ik mee moet stoppen...
Euh, of je ex. Of de ex van je nieuwe scharrel. Kan van allebei de kanten komen, dus nogmaals: Waarom zo snel zonder condoom???



Zolang je de oorzaken en gevolgen van met een ander naar bed gaan niet snapt of beseft, NEUK DAN NIET, het is geen plicht ofzo
Een beetje afhankelijk van het type kan de incubatie tijd oplopen tot 5 weken. Dus als je tot 5 weken voor je test nog onbeschermde gemeenschap hebt gehad met je ex, is het heel goed mogelijk dat het nog niet gedetecteerd kon worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magdalan schreef op 14 januari 2015 @ 18:40:

Dan nog is de vraag: hoe lang nadat jij en je ex de laatste keer naar bed zijn gegaan? Zoals al eerder geschreven geld er een incubatietijd. Als je 1 dag na jullie laatste neukpartij een test hebt laten doen vinden ze waarschijnlijk niks als hij zelf nog geen klachten had. Het kan dus zeer goed van je ex komen inderdaad. Maar ook van je nieuwe bedwarmer (of diens ex aangezien jullie het niet met condoom hebben gedaan) Incubatie van 2 jaar geleden is dikke onzin.Mijn ex was vreemdgegaan, maar daarna heb ik geen seks met hem gehad. Toch heb ik iets geleerd, want wat als hij eerder was vreemdgegaan met nog een ander? Vandaar toch die soa test en het was mid sept dat het uitgegaan was en eind okt een soatest gedaan. Toch zijn er verschillende soa's die pas na 3 maanden zichtbaar zijn op een test - chlamydia is daar geen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven