Soa vraag pijpen

10-03-2013 20:16 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aantal weken leuk contact met een jongen wat steeds meer en meer serieus aan het worden is.

Een jaar geleden heb ik nog een soatest laten doen en was er niks aan het handje (mijn 'vriend' was destijds vreemd gegaan dus ik vertrouwde het niet meer, maar godzijdank voor HEM, had ik niks ;)



Nu ben ik dus ongeveer 2-3 maanden weer aan het daten en is alles heel gezellig, hebben gewoon seks met condoom maar ik pijp hem wel zonder.

Ik ben dus soa-vrij, hijzelf zegt dat ook te zijn maar heeft nooit echt antwoord gegeven op de vraag of hij ooit een test heeft gedaan.

Gok dus zo dat hij maar dénkt dat hij geen soa heeft. Nu is het zo dat ik heb gezegd niet zonder condoom te vrijen totdat hij een test heeft gedaan... maar punt is nu: ik heb hem dus al een aantal keer onveilig gepijpt en de laatste paar keren had ik erg last van mijn verstandskies die doorkomt.

Als ik poets bloeit het heel erg, het doet ook gewoon pijn en lijkt ontstoken te zijn. Dom dom dom dus, want mocht hij een soa hebben heb ik die nu alsnog in mn mond......



Heb zelfs een keer geslikt en paar keer heb ik voorvocht geproefd dus lekker risicovol

Als hij geen test gaat doen, ga ik die een doen maar dan denk ik ja ik moet eigenlijk alleen een 'uitstrijkje' van mijn mondslijmvlies maar doen ze dat bij de GGD? volgens mij zien hun dat niet zo erg als 'risicovol'?



Ik vraag me dus af in hoeverre je zo snel een soa in je mond oploopt en waar je dat kan testen? Laatste keer test bij de HA gedaan en durf eigenlijk nu niet terug........
Jazeker kan je een soa krijgen door onveilige orale sex. Denk aan herpes of gonorroe....
Voortaan eerst nadenken voor het doen?????!!!!
Heel veel mensen pijpen zonder condoom. Dat bleek wel uit een topic van laatst. Het is echter niet zo politiek correct om dat toe te geven, dus doet iedereen of dat niet zo is.



Dit geldt ook voor beffen zonder beflapje.



Ik zou er dus niet wakker van liggen als ik jou was.
Je kan een keel swab laten maken bij de GGD, als je je echt zorgen maakt kan je er even een belletje aan wagen. Zelf zou ik zeggen, adem vooral door. De kans dat je op deze manier een SOA hebt opgelopen is niet enorm, ik neem even aan dat jullie beiden niet in de risicogroep zitten.



Als hij wel eens seks met mannen heeft (gehad), dan is het een ander verhaal, dan zou ik zsm laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet zo'n zorgen maken.



Theoretisch kun je inderdaad wel een soa in je mond krijgen, maar de kans is vrij klein en zowel herpes als gonorroe is volgens mij niet iets wat je ongemerkt kunt hebben als man. Dat had jij ook wel opgemerkt cq geproefd bij hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastian81 schreef op 10 maart 2013 @ 20:54:

... zowel herpes als gonorroe is volgens mij niet iets wat je ongemerkt kunt hebben als man. Dat had jij ook wel opgemerkt cq geproefd bij hem.



Het lijkt mij niet verstandig om op de hier beschreven SOA-test te vertrouwen.

Ook al is de kans niet zo groot, als je het niet vertrouwt gewoon testen, Als je het niet via je huisarts wil doen kan je ook bij de GGD terecht. Even googlen op GGD bij jou in de buurt.
quote:iris1969 schreef op 10 maart 2013 @ 20:34:

Heel veel mensen pijpen zonder condoom. Dat bleek wel uit een topic van laatst. Het is echter niet zo politiek correct om dat toe te geven, dus doet iedereen of dat niet zo is.



Dit geldt ook voor beffen zonder beflapje.



Ik zou er dus niet wakker van liggen als ik jou was.



Hey maar dat is toch een gek argument? Ik bedoel, omdat anderen het allemaal ook doen en daar wel of niet eerlijk over zijn en wel of geen SOA door hebben, hoeft TO zich niet druk te maken. Dat is toch gek eigenlijk hoe je dat zo stelt.

Als ze zich niet druk hoeft te maken mag het argument niet zijn dat anderen dat ook niet doen lijkt me.



En zo een SOA oplopen kan vrij gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem niet gewoon vertellen dat je er nu toch wel een beetje over loopt te stressen en overleggen of het niet überhaupt handig zou zijn als hij binnenkort 's een test doet?



Ik zou iig stoppen met pijpen zonder condoom. Anders blijf je je zorgen maken lijkt mij.
quote:sebastian81 schreef op 10 maart 2013 @ 20:54:

maar de kans is vrij klein en zowel herpes als gonorroe is volgens mij niet iets wat je ongemerkt kunt hebben als man. Dat had jij ook wel opgemerkt cq geproefd bij hem.

Dit is het meest beroerde advies ever.



Nooit van incubatietijd gehoord, Sebastian?
never mind, al gezegd.
quote:sebastian81 schreef op 10 maart 2013 @ 20:54:

Ik zou me niet zo'n zorgen maken.



Theoretisch kun je inderdaad wel een soa in je mond krijgen, maar de kans is vrij klein en zowel herpes als gonorroe is volgens mij niet iets wat je ongemerkt kunt hebben als man. Dat had jij ook wel opgemerkt cq geproefd bij hem.hehehe geproefd ja hoor haha, vertrouw op je smaakpapillen die vertellen of het goed zat.
Herpes proeven????? Huh??? En bovendien kan je iemand ook besmetten als je geen uitbraak hebt. Weliswaar is de kans kleiner, maar hij is er wél....
quote:sebastian81 schreef op 10 maart 2013 @ 20:54:

Ik zou me niet zo'n zorgen maken.



Theoretisch kun je inderdaad wel een soa in je mond krijgen, maar de kans is vrij klein en zowel herpes als gonorroe is volgens mij niet iets wat je ongemerkt kunt hebben als man. Dat had jij ook wel opgemerkt cq geproefd bij hem.

Gonorroe is hetzelfde als een druiper, dat zie je dus wel. Chlamydia is een SOA die vaak niet opgemerkt wordt. En nee, die proef je niet, net als de rest niet.



Klaarkomen in je mond en slikken zijn dom ivm HIV.
Alle reacties Link kopieren
je hebt risico genomen en wel op alle gebied.



oraal vrijen zonder condoom houd nl alleen in dat als je geen sperma doorslikt en geen wondjes in je mond hebt dat je dan veilig voor hiv bent maar je kunt nog wel alle andere soa;s krijgen.



in jouw geval blijkt dat die slijmvliezen niet in tact waren en dat je daarbij ook nog sperma hebt geslikt, je hebt het dus ook op hiv gebied onveilig gedaan. Voorvocht heeft overigens te weinig virus load voor hiv om een besmetting tot stand te kunnen brengen, voor sperma ligt dat anders.



Beste zou zijn als hij zich laat testen zeker als je ervan uit kan gaan dat hij de laatste drie maanden alleen met jou sex heeft gehad, heeft hij niets dan weet je dat je onveilig vrijen geen gevolgen heeft gehad.



Wat het condoom bij neuken betreft, eigenlijk slaat dat naar mijn idee nergens meer op aangezien je oraal al alle risico genomen hebt.



Als je bij de gggd laat testen bepalen ze aan je risco gedrag hoe en waar ze op testen. Het vreemd is dat oraal risio nemen niet hoeft in te houden dat men dan ook oraal testen af neemt,. Volgens de gggd haarlem zou een soa er ook uit komen als ze alleen vaginaal testen afnemen. Zij testte toen ondanks het orale risico dat ik nam niet uit de keel



bij ggd amsterdam is dat weer anders daar nemen ze uit alle openingen testen waar je sexueel toegankelijk bent geweest, of dat nu met of zonder condoom was.



Zelf zou ik je de ggd aanraden ipv de huisarts. je kunt ook besluiten even samen te laten testen. De ggd zal overigens oordelen dat je onveilig hebt gevreeen als je verteld wat je hier verteld, zij zullen zelf beoordelen aan hand van je risico gedrag welke testen nodig zijn.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het beste gewoon om hem aan te moedigen om een soa test te laten doen. Dan heb je echt zekerheid. Het is niet zo dat je altijd zelf ook besmet raakt na onveilige seks. Dus als je nu soa vrij bent betekend dat niet dat hij geen soa heeft.

De meeste soa's proef, ruik en zie je trouwens niet in een vroeg stadium.

Ik zou toch echt wachten met neuken zonder condoom tot je meer zekerheid hebt.
quote:twompie schreef op 10 maart 2013 @ 21:04:

[...]





Hey maar dat is toch een gek argument? Ik bedoel, omdat anderen het allemaal ook doen en daar wel of niet eerlijk over zijn en wel of geen SOA door hebben, hoeft TO zich niet druk te maken. Dat is toch gek eigenlijk hoe je dat zo stelt.

Als ze zich niet druk hoeft te maken mag het argument niet zijn dat anderen dat ook niet doen lijkt me.



En zo een SOA oplopen kan vrij gemakkelijk.Ik bedoel te zeggen dat zo goed als niemand een SOA-test doet bij onbeschermd pijpen of beffen, maar hier op het forum natuurlijk wel, want hier zijn de mensen Roomser dan de Paus .
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastian81 schreef op 10 maart 2013 @ 20:54:

Ik zou me niet zo'n zorgen maken.



Theoretisch kun je inderdaad wel een soa in je mond krijgen, maar de kans is vrij klein en zowel herpes als gonorroe is volgens mij niet iets wat je ongemerkt kunt hebben als man. Dat had jij ook wel opgemerkt cq geproefd bij hem.





80 a 90 % van de mensen is drager van het herpes virus zonder dat ze uitbraak krijgen van blaasjes, deze mensen kunnen andere wel besmetten, dat zie je niet en proef je ook niet.



Mijn tip is om niet alles te geloven wat men zegt, als iets waar is en wetenschappelijk bewezen dan kun je het terug vinden op regulieren betrouwbare info site;s bv soa.nl, staat zo iets daar niet dan is het gewoon niet waar of nog niet voldoende bewezen om die conclusie te trekken, en ik heb nog nooit ergens gelezen dat je een soa kon proeven
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie, met je "advies" om het condoom gebruik als onnodig te zien ben ik het niet eens hoor.
quote:iris1969 schreef op 10 maart 2013 @ 21:15:

[...]



Ik bedoel te zeggen dat zo goed als niemand een SOA-test doet bij onbeschermd pijpen of beffen, maar hier op het forum natuurlijk wel, want hier zijn de mensen Roomser dan de Paus .En daarom hoeft TO het ook niet te doen? Omdat niemand het doet? Want daar ging het in eerste instantie om toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 10 maart 2013 @ 21:26:

Doddie, met je "advies" om het condoom gebruik als onnodig te zien ben ik het niet eens hoor.





ik bedoelde dat meer omdat ze boven dus onveilig bezig is en het beneden veilig denkt te doet. Een beetje water naar de zee dragen. De ene kant de poort dicht waar die aan de andere kant wagenwijd open staat.



je doet het veilig of onveilig een beetje veilig vaginaal is niet veilig,
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 10 maart 2013 @ 21:15:

[...]

Ik bedoel te zeggen dat zo goed als niemand een SOA-test doet bij onbeschermd pijpen of beffen, maar hier op het forum natuurlijk wel, want hier zijn de mensen Roomser dan de Paus .



Ook al is er getest, zoiets blijft slechts een momentopname. Daarnaast is er ok nog een tijdsperiode tussen een eventuele besmetting en het zichtbaar worden in een test etc etc.



Ik denk dat mensen irl soms heel andere dingen doen dan ze hier beweren/adviseren
quote:doddie schreef op 10 maart 2013 @ 21:35:

[...]





ik bedoelde dat meer omdat ze boven dus onveilig bezig is en het beneden veilig denkt te doet. Een beetje water naar de zee dragen. De ene kant de poort dicht waar die aan de andere kant wagenwijd open staat.



je doet het veilig of onveilig een beetje veilig vaginaal is niet veilig,Precies. Daarom snap ik die schijnheiligheid ook niet bij neuken met een condoom, terwijl de meesten wel pijpen zonder condoom of beffen zonder beflapje.
quote:quattro35 schreef op 10 maart 2013 @ 21:38:



[...]







Ook al is er getest, zoiets blijft slechts een momentopname. Daarnaast is er ok nog een tijdsperiode tussen een eventuele besmetting en het zichtbaar worden in een test etc etc.



Ik denk dat mensen irl soms heel andere dingen doen dan ze hier beweren/adviserenYep.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 10 maart 2013 @ 21:35:

[...]





ik bedoelde dat meer omdat ze boven dus onveilig bezig is en het beneden veilig denkt te doet. Een beetje water naar de zee dragen. De ene kant de poort dicht waar die aan de andere kant wagenwijd open staat.



je doet het veilig of onveilig een beetje veilig vaginaal is niet veilig,Natuurlijk. Maar het lijkt mij verstandiger om nu een condoom voor alles te gebruiken ipv alles onveilig omdat "het toch al gebeurd is"? Of denk ik dat verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven