Stage Suriname

23-09-2012 14:39 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort klaar met de pabo en ga binnenkort voor een half jaar naar Suriname om daar les te gaan geven. Kijk er erg naar uit en dan niet alleen voor het de stage maar ook voor de mannen daar



Heb tot nu toe alleen maar gekeken naar die aantrekkelijke grote donkere mannen omdat ze bij sommige van mijn vriendinnen niet zo goed liggen. Ik woon in een klein dorpje en heb weinig trek in roddels maar wil me in Suriname wel gaan uitleven/ wonen.



Wie weet wat de beste discotheken zijn waar leuke mannen zijn? Ik zoek adviezen wat wel en niet te doen met mannen daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen, doe wat je wilt maar doe het veilig. Verder geen tips.
Alle reacties Link kopieren
wat fijn dat je je wil laten uitwonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het je heel hoog zit en je je daarvoor op deze sombere zondagmiddag aanmeldt om dit met ons te delen.



Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Whoeh lekker ongegeneerd flirten!! Nederland is soms veel te braaf in die dingen ;)

(en Nederlandse mannen zijn saai blond en veul minder gespierd..)
Alle reacties Link kopieren
Uitwonen was misschien wat enthousiast...
Waarom helemaal naar Suriname? Keus genoeg hier.
Alle reacties Link kopieren
De stage in Suriname kwam ik toevallig bij uit en lijkt me wel spannend...
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu dat je je tegen laat houden door je vrienden als het om je voorkeur van mannen gaat.

Stel dat je daar de liefde van je leven tegen komt, dan laat je die lopen vanwege je vrienden?



Nou, veel plezier met de Hollandse del uithangen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi voorbeeld voor de Surinaamse kinderen. Jij zult een goede juf worden.
Volgens mij zijn er geen discotheken in Suriname.
Alle reacties Link kopieren
Uitgaan in Suriname is iets anders dan uitgaan in Nederland. Men gaat er graag op uit om te wandelen. Men gaat dan niet met de benenwagen, maar men rijdt met de auto door de stad, men bezoekt familie en vrienden en gaat iets eten bij een fastfood restaurant. Het in de avonduren bezoeken van de malls als Hermitage en Maretraite is ook een populaire activiteit. In de malls zijn speelplekken voor kinderen, eetgelegenheden en natuurlijk veel winkels. Voor het bezoeken van de malls kunt u het best in het weekend gaan tussen 19.00 - 21.00 uur.



Uiteraard kunt u ook naar een discotheek gaan of op het terras van 't Vat zitten. Verwacht dan alleen niet dat u het 'echte' leven van Suriname zult zien. Deze gelegenheden worden vooral bezocht door Nederlanders of Nederlandse Surinamers. Veel Surinamers zelf gaan na 22.00 uur richting huis of om te slapen of om thuis nog wat meer te drinken en te eten.



Hieronder een aantal suggesties voor uitgaan in Paramaribo



Hollands uitgaan: Wilt u gewoon een hapje eten en drinken zonder veel moeite te doen? Ga dan naar 't Vat en haar omgeving. Hier zit een aantal restaurants waar u prima kunt eten. Houdt u er wel rekening mee dat u verhoudingsgewijs meer betaalt voor een drankje en een hapje, dan elders in de stad. Het eten is ook niet typisch Surinaams. Uit ervaring kan ik u vertellen dat u beter geen Surinaams gerecht kunt nemen bij 't Vat. Het lijkt niet op het 'echte' Surinaamse eten. Later op de avond kunt u nog even door Fort Zeelandia en langs de Waterkant lopen richting 'de Waag' om daar nog drankje te nuttigen. U kunt ook prima eten bij Guesthouse Zus&zo, waar ook regelmatig activiteiten plaatsvinden. Hotel Torarica en 't Vat hebben regelmatig bandjes die optreden. Meestal is de toegang gratis. Check het uitgaansgidsje Saipa Suriname of informeer bij de receptie van Torarica en personeel van 't Vat.





Uitgaan voor jongeren (18+) : In Paramaribo is er een aantal discotheken. In het uitgaansgidsje Saipa Suriname kunt u meer informatie vinden over wat er te doen is in welke discotheek. Houdt er wel rekening mee dat in de meeste discotheken met name Nederlanders komen, veelal stagiairs. Ook zijn er veel jongens die op zoek zijn naar een 'blank' meisje. Toch is het een leuke ervaring om eens uit te proberen. Enkele bekende discotheken zijn:



Dance Club Millenium, Petrus Donderstraat



Zsa Zsa Zsu, J. Pengelstraat



Club Starzz, Kl. Waterstraat 7



Ballroom Energy, l'Hermitageweg 25



Havanna Lounge



Time Out, Grand Café Rumors, in Hotel Krasnapolsky



Er zijn regelmatig optredens van bands en muzikanten, veelal reggaebands. Let op de posters in de stad voor optredens of informeer bij bijvoorbeeld platenzaak Amigo op het einde van de Wagenstraat. Veelal zijn de optredens in Anthony Nesty Sporthal (Lachmonstraat) of Flamboyant Park (Laila Rookhweg).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen in Paramaribo - Uitgaan

Het uitgaansgebied in Paramaribo is te vinden aan de Kleine Waterstraat, tegenover hotel Torarica. Hier vindt je de meeste cafés en discotheken. Bekende cafés met grote terrassen en live muziek zijn cafe 't Vat, Le Caff, Pro ice en Bamboo. De beste discotheken zijn Zsa Zsa Zsu, Starzz, de drukste discotheek van de stad, bekend bij de Nederlanders is de Havana Lounge.



Sommige cafés en discotheken geven aan dat ze open zijn tot BAM, dit bekend Bis Am Morgen en staat eigenlijk voor open tot de volgende dag maar in Suriname is dat vaak tot 5 of 6 uur in de ochtend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/re ... ..0.0...1ac.1._nYeuDvsD7c
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-02-2016 13:54
Reden: verwijderd ivm racisme
% gewijzigd
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 september 2012 @ 15:08: Houdt er wel rekening mee dat in de meeste discotheken met name Nederlanders komen, veelal stagiairs. Ook zijn er veel jongens die op zoek zijn naar een 'blank' meisje.



Nou, dat scheelt. De stagiaires zijn klaarblijkelijk ook op zoek naar een "donkere" jongen.



Klinkt nog wel gezellig het Surinaamse nachtleven. Geen idee waarom ik dacht, dat het niet zo zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik het gedragen voor de kinderen geen probleem zal zijn maar als ik dan daar toch ben kan ik s avonds gewoon plezier hebben. Voor mij zijn dit 2 verschillende dingen.



Dank je wel voor de wegwijzer. Had al wat gehoord van een discotheek maar weet niet hoe het gaat met de mannen daar. Bedoel ik mee hoe ze met Nederlandse meisjes omgaan
Hoe Surinaamse mannen met Nederlandse meisjes omgaan...nou..gewoon..die wonen ze over het algemeen uit..
Alle reacties Link kopieren
quote:NepBlond schreef op 23 september 2012 @ 15:04:

Wat een mooi voorbeeld voor de Surinaamse kinderen. Jij zult een goede juf worden.quote:wished- schreef op 23 september 2012 @ 15:20:

Je ging daar toch heem om les te gaan geven? En waarom suriname? Zou echt totaal mijn keus niet zijn. Je hebt vele mooiere landen, met vele lekkere mannen. Dan die vieze negers.. maar goed, jou keus..



Je zult wel een goed voorbeeld zijn voor de kids! hoop dat je je bij hen wel kan gedragen, succes met je stage.



vieze negers? OMG!



Voorbeeld? Want een lerares dient 's avonds alleen Pinkeltje en Annie M.G. Schmidt te lezen of wat? Jeez. Ik neem aan dat ze niet maandagochtend voor de klas gaat vertellen hoe het in de disco was en wie ze nou weer mee naar huis heeft genomen.



TO: ik weet niets van het Surinaamse uitgaansleven dus het enige wat ik zou zeggen is: Pas goed op jezelf.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik inderdaad ook niet Nora, want dan zal ze ook op het vliegtuig getrapt worden terug naar Nederland.



En dan nog, heb je een voorbeeldfunctie. En als je stage gaat doen in Suriname, mag je heus wel genieten en savonds wat uitleven.. Maar hier kondigt ze eigenlijk al aan dat ze het er goed van gaat nemen, Nou dan vind ik dat genoeg zegt over je persoonlijkheid. maar dat ben ik , iedereen zijn eigen keus.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat dit dan over mijn persoonlijkheid zegt behalve dat plezier wil hebben wat ik thuis niet kan hebben.



Ik ga daar een haf jaar werken voor alleen onkosten en wat ik s avonds doe heeft toch niets te maken met mijn inzet als juf? Wonen sommige hier bij mij in het dorp of zo ?
Alle reacties Link kopieren
Jaa maar dat snap ik niet? Hier kun je dat toch ook? Hier kun je net zoveel alles nemen, wat los en vast zit als daar hoor! maar daar heb je geen reputatie? Ben je bang dat hier je iedereen als een losbandig type gaat zien?



Maar goed, jij moet lekker genieten op de manier hoe jij wil! wens je in ieder geval veel plezier met je stage..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Je komt over als een goedkope slet met je willen laten uitwonen. Je doel is stage en vermaak maar nu lijkt wel of je liever voor dat laatste gaat. Prima, maar je hoeft niet meteen in hoer te veranderen, toch? En dan zeker gaan klagen dat ze respectloos waren? Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Beste Mira,



ik ben 2 jaar geleden een zomer naar Suriname geweest om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik vond het niet erg leuk, op z'n zachtst gezegd. Heel Paramaribo draait inderdaad om blanke Nederlandse meisjes die zich willen laten 'uitwonen' door donkere mannen. De donkere mannen willen zelfs geen donkere meisjes meer.... Het is echt ontzettend plat allemaal, er zullen genoeg mannen zijn die je willen, maar besef dat er voor jou ook 100 andere nederlandse meisjes zijn die precies hetzelfde willen als jij....



Het is echt jammer (en bizar, maar goed dat is mijn idee) dat je er al met de intentie heen gaat om je te 'laten uitwonen': meisjes zoals jij dragen ontzettend bij aan de platte, ordinaire en alleen op seks gerichte sfeer in suriname.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel :-). Als ik je vertel dat ik in een zwaar gereformeerd dorp woon waar iedereen elkaar kent en in de gaten houdt, is het misschien duidelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven