SOA-test

21-05-2015 19:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraagje aan mensen die ervaring hebben met een soa-test laten doen..

Volgende week ga ik een soa-test laten doen, omdat ik mijn vriend twee keer oraal bevredigd heb zonder condoom. Ondertussen heb ik niets meer met hem, maar het bleek dat hij me gewoon bedrogen heeft. Ik kreeg bij biologie het onderwerp soa's en toen kreeg ik een heel naar gevoel in mijn maag. Wat als ik het ook heb? Dat kwam vooral doordat ik al een tijdje terug in mijn keel gekeken had en hele rare bultjes/zweertjes achter in me keel had gezien. Ik dacht ik moet het gewoon voor de zekerheid doen, dan weet ik het zeker.



Dus heb ik bij UMC polikliniek soa een afspraak kunnen maken. Het is anoniem en gratis. Alleen daar gaat mijn vraag dus over. Is het gratis, omdat je echt niets hoeft te betalen voor die test of omdat het door je verzekering wordt verzekerd? Mijn ouders mogen hier echt niet achter komen en zij kunnen mijn verzekeringswerk zien. Ik heb gelezen dat ik onder de risicogroep val, ik ben 17, en dat het sws gratis is. Ik wil gewoon niet dat er iets bij mijn ouders kan komen. Daarom deed ik het ook niet bij de huisarts, omdat je daarvan toch een overzicht krijg als je de dokter bezocht hebt.



En daarnaast nog 1 extra vraagje: stel dat ik iets heb, en ik heb medicijnen nodig, blijft dat dan ook alleen bij het UMC of komt mijn huisarts iets te weten? Want ik moet natuurlijk wel die medicijnen betalen en dat doe ik liever gewoon cash ^^



Hopelijk heeft iemand duidelijke antwoorden hierop.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je dat niet even bij die UMC kliniek?
Alle reacties Link kopieren
Het is gratis omdat het gratis is. Dit komt nooit terug bij je ouders. Maar zelfs al was dat zo: angst voor je ouders is minder erg dan een soa krijgen en misschien onvruchtbaar worden.
I open at the close
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er een beetje over aan het stressen.. Wilde het weten van mensen met ervaring of die er ook wat vanaf weten. Dan kan ik het als nog daar vragen!
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in gloepje
quote:Gloepje schreef op 21 mei 2015 @ 19:42:

Het is gratis omdat het gratis is. Dit komt nooit terug bij je ouders. Maar zelfs al was dat zo: angst voor je ouders is minder erg dan een soa krijgen en misschien onvruchtbaar worden.Ik vind jouw ava zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Als het anoniem is kunnen ze het niet op je verzekering verhalen omdat ze niet weten wie je bent slimmie
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Je ouders komen er niet achter, medicijnen kan je huisarts volgens mij niet zien hoor! En anders is er nog zoiets als beroepsgeheim ;)
Alle reacties Link kopieren
Twee keer gepijpt en al een SOA test doen. Zucht waar gaat dat heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Quality schreef op 21 mei 2015 @ 19:46:

Daar heb je gelijk in gloepje



+1



Anoniem is tot ca 24 jaar ook echt gratis hoor
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Oke ^^. Kijk, ik begon te twijfelen toen ze mijn naam, geboortedatum en adres vroeg, maar dan kan ik dus met een gerust hart daarheen gaan...
Alle reacties Link kopieren
Qstix... je moet mijn keel eens zien. Het is geen keelontsteking, want het zit er echt al een hele tijd.
Alle reacties Link kopieren
En dat in je keel : heb je keelpijn? (keelontsteking) of google eens op 'spruw bij volwassenen' . Lijkt het daar misschien op?
Alle reacties Link kopieren
Anders ggd spreekuur ook volledig anoniem plus eventuele medicatie
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:Quality schreef op 21 mei 2015 @ 19:53:

Qstix... je moet mijn keel eens zien. Het is geen keelontsteking, want het zit er echt al een hele tijd.-
Alle reacties Link kopieren
Iew, nee het lijkt niet op spruw. Het is geen echte keelpijn, maar het is soms wel gevoelig. Rode blaasjes/bultjes helemaal achterin, vooral aan de zijkanten. Stuk of 8...
Alle reacties Link kopieren
quote:Quality schreef op 21 mei 2015 @ 19:58:

Iew, nee het lijkt niet op spruw. Het is geen echte keelpijn, maar het is soms wel gevoelig. Rode blaasjes/bultjes helemaal achterin, vooral aan de zijkanten. Stuk of 8...Klinkt al meer als een SOA zo als je het mij vraagt ...
Alle reacties Link kopieren
Ik keek op google en spruw is wit. Er is geen wit te zien
Alle reacties Link kopieren
Ja dat dacht ik dus ook gelijk. Ik ben er niet bang voor hoor. Er is tegenwoordig van alles tegen te doen, maar de angst dat mijn ouders erachter komen is het ergste.
Alle reacties Link kopieren
Geen paniek dus ;) Laat je achteraf weten wat het was?
Alle reacties Link kopieren
Is goed
quote:Quality schreef op 21 mei 2015 @ 19:58:

Iew, nee het lijkt niet op spruw. Het is geen echte keelpijn, maar het is soms wel gevoelig. Rode blaasjes/bultjes helemaal achterin, vooral aan de zijkanten. Stuk of 8...Hoe kun je nu achterin je keel kijken? Zit het niet aan het einde van je tong? Dat zijn gewoon smaakpapillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 21 mei 2015 @ 19:48:

[...]



Ik vind jouw ava zo leuk

Thanks





Back on topic: artsen hebben ook beroepsgeheim. Ook tegenover je ouders.
I open at the close
Alle reacties Link kopieren
Madredefamilie: als ik mijn tong uitsteek kan ik zo achterin kijken. Mijn amandelen zijn eruit. 1 groot gat haha
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dokters beroepsgeheim hebben, maar mijn ouders krijgen wel altijd te zien wanneer ik bij de dokter ben geweest. Consult ofzoiets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven